hcampian Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 (edited) De cand am luat Pinin-ul ma tot intreb ce sunt cei 0,1 l de ulei care trebuie bagati in "freilauf" dupa cum scrie in cartea tehnica. Prin bunavointa colegilor de forum, dupa o intrebare lansata in sectiunea de mecanica, am inteles ca ar fi vorba de MRL-uri. N-as vrea sa se strice din cauza ca am facut economie la 0,1 l de ulei... Intrebarea e daca stie cineva ce presupune completarea cu ulei in MRL-uri: exista vreun orificiu special pentru asta si se poate face acasa, cu roata data jos sau e o operatie complexa (demontare MRL-uri) care ar fi bine sa se faca de cineva cu abilitati de mecanic auto? Asta e pagina din cartea tehnica si cu rosu e incercuit randul care se pare ca se refera la MRL-uri: [ATTACH=CONFIG]184428[/ATTACH] Am inteles ca ar fi bine sa fie si gresate periodic anumite componente cum ar fi crucile cardanice. Stie cineva care sunt punctele care trebuie gresate la Pinin si la ce interval? Edited July 18, 2013 by Astral VREUN / VREO....fara cratima ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=822865&viewfull=1#post822865 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexei Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Re: Intretinere MRL-uri si nu numai Salut, referitor la gresarea crucilor cardanice, nu cred ca exista o anumita schema de gresare la intervale de timp sau nr de km. Recomandarea mea este sa faci operatiunea asta fie dupa iesirile grave la offroad cand se lasa cu impotmolit si mult noroi intrat peste tot, sau in conditii de folosire mai soft a masinii sa faci operatiunea asta macar de 2 ori pe an, primavara si toamna. Cu aceasta ocazie poti sa gresezi si cardanele ;) Referitor la MRL-uri, acestea trebuie desfacute ca sa fie unse / gresate cu ulei, NU cu vaselina. Citeste si topicul acesta MRL-uri-NISSAN-PATROL-Nici-un-secret ca sa afli mai multe despre MRL-uri, chiar daca e vb de Nissan, sunt multe info bune acolo. Bafta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcampian Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Re: Intretinere MRL-uri si nu numai Am cautat si am aflat si ce e cu cei 0,1 l de ulei care trebuie schimbati. Cuplarea/decuplara automata a puntii fata se face de catre un freewheel care e plasat pe puntea fata, inspre stanga diferentialului. Acesta are busoane de golire si umplere pe cheie de 24, ca si restul masinii. Azi ma bag si schimb uleiul si acolo. Eu zic ca e o manevra care ar trebui facuta de cine nu a facut-o niciodata. O sa fac o poza sub masina cu busoanele pentru cine vrea. Deci mie mi se pare ca masina nu are MRL-uri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcampian Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Re: Intretinere MRL-uri si nu numai Ei bine am schimbat si cei 0,1 l de ulei si realmente de azi dorm mai linistit. Ma gandeam ce o sa crape ca nu stiu eu unde sa schimb uleiul ala. Asa ca freewheel-ul arata asa - cu rosu e busonul de golire, cu verde e diferentialul fata, busonul de umplere e inspre fata masinii, nu prea merge pozat: Si cam atat ulei a curs: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamena Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Re: Intretinere MRL-uri si nu numai ce tip de ulei este nevoie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcampian Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Re: Intretinere MRL-uri si nu numai Pai dupa cartea tehnica e nevoie de acelasi ulei ca si in grupul fata, adica 80W sau 90W, tradus in limbajul actual 80W90 dar cu API GL5. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts