Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

OME versus IronMan pentru off road soft/mediu


Tud88

Postări Recomandate

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Bun...

 

Sa spun povestea mea.:t1

In martie 2012 am cumparat un kit OME (amortizoare+arcuri) de 2" inainte de etapa de la Odorhei au inceput sa dea semne de oboseala!!! Eu ma dau la standard. :x

La un banal giratoriu masina de inclina de zici ca vroia sa se rastoarne :ha: De curiozitate m-am uita pe inclinometri si imi arata ca sunt inclinat la 30 de grade...

 

In timpul etapei de la Odorhei eram efectiv...barca, parca pluteam :wi

 

In decembrie 2012 am schimbat OME cu IRONMAN Forma Cell.

Parca masina e mai stabila, mai rigida asta la prima impresie.

Urmeaza sa vedem cum se comporta in timp...:grin:

 

L.E. Amortizoarele OME nu sunt "curse" sau indoite!

Editat de Astral

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 55
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Drujba, am un comentariu de facut, zic eu relevant. In catalogul OME nu exista suspensie pentru Landcruiser KZJ 78 (sasiu lung / 5 usi, motor 3 litri, arcuri elicoidale) sau 73 (sasiu mediu), ci numai pemtru modele LT / KZJ70 si 71 (sasiu scurt / 3 usi). Atunci cand ne-am consultat asupra suspensiei pt masina ta ai stiut acest lucru, dar, neavand alta varianta ai pus asa. Practic suspensia montata este subdimensionata pentru o masina cu aproape 1 metru mai lunga si mult mai grea. Este normal sa nu se comporte bine si sa se uzeze prematur. Incarcata de expeditie, a fost si mai jale...

Pentru Landcruiserul 78, dar cu arcuri cu foi, masina clasica de expeditii, OME iti da pe spate 4 variante de suspensie: +200, +400, +600 si +800 kg!!!! Masina ta cu suspensie pe elicoidale este mai rara (si foarte foarte misto dealtfel :h5) si nu are suspensie dedicata la OME.

Legat de alte marci, este posibil ca acestia sa produca exact pentru modelul tau.

 

Pai in primul rand eu nu am luat suspensia Iron Man de la tine, deci te-ai simtit vizat degeaba. Sincer, suspensia IM mi s-a parut o porcarie, intr-o prima faza s-au crapat bucsele, apoi am pus bucsele de la amortizoarele originale, dupa care amortizoarele au curs. Apoi am schimbat amortizoarele IM cu OME, pe care le-am primit tot de la cine luasem initial kit-ul de IM.

Intr-adevar am luat mai apoi de la tine arcurile OME pentru KZJ 70-73 cu greutate suplimentara. Suspensia in acel set-up a fost cat de cat OK cu exceptia faptului ca amortizoarele au inceput sa faca ce am descris eu in postul anterior. Intr-adevar, in catalogul de Europa nu se regaseste masina mea, adica LC Prado KZJ 78.

Rezolvarea am gasit-o in vara asta la Tough Dog, unde exista kit dedicat pentru KZJ 78. Am comandat kit-ul direct in Australia si mi l-am importat de unul singur. Deocamdata nu am facut nicio iesire mai serioasa, asa ca nu pot spune daca amortizoarele tin sau nu, curg sau nu, etc. Insa set-up-ul actual este mai OK decat cel precedent, iar asta este oarecum logic intrucat acum am suspensia dedicata modelului meu de masina.

alea, alea, piesele.....
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

OFF-TOPIC :

Parerea mea, recitind cu atentie, cu mare atentie ce s-a scris este ca @macfero n-a facut decat sa raspunda obiectiei referitoare la pretul ToughDog, deci nici intr-un caz nu s-a bagat in seama si sa-si promoveze aiurea produsele !!

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?74152-OME-vs-IronMan-pt-off-road-soft-spre-mediu&p=843333&viewfull=1#post843333

 

 

Pe de alta parte, on-topic discutand, nu inteleg in ruptul capului de ce nu auzim si parerea celor cu foarte multa experienta in off-road-ul competitional.....

Doar @Nessum, culmea, participant pentru prima oara in campionat, si-a spus parerea !!!

 

Au cumva alte marci de amortizoare pe masini ?!? Nu cunosc amortizoarele OME sau Ironman ?!??

  • Like 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

OFF-TOPIC :

Parerea mea, recitind cu atentie, cu mare atentie ce s-a scris este ca @macfero n-a facut decat sa raspunda obiectiei referitoare la pretul ToughDog, deci nici intr-un caz nu s-a bagat in seama si sa-si promoveze aiurea produsele !!

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?74152-OME-vs-IronMan-pt-off-road-soft-spre-mediu&p=843333&viewfull=1#post843333

 

Astral,

Pentru mine e clar ca a fost o interventie comerciala grosolana... a specificat ca aduce Tough Dog, preturi de vanzare "foarte bune", termen de livrare, ca sunt mai bune decat celelalte 2 marci...toate astea puteau fi trecute intr-un topic dedicat. Recunosc ca am scris la vremea respectiva un raspuns foarte taios, dupa care in ultima clipa nu l-am trimis, incercand sa nu inflamez spiritele. Apoi am vazut alt topic al lui care continea informatii trunchiate ( kit de suspensie de Hilux la promotie, care nu continea cercei si bucse de arcuri spate, fara de care nu se poate monta suspensia) inducand posibilii clienti in eroare. Dealtfel si pe site-ul lui practica aceeasi metoda de a da preturi la kituri care nu sunt complete (vezi http://www.4x4store.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=33&Itemid=2)

 

Toti vanzatorii autorizati incercam sa strecuram si un pic de reclama, totul este sa nu depasim o limita. Este bine ca moderatorii sa taxeze imediat astfel de practici; avem topicuri si sectiuni dedicate reclamei! Oricine e liber sa vanda ce vrea, atata timp cat nu face concurenta neloiala celorlalti VA.

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Pai in primul rand eu nu am luat suspensia Iron Man de la tine, deci te-ai simtit vizat degeaba. Sincer, suspensia IM mi s-a parut o porcarie, intr-o prima faza s-au crapat bucsele, apoi am pus bucsele de la amortizoarele originale, dupa care amortizoarele au curs. Apoi am schimbat amortizoarele IM cu OME, pe care le-am primit tot de la cine luasem initial kit-ul de IM.

Intr-adevar am luat mai apoi de la tine arcurile OME pentru KZJ 70-73 cu greutate suplimentara. Suspensia in acel set-up a fost cat de cat OK cu exceptia faptului ca amortizoarele au inceput sa faca ce am descris eu in postul anterior. Intr-adevar, in catalogul de Europa nu se regaseste masina mea, adica LC Prado KZJ 78.

Rezolvarea am gasit-o in vara asta la Tough Dog, unde exista kit dedicat pentru KZJ 78. Am comandat kit-ul direct in Australia si mi l-am importat de unul singur. Deocamdata nu am facut nicio iesire mai serioasa, asa ca nu pot spune daca amortizoarele tin sau nu, curg sau nu, etc. Insa set-up-ul actual este mai OK decat cel precedent, iar asta este oarecum logic intrucat acum am suspensia dedicata modelului meu de masina.

 

Chiar nu m-am simtit vizat. Legat de Ironman nu am inca o parere, dar cu timpul imi voi face, pe masura ce voi vinde si monta Ironman.

