Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfaturi achizitie Pinin


Byk
 Share

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Sunt nou pe acest forum, împărtăşesc pasiunea voastră pentru off-road, nu am deocamdată o maşină în acest sens, dar mă delectez cu motocicleta din dotare.

Am ieşit de mai multe ori cu maşinile prietenilor (unii dintre ei utilizatori ai acestui forum), ca şi copilot, o singură dată conducând maşina unui prieten, şi, plăcându-mi foarte mult, m-am hotărât să îmi cumpăr o maşină de teren. Deocamdată sunt la capitolul documentare, de aceea informaţiile postate de voi aici sunt foarte importante pentru mine, probabil în primăvară voi face acest pas.

 

Să vă spun mai întâi argumentele care m-au îndreptat spre Pinin:

- vreau să o înscriu în ţară pe numele meu, în concluzie, datorită taxelor, doresc un motor de maxim 2000 cmc (aici ar merge şi Jimny, Samurai sau Vitara).

- doresc un minim confort, maşina va fi folosită şi pe asfalt, dar nu foarte des şi pe distanţe scurte (aici nu prea mă satisface Samurai-ul).

- aer condiţionat (pretenţia soţiei mai mult, dar, trebuie să recunosc, şi eu sunt rău de căldură - aici ar mai fi ceva, cei care au, chiar îl folosesc în off road?).

- maşina nu va face off road extrem, dar aş vrea să ştiu că pot ajunge oriunde cu ea, fără să mă troliez la fiecare noroi mai mărişor (aici aş prefera Samurai-ul).

- vreau o maşină fiabilă, cu întreţinere relativ ieftină (aici nu ştiu cât de bine se încadrează Pinin-ul... probabil Samurai şi Vitara ar fi indicate).

- se poate monta blocant spate? Am înţeles că ar avea ceva LSD stock, dar am citit că proprietarii nu ar fi foarte mulţumiţi de rezultat.

- nu în ultimul rând, preţul, având în vedere modificările ulterioare care vor costa ceva.

 

Ştiu că una din marile probleme este montarea de cauciucuri mai mari şi înălţarea efectivă a caroseriei, dar am urmărit topicul utilizatorului Kedu58 şi mi-au plăcut foarte mult transformările aduse maşinuţei.

În urma unor transformări similare, credeţi că Pinin-ul ar face faţă în teren unor maşini, mai dedicate pentru off road, gen fratele mai mare Pajero, Jimny, Samurai sau Vitara (care sunt, aproximativ, apropiate ca şi preţ)?

Încă ceva, 2 sau 4 uşi? Personal îl prefer pe cel cu 2 uşi, este mai şic dacă vreţi.

 

Sunt sigur că sunt şi alte variante, la care sunt deschis, pe care eu nu le-am luat în calcul din pură neştiinţă.

 

Cu scuzele de rigoare pentru lunga postare şi cu mulţumiri anticipate, aştept cu nerăbdare sfaturile voastre!

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Eu le am pe amandoua, Pinin si Samurai, exact din considerentele mentionate de tine.

Daca vrei offroad, Samurai - potent, fiabil si ieftin de intretinut, ai sa te distrezi maxim cu el! Aici merge si Jimny, dar depinde de tine cat ești dispus să investești în el, inclusiv reparatii. AC-ul in offroad e moft, pe mine nu ma deranjeaza lipsa lui, insa nu ma pot lipsi de el la celelalte mașini. Trebuie sa te gandesti bine de cat spatiu ai nevoie, doar pentru off e ok, altfel nu exceleaza la dimensiuni. Confortul nu e asa rau in Sami, cu o suspensie OME si anvelope cu balon mare e similar cu Jimny.

 

 

Pinin e confortabil, are AC, taxe mici, consum decent. E suficient de spatios pentru nevoile mele. Eu am 2.0 litri, cutie automata si superselect cu reductor, in 5 uși. Îți spun ca e de vis, inclusiv in off light, fara multe modificări. Ceva roți, un kit de +4cm, scuturi si bucura-te de el!

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Mulţumesc mult pentru răspunsul prompt!

 

Cazul tău este unul ideal, acela de a le avea pe amândouă, mă îndoiesc că îmi va ieşi performanţa :). Tebuie să menţionez că mai am 2 maşini, motocicletă şi remorcă, încă 2 maşini de teren înseamnă mult prea mult pentru mine...

 

Ieşirea pe care am făcut-o la volan a fost cu Samurai-ul unui bun prieten, este adevărat, maşina fiind bine preparată pentru teren. Concluzia? De vis în teren, cu siguranţă mult peste aptitudinile şi priceperea mea. Au fost nenumărate momente cînd am fost sigur că nu voi reuşi trecerea, dar ea s-a încăpăţânat şi mi-a demonstrat contrariul. Ei, pe şosea s-au schimbat un pic lucrurile, mi s-a părut rigidă (eu având şi ceva probleme cu coloana), un pic prea turată, direcţia nu foarte sigură, m-am ţinut relativ greu după ceilalţi. Dar, recunosc, poate fi şi vina mea, nefiind obişnuit cu acest gen de maşină. Samurai-ul rămâne în discuţie, chiar m-am uitat zilele trecute după nişte scaune cu suspensie, care, spun eu, ar atenua un pic disconfortul, problema este să încapă, fiind mai înalte cele cu suspensie.

 

În concluzie, să înteleg că acolo unde mergi cu Samurai-ul nu ai reuşi şi cu un Pinin modificat cât de cât?

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Sa nu uiti sa iei in considerare ca Pinin cu Superselect este singura (cred eu) masina de dimensiunea asta cu 4x4 decuplabil si care sa aiba si diferential central care sa iti permita sa rulezi cu 4x4 iarna pe asfalt, restul au doar cutie de transfer cu cuplaj direct cu care nu e sanatos sa mergi pe asfalt pe 4H. Si dintre masinile mai mari sunt putine care stiu asa ceva. Mie ideea ca imi plimb copilul cu 100 km/h iarna cu tractiune spate si fara ESP nu imi surade, mai ales daca la volan e sotia. Chiar daca e asfaltul curat, intr-o serpentina poate sa apara brusc gheata, zapada. E un criteriu in masura in care te intereseaza, pe tine sau altii care o sa intre pe topicul asta. Daca se vrea sa se faca drumuri lungi iarna, cum ar fi mersul des la schi, decat o decuplabila fara diferential central e de preferat un 4x4 permanent.

 

Chiar asa, mai stie cineva alte off-roadere sub 2000 cmc cu 4x4 decuplabil si diferential central?

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Foate bun punctul tău de vedere, absolut de luat în considerare.

 

În altă ordine de idei, ataşez o înregistrare de la ultima mea ieşire cu Samurai-ul prietenului meu, credeţi că poate ieşi şi Pinin-ul de acolo?

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=491269674305442&set=vb.100002672420336&type=2&theater

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Da, clar trece si Pinin-ul, daca o iei 5 metri mai prin dreapta. Adica ce vreau sa spun e ca daca iti iei masina ca sa te arunci cu ea de placere intr-o balta de noroi, cred ca Samurai e scula perfecta. Eu l-am luat ca sa ajung in anumite locuri, de preferat pe cel mai simplu drum. Teoretic daca as avea un troliu m-as arunca in asa ceva, da sa stiu ca apoi o scot cumva.

 

Una peste alta eu am batut cativa ani de zile muntii cu un papuc 4x4 pe toate mizeriile de forestiere si cu exceptia a 2-3 situatii a facut fata, adica am gasit pe unde sa trec. Personal ma gandesc ca Pinin va face acelasi lucru mult mai bine. Mai mult de atat inseamna off-road extrem si nu cred ca Pinin e scula, cel putin daca nu mai bagi inca ceva mii de euro buni in ea.

 

Daca ma duce pe unde am fost cu papucu' sunt extra-multumit, eu nu vreau mai mult de la ea:

 

http://hcampian.blogspot.ro/2007/02/masina-mea-s-dus-asteptam-sa-vina-alta.html

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Stai puţin, cred că m-ai înţeles greşit, eu am postat filmarea în ideea că acela ar fi fost singurul drum, nu ai fi avut altă alternativă (nu discutăm aici de băi de noroi, ce draq, suntem oameni maturi), deci, trece sau nu Pinin-ul? Pentru mine contează părerea voastră.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Eu zic ca pentru a trece prin asa ceva ai nevoie de 2 chestii. Cauciucuri MT serioase si niste body-lift, poate un blocant spate. Daca il dotezi cu asa ceva eu nu vad de ce nu ar trece. De exemplu aia a colegului nostru Kedu eu zic ca trece foarte bine. Eu cred ca diferenta intre doua masini si nu intre echiparile lor se vede pe bolovani si denivelari mari unde e nevoie de cursa la suspensie, pe pante mari unde e nevoie de unghiuri, putere, la bai din astea de noroi nu cred ca e asa de importanta masina cat e echiparea. Si la urma urmei un troliu te scoate dintr-un noroi mai mare daca chiar plonjezi in el ocazional.

 

In echipare stoc eu zic ca nu trece.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Mulţumesc pentru răspuns!

Nici acel samurai nu era nici pe departe stock, era chiar bine preparat... Dacă un Pinin preparat ca al userului Kedo58 trece pe acolo, eu sunt de departe foarte muţumit!

 

Pe de altă parte, un troliu se foloseşte şi pe "bolovani si denivelari mari unde e nevoie de cursa la suspensie, pe pante mari unde e nevoie de unghiuri, putere", ca să te citez...

 

Sincer, îmi doresc o maşină pe care să îl folosesc cât mai rar..

Edited by Byk
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Daca e sa ne gandim multe 4x4 stock nu trec in mocirla din clip. Eu nu sunt mare off roader dar am incercat si eu Pininul pe o panta cu noroi unde trecusem anterior doar cu tractoarele si am ramas placut surprins ca nu a schitat nimic si nu era nici mica inclinatia si nici dreapta. Pe de alta parte m-a dezamagit grav cand s-a infipt cu bratele pivotilor intr-in mal-treapta. Deci trebuie inaltat bine daca te bagi cu el la distractie, gume potrivite si cam atat deocamdata. Daca "furi" proiectul lui "Calugaru" si "Ghostface" nici nu te costa o avere.

Edited by Ionut.Soptea
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Samurai-ul prietenului meu este de vânzare, să înţeleg că este cea mai bună alegere?

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Ai spus ca pe asfalt o sa mergi in reprize scurte si rare deci da. Parerea mea. Mai departe tu sti ce vrei sa faci cu ea si ce iti place ca deh pt fiecare dintre noi cea mai buna masina e cea pe care o detinem :D

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Daca samuraiul e al prietenului tau si ai incredere, n-as sta pe ganduri, rar prinzi un SH de la cineva cunoscut, fara surprize. Clar pe off-road o sa ai parte de mai mult fun cu el si, pana la urma, ziceai ca mai ai doua masini de iesit la drum lung.

 

Si eu daca as avea posibilitatea as schimba Pinin-ul, optiunile fiind in ordine G, Defender si Wrangler, dar nu prea am cum sa tin asa ceva momentan asa ca sunt foarte multumit de alegerea facuta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Omul a preparat-o pentru el, o are de ani buni, are multe modificări la ea, şi, dacă este să mă întrebi pe mine, cel mai important este că nu are rugină, urăsc să cumpăr o maşină după care să îi fac tăblăria... Problema este însă preţul, este mai scumpă decât un Pinin :grin:

 

Mi-am adus aminte că am citit pe aici pe undeva că ai avut probleme cu computerul, şi, după ce l-ai schimbat, ai constatat că ar fi putut fi o banală lipitură, până la urmă l-ai montat pe cel vechi să vezi dacă asta a fost problema?

Edited by Byk
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Pai inseamna ca ai de ales intre samuraiul mai scump si pininul care e mai ieftin, dar probabil o sa bagi diferenta de bani sa il modifici. Acum depinde, daca esti genul de om care iubeste bricolajul sa ti-o faci tu de la 0 sau preferi sa o iei de-a gata.

 

Altfel, eu daca gaseam un Samurai fara rugina nemodificat la aceiasi bani ci Pininul probabil il luam, si eu mai am 2 masini. Oricum cred ca e evident ca Samuraiul e mult mai potent in salbaticie stoc decat Pininul.

 

Cu computerul n-am apucat sa il verific, ajung tarziu acasa si e noapte si frig. De fapt poate mi-e frica sa vad ca merge, in adancul sufletului imi doresc sa nu mearga :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Foate bun punctul tău de vedere, absolut de luat în considerare.

 

În altă ordine de idei, ataşez o înregistrare de la ultima mea ieşire cu Samurai-ul prietenului meu, credeţi că poate ieşi şi Pinin-ul de acolo?

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=491269674305442&set=vb.100002672420336&type=2&theater

 

As vrea sa vad si eu clipul, sunt curios, dar din pacate l-ai postat pe fb, se poate si altfel? Ma enerveaza sa fiu obligat sa colind in alte părți, cand suntem deja pe un forum 4x4. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Păi l-aş pune eu, dar nu ştiu cum... Filmarea a fost făcută de un amic, el a urcat-o pe fb iar eu i-am dat share pe contul meu.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Păi l-aş pune eu, dar nu ştiu cum... Filmarea a fost făcută de un amic, el a urcat-o pe fb iar eu i-am dat share pe contul meu.

 

Sa puna filmarea si pe youtube/vimeo/etc pentru ca altfel, cine nu e "prieten" cu tine pe fb sau nu are cont pe fb, nu va putea vedea filmarea....

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

 

Cazul tău este unul ideal, acela de a le avea pe amândouă, mă îndoiesc că îmi va ieşi performanţa :). Tebuie să menţionez că mai am 2 maşini, motocicletă şi remorcă, încă 2 maşini de teren înseamnă mult prea mult pentru mine...

 

De aia spun ca trebuie sa te gandesti foarte bine ce-ți dorești. Cu siguranță nu le poți avea pe toate de la o singură mașină. Eu am început cu Niva, apoi Jimny, am vrut mai mult și am ajuns la Samurai. Acum fac lucruri pe care foarte greu le-ai face cu Pinin. Oricum, nu fără a umbla des la bucsaraie/planetare etc. Sigur iti spun: "Samuraiul rezista", motorul e incredibil iar suspensia și transmisia sunt simple și foarte robuste.

Clar, microbul te prinde, pentru a evita cheltuieli cu schimbatul mașinilor, definește clar ce vei face cu ea. Sau poate este un proces natural sa schimbi câteva mașini, pentru a descoperi ce vrei.

 

PS Nu pot accesa link-ul, nu am cont pe fb.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

 

Gata Iulian, acum sper să nu mai fie probleme.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Mutumesc, am reusit sa-l văd :h5 Parerea mea este ca prin locul ăla treci si cu Pininul, daca ai roți suficient de mari si agresive (MT sau mai bine Simex). Pininul are suficient power si nici nu e fragil. Alte situatii il pot opri, dar echipat bine, trece prin groapa aia.

Dar, cum am mai zis, nu stiu cat de des si mult poți sa-i dai asa. Daca ma uit la fratele Pajero, as spune totuși ca poti :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

Dpdv motor si transmisie, Pininul nu are nici o treaba cu noroiul ala. Singura problema ar fi garda la sol care este de doar 20,5 cm, standard. Daca observi, aceeasi problema o are si Samuraiul acolo, ca ramanea suspendat. Pe acolo, cu un Patrol, Land Cruiser, Pajero... treci fara sa simti, bineinteles, echipat minim cu MT. Asta este diferenta intre "veverite" si "liga mare".

 

Revenind la comparatia Pinin - Samurai, pot sa-ti punctez urmatoarele aspecte:

 

* Pinin - probate de mine:

 

+ confort acceptabil

+ computer de bord - pentru unii fita, pentru altii o necesitate

+ AC

+ Super Select (cum spunea si un coleg mai sus, poti rula si pe asfalt in 4x4, mai ales la viteza mare pe curbe, sau pe ploaie, depaseste ESP-ul)

+ motorul GDI, care mie mi se pare o mare "smecherie"

+ constructie robusta, calitate Mitsubishi (am facut o coborare pe toboganul de noroi, pe vremea cand era cumplit acolo, cea mai mare parte "pe burta" ca aveam rotile in aer din cauza sleaurilor, si in afara ca s-a rupt toba de la jumate, dar am sudat-o a doua zi simplu, in rest nu a avut nimic masina)

+ 170 km/h pe asfalt

+ foarte frumos (acum depinde si de gusturi), design Pininfarina

 

- limitari la inaltare, din cauza suspensiei fata (dar aici se pot aplica anumite artificii, exista exemplu pe forum)

 

* Samurai - vazute de mine la diverse iesiri

 

+ nu are moarte! :ha: indoit, tavalit, merge inainte.

