seb560 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 La doua luni se aprind cand masina ruleaza peste 90 km si raman asa aprinsi 1-2 zile, acceleratia se reduce , dupa care merge normal. Ce ar putea fi oare? Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb560 Posted January 14, 2013 Author Share Posted January 14, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! ce am gasit pe un forum: http://www.forumtoyota.ro/probleme-vsc-trc-t953.html? Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbstao Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Aceeasi problema imi apare si mie. Este motorasul de la turbina. Imi apare la ambele LC-uri pe care le am. Motorasele nu sint stricate, dar le mai apuca si pe ele hachitzele. Nasol este cind le apuca intr-o depasire. In fine, masina merge normal dupa ce o opresti si o repornesti dupa cca. 10 secunde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octav1978 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! am intampinat si eu ceva similar cand am tractat o remorca cu sitem de franare!! in plus mi se aprinsese si senzorul de ABS. m-am cam speriat si am decuplat-o....iar la recuplare nu s-au mai aprins. cel mai sigur e sa mergi la reprezentanta...la mine a incercat cineva cu un tester o diagnoza a motorului si n-a putut citi nimic! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb560 Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Am vazut si eu in trecut ca nu orice tester poate citi masina . Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan_tme12hb Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Am vazut si eu in trecut ca nu orice tester poate citi masina . ar fi bine pus tester de dedicat (IT2 ) este cel mai precis cu codurile de eroare .. cred ca la tine se aprinde si martor check engine(arata ca un "robinet " sau turbina" spuneti-i cum vreti) in clipa respectiva calc va dezactiva vsc trc abs ..practic toate sist auxiliare auto intra in "safe mod" nu are putere si nu trece decat greu de 90-110 km la ora a.i prop sa ajunga la primul service .. acest martor motor aprins ascunde o posibila def pe primul sensor sau componenta electica dintr-un sistem (nu inseamana ca acel snesor sau comp electica este defecta neaparat)..deci trebuie citi codul si interpretat dupa care diagnoza .. asculta....intreaba... intelege... apoi raspunde ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bgg2004 Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Salut , Iar aud de faimoasele "motorase de la turbina " . Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine care sunt astea si unde sunt pozitionate ? Samurai G13BA ,Calmini 3" ,LowRange 4.16 : 1 , CENTERForce 2 ,BFG 30" MT Toyota KDJ125 1KD-FTV BFG 245/75/17 AT Golf 5 1.9TDI STOK Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbstao Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 (edited) Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Motorasul pas cu pas controleaza geometria variabila la turbina. LE: Turbina cu geometrie variabila permite modificarea raportului turbinei, in functie de turatia motorului (deoarece un raport optim la turatii mici este diferit de cel de la turatii mai mari). Practic, turbina are niste vane variabile (sau lamele, sau clapete etc), cu care controleaza fluxul de aer (de la evacuare), inspre palele turbinei. Unghiul vanelor este controlat de un actuator (care poate fi electropneumatic sau electric). Actionarea geometriei variabile a turbinelor la generatia diesel cu euro 5 ,multe din ele este cu actuator ,deci motoras electric. Edited January 18, 2013 by bbstao Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb560 Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 (edited) Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! Am reusit sa ajung la un mecanic care stie Toyota destul de bine, a pus testerul si i-a dat eroare la turbo. Asa ca a purces la curatat admisia si Ekg sau cum ai zice, a gasit o cutie de amigo plina de resturi de noxe depuse pe peretii interiori. Deocamdata merge bine, vom vedea in viitor. Concluzia mecanicului este sa turam masina pe rosu 2 minute la cele pe motorina maxim la 5000 km, ca sa se arda noxele. Numai bine. Edited January 21, 2013 by Astral Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDU Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 (edited) salut, confirm acelasi scenariu ca la Octav si anume ca am tractat o remorca si dupa o vreme mi se aprindeau toti martorii mentionati in topic. Cauza: contacte imperfecte la nivel de semnalistica a remorcii. Remediere: am demontat stopul dreapta spate la al meu lc120 si am demufat contactul electric apoi am pus contact-cheie pe tanculet. am luat contactul si am montat totul la loc. A disparut problema ca prin magie. explicatie: de pe stopul dreapta spate se calibreaza si senzorii de ABS care la ramdul lor sunt folositi si la controlul tractounii si etc concluzie: verific de fiecare data ca nu s-au deplasat becurile prong fasung la stopurile remorcii sau mufez semnalistica wi-fi (fara cablu) Recomandare: pana sa dai bani te sfatuiesc sa faci miscarea cu stopul dreapta spate (cum am descris mai sus) posibil sa fie un replay foarte intarziat (apoi ce am vazut data postarii) On 1/14/2013 at 9:28 PM, Octav1978 said: Re: Martorii de bord: VSC TRC, VSCOFF, alunecare, motor se aprind concomitent! am intampinat si eu ceva similar cand am tractat o remorca cu sitem de franare!! in plus mi se aprinsese si senzorul de ABS. m-am cam speriat si am decuplat-o....iar la recuplare nu s-au mai aprins. cel mai sigur e sa mergi la reprezentanta...la mine a incercat cineva cu un tester o diagnoza a motorului si n-a putut citi nimic! confirm acelasi scenariu Edited September 27, 2022 by DDU Link to comment Share on other sites More sharing options...
PYZ Posted November 4, 2023 Share Posted November 4, 2023 Cu scuzele de rigoare, poate nu ai explicat corect.Cum sa se calibreze ABS-ul de pe lampa spate?Nu inteleg procesul tehnic. In alta ordine de idei, am si eu aceasi martori aprinsi la masina mea(LC 120 2008, automata, 3.0 diesel).Insiruirea evenimentelor este urmatoarea.Se aprinde ceck-engine-ul(robinet, elicopter sau cum ii spune fiecare) de la o eroare legata de functionarea acestuia.Poate fi orice eroare, dar cele mai comune sint de la EGR, actuatorul electronic al geometriei variabile de la turbina sau debitmetrul.Celelalte erori legate de controlul tractiunii(VSC, TRC,VSC OFF) sint o consecinta a nefunctionarii in aparametrii ai motorului, in cazul de fata.Aceste sisteme de control al tractiunii sint de fapt niste programe care isi culeg datele din turatia motorului, senzorii de ABS, pozitia pedalei de frina si pozitia volanului.Daca una dintre aceste informatii nu este corecta, atunci ele se decupleaa automat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts