Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie : Mitsu Pinin versus Vitara


mdtudor
 Share

Recommended Posts

Salutari tuturor,ma numesc Dorin scriu la diverse pt ca nu pot pune in alte zone, nu tine de o marca in special ....

De cateva saptamani caut un mijloc de transport pt soft offroad, plimbari prin forestierele patriei. O masina care sa nu-mi "faca sa sara pietrele de la rinichi" si plombele, cum am vazut ca se vehiculeaza printre unii vitaristi (samurai si mai si cred) pe forum dar nici autobuze in care sa te simti ca in limuzina in timp ce mergi prin munti, e exagerat, nu sunt peste nici nu fur din bancomate, nu trag tzepe prin occident, nu cersesc si nu vreau sa vin acasa sa ma dau mare. :)) Asa imi luam nu ML/x5/tuareg la 2000 de lire de prin prin anglia.

 

Am citit in lung si in lat pe acest forum plecand de la mitzu Pinin (confort), vitara - ( capacitati offroad mai accentuate) expeditii cu samurai (escurcaret de nota 10 si in extrem)(povestile din expeditiile din seria TRansilvania atat de frumos relatate), totul ca sa vad ce as putea lua ceva ce mi se potriveste. Apoi am luat in calcul Jimny, dar e prea mic, am 1.80 nu cred ca voi sta la volan bine. NU va fi nici macar a doua masina de folosit prin oras, ca va fi folosita doar cand ajung prin tara sa o iau prin munti, prin bucovina si nu numai, parasind forestierul destul de rar, dar nici nu vreau sa raman blocat de primul santulet de pe drum sau la primul delusor sa fac cale intoarsa. INtelegeti ce vreau sa zic. Am inceput sa ma indrept spre GranVitara dupa, avand in vedere un pic si aspectul practic, masina mai marisoara spatiu, mai lunga (poate mai comoda).

Si cum se apropie termenul final sa zicem asa,trebuie sa ma decid, dupa decizie si calcule la inceputul lui august sper sa trag o fuga in germania sa iau ceva, apoi intins la Suceava .

 

Vazand ca nu am pretentii de offroad spre extrem, suv-urile de oras ma plictisesc grozav:) le vad utile pt cei ce sunt deosebit de atrasi de escaladarea de borduri, si parca un reductor mi-ar face placere sa il stiu pe sub masina pe undeva :), sa urc/cobor fara sa scot fum din ambreaj.

 

Suma alocata undeva la 4000-5000 euro fara inmatriculare, aia o voi faca probabil la anu, vara asta stau cu numerele de germania, la iarna un set de numere rosii, la primavara o sa incep demersurile de inmatriculare. Sau poate un proces itentat pt inamtriculare fara taxa.. o sa vad, cert e ca anul asta nu imi trebuieste inmatriculare deci pot aloca toti banii pt achizitie.

 

REzumand...

 

Pinin musai GDI am inteles pt reductor si 4x4 manual (adevarat sau fals?) din filtrarea dupa "gdi" pe mobile.de toate aveau maneta suplimentare, cum am scos filtrul gdi aparaeu si 4x4 permanente...

 

Grandvitara, nu ma prea intereseaza diesel sau benzina cosumuri etc... prefer totusi sub 2l din cauza taxelor si impozitelor, nu are rost s aplatesc anual un impozit pe lux aberant pt o masina pe care nu o folosesc zi de zi.

 

Oricum as prefera una dupa 2002-3, oricat de mult ar fi laudate vitarele generatia 97-8-9 sa zicem, nu degeaba exista o specialitate la mecanica si anume rezistenta materialelor, sa nu exageram cu increderea data unai masini de peste 15 ani (mai ales vitara pe care o cam mananca rugine chiar daca vopseaua straluceste pafara, si in gemanica unde sarea e acasa la ea pe sosele ... nu vreau s aimi imaginez ce e pe sub ele saracale)

 

Orice idee e binavenita, va multumesc,

Dorin

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Salut, multumesc de sfat, sa stii ca il iau in considerare, acu citesc pe forum la trooper:) sa vad ce se zice de el. Pare masina gospodareasca numai ca motorizarile sunt de 3000 din pareta mea binevenite ca sunt ok ai ceva cai sa te plimbe dar :( taxa de poluare, batu-o-ar s-o bata, ca mai mult polueaza ei sananatea psihica cu taxe decat poluam noi tera cu ele... a poluarea e o mare prosteala, by the way, nici nu va imaginati cat polueaza o ferma agricola de pasari sau porcine... dar lasam sti cu totii ca e un bluf taxa asta.

Apropo de taxa azi am castigat definitiv(recursul lor) procesul de recuperare, dupa un an jumate, de la inmatricularea unui c220 din 2001. Nu are leg asta cu achizitia noua de care pomeneam, nu ma las in baza asta.

 

Masina vad ca "se bate" mai mult cu clasa mare,lancruiser, patrol etc decat cu clasa medie punctata de mine, dar vad ca merita pt ca am vazut pe cineva pe forum care inca mai trage de una din 88, asta spune mult.

 

Cun stam in Romania cu intretinerea, piese, cost manopera etc?

 

Isuzu si suzuki au ceva in comun sau doar o parte numele? .... prea sunt in rezonanta sa nu fie vreo divizie suzuki ceva...

Numai bine,

Dorin

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Pt plimbari soft sunt bune amandoua. Dar daca intr-o buna zi o sa vrei ceva mai mult, Vitara o vei putea modifica mai usor decat Pinin-ul - gasesti kituri liftare, rapoarte, etc . Eu as merge pe Vitara.

 

Stima

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

ca fost posesor de Pinin care a testat masina in conditii variate (si cat pe ce de Vitara), iti recomand Pinin-ul, deoarece:

plusuri

- este Mitsubishi :grin:

- motorul GDI de 2.0 este grozav, suporta forje, este economic la intretinere

- ai transmisie Super Select, ca pe Pajero "mare" (atentie, sunt si modele care au AWD, deci le lipseste "schimbatorul de 4x4")

- este o masinuta foarte rezistenta, alearga binisor pe asfalt, indiferent de conditii, pt care ai si optiunea 4H (30% puntea fata, 70% puntea spate), in plus are si diferential central blocabil

- toate au AC, in timp ce Vitarele nu prea au

- ai computer de bord cu o multime de informatii destul de utile, precum: viteza medie, autonomie carburant, consum mediu

- cu anvelope adecvate, nu prea are limite in offroad, exceptand cazurile in care ramane suspendata, dar asta o poti pati si cu masinile din clasa mare, intotdeauna se va gasi o groapa sau un sant "mai mare decat rotile tale" oricat de mari le-ai avea

- avand in vedere ca nu vrei offroad extrem, este masinuta ideala, cu toate ca ea face fata si la extrem

minusuri

- asa cum zicea colegul macfero, nu prea ai variante de inaltare a masinii, fara sa schimbi totul de sub ea, ca sa poti pune roti mai mari, cel putin. dar parca tot el (daca nu ma insel) avea la vanzare un kit de inaltare...

 

in concluzie, daca nu vrei sa te dai extrem, si ai grija in ce gauri intri cu ea, Pininul este superior Vitarei, din cam toate punctele de vedere, mai putin optiunile de modificare, dar se pare ca nu esti interesat de asta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Salut

 

Si eu recomand Pinin-ul pt. varianta soft, chiar cel in 4 portiere...marea majoritate a celor in 2 portiere sunt cu motoare de 1.8, iar lumea spune ca cele de 2.0 GDI ar fi mai reusite si chiar cu un consum omenesc. Sunt posesor de Pinin, si in momentul de fata incerc o varianta de inaltare(nu foarte exagerata, dar cat de cat!), insa pana nu sunt sigur ca e o realizare, nu ofer nici fel de detaliu...Asa ca succes la ati alege masina dorita si potrivita.

