Max Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 (edited) Chiar daca Rav4 nu este cea mai buna solutie pentru offroad, meritat totusi de montat un scut de protectie a motorului. Va prezint aici un model de scut si modul de realizare si montaj. Aveti nevoie de niste teava de 3/8, o bucata de tabla de aluminiu de 5mm grosime, suruburi si piulite de (/)6. Deoarece nu sunt puncte de sprijin suficient de bine pozitionate, se va construi intai o structura din teava, structura prinsa de sasiu si pe care se va monta blindajul de aluminiu cu suruburi cu cap ingropat. Aici aveti o imagine de ansamblu a structurii. http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1623.JPG Structura este construita din teava de 3/8", este indoita cu un dispozitiv de indoit tevi si vopsita de preferat electrostatic. Aceasta structura este prinsa in 4 locuri direct de sasiu. Doua prinderi in fata pe capetele lonjeroanelor si doua pe lateral in lonjeroane. Exista posibilitatea ca sa exista gauri cu piulite de 6 gata sudate in sasiu si de care puteti sa va prindeti. Daca nu, da-ti o gaura in sasiu, gaura in care sa intre cu totul o piulita de 6 pe care o veti suda chiar la nivelul sasiului. Suportii de prindere a tablei pe structura au sudati pe ei piulite de (/)6 mm http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1215.JPG Faceti masuratori pentru constructia scheletului astfel incat acesta structura sa fie cat mai apropiata de motor pentru a nu fi expusa in exces si sa se agate de diverse obiecte din teren (pietre, lemne etc) http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1125.JPG Tabla de aluminiu de 5 mm este foarte buna pt acest blindaj. Varianta mai economica ar fi cu o tabla de otel de 3 mm. Prindera pe structura se face in 8 puncte cu suruburi de (/)6 cu cap ingropat. Gaurile din tabla se zencuiesc pt a putea fi ingropat capul surubului http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1615.JPG Cam asa arata blindajul in varianta finala: http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1232.JPG http://www.off-road.com/aimages/articlestandard/trucks4x4/442008/561728/DSCN1223.JPG Neaparat structura trebuie prinsa de sasiu cu suruburi, nu sudata. Trebuie sa se poata demonta usor daca va fi de lucru la motor sau la diferentialul fata. Spor la treaba. Edited December 28, 2012 by Max 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAV41995 Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Re: Scut de protectie pentru Rav4 mi-am facut si eu scut urmand recomandarile si exemplul dumneavoastra. nu l-am facut identic, dar m-am inspirat in mare parte de la dumneavoastra. au fost foarte folositoare indicatiile. multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sicilianu Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Re: Scut de protectie pentru Rav4 Foarte buna treaba ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
emp Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Re: Scut de protectie pentru Rav4 prin cluj mi-ar face si monta cineva asa ceva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin05041977 Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 Eu am cumpărat două scuturi din tablă de 3 mm gata făcute cu tot cu sistemul de prindere de la o firmă din Arad. A trebuit să-l decupez pe cel din față în dreptul galeriei, iar pe cel din spate l-am tăiat puțin să nu lovească eșapamentul în el. Totul e ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts