Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport


PietriJero
 Share

Recommended Posts

Salut!

Sunt din septembrie posesorul unui Pajero Sport benzinar 3.0 V6 fabricatie 2003, cutie automata.

O masina normala, cu nimic iesita din comun. . . . poate doar cu consumul. :)

[ATTACH=CONFIG]169634[/ATTACH]

Am facut pana acum cu el 6-7.000 km fara probleme, timp in care nu i-am schimbat decat o electrovalva de 4x4, uleiul la motor si filtrele de ulei motor, aer si polen.

Nu m-am ferit sa o bag nici prin noroaie, nici prin zapada, ca doar pentru asta am luat-o, dar nu sa fac off-road, ci doar de necesitate pentru drumurile patriei noastre greu practicabile.

Ca o paranteza, pentru ca statul nostru nu are grija sa ne faca drumurile practicabile cu un autoturism normal, eu mi-am luat jeep; dar el, grijuliu, imi pune impozit cica pe lux, de 2000 de lei pe an. Ar fi pe lux daca mi-ar crea si drumurile sa pot merge pe ele cu un 2X4, altfel e un impozit pe necesitate.

Dar nu asta e problema acum ...

Astazi de dimineata am mers cu masina 3-4 km in Bucuresti. A mers normal, am stat cca o ora, si cand sa plec inapoi cu ea, desi puneam fie pe D, fie pe R, fie pe 3,2,1, nu dadea niciun semn cum ca ar vrea sa plece de pe loc.

Opresc motorul, verific alarma (sa nu fi apasat din greseala telecomanda si sa nu cumva sa fie din cauza ei), dupa care iar pornesc si la fel. Nu pleca de pe loc asa cum ar trebui cand cuplezi maneta fie pe D, fie pe R, etc.

Frana de mana era lasata, masina nu era deloc infranata.

Dealtfel imediat ce pui intr-una din viteze, masina da sa plece de pe loc si asta se simte chiar daca esti cu piciorul pe frana sau ai frana de mana trasa.

Ei bine, in cazul de fata nu dadea niciun semn cum ca ar vrea sa plece.

Nestiind ce sa-i fac, accelerez mai tare, si abia cand ajunge turatia pe la 2600-3.000 rpm se pune usor in miscare, cam schiopatand, in usor galop, dar fara zmucituri, fara prea multa putere.

Vazand ca totusi se deplaseaza, am reusit sa merg asa cu ea pana acasa, claxonat din spate ce-i drept la semafor, unde datorita turatiei se auzea ca o uzina, dar abia pleca de pe loc. In trafic parea ca se accelereaza si ca schimba si vitezele, dar departe de a spune ca mergea normal.

In 2-3 km mi s-a aprins si ledul rosu de A/T temp, dar ajunsesem deja la cateva sute de metri de casa si apoi am oprit masina.

Am mai observat ca la bord unde ai niste becuri martor care iti arata in ce viteza este, (P,R,N,D,3,2,1) statea aprins si ledul N alaturi de D sau R, sau in ce alta pozitie puneam maneta.

M-am dat jos, i-am dat roata, nu mirosea nimic a incins, repet, rotile nu erau infranate, nimic anormal la prima vedre la exterior sau ridicand capota.

Dupa cateva ore bune am coborit din nou la masina, am pornit-o, si la fel: cuplam maneta in oricare viteza si nu se punea in miscare decat cand ajungea turatia pe la 3000 rpm, dar nu cu zmucituri, ci lent.

Am cuplat si decuplat si 4x4, dar nicio schimbare.

Pe seara am coborit iar si la fel.

Schimbul de ulei si filtrul de ulei la cutie nu l-am facut, si nici nu stiu sa se fi facut de fostul proprietar. Sper ca nu m-am zgarcit la 1000 de lei si am distrus astfel cutia sa ma coste acum reparata inzecit.

Pe de alta parte, faptul ca se aprindea si ledul N alaturi de ledul D sau R ma face sa cred/sper ca e o eroare electronica, si ca vreun switch sau releu care cupleaza/pune in viteza nu isi face treaba cum trebuie.

Are cineva idee ce ar putea fi?

A mai patit cineva asa ceva?

Tel: 0724998458
Link to comment
Share on other sites

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

Salut! Simptomele pe care le-ai descris sunt rezultat al nivelului foarte scazut de ulei in cutie. Ce rulaj are masina? In cartea de service este mentionata o data de schimbare a uleiului din cutie? Suna la reprezentanta si intreaba. Nu toate masinile au ulei long life in cutia automata. La unele se schimba mai devreme la altele mai tarziu. Ai grija! Automata iti poate aduce multe satisfactii si da dovada de fiabilitate de cele mai multe ori dar neintretinuta corespunzator poate aduce cheltuieli neplacute. Verficia prima data asta si dupa aia convertizorul. Bafta!

Edited by Cristi S
Link to comment
Share on other sites

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

Uleiul este la nivel. Masina are acum 180.000 km. Exista si o carte service cu toate reviziile/lucrarile efectuate pana la 132.000 la Mit Motors. In cartea service vad ceva la 90.000 cam indescifrabil, "ugg CV CT" si cam atat. Din ce inteleg eu din cartea cu intretinerea periodica uleiul si filtrul de ulei de la Pajero sport nu se schimba niciodata. Dar poate gresesc si nu inteleg eu bine cum sunt puse punctuletele alea, desi la Pajero normal si la L200 scrie clar la fiecare 30.000 ca trebuie schimbat uleiul, iar filtrul niciodata. Dar repet, poate gresesc. Daca aveti si voi un caiet de service lamuriti-ma si pe mine in caz ca nu am inteles.

Cam atat pot verifica eu. Verificarea convertizorului de care ai pomenit ma depaseste.

Mi se pare cam devreme sa apara probleme grave la cutie. Din ce am vazut pe net, sunt raportate probleme la automatele masinilor Pajero de prin '91, '93, '95. Asta e din 2003 si are sub 200.000 km, probabil facuti mai mult prin Bucuresti si mai rar la drumuri lungi ca pe off-road nu prea pare sa fi fost bagata, dar totusi ...

Edited by PietriJero
Tel: 0724998458
Link to comment
Share on other sites

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

Atentie! Culoare uleiului trebuie sa fie un roz deschis sau foarte putin inchis.Daca este de culoare neagra este un semn rau. Iti dau un link ca sa poti intelege mai bine ce este convertizorul de cuplu dintr-o cutie automata si care este rolul lui: http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/69-hidrotransformator-convertizor-cuplu.html

Colegii din sectia Mitsubishi iti vor da si alte informatii, eu din fericire nu am avut probleme la cutia automata si nu cunosc toate probleme care pot sa apara.

Link to comment
Share on other sites

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

Am mai observat ca la bord unde ai niste becuri martor care iti arata in ce viteza este, (P,R,N,D,3,2,1) statea aprins si ledul N alaturi de D sau R, sau in ce alta pozitie puneam maneta.

 

Pare a fi o eroare din cutie, sau o problema de electrica/electronica. Din moment ce iti semnaleaza si N in orice pozitie ai pune schimbatorul cutia este inhibata din soft pentru protectia ei.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 CommandShift MY01 5Dr (gone)

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Christine)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

n-am intrat de anul trecut pe forum,asa ca sa ma scuzi.

 

uite aici ,din manualul pajero sport, sectiunea de cutie automata si mergi la 23-21, unde sunt enumerate posibile simptome

 

sper sa-ti fie de folos. bafta :2dr

14.cutia automata.pdf

Link to comment
Share on other sites

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

Da, interesant manualul de mai sus. Inveti foarte multe din el. Am cautat si eu pe net cateva zile continuu, dar peste acest manual nu am dat.

Intr-adevar, cutia pentru Pajero Sport este V4A51. Nu difera in interior foarte mult de cea pentru Pajero normal care este V5A51. Asta din urma are o treapta in plus, si automat si cateva componente, dar din ce am vazut in service, piesele din interiorul cutiei V4A51 le gasesti in V5A51, si invers, mai putin cele pentru treapta a cincea care lipseste la Pajero sport.

Am dus masina la service si de acolo mi-au spus ca trebuie reparata sau inlocuita cutia.

Cum de reparat pe net nu am gasit nicaieri sub cca 1000 de euro (se cere cica intre 3000 si 6000 lei, dar sigur cand te vede cu masina demontata iti cer maximul), am mers pe varianta cu inlocuitul. Am cumparat una sh cu totul, si problema s-a rezolvat; merge foarte bine. Toata treaba a durat cateva zile.

Intre timp am cautat sa o repar si pe cea defecta, mai mult de curiozitate sa vad ce era inauntru.

Am gasit niste mecanici foarte buni care repara astfel de cutii automate de Pajero. De fapt cred ca numai pentru Pajero. Am desfacut-o impreuna si am gasit un set de discuri (discurile de la trapta 1 daca nu am inteles eu gresit) arse complet.

Le-am inlocuit cu altele noi, am mai schimbat si alte discuri care prezentau ceva uzura si astfel am reparat si cutia pe care o aveam pe masina.

O s-o tin de rezerva, sau daca are cineva nevoie ma poate suna la numarul de telefon din semnatura si ne-om intelege la un pret.

Sau daca are cineva nevoie de reparatie la cutii automate pentru Pajero ma poate contacta sa-i dau pe cineva care i-o repara bine si cu mult mai ieftin decat cer astia pe net care se lauda ca repara orice fel de cutii automate.

Edited by PietriJero
Tel: 0724998458
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: Posibile probleme cutie viteza automata Pajero sport

 

salut, imi poti spune unde ai reparat cutia veche si cat a costat, eventual un nr de telefon ?

 

Salut! Nu a fost o reparatie prea reusita. Am dat-o cuiva, si-a pus-o si nu i-a mers bine. Asadar nu iti pot recomanda pe nimeni din pacate. Chiar si respectivul si-a reparat-o pe a lui cu 4500 de lei, dar nu am niciun numar de telefon sau alte date ale celui care i-a reparat-o.

Tel: 0724998458
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use