 

Bafta

Ii greu tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Ziua buna tututor, multumesc pt sfaturi.

In aceasta perioada am tot rasfoit forumul sa vad si eu cam ce probleme/satisfactii dau masinile astea doua. Ce m-a speriat tare la Vitara este rugina :(. Nu stiu daca e o problema specifica modelelor anii 90 sau e doar una limitata la versiunile facute de spanioli, santana cred. NU stiu cum stau alea de dupa 2000, modele succesive.

Ce ma "sperie" sa zicem asa la Pinin e limitarea lui la eventuale modificari sl, de bl nu s epune problema, are sasiu dar e sudat de caroserie am inteles. IN rest numai vorbe de bine am citit despre el. Si mai ales.. imi place mutra ei/lui depinde ce gen ii dati :)

 

Avand in vedere ca deocamdata nu va fi modificata pt offroad cred ca cel mai practic pt mine e intr-adevar un Pinin in 4/5 portiere de 2.0. Motorul sper sa aiba ceva gen 199x cm3 ca altfel intram la "bogatasi" si astia cu taxele ne cam mananca :)

 

NU stiu daca e reala legatura intre GDI si super select, poate cineva sa ma lamureasca?

Numa bine,

Dorin

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Motorul sper sa aiba ceva gen 199x cm3 ca altfel intram la "bogatasi" si astia cu taxele ne cam mananca :)

uite toate modelele de Pinin, ca sa te lamuresti cu motorizarile si cilindreea. impozitul era la mine 150 lei pe an, pe firma.

vezi si niste poze aici:

 

Pinin_modele.thumb.jpg.70f36e8d6aa32f35c811daea606e2ca3.jpg Pinin_talon.thumb.jpg.b56583bde4cb0fc3f6aa618e6b20c18f.jpg Pinin.jpg.8a6d65a74c04331355fcaf1878b004d6.jpg

 

NU stiu daca e reala legatura intre GDI si super select, poate cineva sa ma lamureasca?

pai mai intai trebuie sa ne lamuresti tu despre ce legatura este vorba...

cert este ca motorul de 2.0 este GDI si ca exista versiuni cu Super Select, dar si cu AWD... depinde ce vrei. eu recomand totusi varianta cu Super Select. eu am luat la nimereala asa, si am inteles abia apoi prin utilizare care sunt avantajele acestei transmisii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Salut, legatura intre sigla gdi si super select mi-a rezultat din faptul ca vreau reductor numaidecat, deci am cautat pe situl sa vad poze ale schimbatorului suplimentar sau semnele din display pt 4x4 si low/hi numai ca am observat ca alea care nu aveau GDI in descriere nu aveau maneta corespunzatoare deci 4x4 permanent, si asta nu vreau.

 

Cu impozitul nu e ca ma feresc de peste 2000 numai ca mai am o masina, un c220, una cu impozit mai maricel merge, dar 2... e prea mult.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

daca te uiti atent la prima poza pusa de mine, cea cu modelele de Pinin, vei observa ca la fiecare motorizare exista cate doua modele, presupun ca este vorba despre transmisie, deoarece eu am vazut atat motoare de 1.8 cat si de 2.0 avand si Super Select si AWD. deci nu este nici o "legatura" intre GDI si Super Select. sunt doar variante de "combinatii". trebuie doar sa cauti, si sigur vei gasi o masina cu GDI si Super Select. din ce am mai vazut, majoritatea celor in 3 usi sunt cu motorul de 1.8, probabil s-au vandut mai multe din alea, dar sunt si de 2.0 cu GDI. iti recomand varianta in 5 usi, ai mai mult spatiu... de fapt, atat cat poate avea un Pinin :)))

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

INca o intrebare pt Optimus, vazand ca esti proprietar, la ce ar trebui sa fiu atent la cumparare.

