nomad Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Cunoscatorii sunt rugati sa opineze.Multumiri anticipate. Life's Too Short To Drive Boring Cars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Re: Baterii:tehnologia AGM,peste tehnologia cu"gel"? Nu sunt cunoscator dar am mai citit una alta ... AGM = Absorbite Glass Mat ...adica in loc de gel placi de fibra de sticla. Tehnologia nu e chiar noua fiind inventata in anii '80 dar folosita cu precadere in aplicatii militare. Ca si caracteristici dupa cate am citit eu despre ele (AGM): -capabile de amperaj mai mare intr-o dimensiune restransa -durata de utilizare mare -rezistente la socuri si coroziune -rezistente la frig Din cate stiu si Optima face asa ceva ...dar preturile momentan sunt prohobitive. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssrli Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Re: Baterii:tehnologia AGM,peste tehnologia cu"gel"? Din informatiile mele, Optima Yellow Top este AGM '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tudop Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Re: Baterii:tehnologia AGM,peste tehnologia cu"gel"? Bateriile folosite in industria auto sunt AGM ... cele cu gel fiind prea sensibile (la vibratii, la descarcari cu amperaje mari, la supraincarcare) Deci toate bateriile auto despre care lumea spune ca sunt cu "gel" sunt de fapt AGM: http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/running_bull/running_bull_agm/Running-Bull-AGM3.php http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/agm http://www.optimabatteries.com/us/en/technology/agm-batteries/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bratu romeo Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 (edited) Re: Baterii:tehnologia AGM,peste tehnologia cu"gel"? AGM sau cum sunt majoritatea bateriilor pe piata "flooded" adica "cu acid" In esenta AGM este tot o baterie cu acid .Acidul este incorporat in "glass mats" adica niste saltelute de fibra saturate cu electrolit de aceea nu "curge" nici daca este crapata. Din cauza ca nu contine lichid nu este afectata fizic de inghet cu toate ca tensiunea la borne va fi zero. Are o rezistenta interna foarte mica de aceea se autodescraca foarte lent si nu se incalzeste chiar daca este incarcata rapid sau este descarcata fortat. Nu emite gaze deoarece oxigenul si hodrogenul se recombina in interiorul bateriei in proportie de pana la 99%. Placile au o grosime mai mare si sunt fixate mai rigid astfel bateria este mai rezistenta la socuri si vibratii. Dezavantajul este ca pretul este sensibil mai mare decat bateriile cu acid lichid Edited February 4, 2013 by bratu romeo 1 Land ROver Freelander 2002 Td4 2,0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts