giorgel Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 deoarece am ajuns in sfarsit si la partea electrica, adica modificare/pozare corespunzatoare a circuitelor de alimentare a troliului, proiectoarelor fata/spate, statiei etc., m-am decis sa deschid discutia asta. stim ca dimensionarea conductorilor se face luand in considerare consum de 8A/mmp, lungimile nu cred ca sunt semnificative la auto. sau sunt? acuma, vorbind despre cablurile groase de la troliu, stim ca trebuie sa duca in jur de 400 A, asta ar insemna sectiune de 50 mmp, ar rezulta diametru de 8 mm. buun. numai ca la un cablu litzat, 8 mm diametru sunt cam ca metru cub de lemne, avem si mult aer pe acolo. sertizarea unui cablu litzat se face cu scule speciale, care strang pana cand sectiunea devine "gas dicht", adica etansa, in traducere daca taiem o felie dintr-un cablu sertizat aceasta trebuie sa arate ca un conductor plin. iarasi buun...inseamna ca alegerea conductorului se face nu dupa diametrul initial, ci dupa diametrul rezultat in urma sertizarii. intrebarea este: cand cumparam cablu litzat, sectiunea declarata este cea corespunzatoare diametrului in stare libera, sau corespunzatoare cu ce am balmajit eu mai sus? Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddybear Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 (edited) Re: despre sertizare cabluri, sau cum calculam sectiunea La un cablu litat sectiunea declarata este suma sectiunilor tuturor firelor care formeaza acel cablu. Pentru calcularea sectiunii necesare, mai bine folosesti un calculator din care se gasesc o gramada pe net, ceva de genul: http://www.energymatters.com.au/climate-data/cable-sizing-calculator.php sau http://www.kilowatts.com.au/calculator-voltage-drop.php (conteaza destul de mult si lungimea cand e vorba de curenti mari):h5 Edited January 13, 2013 by teddybear It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! Land Rover Owners Club Romania Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Re: despre sertizare cabluri, sau cum calculam sectiunea Pe cablu scrie sectiunea utila , in mmp . Odata cu lungimea creste sectiune in mod dramatic , deci orice repozitionare duce si la cabluri cu sectiuni marite . Troliul ( ... de 12000-13000 lbs ...) nu consuma doar 400A , dar in auto se accepta sectiuni reduse cu pana la 40% din cea nominala la puterea respectiva ( la demaror este chiar 50% redusa sectiunea cablului de alimentare , doar a demarorului ) pentru consumatorii care functioneaza timpi mici sau foarte mici . Cablurile de la troliu sunt de 25 mmp , cam putin si cam la limita ( daca chiar or fi 25 mmp ...ochiometric vorbind ... ) . Intodeauna am recomandat schimbarea lor cu 35mmp , si papucii terminali presati si cositoriti , pentru ca discutam de sertizarea cablurilor litate de sectiune mare , care se rezolva sigur doar prin cositorire - in conditii de atelier , nu discutam de industrie cu metode serioase - ( daca trageti de terminalele troliilor 'de buget' sunt mari sanse sa iasa din sertizare ) . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaduAlex Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Re: despre sertizare cabluri, sau cum calculam sectiunea http://forum.club4x4.ro/showthread.php?42566-Trolii-Horn&p=840984&viewfull=1#post840984 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts