Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme cu releul de bujii


staicucostel
 Share

Recommended Posts

Am un Pajeri 2,8 din 1999 motor 4M40T, problema este ca atunci cand motorul este rece si pun bujiile becul de la bord se stinge f. repede dar releul sta cuplat cat trebuie. in momentul cind dau la cheie se cupleaza releul de bujii si ramane cuplat.(motorul porneste).Cand e cald nu se mai pune pe bujii dar cand dau la cheie se cupleaza releul de bujii can 2 secunde si se decupleaza.

Daca a mai patit cineva asa sau daca stiti cum o remediez va rog sa-mi spuneti

o zi buna tuturor.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

La al meu Galloper de 2.5 se intampla la fel. Cred ca este o setare normala a utilajului pentru o mai buna pornire a motorului.

Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stand intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.

(Winston Churchill)

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

La al meu Galloper de 2.5 se intampla la fel. Cred ca este o setare normala a utilajului pentru o mai buna pornire a motorului.

 

Nu sigur nu este o stare normala deoarece cu cat timpul in care bujiile stau sub tensiune este mai mare posibilitatea sa se arda bujiile este mai mare. Timpul de incalzire al bujiilor este de 8 secunde la 0 grade ca sa fie OK. Nu este normal dupa ce motorul porneste sa mai stea bujiile sub tensiune.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

Metoda se aplica la motorul RD28td ( de pe Y60 ) , cu o preincalzire rapida a bujiilor la start ( prin supravoltare ) si apoi a doua faza de postincalzire ( cu alimentare normala a bujiilor ) care poate dura pana la 15 minute sau pana cand motorul ajunge la 60 grade .

Deci , normalitatea poate fi diferita ... nu cunosc exact cum e la 2.8, 4M40 T , mi-am bagat nasul prea putin in manual .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

Metoda se aplica la motorul RD28td ( de pe Y60 ) , cu o preincalzire rapida a bujiilor la start ( prin supravoltare ) si apoi a doua faza de postincalzire ( cu alimentare normala a bujiilor ) care poate dura pana la 15 minute sau pana cand motorul ajunge la 60 grade .

Deci , normalitatea poate fi diferita ... nu cunosc exact cum e la 2.8, 4M40 T , mi-am bagat nasul prea putin in manual .

 

Mie nu mi se pare normal sa stea bujiile incinse dupa pornirea motorului .Nu vad rostul.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

Poate ca tu nu consideri necesar ...

 

... dar , tehnic vorbind , chiulasa cu antecamere are dezavantajul ca antecamera mareste major suprafata rece ( la pornire ) si incalzirea pe care o poate produce comprimarea nu mai e suficienta pentru pornire ( incalzire necesara pentru autoaprinderea combustibilului diesel injectat in antecamera , injectie care e majoritar in antecamera si foarte putin in spatiul piston/cilindru/chiulasa - prea putin pentru autoaprindere ) . Din acest motiv motoarele cu antecamera au intodeauna nevoie de o metoda de pornire care sa implice cresterea temperaturii la pornirea rece ( raport de comprimare variabil , bujii incandescente , start prelungit , admisie de gaze calde .... lista e lunga ) .

 

Dupa pornire , antecamera ( de fapt , tot ansamblul care constituie camera de ardere , divizata sau nu ) ramane tot rece in primele momente , cu aceasi problema a comprimarii insuficiente . Desi sint diverse tentative de face motorul insensibil la problema ( pini sau lame cu sectiune redusa care ajund foarte repede la incandescenta , sau fire din metale care ar trebui sa catalizeze reactia , configuratii speciale ale camerei care favorizeaza cuiburi de gaze calde sau care favorizeaza arderi incete si intarziate ) , metoda bujiilor incandescente care pot fi folosite pentru aportul prelungit de caldura si dupa start e destul de comoda si astfel folosita .

 

... si , cum mentionam anterior , nu cunosc exact 4m40T , doar m-am bagat , si eu , in vorba ...

Edited by cos
... gramatica de dimineata cu ochii mici ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cu releul de bujii

 

Explicatia ta extrem de tehnica este OK. dar la 4M40 nu se aplica.Pana acum nu s-a intamplat sa se inroseasca bujiile dupa ce am pornit motorul. E ceva in neregula si nu stiu ce. banuiesc ca este vorba despre comanda releului de bujii care este montata pe stalpul din dreapta jos. Dca a cineva a mai patit asa cava rog sa ma lamuriti.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

aceeasi problema cu a dvoastra patesc si eu de ceva timp. am ars deja 2 randuri de bujii.am schimbat acel releu de bujii de langa baterie. degeaba. ultima sansa este acel releu de pe stalp.

revin cu info daca se rezolva problema.

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use