Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese


mita31
 Share

Recommended Posts

Deschid acest subiect nou, deoarece nu am găsit nimic în acest sens pe forum. Aveam (din iarnă[fulgu]) de gând ca în această primăvară să mă apuc și eu de revizia punților/schimbat uleiuri etc. Nu aveam o dată prestabilită pentru această operațiune. Dar Jimny a început să facă ca toți dracii:fr2 așa că am tras-o pe dreapta. În primul rând, am observat că pierd ulei din diferențialul spate, pe la roata din spate dreapta, banuiesc ca e simeringul varză - curge cum curge sângele din porcul proaspăt înjunghiat:ha:. În al doilea rând, am început să aud cum pocnesc rulmenții de pe spate în mers parcă ar fi bile sparte în ei, mai ales la frânări sau viraje, zgomot specific de rulment uzat, la rulare, nu am auzit pentru că anvelopele sunt mt și e greu spre imposibil să auzi altceva în afară de anvelope - în speță - rulmenții. Dar am ridicat-o pe cric azi și e clar că sunt varză rulmenții spate stânga - dreapta. Cu ocazia asta voi schimba și simeringurile. De asta, aș avea nevoie de ajutorul vostru, cine a mai făcut genul ăsta de operațiuni, poate îmi poate spune și mie codurile reperelor de care am nevoie, eventual să pună aici fișele explodate ale punților. Intrebare: simeringurile de la planetare de pe spate au aceleași cote cu cele de la puntea față? Am unul de față stricat, l-am recuperat când am înlocuit simeringul de pe dreapta și l-am păstrat special ca să am codul de pe el, data aviatoare când va trebui să comand. Adică pentru acum. O să iau și pentru puntea față, pentru că vreau să etanșeizez ambele punți și să schimb toate uleiurile. Adica, cv, ct, diff fata + spate. Știu cantitațile din Autodata, o să-mi iau și uleiuri. La puntea față cred că mai trebuie ceva garnituri ... la omocinetice, nu știu cum se numesc sau codul lor. Și cam atât știu eu. Acum, aștept sfaturile, opiniile și toate cele, din partea colegilor mai experimentați, împreună cu cât mai multe detalii. Consider că această operațiune trebuie făcută periodic, chiar dacă nu așa des ca operațiunea de gresare, spre exemplu. Cred că ar fi de un real ajutor celor care vor avea nevoie de acum încolo, să găsească aici toate informațiile de care au nevoie pentru revizia punților. Vă mulțumesc.:h5

 

Numai bine!

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

Eu cand am facut revizia la punti am luat totul de pe jimnybits. Am iesit cu 1mil mai ieftin fata de preturile de aici :grin: In 4 zile le-am avut acasa. Mi s-a parut mai simplu decat sa caut fiecare piesa in parte, etc...:wink:

O sa te chinui putin la puntea spate cand o sa scoti planetarele cu rulmenti cu tot.... apoi ca sa scoti rulmentul de pe planetara tre sa scoti bucsa aia.... eu am taiat-o pt ca nu am reusit sa o scot prin nici o metoda.... Dupa asta iti tre o presa de genul http://www.scule.info.ro/admin/poze/thumb_13651972771323689042.jpg ca sa-i gospodaresti niste picioare mai lungi pt scoaterea rulmentului. Pe fata e cel mai usor..... pt punti,ct,cv nu iti trebuie o cantitate anume... pui pana la busonul de umplere:wink:. Spor la munca :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

@LordEko - mulțumesc mult pentru răspunsuri!

Vroiam să știu codurile OEM, ca să fac mai întâi un research pe piața internă. Și eventual să identific ”nește“ compatibilități (aftermarket, eventual).

 

Știu că, în mod normal, dacă vrei doar să completezi uleiul, nu-ți trebuie să știi cantitățile, dar eu vroiam să le știu, pentru că arunc tot ce am acum și pun uleiurile noi. Să știu cât să cumpăr (cantitate și specificații). Și în Autodata scrie așa:

 

- Ulei diferențial față - 80W 90 - 1,35 L

- Ulei diferențial spate - 80W 90 - 1,50 L

- Ulei cutie transfer - 80W90 - 0,9 L

 

Total 3,75 L, adică o să cumpăr 4L

 

- Ulei pt. cutia de viteze trebuie 75W 90 semi synthetic - 1,3 L.

 

Numai bine.

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

Buna seara. Tocmai am descarcat de pe net un catalog de piese pentru Suzuki Jimny in engleza. Sper sa–l pot atasa aici.Daca nu puteti intra pe “MANUALE DE MECANICA“ si se poate descarca de acolo bineinteles deschizindu–va un cont inainte care este gratis.Catalogo+Jimny (arrastrado) 1.pdfCatalogo+Jimny (arrastrado) 2.pdfCatalogo+Jimny (arrastrado) 3.pdfCatalogo+Jimny (arrastrado).pdf Din pacate nu am reusit cu tot catalogul dar cel putin sper sa fie aici ceea ce va intereseaza.Daca nu mai sapam dupa ceva informatii.Bafta si PASTE FERICIT .

Edited by chivu gabriel
  • Like 1
NU AI DRUM... INVENTEAZA-L. DRUMUL ESTI TU!
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

Nu mai zice nimeni, nimic?:ha:

 

Up!

 

Aștept în continuare, să dezvoltăm subiectu' - revizie punți Jimny.

 

Numai bine!

 

Salut !

si eu sunt intr-o situatie asemanatoare- jocuri pe fata si o mica pierdere la garnitura omocinetica - am achizitionat o parte din piese

(rul. 30302,simeringuri si garnitura omocinetica numai un set pe o parte)

mai trebuie sa iau si uleiurile(de la cutie si punti) si dupa zilele astea poate ma apuc de treaba

o sa incep pe rand pe cate o parte la puntea fata, pe spate deocamdata nu sunt probleme.

spor la treaba si tinem legatura!

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

...

spor la treaba si tinem legatura!

 

La fel, bineînțeles că ținem legătura, că de-asta e forumul:h5.

O singură întrebare: de unde ați luat piesele și cât au costat fiecare?

 

Numai bine!

Edited by Astral
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

La fel, bineînțeles că ținem legătura, că de-asta e forumul:h5.

O singură întrebare: de unde ați luat piesele și cât au costat fiecare?

 

Numai bine!

rulmentii 30302 (polonezi) 60ron toti 4 la un magazinas de rulmenti si curele

simering planetara si garnitura mare 156 ron de la Unix(ambele in Ploiesti)

P1010472.JPG.1f9cf4c5f2edb2278b055681965fc88d.JPG

Spor!

Edited by MIHAI DAN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

rulmentii 30302 (polonezi) 60ron toti 4 la un magazinas de rulmenti si curele

simering planetara si garnitura mare 156 ron de la Unix(ambele in Ploiesti)

[ATTACH=CONFIG]178076[/ATTACH]

Spor!

 

30302 - sunt rulmenții kingpin de la puntea față ... aceia dubluconici, pe ace? La prețul ăsta sunt foarte buni.

 

Din câte știam un simering de planetară e vreo 10-15 lei, restul pană la 156 mi se pare extrem de mult pentru garnitura aia. Mulțumesc pentru detalii.:h5

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti JIMNY - necesar piese, coduri repere

 

Din câte știam un simering de planetară e vreo 10-15 lei, restul pană la 156 mi se pare extrem de mult pentru garnitura aia.

 

Semering-urile de planetara sint ieftine, cel putin pe fata. In schimb garnitura de la homocinetica nu e, iar pretul cam ala e.

  • Like 1

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

Va rog un cod (UNIX) pentru Semering-urile de planetara pe fata si pentru garnitura de la homocinetica. Sunt si eu in situatia de a face o revizie la puntea fata cu schimbat semering si garnitura. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

Va rog un cod (UNIX) pentru Semering-urile de planetara pe fata si pentru garnitura de la homocinetica. Sunt si eu in situatia de a face o revizie la puntea fata cu schimbat semering si garnitura. Multumesc.

 

cod unix / cod piesa originala

x15412137 09283-26016 ( simering planetara)

x18653432 45120-81A03 (garnitura homocinetica)

 

spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

cod unix / cod piesa originala

x15412137 09283-26016 ( simering planetara)

x18653432 45120-81A03 (garnitura homocinetica)

 

spor la treaba!

 

Multumesc pentru coduri! Azi am primit si eu piesele si probabil vineri ma apuc de revizie. In ceea ce priveste preturile garnitura a fost 120 lei, semeringul 20 lei iar rulmentul 50 lei (SKF).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

un cod de planetara dreapta (aia scurta )are careva?

 

 

pentru jimny

44101-81A00, comandabila pe original la preturi incepand cu 770 ron.

doar capul de planetara gasesti aftermarket cu preturi incapand cu 110 ron.

 

pentru sj80

44101-83350, asta costa doar 1800 ron.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

pentru jimny

44101-81A00, comandabila pe original la preturi incepand cu 770 ron.

doar capul de planetara gasesti aftermarket cu preturi incapand cu 110 ron.

 

pentru sj80

44101-83350, asta costa doar 1800 ron.

