Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Presiunea in anvelope in offroad


areuca
 Share

Recommended Posts

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Salutare,

 

ieri imi spunea cineva ca in momentul in care iasa cu masina in offroad (Samurai cu niste copii de Simexuri) le lasa la 0,5 sau chiar la 0,3 bari. Voi sunteti de acord?

 

0,3 e cam putin, dar pe la 0,7-0,8 e ok.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Am mers si eu cu 0.7-0.8 mai ales pe zapada si teren greu dar asta cand am avut mai mult de mers, pentru iesiri scurte consider ca nu merita deranjul (vorbesc in cazul meu). Deh, nu-mi vine de fiecare data sa pierd 20-25 minute sa scad presiunea apoi sa le umflu din nou. Oricum diferenta de aderenta este mare in favoarea rotilor cu presiune mica, evident. Cu 0.3 nu am incercat niciodata dar fara beadlock-uri riscul de dejantare este foarte mare.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Tot cautand pe net (si aici pe forum) un raspuns la intrebarea ''Ce presiune sa folosesc in anvelope in functie de tipul de teren?'' am gasit acest site (http://4xforum.com/tyre-pressure), unde sunt date variantele de mai jos, pornind de la presiunea standard recomandata de fabricant pentru o anumita dimensiune de anvelopa.

 

SURFACE CONDITIONS - PRESSURE REDUCTION

Sealed surface 100%

Gravel / Corrugations 10 – 15%

Rocks 15 – 20%

Mud 25%

Sand 50 – 60%

Emergency tubed – tubeless 0.35 bar. – 0.6 bar.

 

Deasemenea am si eu o nelamurire: pe un drum plin de bolovani mai mult sau mai putin ascutiti, cum este recomandabil sa fie presiunea - mai mare, standard sau redusa? Intrab asta deoarece am gasit 2 variante (unii recomanda reducerea presiunii, altii crestere ei, ambele tabere spunand ca astfel se protejeaza anvelopele...

0724066100
Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Eu stiu pe cineva care mai demult, intr-un concurs, a scos tot aerul din roti, adica a lasat la "presiunea atmosferica". Avea niste tractoare pe un Mitsu SWB. Si a scos un timp foarte bun, fara nici o problema la roti. Deci... se poate orice, cu riscurile aferente.

Conteaza si raportul intre latimea anvelopelor si latimea jantelor, care daca este 1 sau mai mic, dejantezi si pe o inclinare banala, fara sa lasi presiunea foarte jos. Cand ai o anvelopa mult mai lata decat janta, atunci poti merge cu presiunea cat mai jos, evident, pastrand o limita de siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Am mers si eu cu 0.7-0.8 mai ales pe zapada si teren greu dar asta cand am avut mai mult de mers, pentru iesiri scurte consider ca nu merita deranjul (vorbesc in cazul meu). Deh, nu-mi vine de fiecare data sa pierd 20-25 minute sa scad presiunea apoi sa le umflu din nou. Oricum diferenta de aderenta este mare in favoarea rotilor cu presiune mica, evident. Cu 0.3 nu am incercat niciodata dar fara beadlock-uri riscul de dejantare este foarte mare.

 

Ce sunt alea "beadlock-uri" ? Deci vi se pare mica si presiunea de 0,5? Imi povestea ca el se plimba cu Samuraiul sau dotat cu acele copii de Simexuri de 30x9,5 pe R15 (ceva italienesti), la 0,5 si altii cu "tractoare" mai mari erau impotmoliti si-l injurau ca da ture pe langa ei :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Daca omul tau avea jante foarte inguste, putea reduce presiunea lejer la 0,5, iar Samuraiul fiind usor din fire, trecea lejer prin noroaie. Comparativ cu masini mai mari si mai grele, si probabil cu MT-uri cu presiune mai mare. De exemplu, eu am urcat lejer o panta cu BFG MT KM2 cu 1,7 bari, in timp ce un Patrol cu blocant pe spate si aceleasi BFG MT KM2 dar cu 2.0 bari nu a reusit.

Eu cand am zis "tractoare" m-am referit la anvelope de tractor, cu profil specific (in V), nu masini mari "ca tractorul".

