Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sistem tractiune integrala Pathfinder


BogdanAWD
 Share

Recommended Posts

Am inceput sa studiez modelul Pathfinder de la Nissan si m-ar interesa mai multe amanunte despre sistemul de tractiune integrala. Din cate am vazut, pare ca are transmisie fata, auto, 4high sau 4low. Asta inseamna ca are reductor insa nu are niciun diferential blocabil. As ruga posesorii de Pathfinder sa intervina cu ceva amanunte. Daca luam spre comparatie un X-Trail, stiu ca acesta ar avea diferential blocabil insa nu reductor.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

In pozitiile 4H si 4L raportul este fix intre axe, 50% fata / 50% spate. Echivalentul blocarii dif central.

 

Din cate stiu, Pathfinder nu are dif spate blocabil nici in optiuni. Vine cu dif normal, si se bazeaza pe controlul tractiunii care cu ajutorul franelor remeziaza situatiile cand o roata se invarte de nebuna (pierde aderenta). Cred ca in unele tari este oferit nivelul de echipare "off road" care are dif LSD pe spate.

 

Din cate stiu, si la X-Trail este la fel sistemul, nu stiu sa aiba dif blocabil

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

Eu speram sa aiba blocabil central, mecanic, nu din electronica. Am vazut cateva prezentari ale sistemului pe youtube si totusi pare destul de bun. Eu momentan, asa cum se vede din poza, am o Niva. Ca si calitate e clar sub Pathfinder insa ca si sistem de tractiune integrala mi se pare destul de capabil cel de pe Niva, cu reductor si diferential central blocabil. Masina e si relativ usoara si pana acum nu am avut probleme in zapezi, conditia fiind sa nu treaca zapada de bara. Acum ma intreb care este situatia cu Pathfinder. Este o masina capabila sau mult prea grea? E clar ca nu e la nivel de Patrol dar sper sa nu fie la nivel de Duster.

 

Din cate presupun, sistemul de la X-Trail este similar cu cel de pe Duster.

 

In pozitiile 4H si 4L raportul este fix intre axe, 50% fata / 50% spate. Echivalentul blocarii dif central.

 

Din cate stiu, Pathfinder nu are dif spate blocabil nici in optiuni. Vine cu dif normal, si se bazeaza pe controlul tractiunii care cu ajutorul franelor remeziaza situatiile cand o roata se invarte de nebuna (pierde aderenta). Cred ca in unele tari este oferit nivelul de echipare "off road" care are dif LSD pe spate.

 

Din cate stiu, si la X-Trail este la fel sistemul, nu stiu sa aiba dif blocabil

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

In pozitiile 4H si 4L raportul este fix intre axe, 50% fata / 50% spate. Echivalentul blocarii dif central.

 

Din cate stiu, Pathfinder nu are dif spate blocabil nici in optiuni. Vine cu dif normal, si se bazeaza pe controlul tractiunii care cu ajutorul franelor remeziaza situatiile cand o roata se invarte de nebuna (pierde aderenta). Cred ca in unele tari este oferit nivelul de echipare "off road" care are dif LSD pe spate.

 

Din cate stiu, si la X-Trail este la fel sistemul, nu stiu sa aiba dif blocabil

 

La Pathfinder se poatemonta blocant ARB pe spate

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

@BogdanAWD: Pathfinder-ul este o masina care nu se face de rusine, cu conditia ca soferul sa cunoasca masina si sistemele de pe ea. Ai net-ul plin de resurse de unde poti sa te informezi, in special forumuri, gen thenissanpath.com si altele.

 

Depinde ce vrei si tu de la masina, evident...

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

Pe masinile de generatie mai avansata , sistemele de tractiune nu mai sunt cele clasice pe care le cunoastem noi. In general , aceste sisteme , desi moderne si la mana electronicii , nu cedeaza. DEci nu trebuie sa iti faci griji pentru fiabilitatea lor atata timp cat nu exagerezi cu solicitarile . PAthfinderul nu este masina de off-road , nici macar mediu. Modul "Auto " este OK si raspunde destul de bine. Nu simti diferenta fata de un LC 120 . Atentie la suspensia independenta fata/spate. Cursa puntii spate este din aceasta cauza limitata ( ceea ce este un minus ) dar sta mult mai bine pe viraje ( ceea ce este un mare avantaj ) . MAsina are diferential central blocabil ...doar ca este actionat electronic . Nu vei merge in veci de-a pururea cu un Pathfinder , pe unde mergi cu Niva. Pe sosea este mult mai civilizata , este mult mai spatioasa, net superioara la conditiile oferite inauntru , dar nu o lua pentru off-road extrem ca nu stie sa faca asa ceva.

Si inca ceva ...are o tabla de doi lei. La masini relativ noi ( 2007-2008 , apare rugina pe la incheieturi de zici ca a stat in sare ) . Altfel , este foarte frumoasa . PAre mai mare la exterior decat spatiul oferit la interior. Din afara zici ca-i Patrol ...dinauntru e mai mica decat Loganul ( cu mentiunea ca rabatate banchetele , ai o multime de spatiu pe lungime ...peste 2 metri ) .

Si ce-i mai nasol ...ii scade valoarea la revanzare de zici ca ti-au mancat-o soarecii . Am vazut masini din 2007 - 2009 , bine intretinute, cu preturi sub 10.000 euro si la rulaje decente .

Eu nu mi-as lua asa ceva .

Link to comment
Share on other sites

Re: Sistem tractiune integrala Pathfinder

 

Eu am un y60 2,8. De regula trageam masina de concurs cam la toate etapele si cupele pe platforma cu el. Consuma cam 15% (pana la cupa T44, Slanic Prahova mi-a luat 21%) cu platforma si masina de concurs care are 2 tone. Ei, la etapata de la Muscel am fost cu Pathfinder-ul lui Luci (pilotul). Vreau sa va spun ca merge motorul ala de rupe normele fata de y60. Consum de 12-13 in ideea in care am mers cat am putut de repede, Danci cu Land Cruiser 120 nu s-a putut tine de mine. Luci o are din 2006 si nu prea i-a facut mare lucru in cei 160.000 km. Doar ca s-a cam dat rugina la sasiu. Tu ziceai ca are tractiune fata in 2x4. Gresit, ii trage spatele.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use