+ constructie simpla si robusta

+ piese gramada din dezmembrari

+ raport bun CP/masa

+ aspect spartan, cu personalitate (tot de gusturi depinde si asta)

 

- dai cu capul de toate alea, prin el, asa topaie

- e chel, in afara ca se deplaseaza, nu mai stie sa faca nimic

- model foarte vechi, e greu sa gasesti o masina in stare foarte buna, deci trebuie investit in resuscitare; alea bibilite si costa mai mult

- majoritatea nu au sevodirectie, asa ca daca vrei deplasari zi de zi, prin oras, devine neplacut

- siguranta este spre zero, caroseria fiind destul de firava, deci ai nevoie de rollcage pentru treburi mai serioase

 

 

Tu stii ce vrei sa faci cu noua masina... Cand esti intre doua variante, cel mai bine este sa te dai cu ambele, sa vezi care-ti place mai mult, sau si mai bine, sa alegi in functie de necesitate.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

O descriere foarte bună, mulţumesc mult pentru timpul alocat!

 

În principiu suntem de acord cam la toate capitolele.

Îmi place foarte mult design-ul Pinin-ului, mai ales modificat, cum este cel al colegului Kedo58 de aici de pe forum.

Îmi plac accessoriile sale, îmi place ideea că mai pot face şi altceva cu el, nu numai noroaie.

Faptul că este şi robustă o face şi mai atrăgătoare, nu aş vrea să schimb bucşe, planetare sau alte treburi la fiecare ieşire mai hardcore.

Spui că motorul este o mare şmecherie, corect, ştiu şi eu câte ceva despre acel motor, problema este că, după cum văd pe aici, se plânge mai toată lumea de diverse probleme la el...

Nu mă sperie ideea de a face diverse modificări la el, multe le pot face personal, de aici manoperă mai mică.

La Pinin, o înălţare accentuată nu forţează planetarele faţă?

 

Samurai-ul din filmare este al unui bun prieten şi îl pot cumpăra, este mai scump, dar în secunda doi am ieşit cu el pe deal. Are multe modificări, motor 1,6 de vitara 8v, caroserie şi şasiu recondiţionate, suspensie modificată cu amortizoare procomp + 20 cm,punţi ranforsate ,punte spate cu auto blocant, reductor de sj 410 ,roţi pe 31 silverstone profil simmex, ambreiaj nou center force dual frixion, troliu 5900t. Există şi servodirecţia dar nu este montată.

Ce nu îmi place este comportamentul pe soşea, adică nu îmi place deloc pe şosea ca să fiu sincer :ha: Şi l-aş fi preferat fără prelată.

 

Dacă îl iau aş putea încerca o conversie la arcuri elicoidale, scaune cu suspensie şi cauciucuri mai mari. Crezi că ar rezolva oarecum problema confortului?

 

Spui tu să mă dau cu amândouă, păi cu Samurai-ul m-am dat o zi întreagă, eu sunt la volan în filmarea postată, problema este să mă dau cu Pinin-ul, la toate ieşirile la care am participat nu a fost niciunul, şi văd că în general sunt foarte rare.

 

Mulţumesc încă odată pentru ajutorul acordat în această problemă.

Edited by Byk
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi pentru achiziţionarea unui Pinin vă rog.

 

... acel motor, problema este că, după cum văd pe aici, se plânge mai toată lumea de diverse probleme la el...

Da, am vazut si eu ca sunt probleme, dar eu cred ca s-a ajuns acolo din cauza servisarii neadecvate si carburantului prost. In 10 ani, cam cat au masinile noastre, daca nu ai grija de motor, clar ca apar probleme, la orice motor. In plus, masinile trecand pe la mai multi proprietari, se "complica" treaba. Din fericire pentru mine, eu nu am avut nici o problema cu motorul, in afara de un usor zgomot datorat tachetilor, dar la reprezentanta mi-au zis ca nu e cazul sa intervin inca.

In rest, in utilizare, motorul GDI trage foarte bine, merge frumos la turatii joase, consuma decent pentru un motor de 2.0, are cuplu bun.

Referitor la planetare, cred ca la toate suspensiile independente apar probleme la planetare daca o inalti "accentuat". Fa treaba cu masura, si nu vei avea probleme. De exemplu, acum la Pajero Sport am facut un lift +4cm din suspensie, si pana acum a vazut rally raid, ravene, bolovani, si nu au nimic planetarele.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use