Cred ca te-ar ajuta mai mult sa lecturezi cateva sectiuni pe aici, ca sa-ti lamuresti notiunile de baza si terminologia. Mai ales ca ai tendinta sa faci confuzii, si pe alte topicuri deschise de tine.

Iar daca tot te-ai oprit la Samurai si l-ai si cumparat deja, iti va fi mai simplu, gasesti cate-n luna si-n stele despre Samurai la sectiunea dedicata. Te lamuresti mai rapid, mai la obiect, despre masina ta, ba chiar vei afla lucruri noi despre care nu ti-ar trece acum prin minte ca sa intrebi.

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Daca omul tau avea jante foarte inguste, putea reduce presiunea lejer la 0,5, iar Samuraiul fiind usor din fire, trecea lejer prin noroaie. Comparativ cu masini mai mari si mai grele, si probabil cu MT-uri cu presiune mai mare. De exemplu, eu am urcat lejer o panta cu BFG MT KM2 cu 1,7 bari, in timp ce un Patrol cu blocant pe spate si aceleasi BFG MT KM2 dar cu 2.0 bari nu a reusit.

Eu cand am zis "tractoare" m-am referit la anvelope de tractor, cu profil specific (in V), nu masini mari "ca tractorul".

Cred ca te-ar ajuta mai mult sa lecturezi cateva sectiuni pe aici, ca sa-ti lamuresti notiunile de baza si terminologia. Mai ales ca ai tendinta sa faci confuzii, si pe alte topicuri deschise de tine.

Iar daca tot te-ai oprit la Samurai si l-ai si cumparat deja, iti va fi mai simplu, gasesti cate-n luna si-n stele despre Samurai la sectiunea dedicata. Te lamuresti mai rapid, mai la obiect, despre masina ta, ba chiar vei afla lucruri noi despre care nu ti-ar trece acum prin minte ca sa intrebi.

Parerea mea...

 

1. Nu avea jante inguste.

2. Am inteles treaba cu profilul, el s-a referit la masini mari "tractoare" (Patrol, Land Rover)

3. Nu postez nimic cu intentia de a deranja pe cineva, am lecturat si o sa mai lecturez si alte chesti legate de 4x4 in general si de Samurai in special (cel putin cat o sa tin masina asta)

 

Daca tot a venit vorba, va intreb pe toti, asta doar ca ma gandesc eu nu ca mi-ar fi bagat cineva ceva in cap, merita investitia in lanturi care sa fie montate peste cauciucuri, pentru a fi folosite in zapada/gheata? Daca da, in acest caz ar mai trebui scazuta presiunea pneurilor (07 sa zicem cu lant peste cauciuc)?

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

In anumite conditii lanturile sunt sfinte si nu se compara nici cu cel mai al dracu' cauciuc/profil. Lanturile ieftine care se gasesc prin magazine daca iesi cu ele de pe drum le rupi foarte repede iar niste lanturi de off road costa mai mult decat un troliu. Acum depinde si pe unde vrei sa te bagi cu masina si ce gume ai pe ea. Eu spre exemplu nu am simtit inca nevoia de lanturi desi masina are 2.5 tone, e incaltata cu BFG MT si am urcat in conditii de iarna pe unde nici eu nu ma asteptam. Pentru moment eu cred ca niste MT-uri ti-ar fi suficiente (spre exemplu BFGoodrich KM2 sunt foarte bune pe zapada-cauta pe youtube 'BFG KM2 on snow') si pe masura ce vei cunoaste masina si vei vedea ce poate (si ea si tu) iti vei da seama singur cam de ce ai nevoie.

 

Cat despre intrebarea ta referitare la beadlock-uri, sunt niste 'chestii' care prind anvelopa de janta a.i sa nu dejanteze (iasa de pe janta) nici la presiuni foarte mici. Cauta pe Google dupa beadlock si vei vedea in poze cam cum arata.

 

Felicitari pentru achizitie si poate pui niste poze cu masina.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

1. Eu tind sa cred ca avea jante inguste, daca avea gume de "30x9,5 pe R15" si mergea si cu 0,5 sau 0,3. "Inguste" asta este relativ, evident, si este raportat la latimea gumelor.

2. Pai fix asta am zis si eu. Ca nu comparam masinile ci dadusem un exemplu de niste gume "tractoare".

3. Nu este nici un deranj, stai linistit. Eu am vrut doar sa te ajut. Pentru ca sunt foarte multe variabile, iar intrebarile prea generale. Daca ai intelege putin mai bine cum sta treaba, ai sti si ce sa intrebi, mai specific. Altfel, o sa deschizi topicuri despre chestii care deja s-au discutat, te imprastii si nu stiu cate raspunsuri vei primi.

Dar faci cum vrei...

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

In anumite conditii lanturile sunt sfinte si nu se compara nici cu cel mai al dracu' cauciuc/profil. Lanturile ieftine care se gasesc prin magazine daca iesi cu ele de pe drum le rupi foarte repede iar niste lanturi de off road costa mai mult decat un troliu. Acum depinde si pe unde vrei sa te bagi cu masina si ce gume ai pe ea. Eu spre exemplu nu am simtit inca nevoia de lanturi desi masina are 2.5 tone, e incaltata cu BFG MT si am urcat in conditii de iarna pe unde nici eu nu ma asteptam. Pentru moment eu cred ca niste MT-uri ti-ar fi suficiente (spre exemplu BFGoodrich KM2 sunt foarte bune pe zapada-cauta pe youtube 'BFG KM2 on snow') si pe masura ce vei cunoaste masina si vei vedea ce poate (si ea si tu) iti vei da seama singur cam de ce ai nevoie.

 

Cat despre intrebarea ta referitare la beadlock-uri, sunt niste 'chestii' care prind anvelopa de janta a.i sa nu dejanteze (iasa de pe janta) nici la presiuni foarte mici. Cauta pe Google dupa beadlock si vei vedea in poze cam cum arata.

 

Felicitari pentru achizitie si poate pui niste poze cu masina.

 

Merci pt amabilitatea de a ma deslusi in aceste necunoscute pt mine. Da am vazut si eu ce inseamna beadlock, interesant! Poze inca nu am dar cand voi avea voi posta si eu cateva in asteptarea unor pareri pro sau/si contra.

Problema este ca eu am nevoie de masina asta, scuze daca ma repet, pentru a urca o panta de vreo 50 de metri cu o inclinatie de vreo 15 grade la baza si vreo 40 de grade ultimii 5-6 metri, pana sa ajung in drumul principal care de altfel e curatat mai tot timpul de zapada; cateodata e zapada afanata, alteori zapada calcata dar, si aici imi este cel mai teama, zapada topita si inghetata. No cum fac eu sa scot masina, dar nu primavara la dezghet? De asta am intrebat de lanturi. Pe net am vazut ceva foarte laudate la vreo 550 lei perechea de 2 bucati, dar sunt satul de laude ...

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

40 de grade pe zapada/gheata e deja prea mult avand in vedere ca esti la inceput. Ai nevoie de senile, parerea mea. Poate nu o avea chiar 40 si daca ai spatiu sa-ti iei avant e si mai bine.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

40 de grade pe zapada/gheata e deja prea mult avand in vedere ca esti la inceput. Ai nevoie de senile, parerea mea. Poate nu o avea chiar 40 si daca ai spatiu sa-ti iei avant e si mai bine.

 

Am fost in teren si am verificat, si e cum am zis, poate ultima portiune e sub 40 dar mai mare de 30! Asadar nu stiu daca sa ma incumet sa intru cu masina acolo sau nu. Am gasit pe net niste gume de 30 cu 9,5 cu R15 si arata bine si pretul e bun (4 la 1400 lei). Astept astazi sau cel tarziu maine sa vina curierul cu ele. Dupa ce o vad incaltata asa, o sa fac niste poze sa le pun sa va dati cu parerea. Apoi inca nu is deslusit daca merg sau nu lanturi peste ele, si daca merg ce presiune ar fi buna in ele? Daca nici cu lanturi pe spate nu o sa pot iesi, atunci urmatoarea investitie va fi o senilata :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Cu o masina usoara si cu niste gume de iarna profi, se poate urca. Ajuta si ceva diferentiale blocabile, eu am avut doar centralul blocabil, la Pinin (~1300 kg). Gumele erau Dunlop Grandtrek SJ6, pentru iarna + offroad (profil mai catre AT), aproape noi. Cu gume de iarna, dar pentru asfalt, poate deveni mai complicat, profilul nu prea ajuta in zapada mai adanca + urcare. Am urcat asa o bucata de deal folosita pentru sanius, deci zapada batatorita si probabil si ceva gheata, peste care erau cel putin doua latimi de palma de zapada proaspata. Inclinarea era tot pe la 40 grade, ochiometric vorbind, ceva mai grav spre capat. Am urcat fara elan, dar la un moment dat a trebuit sa o calc bine. O greseala frecventa pe care o fac incepatorii pe urcare, este aceea ca nu calca pedala suficient, ezita, si inevitabil clacheaza.

Pacat ca nu am filmat faza aia, a fost "spectacol". Se oprise lumea sa vada circul. Apoi am mai urcat-o de vreo doua ori, ca sa ma conving ca nu a fost nimereala.

Pe gheata "goala" am facut doar coborare, tot foarte abrupta, a 1-a in reductor, fara pedale, doar cateva emotii in primele secunde pana m-am prins ca e totul ok. In prealabil m-am asigurat ca drumul e liber, oricum nu ar fi urcat nici o masina pe acolo in conditiile alea, si in caz de "necesitate" aveam "cale libera" pana jos.

Deci, cu gume adecvate si cu simtul masurii, se pot multe...

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Cu o masina usoara si cu niste gume de iarna profi, se poate urca. Ajuta si ceva diferentiale blocabile, eu am avut doar centralul blocabil, la Pinin (~1300 kg). Gumele erau Dunlop Grandtrek SJ6, pentru iarna + offroad (profil mai catre AT), aproape noi. Cu gume de iarna, dar pentru asfalt, poate deveni mai complicat, profilul nu prea ajuta in zapada mai adanca + urcare. Am urcat asa o bucata de deal folosita pentru sanius, deci zapada batatorita si probabil si ceva gheata, peste care erau cel putin doua latimi de palma de zapada proaspata. Inclinarea era tot pe la 40 grade, ochiometric vorbind, ceva mai grav spre capat. Am urcat fara elan, dar la un moment dat a trebuit sa o calc bine. O greseala frecventa pe care o fac incepatorii pe urcare, este aceea ca nu calca pedala suficient, ezita, si inevitabil clacheaza.

Pacat ca nu am filmat faza aia, a fost "spectacol". Se oprise lumea sa vada circul. Apoi am mai urcat-o de vreo doua ori, ca sa ma conving ca nu a fost nimereala.

Pe gheata "goala" am facut doar coborare, tot foarte abrupta, a 1-a in reductor, fara pedale, doar cateva emotii in primele secunde pana m-am prins ca e totul ok. In prealabil m-am asigurat ca drumul e liber, oricum nu ar fi urcat nici o masina pe acolo in conditiile alea, si in caz de "necesitate" aveam "cale libera" pana jos.

Deci, cu gume adecvate si cu simtul masurii, se pot multe...

 

Interesant ce ati scris! Cand ati urcat erati in 4x4 usor sau 4x4 greu?; nu va suparati ca intreb dar am vazut ca in momentul in care e pe greu degeaba accelerez la blana, masina merge incet.

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Eu iti recomand sa pui gume la masina si sa te dai o vreme pe ici pe colea, pana va obisnuiti impreuna.

Abia apoi sa ataci panta aia.

Asa cum mi-o inchipui eu din descrierea ta, daca faci o manevra gresita pt. ca nu stii cu 4x4, usor sau greu, blocat sau nu etc., riscul de rasturnare, sau mai rau, rostogolire, este mare.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

... in 4x4 usor sau 4x4 greu?