Cam la ce numar de km e indicata o achizitie?

Cateva puncte cheie la care ar trebui sa refuz masina din start?

Multumesc anticipat,

Dorin

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

nu mai sunt proprietar din decembrie 2010, am avut-o un an si jumatate, dar este una din preferatele mele :)

e greu sa-ti dai cu parerea fara sa ai masina in fata, dar totusi:

- sa nu aiba elemente revopsite = a fost lovita si nu stii cat de grav

- in general au probleme cu tachetii, ca suna la rece, nu e un capat de tara, dar te costa schimbarea lor = nu a fost intretinuta corespunzator si eventual forjata aiurea

- de preferat sa iei una cu sistemul audio original, daca poti gasi cu CD player, deoarece are pe el un buton alb cu care actionezi computerul de bord. foarte multe au tot felul de scule "de firma", probabil pt a avea mp3 player, si am observat ca au "blocat" computerul de bord pe "consum mediu". daca nu te deranjeaza ca "pierzi" celelalte informatii gen autonomie carburant si viteza medie, atunci asta nu este o problema asa mare.

- ca numar de kilometri nu stiu ce sa zic... poate avea 50000 cu bataie de joc si sa aiba probleme, sau 200000, bine intretinuta, si sa fie brici...

- s-ar putea sa-ti palpaie aiurea ledurile din bord de la 4x4 dar sa nu-ti faci probleme, sunt doar niste "beculete", tractiunea o verifici clasic, cupland din maneta, si vezi cum trage. daca n-ai mai condus asa ceva, ar fi recomandat sa o verifici cu cineva care are masina cu reductor si stie care e treaba. senzorii aia se pot schimba, cam 1 milion bucata si sunt 8 in total, dar nu-ti influenteaza tractiunea, doar afisarea pe bord, deci te poti lipsi. si la mine faceau figuri.

- martorul GDI - al meu functiona perfect si ma ajuta sa scot un consum economic: cand se stingea, era semn ca trebuia sa o las mai usor :) dar am citit si ca unii aveau probleme cu el, fie era stins tot timpul, fie aprins tot timpul... il poti testa mergand in diferite regimuri, adica: plecari in forja, mers "normal", mers turat, etc...

- pune masina pe un elevator, trage de roti, cardan, etc... dar astea sunt chestii care se fac in general la orice masina...

 

in rest, bafta maxima! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

cam ce consumuri au masinutele astea? :h5

Bucuresti: intre 10,5 si 16, depinde cum o calci :banana

afara: 7,5 - 10,5, depinde de viteza si A/C

astea-s consumuri scoase de mine, cu gume de iarna, folosite in toate anotimpurile. cutie manuala.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De ce nu Pajero ? Taxa prea mare ?

 

Pajero = confort maxim si modificari minime (chiar zero) daca te gandesti sa faci offroad mai extrem (in afara de cauciucuri si tevi pt protectia masinii daca iti pasa ...). Cate Pinini ai vazut pe la concursuri offroad ? Vitara si Pajero in schimb ... zeci la fiecare cupa importanta ...

Edited by Tavi D.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Re: Sfat achizitie : Mitsu Pinin vs. Vitara

 

Salutare!,

Am vazut ca este mai veche discutia dar poate colegul ne poate spune ce a cumparat pana la urma.

Ma intere sa imi schimb acarateul cu un Pinini, de asta din dotare nu mai am bani sa fac ce mi-am propus cu el: jante+anvelope = 1000€; bara fata+spate arb = 1000€; troliu = 1000€; etc...iar in buzunarul in care tin miile sunt doar fluturi:grin:

Deci esti multumit de Pinini?

"Daca vrei sa ajungi repede, mergi singur.

Daca vrei sa ajungi departe, mergeti impreuna."

Proverb african

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use