Observatia mea era legata de OME si de situatia particulara cu suspensia de 73 si 78 cu elicoidale; dadeam astfel o explicatie ca este posibil sa nu fi facut fata din cauza greutatii mult mai mari a masinii, mai ales incarcata de expeditie. Tu spui mai sus ca exista suspensie Tough Dog dedicata pentru masina ta, ceea ce face ca acestea sa se comporte corect. De aici si concluzia mea ca s-a afirmat eronat ca Tough Dog este mai bun decat OME , intrucat s-au comparat mere cu pere: o suspensie OME subdimensionata cu una Tough Dog proiectata pentru KZJ78.

 

Legat de subiectul cu LandCruiser 70: in sfarsit a scos OME amortizoarele Nitrocharger Sport si pentru LJ / KZJ 70, 71, care se vor livra cat de curand in Europa. Tinand cont ca sunt cu 35% mai eficiente decat cele Nitrocharger, sper sa se comporte mai bine si in concursuri.

Recunosc ca eu schimb la masina de concurs amortizoarele OME Nitrocharger o data pe an. Sa vedem cu Nitrocharger Sport!

 

Observatie: Lui Nessum i-am pus Ironman deoarece OME Nitrocharger Sport nu erau inca disponibile in Europa. Poate sa fie insa o solutie buna... vom vedea in timp!

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Drujba, am un comentariu de facut, zic eu relevant. In catalogul OME nu exista suspensie pentru Landcruiser KZJ 78 (sasiu lung / 5 usi, motor 3 litri, arcuri elicoidale) sau 73 (sasiu mediu), ci numai pemtru modele LT / KZJ70 si 71 (sasiu scurt / 3 usi). Atunci cand ne-am consultat asupra suspensiei pt masina ta ai stiut acest lucru, dar, neavand alta varianta ai pus asa. Practic suspensia montata este subdimensionata pentru o masina cu aproape 1 metru mai lunga si mult mai grea. Este normal sa nu se comporte bine si sa se uzeze prematur. Incarcata de expeditie, a fost si mai jale...

Pentru Landcruiserul 78, dar cu arcuri cu foi, masina clasica de expeditii, OME iti da pe spate 4 variante de suspensie: +200, +400, +600 si +800 kg!!!! Masina ta cu suspensie pe elicoidale este mai rara (si foarte foarte misto dealtfel :h5) si nu are suspensie dedicata la OME.

Legat de alte marci, este posibil ca acestia sa produca exact pentru modelul tau.

 

 

 

 

Concluziile pe care le trag eu despre interventia lui MacFero:

-Ai intervenit aiurea cu reclama comerciala intr-un topic tehnic, care era despre alte marci decat ce ai promovat tu.

 

Eu am intervenit deoarece @drujba a adus in discutie Tough Dog.

Nu am spus niciodata ca sunt expert, nu stiu de unde tragi tu concluzia.

Inca vand OME si Ironman si cred ca pot vorbi despre marcile mentionate in acest topic.

Imi cer scuze ca m-am bagat in seama in acest topic, se poate sterge ce am scris eu.

 

Sarbatori fericite !!!

Editat de macfero
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Nu am nici OME nici IronMan pe masina dar mi se pare inaceptabil sa dai o gramada de bani (fie vorba intre noi sunt prea scumpe oricum) pe niste arcuri si niste telescoape si dupa foarte putina vreme sa te lase cu ochii in soare.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Pai are legatura, ca un amortizor "smecher", costa cam de 3 ori cat unul "modest". Devine mai eficient sa cumperi 3 amortizoare modeste care sa te tina 6 ani, sa zicem (2 ani unul, cu toate ca te tin mai mult), decat un amortizor smecher care sa te tina 1 an, maxim... Pentru ca as vrea si eu sa ridic masina din suspensie, dar cautand informatii pe net m-am descurajat putin. Nu dau nume de suspensii, ca sa nu se agite spiritele pe aici. Astfel ca mi-a trecut prin minte sa raman cu Kayaba pe care le am acum pe masina = ieftine si bune (pt banii aia). Clar ca e vorba si de subiectivism aici, pt ca fiecare brand are sustinatori si critici, ca ajungi sa nu mai stii ce sa crezi.

Concluzia mea este ca cel mai bine cumperi suspensia de la un comerciant serios si profi, care iti poate recomanda configuratia optima pt masina ta si pt utilizarea ta, si care sa-ti ofere si o garantie reala, pentru situatia in care ai putea avea probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Nu am nici OME nici IronMan pe masina dar mi se pare inaceptabil sa dai o gramada de bani (fie vorba intre noi sunt prea scumpe oricum) pe niste arcuri si niste telescoape si dupa foarte putina vreme sa te lase cu ochii in soare.

 

Ai dreptate, este inaceptabil si de aceea exista garantia unui produs.

Problema apare cand produsul este adus fara a avea garantie de la furnizorul extern; cand cineva vinde in Romania un produs cumparat de pe E-bay sau la lichidare de stoc de pe mai stiu eu ce site, nu va putea acorda niciodata garantie. De ce? Simplu:

-din buzunarul propriu nu-si permite

-furnizorul nu-i va da garantie din lipsa de procedura de garantie agreata anterior

-piesele vandute la negru nu au garantie

-nu exista documente de montaj si nota de constatare de la un service agreat de furnizor sau macar autorizat RAR

-alegerea eronata a codurilor pentru masina respectiva.

 

In cazul OME, au fost situatii cand garantia s-a dat pur si simplu, chiar daca era clar ca au fost probleme de montaj. Rata de garantii este atat de mica incat s-a considerat ca se poate da un amortizor fara sa se rascoleasca prea tare... piesa veche nici nu a mai ajuns in Germania...

De laudat si atitudinea lui Alec de la Ironman care cere date amanuntite ca sa poata sa elucideze misterul lui Drujba; castiga el ceva? Nu... dar a importa piese inseamna sa te preocupi si de imaginea produsului in piata- implicit de problemele de garantie.

 

Pentru masina suprasolicitate in competitii este normal ca amortizoarele sa se uzeze prematur. De altfel, garantia suspensiei nu acopera folosirea in competitii!

 

Legat de preturile " prea scumpe oricum": daca am trai in Australia sau in SUA am avea superpreturi, iar venitul ar fi de 5-10 ori mai mare. Ghinion!!! Traim in Romania, unde nu avem industrie care sa produca suspensii, sau trolii, sau Simex-uri.

Prin urmare off-road-ul este un produs de lux...

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

ideea era ca ala original e mult mai trainic.

 

Asta e o presupunere? O certitudine? Sau o constatare personala pe baza propriilor experiente atat cu originale cat si cu OME si IronMan?

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

o6 certitudine e ca suspensiile originale sunt trainice. nu am ome sau altceva da m-am speriat de ce zice nessum si nu numai6 el .

 

Doar de curiozitate, am verificat cat costa un set de 4 arcuri si 4 amortizoare OE Toyota la 70-ul tau. Frumoasa suma de 1298 euro, TVA inclus! Iar amortizorul de directie, tine-te bine: 403 euro !!!

 

Prin comparatie, un set de 4 arcuri si 4 amortizoare OME costa 1014 euro, iar amortizorul de directie 129.5 euro.

 

Preturile la Ironman, ToughDog si altele sunt tot pe acolo, cu diferente de 10-15% in plus sau minus.

 

Sigur ca e mai ieftin sa-ti pui un body-lift, solutie tehnica complet gresita, mai ales daca pastrezi suspensia ta imbatranita... vei ridica masina, implicit centrul de greutate si vei suprasolicita suspensia care este deja uzata si nu-si mai face treaba cum trebuie. Intr-o situatie la limita, de balans lateral, ai mari sanse sa te rastorni.

 

Legat de problemele cu suspensiile care cedeaza repede, indiferent de marca, puneti-va toti intrebarea atunci cand vanati preturile mai mici, daca nu cumva exista probabilitatea ca aceste piese sa fie din surse incerte, din stocuri foarte vechi, etc. Faptul ca cel care vi le vinde nu va da factura si nici certificat de garantie este inca un semn.

