Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum


hcampian
 Share

Recommended Posts

Salut!

 

Sunt si eu de 2 zile posesorul unui frumusel Pinin rosu in 2 usi, din 2000, cu 88.000 km, e masinuta pe care o visez de mic copil. E foarte ingrijita, se vede ca a fost reparata peste tot unde a inceput sa rugineasca, au fost schimbate toate tobele de esapament, e o masina ingrijita. Am inceput si eu sa o pun la punct, i-am schimbat uleiul de motor, filtrele, placutele de frana pe spate si bieletele micute de la bara antiruliu, care bateau - acum e complet silentioasa pe gropi. In schimb mi-au mai ramas de schimbat distributia si curelele de accesorii, as inlocui si uleiul din diferentiale si grupuri. Din pacate am doar manualul masinii in germana, din care nu inteleg nimic.

 

Stie cineva la cati km se schimba distributia la 1.8 GDI?

 

Poate cineva sa-mi spuna ce fel de ulei de transmisie trebuie sa folosesc (75W90, 80W90), in ce cantitate si pe unde? Am constatat pe elevator ca s-a umblat candva in cutia (cu diferetialul central cred) de pe mijlocul masinii, se vede ca e izolata cu un silicon negru care clar nu e din fabrica si in jur e putin umezit cu ulei, se mai strange o picatura pe ora. Modurile de functionare a transmisiei SuperSelect merg perfect, nu e nici o problema, chiar daca s-a reparat ceva, dar as vrea sa fiu sigur ca e destul ulei. La service-ul unde am fost, n-am reusit sa gasim busonul de umplere (sau busoanele) la tot grupul central de angrenare, cei de la service mi-au spus ca nu se poate pune ulei decat daca se da totul jos de pe masina, ceea ce nu cred ca poate fi adevarat. Stie cineva pe unde se baga uleiul? Un service competent pe modelul asta in Bucuresti poate sa-mi recomande cineva, undeva unde sa-mi fac schimburile de ulei si sa vada ce e cu scurgerea aia si cum/daca merita reparata?

 

In fine, mai doream sa intreb despre consum. Eu am adus-o din Sibiu si mi-a iesit consum pe BC pana la intrarea pe autostrada 5,8%, pe autostrada la 130-140 km/h a iesit cam 9,1% iar prin Bucuresti in aglomeratie destul de mare cam 7,3% - sunt foarte multumit de valorile astea. Oare difera mult ce da BC de consumul real?

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

In primul rand, sa stapaniti sanatos masinuta.

Despre uleiurile care va intereseaza, ar fi cam asa:

Transmisie manuala: 75W/90, 2.4 litri. Recomandari alternative: 75W-85W

Diferential spate: 75W/90, 1.7 litri. Recomandari alternative: Axle EPX 80W-90

Diferential fata: 75W/90, 1.1 litri. Recomandari alternative: Axle EPX 80W-90

Cutie transfer: 75W/90, 2.3 / 2.8 litri

 

Toate acestea le puteti gasi aici: http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9024084&contentId=7073092

 

Despre distributie, eu stiu ca Mitsubishi recomanda schimbarea ei la 90.000 km...

Edited by Teodor4x4
4x4, Way of Life !
Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Mersi mult de informatii, foarte utile.

 

Cel mai mult si mai urgent ma intereseaza insa daca cutia de transfer are un buson de umplere cu ulei si cam pe unde se afla acesta, vreau sa-i verific macar nivelul cat de repede posibil sa ma conving ca e OK. Busonul de golire l-am identificat dar nu ma ajuta mult.

 

Diferentialul fata si spate au busoane evidente, ma gandesc ca si cutia de viteze, dar acolo nu sunt urme de ulei curs si nu ma streseaza.

 

L.E. Am gasit niste poze pe net de la Pajero normal cu schimbul de ulei, m-am bagat sub Pinin cu telefonul si banuiesc ca situatia sta asa: busonul cu verde - golire, busonul cu rosu - umplere. Ar fi simplu sa fie asa, as putea verifica in 2 minute nivelul sa vad daca si cat se pierde. Poate cineva sa-mi confirme ca ala e busonul, sa nu desfac ceva aiurea pe-acolo?

 

trbox.thumb.jpg.573608d3ee4e9e8d80a390cc259d0000.jpg

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Gata, uleiurile le-am rezolvat, din punctul asta de vedere sunt ok, urmeaza distributia - probabil o sa o fac in reprezentanta - si bujiile, dupa care o sa stau (mai) linistit. Am pus de la Castrol, Transaxle 75w90 api gl4+ in cutie, Axle EPX 80w90 api gl5 in diferential si Magnatec 10w40 in motor. Am aflat de ce imi picura ulei, sau mai bine zis de ce a fost desfacuta cutia de transfer si inchisa cu silicon - partea de jos la busonul de golire e lovita si sudata foarte frumos - e o veste buna, ma speriasem sa nu fi avut vreo defectiune mecanica.

 

Revin si cu consumul, am descoperit ca rotile erau umflate la 3,5 bar, dupa ce le-am dezumflat la 2 bar (1,8 scrie in cartea tehnica) masina ruleaza mult mai bine, mai confortabil, dar consumul de 5,8 s-a transformat in 7%, mai apropiat de cel oficial, oricum extrem de bun. Am inlocuit si niste bielete micute de la bara stabilizatoare si au disparut toate bataile (59 RON bucata) si placutele de frana pe spate - pe fata totul e OK.

 

Si ca fapt divers, am reusit sa bag in portbagaj pliat caruciorul imens al copilului, care mi-a ocupat doar o jumatate din portbagaj si a permis sa las si bancheta functionala, desi doar cu spatarul ridicat la maxim. La dramul ala de portbagaj - daca se poate numi asa, sunt impresionat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Am schimbat si distributia. La reprezentanta mi-au cerut 450 RON, apoi 650 RON manopera - sa zicem rezonabil si 2800 RON!!! kit-ul cu curea si doua role. Am schimbat-o la un service unde mai merg eu la 830 RON piese si manopera, kit-ul Contitech, inclusiv curelele de accesorii. I-am rugat sa verifice si pompa de apa si sa o schimbe daca vad cea mai mica uzura, au zis ca e ok. De fapt si kit-ul e original japonez si erau, atat rolele cat si cureaua, in stare perfecta, mai mergeau mult si bine - dar na, nu am riscat. Oricum, e semn ca masina are intr-adevar doar 90.000 km, ceea ce e de bine.

 

Mai urmeaza sa-i schimb bujiile cand mai strang niste bani, ar trebui schimbate la 90.000, adica acum.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Am gasit bujiile la un pret foarte bun (59 RON) si m-am decis azi sa le schimb. Uau, e alta masina. Ma intrebam eu unde sunt cei 120 de caluti...

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Salut,

Privitor la bujii, ai pus HGK?

Pretul e bun si as vrea sa stiu de unde le-ai luat.

 

O zi placuta!:)

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Am un coleg de servici care are un prieten cu ceva firma de piese auto si intotdeauna gasesc la el preturi mici. Nu stiu nimic despre cum se numeste firma, mi le aduce direct la servici si ii dau banii. Au fost bujiile masinii, NGK alea, identice cu ce am dat jos de pe ea.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Vezi ca NGK habar nu am de ce se fabrica si in Franta si in Japonia. Ciudat e faptul ca in Romania se gasesc de obicei cele Made in France iar in Franta cele Made in Japan. Posibil cele frantuzesti sunt ceva mai ieftine sau cine stie.... Treaba e ca eu am avut pe o alta masina aceleasi buji (referitor la cod) NGK frantuzesti si japoneze dar nu am observat nici o diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Pe bujiile mele scria Made in Japan, dar nu cred sa aiba relevanta, sunt pana la urma niste bujii, daca ar fi compatibile as pune si de Sinterom, sunt si alea foarte bune.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

In primul rand, sa stapaniti sanatos masinuta.

Despre uleiurile care va intereseaza, ar fi cam asa:

Transmisie manuala: 75W/90, 2.4 litri. Recomandari alternative: 75W-85W

Diferential spate: 75W/90, 1.7 litri. Recomandari alternative: Axle EPX 80W-90

Diferential fata: 75W/90, 1.1 litri. Recomandari alternative: Axle EPX 80W-90

Cutie transfer: 75W/90, 2.3 / 2.8 litri

 

Toate acestea le puteti gasi aici: http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9024084&contentId=7073092

 

Despre distributie, eu stiu ca Mitsubishi recomanda schimbarea ei la 90.000 km...

 

Revenid la discutia referitoare la ulei din Cutie viteze, diferentiale si reductor........Cartea de la masina mea zice astfel :

Cutie viteze si reductor -API GL 4 SAE 75 W 85

Diferentiale API GL5 SAE W80 sa SAE W90

Am gasit o multime de uleiuri care se incadreaza .....problema e ca unele sunt minerale si altele sintetice ....De care ar fi recomandat sa pun ? De exemplu am gasit Mobilube HD 80W-90 mineral dar si Mobilube HD 85W-140 sintetic pentru diferentiale .....care ar fi mai bun ?

Edited by Dani_
Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

85W140 aproape sigur e LS - Limited Slip, din cate am concluzionat pana acum Pinin are diferential Torsen care nu are nevoie de ulei LS. Dar nici nu cred ca face ceva rau.

 

Din cate stiu eu, uleiul mineral ofera protectie mai buna la solicitare decat cel sintetic, dar se degradeaza mai repede. Eu personal in cutii am bagat sintetic, pentru ca acolo nu trebuie schimbat decat foarte rar, iar in diferentiale am bagat Castrol Axle EPX 80W90, care e mineral, pentru ca oricum trebuie schimbat la 10-20.000 km, in functie de solicitari. Oricum, teoretic e mai important ca uleiul sa respecte normele API GL4 sau GL5 decat vascozitatea, fiind nerecomandat sa se puna GL5 unde e nevoie de GL4 si invers. Normele astea API se pare ca se refera la capacitatea de ungere si unele cutii au nevoie de un ulei care permite o oarecare frecare, adica GL4. Eu informatiile astea le-am gasit. Pinin are nevoie de GL4 in cutii si GL5 in diferentiale si cuplajul fata.

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

85W140 aproape sigur e LS - Limited Slip, din cate am concluzionat pana acum Pinin are diferential Torsen care nu are nevoie de ulei LS. Dar nici nu cred ca face ceva rau.

 

Din cate stiu eu, uleiul mineral ofera protectie mai buna la solicitare decat cel sintetic, dar se degradeaza mai repede. Eu personal in cutii am bagat sintetic, pentru ca acolo nu trebuie schimbat decat foarte rar, iar in diferentiale am bagat Castrol Axle EPX 80W90, care e mineral, pentru ca oricum trebuie schimbat la 10-20.000 km, in functie de solicitari. Oricum, teoretic e mai important ca uleiul sa respecte normele API GL4 sau GL5 decat vascozitatea, fiind nerecomandat sa se puna GL5 unde e nevoie de GL4 si invers. Normele astea API se pare ca se refera la capacitatea de ungere si unele cutii au nevoie de un ulei care permite o oarecare frecare, adica GL4. Eu informatiile astea le-am gasit. Pinin are nevoie de GL4 in cutii si GL5 in diferentiale si cuplajul fata.

Oare este vreo diferenta intre API GL4 si API GL4+ sau am mai gasit API GL /API GL5. Nu prea gasesc API GL 4 sae 75w90 toate sunt ori GL4+ sau GL 4/GL 5 Am inteles din cate am mai citit pe net ca GL 5 are mai muti aditivi pe baza de fosfor si poate ataca angrenajele care sunt de bronz .........nu sti ce sa zic despre uleiurile astea mixte .....

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Eu am pus GL4+. De produse universale GL4/5 m-am ferit. Aia de la service zic ca-s cu capu', ei n-au auzit niciodata de normele astea, eu i-am pus sa returneze niste bidoane de GL4+ cand am avut nevoie de GL5 si mi-au adus gresit. Pentru mecanici, oricum, uleiul de cutie e la fel si nu se schimba niciodata, atata stiu ei... Eu am pus Castrol Syntrans Transaxle 75W90 in cutia de transfer, iar in cea de viteze n-am pus nimic ca era la nivel si era galben si curat.

Link to comment
Share on other sites

Re: nou posesor de Pinin - intrebari distributie, ulei transmisie, consum

 

Oare este vreo diferenta intre API GL4 si API GL4+ sau am mai gasit API GL /API GL5. Nu prea gasesc API GL 4 sae 75w90 toate sunt ori GL4+ sau GL 4/GL 5

Am inteles din cate am mai citit pe net ca GL 5 are mai multi aditivi pe baza de fosfor si poate ataca angrenajele care sunt de bronz .........nu sti ce sa zic despre uleiurile astea mixte .....

 

Ai citit bine - e important sa respecti indicatiile producatorului reg la aceste norme.

In rest, nush ce sa zic, ca si dif-urile se invart si se incing, asa ca nu le-as neglija la calitatea uleiului. Consensul aproape general este ca sintetic e mai bun, acuma depinde si daca iti permiti preturile pentru sintetic :D

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use