Evident ca in reductor, adica "greu". Si colegul giorgel are dreptate, sa te dai usurel la inceput pana simti masina cum trebuie, ca in teren nu e ca in jocurile pe calculator, daca nu ti-a iesit din prima, dai enter si mai incerci de cateva ori.

Am mai povestit pe aici si cand am patit-o cu aceleasi gume, tot pe urcare, dar pe iarba uda, de am luat-o la vale cu spatele ca la balamuc. Am avut noroc ca am tinut-o din volan si am apucat si sa schimb in marsharier, dar a fost colorata rau situatia. Asa invata omul... pe pielea lui.

Tu ai spus ca Samuraiul tau are simexuri, si ca i-ai mai cumparat acum niste gume, dar nu ai mentionat de care. Din vazute cu ochiul meu, simexurile pe zapada batatorita sunt praf, deci sa ai foarte mare grija. In teren, cu noroi si zapada afanata, sunt brici. Cam la fel sta treaba si cu MT-urile. Doar de la AT-uri incolo, spre gumele de iarna, treaba e ceva mai relaxata pe zapada batatorita si gheata. La fel, niste gume umflate foarte tare, reduc aderenta. Dar asta e regula generala.

Parera mea este ca merita si sa studiezi "teoretic" comportamentul Samuraiului in teren, pe youtube. Vei vedea multe tampenii, pe care le vei putea evita pe viitor, dar si multe tehnici bune, de abordare a diferitelor situatii din teren.

Eu personal asa am facut cand mi-am luat Pinin-ul, ca sa-mi dau seama cat poate duce, si apoi am experimentat singur, la inceput, de fiecare data cand am avut ocazia, testand toate variantele oferite de Super Select-ul din dotare, ca sa-mi dau seama in ce treapta trebuie sa abordez fiecare situatie. Recunosc ca am mai si riscat, dar numai in anumite limite, cel mult indoiam putin masina.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Daca incepe cu 15% si termina cu 40% si nu ai experienta in offroad poti sa uiti de urcare.

Daca incerci si esti pe langa ai sanse mari sa faci si cateva tumbe.

 

Rampele abrupte se urca in turatie mare (penru cazurile cand nu ai aderenta optima) treapta 1-2-1 si pe final trebuie sa simti masina ff bine. Daca este si zapada .........

Daca ai cauciucuri mari pierzi din putere si nu mai duce motorul, daca ai dimensiuni mai mici sau rapoarte imbunatatite castigi putere pe roata.

Lanturile sunt excelente, eu am doua seturi special pentru cazuri de genul asta. Dar sa te gandesti ce se intampla daca se rupe unul si esti aproape de varf.

 

Optimus a punctate foarte bine si blokantul. Fara ai doua roti cu el ai trei roti si ajuta enorm.

Presiunea in pneuri, greutatea masinii si puterea motorului, la fel sunt esentiale.

 

Bafta maxima si prudenta :wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Salutare,

 

ieri imi spunea cineva ca in momentul in care iasa cu masina in offroad (Samurai cu niste copii de Simexuri) le lasa la 0,5 sau chiar la 0,3 bari. Voi sunteti de acord?

 

Totul depinde de cauciucuri, experienta si stil de condus.

 

Cu cauciucuri resapate copii Simex (Ziarelli de ex.), poti sa scoti ventilele cu totul si nu se întîmpla nimic.

 

MT-urile de la BFG si Cooper suporta deasemenea presiuni mici (0,5-09 bar) fara probleme, datorita marginilor foarte întarite.

 

Presiunea scazuta nu compenseaza însa lipsa de exercitiu, si daca asta lipseste, as zice ca o presiune prea mica, mai mult strica decît ajuta.

 

Dupa ce te-ai dat o vreme, sa zicem un an-doi, vei vedea ca o sa simti masina cum calca pe sol, ca si cum simti solul cînd umbli descult.

 

Si nu încerca sa compari masini, roti si pante; învata sa-ti cunosti masina, limitele ei si mai ales ale tale. Începe cu teluri modeste; ...de exemplu încearca sa umbli cu acaretul 4x4 pe MT-uri, pe unde umbla culegatorul de afine cu dacia lui albastra.

 

De la un anumit "level", vei stii singur de ce cauciucuri si presiune ai nevoie.

 

Succes :h5

 

P.S.:

Pune-ti linistit întrebarile aici si nu fi intimidat de tonul poate putin ironic sau mai de sus, al unuia sau altuia dintre noi; ...si cel mai bun dintre noi a început tot de la zero (chiar daca unii se fac ca uita asta):wink:.

Edited by Patrolator
  • Like 1

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Va foarte multumesc la toti, si nu am sentimente "rele" pentru nimeni. Probabil ca unii s-au saturat sa tot da indicatii la cei de genul meu. Dar e un proverb care se imbuca aici " Inainte sa fi om mare ai fost si tu un copil", asadar cine mai are rabdare, bine, cine nu, mai bine se abtine. Parerea mea. Am inceput sa atac si eu cate o panta, am observat insa ca pe zapada batuta, derdelus, ma descurc mai bine (urcare) cu ea in 4x4 usor, decat cu greu, in sensul ca la greu incepe sa se zbata de spate, fiind viteza mai mica. Coborarea am facut-o insa in 4x4 greu in viteza 1 si coboara lin, nici nu trebuie sa ciupesc frana. La zapada afanata se cam poticneste si trebuie sa dau inainte/inapoi, indiferent daca sunt pe greu sau usor.

 

[ATTACH=CONFIG]198286[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198287[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198288[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198283[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198284[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]198285[/ATTACH]

PICT6783.thumb.JPG.9a05932cea89a35e497bc7cd34036513.JPG

PICT6781.thumb.JPG.5b46e2d43fc6807abc458e06d6aceee3.JPG

PICT6778.thumb.JPG.b52a83756e54df7c7268c9ab966c9d12.JPG

PICT6767.thumb.JPG.35438c61cb77633053e0ede750156ea5.JPG

PICT6768.thumb.JPG.5076f0aa8fef0697b878e8ce5a356d64.JPG

PICT6769.thumb.JPG.793128c67539c8fb9b5fdbe8eda42b86.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Este esential sa iti cunosti masina si bineinteles limitele ei si mai ales ale tale.

Aceste limite nu ai cum sa le afli decat in teren.

O presiune mai mica iti asigura teoretic o aderenta mai buna, insa cu riscruile de a dejanta sau poate chiar a deteriora cauciucul.

Pantelor de 15% acoperite cu zapada sunt abordabile de majoritatea, insa finalul de 40% implica o oarecare indemanare.

O remorca iti schimba intotdeauna viata atat la propriu cat si la figurat
Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Este esential sa iti cunosti masina si bineinteles limitele ei si mai ales ale tale.

Aceste limite nu ai cum sa le afli decat in teren.

O presiune mai mica iti asigura teoretic o aderenta mai buna, insa cu riscruile de a dejanta sau poate chiar a deteriora cauciucul.

Pantelor de 15% acoperite cu zapada sunt abordabile de majoritatea, insa finalul de 40% implica o oarecare indemanare.

 

Sunt de acord cu ceea ce spuneti, insa nu stiu cum imi voi da seama cand am indemanarea pentru cei 40% ??!!! Daca ar fi ceva de genul "scoala de soferi" ar fi perfect, dar in teren cu caii putere in mana ...

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

Sunt de acord cu ceea ce spuneti, insa nu stiu cum imi voi da seama cand am indemanarea pentru cei 40% ??!!!

 

Pai e simplu; daca ai panta la îndemîna, te tot "dai la ea" si cînd esti sus, stii ca ai si îndemînarea.

 

Oricum 40% sînt 18°, ceea ce nu este mult deloc. N-ar trebui sa fie problema nici pe gheata.

 

Uite-aici panta de peste 100%:

 

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

40% o fi cum o fi dar omul a spus 40 de grade ceea ce in conditii de iarna si fara experienta e ruleta ruseasca.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Presiunea in cauciucuri la utilizare in offroad

 

40% o fi cum o fi dar omul a spus 40 de grade ceea ce in conditii de iarna si fara experienta e ruleta ruseasca.

 

asa e, grade nu %, am comis o eroare in exprimare

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use