Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema TC si controlul la coborare


mirrcea67
 Share

Recommended Posts

Poate ma ajuta cineva cu o idee. Am un TD4 din 2003 cut. automata Jatco.Uneori , nu neaparat dimineata la rece, dupa ce pun contactul, martorii din bord se sting, mai putin TC-ul si controlul la cobarare. Totodata se aude si un bazait in stg. bordului. Continuand sa o pornesc fie porneste mai greu, fi nu porneste decat dupa mai multe incercari. Dupa pornire cei doi martori raman aprinsi. Imediat dupa pornire o opresc, si reluand procedura totul se desfasoara normal. Problema o am de la cumparare (2006) si nu a ,,avamsat" sau diminuat in vreun fel. Dar cand iti este lumea mai draga ii vin hachitele , si deseori in cele mai delicate situatii. Am mai observat ca uneori are legatura cu pozitia mai inclinata a masinii. Multumesc oricum anticipat !!
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

Continuand sa o pornesc fie porneste mai greu, fi nu porneste decat dupa mai multe incercari. Dupa pornire cei doi martori raman aprinsi. Imediat dupa pornire o opresc, si reluand procedura totul se desfasoara normal.

 

De ce este nevoie sa opresti???

 

Am modificat mesajul deoarece postam amandoi in acelas timp.

Sunt de acord cu testerul.

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

De ce este nevoie sa opresti???

 

Am modificat mesajul deoarece postam amandoi in acelas timp.

Sunt de acord cu testerul.

 

Numai bine,

Alin

 

Am incercat , dar mi-au spus ca trebuie pus testerul in momentul cand se produce fenomenul, ori asta e aproape imposibil. fiindca nu am de unde sa stiu cand face... :(

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

dacă te duci la tester dedicat LR, îți găsește toate erorile mai vechi, și le poate șterge

dar tu spui că după pornire martorii rămin aprinși - deci caută pe cineva care are un tester bun și știe ce face

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

dacă te duci la tester dedicat LR, îți găsește toate erorile mai vechi, și le poate șterge

dar tu spui că după pornire martorii rămin aprinși - deci caută pe cineva care are un tester bun și știe ce face

 

Da raman aprinsi, dar opresc motorul si il pornesc imediat, porneste la sfert si se sting...

Testerul la care am fost era cu soft original LR, cu licente ... si tot tacamul... totul era OK, dar am sa mai incerc la altul, ma gandeam ca zgomotul de sub bord (bazait) aducea a un releu ceva ce nu se cupla ca lumea... sau ceva de genul.. Oricum multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

da bazaitul ala nu il ai tot timpul?

 

ca se poate sa auzi un bazait acolo usor sesizabil cu motorul oprit ceea ce e normal citisem udeva ca acest bazait ar veni de ABS control unit !

 

 

Zic doar asa ca poate din 2 probleme 1 nu e reala!

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

Da raman aprinsi, dar opresc motorul si il pornesc imediat, porneste la sfert si se sting...

Testerul la care am fost era cu soft original LR, cu licente ... si tot tacamul... totul era OK, dar am sa mai incerc la altul, ma gandeam ca zgomotul de sub bord (bazait) aducea a un releu ceva ce nu se cupla ca lumea... sau ceva de genul.. Oricum multumesc frumos.

 

Ia pune mana si verifica releele, poate ai un releu care face contact imperfect.

Pentru TC si HDC verifica switch-ul de la pedala de frana, uita-te si la lampile de stop +semnal de pe spate, mai au prostul obicei sa ia apa si sa creeze probleme.

 

Lichidul de frana a fost schimbat cu unul compatibil?

 

L.E.: ai observat cumva daca raman luminile de frana aprinse in permanenta atunci cand se aprind TC si HDC?

Edited by DKW

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

a mai fost ceva timp in urma un topic cu asta, trebuie cautat sa vezi daca s-a rezolvat si cum... am spus si acolo luat din lista de coduri ca TC si HDC apar impreuna fara ABS intr-o singura situatie: "ECM input failure"(pe un tester dedicat ar trebui sa se vada stocata eroarea asta)... asta-i in lista de coduri dar in text mai spune ceva care nu e in lista, ceea ce ti-a spus si @DKW, switch-ul pedalei de frana, avand in vedere ca face figuri si de functionare si motorul concomitent cu chestia asta eu as suspecta o problema la ECU motor sau pe CAN'bus ca asta ar afecta si motorizarea..., trebuie sa verifici in primul rand mufele de la ECM(ECU motor) si ABS ECU, comunicatia asta daca se pierde intermitent se pierde undeva pe CAN-bus... desfa minusul la baterie, scoate mufele la ECU-uri si da cu spray contact, la ECM CAN-ul se afla in mufa(C0331), cum te uiti de catre baterie a doua din dreapta spre stanga... interesant e ca in mufa asta se afla si circuitul de la pedala de frana, daca primeste vre-un impuls eronat pe aici poate sa faca figuri... bine ar fi sa fie atat de simplu.

Edited by sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema TC si controlul la coborare

 

...fi nu porneste decat dupa mai multe incercari.

 

Cand nu vrea sa porneasca se aude demarorul ca invarte sau se aude doar un "clank" si atat?

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Salve tuturor

Am un Frelander 1 TD , 2002,  cu martorul TC si asistenta la coborire (galben) stateau aprinse. Cauza era microcontactul de la pedala de frina defect.

Am reparat microcontactul si acum nu mai stau martorii aprinsi.

As avea o intrebare (doua) ptr cine a facut schimbul de ulei la cutia automata : cum se face si ce etape trebuiesc urmate ?

Cutia masinii mele are 7 pozitii plus pozitie (prin miscarea laterala a schimbatorului)   ptr regim sport.

Cele 7 pozitii ale scimbatorului  P R N D 4 2 1 .

 

 

Edited by Geolic
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mergi la un service dedicat cutiilor automate sau modelului, daca nu stii ce sa desfaci poti sa strici cutia de viteze.

4, 2 si 1 sunt pentru modul Manual, daca selectezi de exemplu 2, cutia nu va schimba mai sus de treapta a 2-a.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use