Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Bucse poliuretan sau cauciuc ?


Mate Andrei Vlad M.D.

Postări Recomandate

Ma tot bate gandul sa schimb bucsile de pe masina, cele de cauciuc cu unele din poliuretan ....As dori totusi sa stiu care ar fi dezavantajele si avantajele acestora din urma ...Am citit si pe internet dar unii ziceau ca scartie altii le super laudau ....in concluzie nu prea stiu a incercat careva dintre voi sa puna asa ceva pe un freelander ? acum am si gasit un set de bucsi poliuretan la pret convenabil ..Care ar fi consecintele asupra masinii ,asupra directiei etc... chiar scartaie?
Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Evident depinde ce fel de de cauciuc si depinde ce fel de poliuretan.

 

Fata de cauciuc, poliuretanul are o durabilitate f mare in ceea ce priveste frecarea, fiind net superior cauciucului la acest capitol.

  • Like 1

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

este vorba de bucse de la powerflex,dar ideea e ca as dori inainte sa fac investitia sa stiu cam cum se schimba comportamentul masinii pentru ca poliuretanul o fi mai rezistent si multe alte avantaje dar are si alte proprietati fata de cauciuc ....asa ca nu stiu ,ce efecte ar avea asupra directiei ? caroserie etc... As vrea sa fie o imbunatatire totusi ca doar nu sunt destul de ieftine si nici putine ...

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

intrebarile dumitale .... sunt multe. Cred ca va trebui sa iti faci singur propria documentare....

 

documentarea e facuta dar vreau o opinia a cuiva ce a trecut de pe bucse de cauciuc pe unele de poliuretan sa vad daca intradevar ceea ce se zice e si adevarat... iar daca toate aceste beneficii sunt reale(stabilitate mai mare, precizia directiei ,economie pe termen lung datorita rezistentei net superioare a poliuretanului fata de cauciuc(unii zic ca pe viata) ,uzura pneurilor datorata modificarilor geometriei directiei in momentul in care cauciucul din bucse isi pierde din proprietati,Sa nu uitam totusi ca sunt recomandate pt off road intocmai datorita durabilitatii lor...etc ) si nu atrag dupa sine unele efecte ascunse ... nu voiam sa umplu acest post cu detalii care in fond au relevanta pentru cei cu aptitudini mecanice ... ci simplu daca cineva a incercat si poate confirma cele spuse de producator sau daca dupa utilizarea celor de poliuretan au aparut alte "bube"....:2dr

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Imi cer scuze ca ma bag in seama asa direct... dar exagerezi: alea sunt niste bucsi, nu iti inlocuiesc masina cu una noua care nu se strica si care merge pe degeaba.

KAMIKAZE TEAM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Imi cer scuze ca ma bag in seama asa direct... dar exagerezi: alea sunt niste bucsi, nu iti inlocuiesc masina cu una noua care nu se strica si care merge pe degeaba.

 

normal nici nu ma asteptam la asta de stricat se strica oricum:roll: dar trebuie avut si grija si daca prin aceste bucse se poate obtine o viata mai lunga diferitelor angrenaje eu zic ca merita.. numai ca asta nu stiu intradevar se intampla aceasta "miraculoasa" prelungire sau e doar o strategie de marketing...:h5

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

am pe disco tot setul cap coada inclusiv cele de la amortizoare le am de 2 ani si nu au nici pe naiba.........avantaje: tin mai mult, se monteaza mai usor (in general nu au camasa exterioara metalica), nu se ''inmoaie'' in contact cu uleiul,se ''simte'' masina mai rigida..... dezavantaje iarna te dai cu caruta...per total SUPERMULTUMIT.....atat de incantat incat am comandat un set si pt un amic pe un seat leon top sport 4x4 :grin:

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Intrucat fabric bucse de poliuretan ceea ce spun eu nu se pune.

Intrucat nu vreau sa-ti vand (nu am de Freelander), poate ca totusi poti sa tii cont (si) de parerea mea.

1. a emite judecati generale despre poliuretan e cum ai face-o despre otel, doar cateva principii si caracteristici de baza sunt valabile; exista poliuretan "prost" in sensul ca are alta destinatie sau e facut undeva aiurea, dar nu cred ca e cazul la Powerflex, firma are referinte destul de bune; de altfel pentru orice Landy ai o multime de optiuni, sunt o gramada de producatori.

2. nu e o regula ca poliuretanul e mai dur, duritatea se alege functie de masina si scop; ca de obicei "guma" e mai moale, e adevarat, atata poate saraca; ignorantii numesc asta confort.

3. e plin internetul de folclor, iar traditionalistii sunt o categorie aparte, au un soi de religie a lor; si eu cand aprind focul folosesc numai cioplitura si nu ma ating de spirt sau hartie, de ce i-as condamna pe altii ca le place cauciucul natural sau santoprenul.

4. poliuretanul nu e tolerant la greseli de cota sau profil proiectat; ai zbarcit-o cu ele, nu ai viata buna, scartaie, joaca, crapa; valabil si pentru duritate aleasa necorespunzator, asta stiu din experienta proprie, poli prea dur intr-un punct cu flexare mare nu tine (nu e cazul la Freelander, n-ai)

5. de asemenea nu te iarta daca ai bavuri, suprafete rugoase, muchii; totul trebuie curatat si slefuit cu grija inainte de instalare; uneori o spalare e suficienta daca elementele de suspensie n-au fost violate rau.

6. raspunsul directiei, stabilitatea se imbunatatesc la poliuretan, iar uzura pneurilor e mai uniforma (argumente cu placere, la cerere), cine neaga asta nu-i cinstit sau rau-voitor...sau nu stie da' vrea.

7. daca pui bucse "sport", "heavy duty" sau cum vrei sa le mai spui trebuie sa te astepti la o mica senzatie de rigidizare a suspensiei, dar parerea mea e ca iti da mai degraba incredere decat ca ti-ar scoate rinichii pe gura; e cam aceeasi diferenta ca atunci cand ai umblat cu niste pneuri giorsaite rau, umflate pe jumatate de frica sa nu explodeze, ti-ai pus brusc cauciucuri noi si le-ai umflat la 3 bari sa te dai tare pe "autobahn" (asta poate fi valabil doar pentru cine a trait vremurile "alea"); daca tacane, troncane sau bocane (nu-mi vine acum alt sunet) cauta beleaua in alta parte, nu-i de la poliuretan; desigur ca o aripa care se mai tine in doua cuie si-o bavura s-ar putea sa se auda mai tare, dar nu-i vina barnei ca gimnasta-i schioapa.

8. nu se unge niciodata exteriorul bucsei (decat daca te obliga montajul), peste tot trebuie sa pivoteze numai inserturile metalice si nu bucsa in brat.

9. nu fa analogii legate de culoare si duritate, nu sunt valabile; unii producatori au ales nuante sau culori diferite pentru kit-uri de bucse mai moi sau mai tari, dar nu exista nicio regula; de asemenea, o anumita culoare nu e neaparat o garantie a calitatii; doar daca stii si producatorul.

10. incearca atunci cand evaluezi o achizitie sa pornesti fara prejudecati; daca reusesti sa te minti pe tine, te vei stradui sa-i lamuresti si pe altii si nimeni nu va avea de castigat; e greu de acceptat ca ai gresit, doare la orgoliu si la buzunar; asa se creeaza miturile, care au intotdeauna (evident) o putere de raspandire mai mare decat sfaturile corecte.

 

Nu-s zece porunci, doar timide recomandari, asa mi-a iesit.

Indiferent ce decizie vei lua, succes si spor. Daca vrei recomandari de fabricant poti sa-ti dau, dar nu ma inghesui sa o fac public, s-ar putea sa luxez interese sau orgolii pe forum, poate ca unii membrii ti-ar vinde ei ceva bun.

 

Pentru moderatori: cred ca subiectul ar merita un sticky undeva la tehnice generale, unde sa-si poata spune oamenii pasul, indiferent de acaret. Nu e adevarat ca pentru rolls royce e mai buna guma si pentru bentley poliuretanul (evident ca am pus doua "off-roadere" aiurea, din motive lesne de inteles), astea-s niste prostii, ce-i principiu valabil e valabil la orice cotineata si ce-i fals e fals. O dezbatere cu pro si contra, argumentata si bazata pe experienta si exemple ar fi de folos. Ma gandesc eu.

Editat de workaholic_ro
completari
  • Like 4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

am inteles care e ideea.... mna acum doar urmeaza vara si am in cap multe proiecte sa speram ca si bugetul v-a permite .... asta depinde insa foarte mult si de alta suspiciune de a mea care daca se confirma,aceasta procedura cred ca v-a suporta amanare:al in ceea ce priveste sfaturi si recomandari poate facem cumva si ne intalnim candva ca doar eu doar vara nu sunt in cj .... multumesc pentru sfaturi!

 

Consider ca ar fi totusi o idee buna sa se mute acest post la partea tehnica a forumului... unde fireste in momentul in care voi reusi sa fac aceste modificari voi posta impresii despre comportamentul masinii etc etc....

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Salutare.

Ce parere aveti despre astea?

 

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Samurai-Front-or-Rear-Polyurethane-Leaf-Spring-Bushing-Kit-OE-replacement-/280899518026?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ASuzuki&hash=item4166ea7e4a&vxp=mtr

 

Sa le comand oare pentru un samurai din '96?

2 seturi (fata si spate) ma ajung acasa 110 $.

Merita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Intrucat fabric bucse de poliuretan ceea ce spun eu nu se pune.

 

Salut, ma intereseaza si pe mine niste bucsi de poliuretan "custom made", fara insertii metalice, se pot face la dv?

Land Rover Discovery td5 1999

Jaguar XJ8 2002

Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

De rigidizat ...da !

De troncanit ...da ! Iti cam clantane dintii in gura ......Da ! in rest garantie pe viata ....nu am auzit de asa ceva ! cert ca masina numai este asa elastica ..sa zic si la confort pe piatra cubica se simte, la mici damburi , depinde acuma ce vrei de la masina poti opta evident asa cum a zis un coleg mai sus in functie de culoare sa alegi la duritate, in shore se masoara, si sa alegi aceasi cu ce ai pe masina .Singura lor calitate e ca tin la uleiuri, la imbatranire , dar daca au apucat sa se crape adio...se faramiteaza.....daca la o bucsa de cauciuc se crapa si mai ajungi la service cu poliuretan poti sa ai sansa sa fie fier pe fier in 20 km. ... de drum , macadam vb nu sosea Kiselef.Eu de axemplu as schimba la loc pe cauciuc doar la brate si as lasa restul ..amortizoare ,directie.

Bafta !

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 luni mai târziu...

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Eu n-am gasit nici macar de cauciuc pentru puntea spate la GV I.

Am schimbat astazi amortizoarele spate si la o inspectie pe elevator s-a depistat ca bucsele de la bratele superioare si inferioare spate ar trebui schimbate. In fata doar bucsele de la bara de "torsiune".

Gasesc undeva de cumparat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Sa reinviem topicul dedicat zic....

 

Saptamana trecuta inspectam de curiozitate si de timp trecut masina si constatam- bucsi poli-amortizoare cu joc,dupa doi ani de la montajul nou-amortizoare si bucsi poli.

Nu-s sparte,nu-s mancate/uzate, dar prezinta joc la prinderi.

Amortizoarele lucreaza pefect -inca dar jocul asta trebuie eliminat,este vizibil bine si potential periculos.

Mentionez ca amotizoarele cu joc sunt pe fata , sunt ochi-cui si jocul este vizibil la prinderile ochi.Fata mai mult, si spatele este cu ochi-ochi si jocul mult mai putin.

recomandari?

Se pare ca de gasit si cumparat bucsi este raritate. Se pot confectiona bucsi din poli mai moi, colegul workaholic_ro ?

Si daca da, astept o oferta generala si aproximativa pt ce-mi trebuie mie.

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Si daca da, astept o oferta generala si aproximativa pt ce-mi trebuie mie.

 

Poate ar fi util de zis si despre ce masina e vorba...

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse poliuretan sau cauciuc ?

 

Poate ar fi util de zis si despre ce masina e vorba...

 

Multumesc masina din semnatura Jeep GC CRD -2002 cu 2,7 de Mercedes. :grin:

 

Ca touch personal-nu conteaza masina, amortizoarele au combinatii diverse cite doua de ochi-ochi sau tija -ochi,ochi-tija poate si tija- tija, indifernet de rabla pe care se echipeaza. deci nu conteaza decat eventual dimensiunea bucsilor...nu natia masinii avand in vedere ca dupa producatori diferiti sunt de obicei alte bucsi pe aceeasi rabla :wink:

in sfarsit am dat detaliile cerute...nu vor ajuta pe nimeni,voi avea nevoie de dimnesiuni masurate pe amortizoarele Skyjacker de pe masina.....

PS: dac are cineva asa ceva de vanzare sau demontat poate ma ajuta un pic...

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...
  • 5 ani mai târziu...
  • 1 an mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare