bobita Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Va salut, Aveam de mai mult timp probleme cu mitsu (2,8td din 94, dreptaci), in sensul ca incepuse sa consume ulei si sa scoata mult fum, insa total aleatoriu, ba la pornire, ba in acceleratie, etc.Am fost la B sa-mi reinnoiesc actele si am consumat vreo 10l de ulei...Initial am zis ca o fi motorul, apoi turbina, pe care am si schimbat-o, insa fara rezultat.Mecanicii dadeau din umeri, cica rezolvarea ar fi alt motor:grin:, ma rog, m-am apucat sa caut pe pocuk.com ce si cum si am rezolvat problema...banal.Epuratorul de ulei ,daca asa-i zice, din capacul de la chiuloasa era colmatat si nu-si mai facea treaba, drept urmare gazele din motor impreuna cu muuulti vapori de ulei intrau direct in admisie, cu atit mai mult cu cit o turam mai tare.Intercoolerul era si el plin de ulei, turbina la fel, o placere pentru saracul motor.Am dat jos capacul, intercoolerul si furtunele, le-am spalat bine cu benzina, am blocat si valva egr, momentat doar scotindu-i furtunul de vacuum, pina o sa imi fac si o placuta sa acopar efectiv gaura, si gata cu fumul, masina trage si mai bine, o placere.Am scos provizoriu furtunul din capac intr-o sticla de 5l sa vad daca mai iese si ulei si e ok, doar citeva picaturi.oricum,vreau sda-mi fac un "catch can", nu stiu cum sa-i zic in romana, un vas intermediar cu rol de decantor intercalat intre iesirea de la capac si intrarea in admisie. Am tinut sa zic asta pentru ca am mai vazut unii cu consum marit de ulei la pajero cautind si primind fel de fel de solutii insa nimic despre epurator...desi, acuma , mi se pare primul lucru ce trebuie verificat.Dar eu nu sint decit mecanic amator... Ei, si cum ma bucuram eu asa, ieri, cind sa plec dintr-o parcare, balta de ulei sub motor....Ajung acasa, ma bag sub el, uleiul curgea la imbinarea dintre motor si cutie.E ulei de motor , nu de cutie-automata, by the way, probabil semeringul de la vibrochen. Acu intrebarea, ca sa il schimb, ce ar fi mai indicat sa dau jos, motorul sau cutia?Mecanicul meu miu-a zis ca nu se baga la cutii automate, fuge de ele ca dracul de tamiie, e chiar asa greu? Credeti ca ar putea fi altceva?Ideea e ca a cedat destul de brusc, nu am experienta, asa se intimpla in general? Multumesc Bob 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gestme Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Re: consum ulei+fum=rezolvat, acu alta dandana... Hai sa-ti spun eu cum m-am speriat cand am vazut balta de ulei sub Pajerica exact la imbinarea dintre motor si cutie, la fel m-am panicat, motor sau cutie de dat jos, deja imi puneam mainile in cap. La o verificare mai atenta sa dovedit a fi garnitura si semiluna de la capacul de la culbutori, in partea din spate, pe acolo curgea uleiul si se prelingea pe blocul motor dand impresia ca este de la semeringul de la palier. Inainte de a da jos cutie sau motor verifica si ce ti-am spus eu, te scuteste de o gramada de timp si bani pierduti. "Viata e un meci la categoria grea..." Parazitii Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobita Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 Re: consum ulei+fum=rezolvat, acu alta dandana... Hai sa-ti spun eu cum m-am speriat c ti. Multumesc mult de raspuns, am verificat capacul si, aparent era pus ok.Insa am dat totul din nou jos, am curatat din nou, am strins bine capacul si ....nu mai curge ulei:banana Cel putin deocamdata e ok. Multam inca o data, mitsu e din nou pregatit de iarna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucs Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Re: consum ulei+fum=rezolvat, acu alta dandana... si eu am avut acea problema cu epuratorul, am schimbat 2 turbine crezand ca scapa ulei pe la ax pana sa ma prind ca de fapt uleiul venea in admisie pe la epurator. Ce nu am inteles este ca dadea ulei doar cand mergeam la vale (inclinat in fata) si foarte rapid umplea un bidon de 2.5, daca urcam 10 km nu dadea gram de ulei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris1badea Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Re: consum ulei+fum=rezolvat, acu alta dandana... si eu am avut acea problema cu epuratorul, am schimbat 2 turbine crezand ca scapa ulei pe la ax pana sa ma prind ca de fapt uleiul venea in admisie pe la epurator. Ce nu am inteles este ca dadea ulei doar cand mergeam la vale (inclinat in fata) si foarte rapid umplea un bidon de 2.5, daca urcam 10 km nu dadea gram de ulei... salutare, am si eu aceeasi problema: fum negru la greu, pierderi de ulei... poti da mai multe informatii despre cum ai curatat epuratorul? unde se afla in primul rand (mecanic mai mult decat amator...:D) multam fain! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cleotrans75 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Re: consum ulei+fum=rezolvat, acu alta dandana... vad ca si a mea a inceput sa piarda ulei binisor,iar fumul este albastrui,oare ce o fi mai usor de dat jos cutia(normala)sau motorul(2.8d)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts