Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???


edy_M
 Share

Recommended Posts

Am desfacut astazi grupul de la SJ-ul 413 dezmembrat, sa vad ce fel/firma/model de autoblocant este, pe el nu scrie absolut nimic, nici un cod, serie sau vreun reper. Am dat cautare pe Google si am inceput sa examinez toate pozele gasite (unde era prezentat autoblocantul in sectiune sau pe componente), :cn insa nimic, nu am gasit nici unul sa fie IDENTIC cu cel pe care il am eu. Cele mai asemanatoare mi s-au parut de la Detroit Locker si Spartan Locker, dar parca seamana putin si cu cel de la Power Trax :hl

Poate ma ajutati si pe mine sa il identific. Multumesc.

Atasez si cateva poze cu blocantul desfacut pe jumatate, cealalta parte a autoblocantului este montata, dar se poate vedea ceva din poze:

 

DSCN4526.thumb.jpg.1af12f1816de855c15772ea55e8bf56b.jpgDSCN4528.thumb.jpg.8d29e36c827abf66f9fa992043b71a98.jpgDSCN4531.thumb.jpg.b4d3d1a5dcb57a2c4e1028b31fd8c5f8.jpgDSCN4532.thumb.jpg.ebdbcc7ec7ce4dd16c773c7186301102.jpgDSCN4533.thumb.jpg.1f9374708543749c9bd00c90fd6d8b55.jpgDSCN4534.thumb.jpg.08102bf3a06aa9d34948761d376c1f67.jpgDSCN4535.thumb.jpg.df8de6d626dda56d8f21022073caf39c.jpgDSCN4537.thumb.jpg.726118eb6d035fc33f9f430dcee2c334.jpg

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Dupa primele 3 poze pare a fi un Lockright:

http://www.bigjimny.com/store/index.php/off-road-modification-parts/powertrax-lockright-diff-locker/p_133.html

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

si eu cred ca e powertrax lockright.

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Mda.., asa se pare! 99% sigur ca este Powertrax Lockright.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

lockright are arcuri duble la stifturi

spartan are stifturile mai groase si arcuri simple

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

lockright are arcuri duble la stifturi

spartan are stifturile mai groase si arcuri simple

 

Deci, si tu votezi tot ptr Lockright!?

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Multumesc colegilor ptr. ajutor. Astazi am hotarat sa montez pe Jimny acest autodeblocant, sa vad cum lucreaza..., este excelent, il pastrez eu! :banana

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Dupa un an de experimentat “noul” meu Jimny prin paduri si noroaie m-am hotarat sa il up-gradez cu un locker autodeblocant pe puntea spate.

Am studiat temeinic forumul, am inteles avantajele si dezavantajele fata de ARB pneumatic si cele tip LSD.

(am avut LSD pe mitsub. L200 si un m-a ajutat prea mult in noroi iar de ARB nu ma pot apropia ca si pret momentan si

nici nu vad logica montarii unei scule care reprezinta 50% din pretul total al masinii)

Cand ma intorc in tara in doua luni sunt hotarat sa achizitionez unul si sa il montez la cineva care stie ce face

(cel mai probabil la atelierul domnului Liviu cand il prind mai putin ocupat).

 

Dupa sondarea pietii, am doua nelamuriri cu care poate ma puteti ajuta :

Am de ales intre Detroit Loker si Power Trax.

1. Am inteles ca primiul e mai "smooth" si mai trainic dar mai complicat de montat iar al doilea mai usor de montat dar mai brutal in actiune si mai zgomotos. Am inteles bine?

1. Desii Dragos spune ca ¨” prețuri, Powetrax e cam la o treime din pretul unui Detroit Locker” ,de fapt ce am gasit pe piata de la noi, diferenta este mica (Detroit- de la Cluj=285 euro, Powerrax jimnybits=303 euro.) De ce ? Imi scapa ceva, mai are nevoie de ceva in plus kitul cel care se vinde la Cluj?

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Furtunul ce poate fi usor avatat in teren si smuls, cupla metalica din diferential e usor de avariat si o Fu*ere mare de inlocuit.

Multe componente interconectate ce pot si ori instalate prost ori odata ce crapa una, cade tot lantul.

 

Lockright-ul e pur mecanic, dar ai dezavantajul ca esti mai tot timpul blocat spate.

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Ce dezavantaje ai gasit la ARB in afara de pret?

 

Inafara de cele mentionate deja de colegul de forum:

- Are nevoie de un compresor care nici nu stiu pe unde as mai putea sa il pun (masina mea e si pe gaz si "bomba" imi cam papa tot asa zisul

portbagaj, sub scaune deja am compresor de roti, trusa medicala, sticle de apa s.m.a.d iar in spate scaune sunt culcate ca acolo sta de obicei cainele.

- In afara de pretul de achizitie initial va costa si intretinera lui in caz de defectiune pe cand arculetele de inlocuit la powertarx sunt la pret bax de bere.

- Experientele anterioare mi-au dat de inteles ca ce e tot simplu (si din fier) se impaca mai bine se impaca mai bine cu ce vreau eu de la trasul prin noroi. Ce vreau sa spun este ca nu vreau sa ma limiteze factorul "mi-e frica sa ma bag pe aici ca imi stric masina si e prea scump sa o repar".

Nu spun, .. e posibil sa stric diferentialul spate curand de atata cuplat si decuplat power sau detroitul...dar la jimny o punte spate intreaga e 200 euro la dezmembrari...stiu pt ca nu demult am schimbat-o pe aia de fata.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Furtunul ce poate fi usor avatat in teren si smuls, cupla metalica din diferential e usor de avariat si o Fu*ere mare de inlocuit.

Multe componente interconectate ce pot si ori instalate prost ori odata ce crapa una, cade tot lantul.

 

Lockright-ul e pur mecanic, dar ai dezavantajul ca esti mai tot timpul blocat spate.

 

Exista furtune HD si cred ca se poate face un traseu astfel incit furtunul de vacum sa fie protejat.

 

Diferentialele auto(de)blocante au ceva probleme pe asfalt uscat sau gheata. In primul caz diferentialul blocat are ca rezultat tensiuni suplimentare mari in transmisie si uzura prematura a cauciucurilor. In al doilea caz caracteristicile de manvrabilitate sint afectate.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Diferentialele auto(de)blocante au ceva probleme pe asfalt uscat sau gheata. In primul caz diferentialul blocat are ca rezultat tensiuni suplimentare mari in transmisie si uzura prematura a cauciucurilor. In al doilea caz caracteristicile de manvrabilitate sint afectate.

 

 

Pe asfalt uscat, un autodeblocant CARE FUNCTIONEAZA, nu induce tensiuni suplimentare in transmisie. Si nu uzeaza prematur cauciucurile.

Pentru ca deblocheaza.

 

Daca nu ai aderenta, pe gheata, este adevarat ca nu decupleaza, dar daca ai fata cuplata poti sa te deplasezi fara probleme.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Perfect, da-ne un exemplu de auto-deblocant care se poate pune pe Jimny.

Din punctul meu de vedere, singurul dezavantaj al ARB-ului e pretul :grin:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Perfect, da-ne un exemplu de auto-deblocant care se poate pune pe Jimny.

 

Spartan si LockRight

 

ambele functioneaza perfect.

poti sa vii la drive test sa te convingi.

 

 

si da, mecanic vorbind, se poate pune si pe fata.

nu este pulg and play dar se poate

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Dragi colegi

Va rog raspundetti-mi si mie pana nu aluneca discutia in eternul ¨"ARB vs autodeblocant":

 

1. Am inteles ca Detroitul "smooth" si mai trainic dar mai complicat de montat iar Power Traxul mai usor de montat dar mai brutal in actiune si mai zgomotos. Am inteles bine?

 

2. Cum se comporta autodeblocantul in urmatoarea situatie: coborand o rampa accentuata cu aderenta f mica (noroi, zapada) in 4x4 +reductor cuplat si cutia cuplata in vit 1. Mai blocheaza in situatia data ? sau doar daca se accelereaza?

 

Daca nu se blocheaza decat la gaz acesta mi se pare singurul mare dezavantaj in teren al deblocantului fata de ARB.

Multumesc.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Dragi colegi

Va rog raspundet-ti si mie pana nu aluneca discutia in eternul ¨"ARB vs autodeblocant":

 

1. Am inteles ca Detroitul "smooth" si mai trainic dar mai complicat de montat iar Power Traxul mai usor de montat dar mai brutal in actiune si mai zgomotos. Am inteles bine?

 

2. Cum se comporta autodeblocantul in urmatoarea situatie: coborand o rampa accentuata cu aderenta f mica (noroi, zapada) in 4x4 +reductor cuplat si cutia cuplata in vit 1. Mai blocheaza in situatia data ? sau doar daca se accelereaza?

 

Daca nu se blocheaza decat la gaz acesta mi se pare singurul mare dezavantaj in teren al deblocantului fata de ARB.

Multumesc.

 

 

1. Ce e ala "detroit" ca eu nu am auzit de asa ceva la Suzuki.

 

2. Nu ai inteles cum functioneaza.

 

Este TOT timpul blocat.

Deblocheaza doar roata care se invarte mai repede, adica roata de pe exteriorul curbei, in conditii de aderenta.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Dupa cate am studiat si inteles eu, Autodeblocantul functioneaza in felul urmator:

 

Masina pe loc, motor oprit: diferential blocat

Masina pe loc, motor pornit: diferential blocat

Masina in mers cu motorul pornit: diferential blocat

O roata pierde aderenta: diferential blocat

Ambele roti ale puntii pierd aderenta: diferential blocat

 

Mai pe scurt: atat in repaos cat si atata timp cat exista cuplu motor pe coroana diferentialului, acesta va fi blocat.

 

Deblocheaza doar cand cuplul vine invers, cand vine de la roata catre diferential, fapt care se intampla in curbe pe asfalt, dar DOAR daca lasi din gaz, altfel ai cuplu motor pe coroana diferentialului si ramane blocat.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Detroit Locker este foarte foarte BUN ! Daca vrei pe samurai/jimny atunci pui punti de yota/patrolache/jeep sau land rover ! daca nu ...... uital :) Powertrax si alte minunatii la 300 euro credema ca atata si tin ! Am cunostinte care imi ziceau ca tine un sezon si poti sa il arunci, Englezii se cam plang de ele si gandestete ca in UK nu ai conditiile de Off-Road cum le ai in RO !! Intereseazate bine inainte sa dai aiurea 300 e pe ceva ce nu tine . De ARB m-am documentat bine pe forumuri si pe USA si Australia si chiar nu am vazut probleme cu ele dar nici alea sa nu crezi ca sunt indistructibile, depinde cum le folosesti si cat de bine e pusa instalatia + compresorul trebuie sa fie unul ARB

Pentru cine are bani e o investitie buna 2 ARB-uri si compresorul, dar cine are bani mai putini da timp mai mult si vrea ceva mai bun decat ARB e 2 punti yota cu Detroit Locker

 

Detroit-Locker-LP-Banner1.png.5f2a9845412e278bb31c7b1fba9b3f5b.png

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Intradevar am gresit, nu Detroit ci Spartan. La el vroiam sa ma refer.

Mi-a fost mai greu sa pricep cum decuplarea depinde de sensul cuplului (de la diferential la roata sau invers in cazul curbei cu aderenta) – multumesc “giorgel” foarte scurta si clara explicatia.

 

Nu mai vad nici un dezavantaj in teren. Iar pe sosea doar trebuie sa incerc sa iau curbele stranse, iesirile pe strada, sau orice schimbare de directie, fara aceleratie. Cam asa fac cu motocrossul daca prind asfalt ud , deci o sa se poata.

“Onyx”..Daca stii un ARB la care sa platesc rate de 300 de euro /an spune-mi . Glumesc desigur. Multumesc de sfaturi…o sa incerc Spartanul pana la urma si om vedea cum e cu zgarcitul scump la tarate si ieftin la faina. Dac nu mi-o place o sa va spun desigur.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Se simte daca pui un ARB doar pe spate? Te ajuta in teren? Sau ca sa simti o diferenta trebuie atat fata cat si spate?

 

Exemple sunt o gramada pe net si pe forum. Avand cel putin un diferential blocabil 100% face diferenta intre a trece un sant pe diagonala sau a ramane acolo. Blocantul pe fata il vedem foarte rar pus pe masini de fabrica, poate doar cei care chiar se dau serios vad utilitatea lui, bineinteles aici fiind vorba si de pretul si mentenanta blocantului. E subiectiva alegerea si tine de buzunarul/preferintele/tipul de offroad al fiecaruia.

 

Da o cautare avansata pe forum si gasesti explicatii si exemplificatii destule.

Uite

diferenta intre un Jeep cu 2 diff blocabile 100% si unul fara nici un diff blocat.

 

PS: Sa nu divagam de la subiectul colegului si sa ramanem ontopic.

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Se simte daca pui un ARB doar pe spate? Te ajuta in teren? Sau ca sa simti o diferenta trebuie atat fata cat si spate?

 

Diferentialele blocabile sint DOAR pentru teren. De-aia se spune foarte clar in manualul de Jimny ca nu se merge in 4x4 pe asfalt uscat, ci doar pe suprafete cu aderenta slaba (pentru ca Jimny NU are diferential central, deci cuplul se distribuie egal intre punti).

Daca pui diferential blocant pe spate, atunci vei avea tractiune (in sensul ca se invirt rotile) pe 3 roti din 4 minim. Stock ai pe doua, una din fata, una din spate. Daca vrei sa pui blocant se pune intii pe spate si apoi pe fata. Daca blochezi fata, nu prea mai ai directie. Dar mai e mult pina acolo.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce model/firma de autoblocant este acesta?! Detroit Locker, Spartan Locker, Lock Right!!!!???

 

Exemple sunt o gramada pe net si pe forum.

Uite

diferenta intre un Jeep cu 2 diff blocabile 100% si unul fara nici un diff blocat.

 

Inteleg. Intrebam daca in teren chiar se simte diferentialul blocat pe spate. Sau diferentele in practica sunt minimale?

 

Ai vazut video-ul de pe youtube postat de mine?

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use