Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Piese mici - probleme mari


Max
 Share

Recommended Posts

Exista anumite mici, marunte si aparent neinsemnate care daca le ignoram pot sa creeze probleme mari.

 

Discut acum de o problema generala nu doar la Toyota Landcruiser seria 60. Daca e sa ne limitam la Toyota gasim piesa in discutia la toate modelele Landcruiser si Hilux.

 

Aceasta piesa este saiba care blocheaza piulita si contrapiulita cu care este prins butucul rotii fata (si spate la cele cu punte full floating).

Le vedem dupa ce dam jos MRL-ul respectiv flansa de cuplaj a planetarei la cele care nu au MRL.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba2.jpg

 

Aceasta este saiba (siguranta) respectiva:

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba.jpg

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba4.jpg

 

Aceasta saiba are rolul de a preveni desurubarea piulitelor care tin butucul rotii.

 

Cum face asta?

 

Saiba are in interiorul ei un "cioc" care intra intr-un canal de pe ax. In felul acesta, odata pusa pe ax, saiba nu se mai roteste.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba3.jpg

 

Saiba se monteaza intre cele doua piulite de pe butuc.

Se strange prima piulita pana cand butucul rotii se invarte lejer dar fara joc.

Se pune saiba pe ax dupa care se strange si a doua piulita.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba5.gif http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba6.gif

 

Saiba nu permite strangerea mai tare a primei piulite in timpul strangerii cele din exterior.

Dupa ce este stransa si piulita din exterior, "urechile" saibei care ies in afara piulitelor se indoaie una cate una consecutiv spre interior si spre exterior.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba7.jpg

 

In felul acesta piulitele nu se desfac una fata de cealalta dar nici nu se rotesc impreuna pe ax.

 

Ok. Destul de simple treburile, nu e mare filozofie.

 

Multa lume neglijaza aceste saiba de blocaj. In mod normal ar trebui sa exista langa noi saibe noi inainte de fiecare desfacere a butucului rotii.

Reutilizand aceste saibe, tot indreptandu-le si indoindu-le, urechile se slabesc si se rup.

Ce e mai rau este ca acel "cioc" care intra in canalul de pe ax se uzeaza si, in special la rotile de pe partea stanga, cele doua piulite se vor desface usor. Am patit asta de multe ori.

 

Se vede in aceasta poza diferenta intre o saiba reutilizata si una noua:

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/saiba8.jpg

 

Astfel butucul si implicit toata roata vor avea joc iar rulmentii conici din butuc se vor uza rapid.

Noroc ca piulitele nu se vor desface de tot deoarece le mai tine MRL-ul (respectiv flansa). Plus ca butucul va mai fi retinut de catre etrier. (la puntea fata).

 

Oricum, realizati si voi ce inseamna un joc mare la roata pe langa uzura accentuata a rulmentilor.

 

In concluzie nu neglijati aceste saibe de blocaj.

Comandati-le din timp daca stiti ca veti avea o lucrare la butucul masinii.

Daca luati un kit complet de revizie a puntii, ar trebui sa le aveti in respectivul kit.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/kit.jpg

 

De exemplu la Toyota Landcruiser seria 40, 60, 70, 80 si unele modele de Hilux codul ei original este 90215-42025 si costa undeva la minim de 2,5 euro pe bucata (probabil plus TVA).

 

Eu le-am facut personal prin taiere cu laser din tabla de 1,2 mm.

Daca e cineva interesat si nu poate sa si le faca, pot sa ofer seturi de 4 saibe/pachet cu 20 de lei plus taxele de transport.

 

http://www.club4x4.ro/service/toyota/kit1.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use