 

planetarele de jimny cred ca merg si la sj 80,la lungime sunt la fel.

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

pentru jimny

44101-81A00, comandabila pe original la preturi incepand cu 770 ron.

doar capul de planetara gasesti aftermarket cu preturi incapand cu 110 ron.

 

pentru sj80

44101-83350, asta costa doar 1800 ron.

 

Multumesc mult!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

sunt la fel si la caneluri?

 

Da am vazut ca au 26 dinti la cap de planetara si 22 in grup....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 years later...

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

O solutie ieftina si mult mai rezistenta pentru grupul de fata este coroana si pionion de atac de spate de Dacia 1.9!Am doua cunostinte cu asa ceva care merg de aproape 2 ani in fiecare saptamana la vanatoare sau padure,unul are 235.75.15(SIMEX) si celalalt 30.09.15(Baja Claw),fara nici o problema!Sper sa nu se considere off topic si vanatoare de posturi!

Today is a gift!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

Revin cu o problema pe care am mai expus-o in alt topic și am considerat-o rezolvată, însă pare ca a revenit.

Simptom: la trecerea peste denivelări mici,dacă merg cu geamul șoferului deschis se aude la puntea fata ,de la roata stânga ca niște păcălituri înfundate. Dacă terenul se schimba, și apar tensionare in punte, aceste pocnituri devin mai puternice și devine un sunet metalic.

Zgomotul vine din partea roții stângi. Dacă trag de rotile ridicate nu se simte niciun joc însă doar de poziționez mâinile la 10 și 20 pe roata stânga fata și trag puternic se aude in butuc zgomotul ăla metalic.

Acum istoric:mașina fiind in garanție, am sesizat la un moment dat ca dacă făceam șocuri cu piciorul in roti,tot la roata stânga se simțea un joc,ca un joc de rulment acompaniat tot de zgomotul asta metalic. In service (doly Iasi) au desfăcut mrl-un și au “strâns rulmentul roții”. Asta se întîmplă acum 1 an jumate. Acum a revenit situația dar altfel.

Ar putea cineva sa m-a lămurească ce e? Poate fi rulmentul king pin, sau rulmentul roții e dus? Procedura asta de reglaj e ok sau e doar o prelungire a bolii.? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Revizie punti Jimny - piese, coduri OEM/compatibilitati piese

 

Buna seara,

 

Am avut si eu probleme la jimny partea dreapta.La inceput s-a blocat cilindru si s-a franat roata fata dreapta.

Am comandat chit repartie cu garnitura si cilindru piston frana .Cu acest chit de reparatii s-a rezolvat problema franari roata dreapta.

Dupa cateva luni cam 3-4 am observat ca ii curge ulei la roata dreapta la garnitura interioara homocinetica.

Am comandat doar chitul de garnituri si am desfacut roata pe partea dreapta.Cred ca din cauza problemei cu frana pe partea dreapta a dus la uzura garnitura homocinetica (incalzirea roata partea dreapt a dus la uzura garnituri)

Am desfacut roata am inlocuit garnitura,rulmentii kingpin erau murdari cu rugina.Mai ales cel de jos nu au joc.Asa ca le-am facut o baie buna in diluant dupa care le-am monta la loc.Tot rulmentul cu bile a fost desfacut si spalat in diluant.

Dupa care s-a sters de diluant si s-aU montat la loc bilele in carcasa ,a fost un pic de lucru cu bilele unele mai picau afara din carcasa dar am pus mai multa vaselina sa nu mai pice afara dupa care s-au montat la loc.

Asa am rezolvat problema,dupa care am schimbat ullei diferential fata care era negru (foarte uzat), restul diferential spate si cutie viteze doar s-a completat uleiul (am tras cu o siringa cu furtun ulei ca sa vad ce culoare are uleiul) si era ulei curat deci s-a completat.

Cam atat am facut, toate astea le-am facut pe afara nu am garj,groapa sa ridic masina m-am tarat sub ea.

 

Ma puteti ajuta cu un sfat ? Cum se unge (greseaza) puntea cardanica la Jimny ?

 

M-am tot tarat sub masina si nu am vazut un stut de ungere la crucile cardanice,doar una singura are stut de gresare care se poate gresa cu pistol cu vaselina.

Pe net am vazut cum ca se da jos puntea cardanica si se greseaza,inainte de a se demonta se face un semn ca sa se monteze la loc exact in pozitia dinainte de a se demonta .Ca in acest link, doar ca este un Smurai Jimny nu am gasit si nu cred ca este difernta mare .

 

 

Astep raspunsuri de la voi.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use