 

Pe mine ma deranjeaza foarte tare ca persoane care s-au ars cu piesele de 4x4 luate de la baietii descurcareti de pe forum nu dau in acestia ci in brand-ul respectiv. In cazul OME, rata de garantii este foarte mica deci nu vad de ce se face o reclama negativa. Sa raspunda cei care nu acorda garantie produselor si nu asigura o consiliere corecta in alegerea echiparii corecte. Se aude domnilor ???

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

ieri vine un domn la mine cu o masina 4x4.

ma uit la ea si vad ca are o suspensie ironman

il intreb de ce a ales aceasta varianta d-intre toate si-mi spune ca el ar fi vrut OME , dar "spre norocul sau" , cel care i-a vandut-o , i-a spus un "secret" : cum ca OME are acum mari probleme fiindca acum se fac in china ...

cam nasol daca singurul fel in care-si pot face reclama este doar vopsirea cu fecale a marcilor concurente !

  • Like 1

Tel.: +40788 022 022 / +40788 033 033

E-mail: tracoservice@yahoo.com;

office@tracoservice.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Salutari,

 

 

Eu pot spune ca am un set de amortizoare OME de mai bine de 1 an , am cam 14000 km efectuati in acest timp , iesiri si in teren , iar eficacitatea lor masurata pe un stand este de 75% . Toate 4 sunt la aceeasi valoare , iar sub 50% eficacitate se spune ca ar trebui sa fie schimbate.

 

Ar fi interesant un test si la Iron Man.

Jeep Wrangler TJ 2006 , 2"lift , Dynapro MT , 33"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Am avut OME pe y60 vreo 3 ani de zile, in timp am verificat ca după jumate de zi in teren ulei in amortizoare se incalzea si numai amortizoare cum trebuia, m-am supărat si am cumpărat Iron Man Foamcell, pe lângă ca sunt aproape la jumate de preț, pot sa va spun ca sunt foarte fericit si încântat de ele, in așa fel ca am deja comandat pentru LJ 70, chiar au facut treaba, se simt un pic mai moi, dar nu mult si atunci eu zic ca sunt perfecte, acuma vreau sa vad cât timp mă tine si atunci pot sa dau o părerea mai concluziva, deocamdată, zic ca sunt super.

 

Salutare

Numai de bine

 

Pedro

Land Rover 90- 3.9 V8

L.R.Discovery I V8

Seat Pink Panther II Leon-1.9 TDI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Am folosit OME pe doua masini si un pickup pana acum.

Nu am facut nimic hardcore cu ele dar au vazut destule iesiri in teren, cateva momente cu abordari prea optimiste dar nu am avut niciodata probleme.

Suspensia de pe Navara incepuse sa oboseasca dar dupa aproape 100000 km.

 

Aceasta este experienta mea!

Mircea,
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Am avut OME pe y60 vreo 3 ani de zile, in timp am verificat ca după jumate de zi in teren ulei in amortizoare se incalzea si numai amortizoare cum trebuia, m-am supărat si am cumpărat Iron Man Foamcell, pe lângă ca sunt aproape la jumate de preț, pot sa va spun ca sunt foarte fericit si încântat de ele, in așa fel ca am deja comandat pentru LJ 70, chiar au facut treaba, se simt un pic mai moi, dar nu mult si atunci eu zic ca sunt perfecte, acuma vreau sa vad cât timp mă tine si atunci pot sa dau o părerea mai concluziva, deocamdată, zic ca sunt super.

 

Salutare

Numai de bine

 

Pedro

 

Pedro,

 

Cu toata prietenia, da-mi voie sa-ti fac 3 observatii:

-daca folosesti OME la offfroad intens gen competitii, e normal sa nu te tina, intrucat nu sunt gandite pentru asa ceva; eu schimb amortizoarele anual si le vand pe cele vechi; cei care le-au cumparat de la mine au fost multumiti de ce bune sunt... eu vroiam insa amortizoare noi ca sa fie controlul masinii optim

-amortizoarele pe care le-ai avut au fost foarte probabil cele clasice; modelul Nitrocharger Sport este cu 35% mai eficient

-pretul amortizorului Ironman Foam Cell este acelasi cu cel al OME Nitrocharger Sport; diferenta este de 5 euro!!

 

Ramane de vazut in timp fiabilitatea suspensiilor Ironman, deocamdata OME a confirmat si este o solutie peste cele nou intrate pe piata- vorbim de suspensii normale de offroad si nu de cele de competitie, care costa mii de euro...

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Misto, din cauza reclamei mele nu se vedea bine chiar postul meu...:)

 

Deja postind acum, s-a rezolvat....

 

alec preotu

 

Salut,

 

 

Am si eu o intrebare , exista o testare a eficacitatii acestor amortizoare in timp? (dupa x KM parcursi de la montaj?)

Jeep Wrangler TJ 2006 , 2"lift , Dynapro MT , 33"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Sustin si eu ideea lui dragosh16z de a se face niste masuratori dupa 10000-20000 km. OME da garantie 3 ani/60000 km. Dar nu asta e problema principala, ci cum se comporta suspensiile astea in cei 2-3 ani dar si dupa aia.

4 amortizoare OME sau Ironman (Foamcell) costa peste 2500 lei, iar "altele" 1200 lei. Daca tin tot atat, prefer 2 seturi de "altele", ca ma tin mai mult in timp si nici nu dau toti banii "de-odata".

Mentionez ca nu fac offroad extrem sau de competitie, dar vreau o suspensie performanta si care sa si tina niste ani, mai ales ca nu o duc la extrem.

Niste masuratori "independente" ar putea linisti spiritele. :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

@ Ironman4x4: Cand am zis ca tin "mai mult" ma refeream la faptul ca imi cumpar 2 seturi de aceeasi bani. Eu nu contest OME sau Ironman4x4, dimpotriva, mi se par cele mai viabile variante pe piata romaneasca. Am citit si pe forumuri pe afara, si in afara de "impresii personale" n-am gasit mare lucru, de aia mi se pare interesant testul propus de dragosh16z, ca asa, fiecare isi lauda suspensia de pe masina sau o omoara pe a altuia, adevarul fiind intotdeauna la mijloc. Sau unul o lauda ca e buna dar merge pe asfalt si altul zice ca aceeasi suspensie e praf dar ii da omoruri saptamanal in teren greu.

Multumesc pentru oferta ta, esti foarte generos, dar sunt nevoit sa o refuz. Din cauza ca daca o fi sa-mi iau Ironman4x4 aleg Foamcell, si voi schimba si arcurile spate si barele de torsiune, voi avea nevoie si de alte jante sau flanse... asa ca se complica treaba si creste "pretul" total. Vorba aia, sunt prea sarac ca sa-mi permit produse si lucrari ieftine, si daca tot ma incordez sa fac ceva la masina, vreau sa o fac cap coada profi, dar acum imi lipsesc "muschii". Poate si de aia vreau sa ma conving ca daca aleg ceva, ma va si tine o perioada considerabila de timp, nu mi-as permite dupa 1 an sa trec de la OME la Ironman4x4 sau invers.

Sincer, apreciez disponibilitatea ta, dar oricum n-as fi acceptat, chiar daca aveam banii necesari acum. Sa profiti de o promotie e una, sa... e alta... :)

 

Revenind la testele in discutie, nu trebuie sa le ceri tu ca si importator, clientilor tai. Poti face cu masinile tale personale, si oricine altcineva care are suspensie Ironman4x4 si OME, si putem compara rezultatele pe modele de masini. Privit strict prin prisma forumului, un astfel de test comparativ este foarte folositor userilor. Nici nu este necesar sa se implice importatorii/distribuitorii. Niste masuratori de genul asta ar fi concludente, altfel, pareri personale de genul "se misca mai bine" etc, sunt relative.

 

Dau un exemplu de pe alt forum: fiind o discutie despre benzine, un tip a alimentat de 50 lei din fiecare tip de benzina disponibil pe piata de la toti furnizorii (branduri) din orasul lui, si apoi mergea de fecare data la reprezentanta si facea teste de performanta la motor. Ii cam freca pe aia de acolo, el "pierdea" timp, insa la final a rezultat un tabel interesant despre calitatea benzinelor si "potriveala" lor pe tipul acela de motor, tabel foarte util noua celorlalti.

Cam asta ar fi ideea si cu acest test de suspensii, in mintea mea, daca exista aceasta posibilitate tehnica de a masura performanta lor reala, de noi si dupa un timp de utilizare. eventual clasificat si pe mod de utilizare. Poate parea complicat, dar nu este.

 

Referitor la garantia OME, am gasit-o pe siteul lor:

http://www.arb.com.au/products/old-man-emu-4x4-suspension/nitrocharger-sport-shocks/

 

In momentul in care voi schimba suspensia la masina mea, voi furniza toate informatiile posibile despre suspensie, ca sa stie si ceilalti la ce sa se astepte, asa cum am facut-o si cu altele, gen Sonim, Pinin, unde am o oarecare experienta. Nu postez despre ele ca nu am ce face, mai ales ca-mi si ia ceva timp, ci urmaresc sa impartasesc din experienta mea care poate folosi cuiva, asa cum si eu beneficiez de alte informatii in alte sectiuni. Ca asta e scopul unui forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Concret:

 

Am pus IronMan pe un Nissan Patrol Y60 scurt.

 

Suspensia initiala (cam lasata cred) avea urmatoarele valori:

Fata stanga - 71 cm

Fata dreapta - 71 cm

Spate stanga - 74 cm

Spate dreapta - 74 cm

 

Dupa echipare cu suspensia IM masina arata cam asa:

Fata stanga - 79 cm

Fata dreapta - 79 cm

Spate stanga - 80 cm

Spate dreapta - 80 cm

 

Valorile sunt masurate din buza de jos a jantei pana in aripa (overfender).

 

Am adaugat kitul de coborare cutie de 1cm.

 

Primele impresii: masina este usor rigida dar foarte ferma pe asfalt in ciuda faptului ca barile stabi lipsesc atat fata cat si spate.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: OME vs. IronMan pt off road soft spre mediu

 

Am pregatit ptr utilajul meu o bara fata destul de strong, placa de troliu de 8mm si flapsurile de 5mm. In total cantareste in jur de 30kg si un scut frontal tot din tabla de 5mm ptr bara/amortizorul de directie derivat din suportii barii fata undeva la 6kg. Dupa primele probe in urma montarii celor doua elemente fata, masina se lasa in jur de 0.5-0.7cm pe fata si 0.3-0.4 cm pe spate.

 

Troliul pe care o sa-l pun cantareste in jur de 40 kg.

Pe spate bara o sa fie de asemenea, ceva simplut tot din fier de 5mm. Undeva la 15-20kg.

Barile stabi si bieletele le-am eliminat. Sa nu ne incurcam in prea multe detalii si suruburi.

 

Am eliminat tot ceea ce se putea ...adica am taiat aripile la limita si am coafat utilajul in spate. Am "slabit" in urma acestei operatiuni in jur de 20kg (barile fata-spate, tabla + chit).

 

Per total ar fi calculul cam asa: 36+40+20-20 = 80 de kg in plus din care 70 kg pe fata si 10 kg pe spate.

 

Revin cu masuratori exacte si poze imediat cum finalizez lucratura. :h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare