Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Coroana Dana 30


ARTHUNTER

Postări Recomandate

Re: Coroana Dana 30

 

Dupa ce schimb coroana,pinion,etc....ce reglaje se mai fac si cum?stie cineva?

Asta e raspunsul pe care l am primit de la un service auto din craiova.

''daca iei coroana si pinion nou nu se face reglaj pentru ca dinti de pe coroana so de pe pinion nu ai cum sa ii reglez intra unu in altu si se invart si daca iei la mana a doua si coroana si pinionu si au joc unu cu altu raman asa ca asta inseamna ca au dinti mancati si nu ai ce sa le mai faci pentru preturi si alte detali poti sa dai si tu un simplu tel si iti explic mai multe si pana nu vad despre ce e vorba nu pot sa iti zic nimic concret''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: Coroana Dana 30

 

Dupa ce schimb coroana,pinion,etc....ce reglaje se mai fac si cum?stie cineva?

Asta e raspunsul pe care l am primit de la un service auto din craiova.

''daca iei coroana si pinion nou nu se face reglaj pentru ca dinti de pe coroana so de pe pinion nu ai cum sa ii reglez intra unu in altu si se invart si daca iei la mana a doua si coroana si pinionu si au joc unu cu altu raman asa ca asta inseamna ca au dinti mancati si nu ai ce sa le mai faci pentru preturi si alte detali poti sa dai si tu un simplu tel si iti explic mai multe si pana nu vad despre ce e vorba nu pot sa iti zic nimic concret''

 

Eu ti-as sugera sa cauti un alt service!

Cine iti spune ca, la un grup (pinion+coroana) nou nu este necesar nici un reglaj, inseamna ca nu stie cu ce se mananca operatiunea.

La Land Rover se livreaza niste saibe de reglaj (shim-uri) de diferite grosimi, care permit reglajul jocului intre pinion si coroana. Nu stiu cum e la Jeep, dar trebuie sa existe o astfel de posibilitate de reglaj.

Sunt explicate si aici pe forum si in filmulete pe youtube operatiunile, in detaliu... (utile macar cat sa nu te apuci de unu singur de treaba asta daca ai doua maini stangi:grin:)

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Eu ti-as sugera sa cauti un alt service!

Cine iti spune ca, la un grup (pinion+coroana) nou nu este necesar nici un reglaj, inseamna ca nu stie cu ce se mananca operatiunea.

La Land Rover se livreaza niste saibe de reglaj (shim-uri) de diferite grosimi, care permit reglajul jocului intre pinion si coroana. Nu stiu cum e la Jeep, dar trebuie sa existe o astfel de posibilitate de reglaj.

Sunt explicate si aici pe forum si in filmulete pe youtube operatiunile, in detaliu... (utile macar cat sa nu te apuci de unu singur de treaba asta daca ai doua maini stangi:grin:)

 

Salutare

Si la Jeep e lafel tot cu acele saibe de reglaj si la pinion coroana si la rulmenti.

Toata treaba e din ce am studiat eu,repet din ce am vazut eu pentru puntea spate,ca la aia am avut eu buba mai acum cateva saptamani ,ca atata timp cat pastrezi grupul pinion coroana, ele fiind sa le spunem putin rodate impreuna si modul cum calca dintii intre ei e deja reglat.

Dupa ce am citit nu am inteles nici eu nimic asa ca repet :)

Daca schimbi grupul pinion si coroana de pe o alta punte pe masina ta si pastrezi aceleasi saibe de reglaj ale puntii din care iei grupul si verifici apoi pata de contact ca dantura sa calce bine pe mijlocul dintelui, atunci reglajul e relativ bun(desigur cu mentiunea ca pinionul are o bucsa de reglaj deformabila si care in general trebuie schimbata).

Subscriu la ce se spunea mai sus cu schimbarea serviceului, e clar ca sunt varza, sau nu vor sa spuna daca stiu ce trebuie facut. Dar inclin spre prima varianta

Singura posibilitate cand schimbi grupul si coroana si nu faci reglaj cand le pui noi . sunt acele grupuri care se monteaza in carcasa separat iar abia apoi in punte,ca de exemplu la Niva ca o cunosc,la aro,Toyota,Nissan...etc ...dar la grupurile care se introduc in punte ca la jeep, pe capacul din spate ala cu suruburi, atunci se face reglaj neaparat indiferent de situatie.

Editat de KAROLOKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

salutare

si la Jeep e lafel tot cu acele saibe de reglaj si la pinion coroana si la rulmenti

toata treaba e din ce am studiat eu,repet din ce am vazut eu pentru puntea spate ca la aia am avut eu buba mai acum cateva saptamani ca atata timp cat pastrezi grupul pinion coroana ele fiind sa le spunem putin rodate impreuna si modul cum calca dintii intre ei e deja reglat.

dupa ce am citit nu am inteles nici eu nimic asa ca repet :)

daca schimbi grupul pinion si coroana de pe o alta punte pe masina ta si pastrezi aceleasi saibe de reglaj ale puntii din care iei grupul si verifici apoi pata de contact ca dantura sa calce bine pe mijlocul dintelui atunci reglajul e relativ bun(desigur cu mentiunea ca pinionul are o bucsa de reglaj deformabila si care in general trebuie schimbata)

subscriu la ce se spunea mai sus cu schimbarea serviceului e clar ca sunt varza sau nu vor sa spuna daca stiu ce trebuie facut dar inclin spre prima varianta

singura posibilitate cand schimbi grupul si coroana si nu faci reglaj cand le pui noi sunt acele grupuri care se monteaza in carcasa separat iar abia apoi in punte,ca de exemplu la Niva ca o cunosc,la aro,Toyota,Nissan...etc dar la grupurile care se introduc in punte ca la jeep pe capacul din spate ala cu suruburi atunci se face reglaj neaparat indiferent de situatie.

Karol,

Te-am rugat si pe alt topic.

Te rog foloseste corect limba romana si ortografia.

Urmatoarele mesaje scrise fara litera mare la inceputul propozitiei si fara semne de punctuatie vor fi sterse.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Karol,

Te-am rugat si pe alt topic.

Te rog foloseste corect limba romana si ortografia.

Urmatoarele mesaje scrise fara litera mare la inceputul propozitiei si fara semne de punctuatie vor fi sterse.

 

Am corectat, sper ca acum esti multumit.Dar vreau sa te rog ca daca tot aplici regula cu stergerea posturilor,fa-o cu toti,nu doar cu mine,altfel poate fi interpretata ca fiind ceva personal si nu cred ca e cazul.

 

In postul respectiv unde am vazut remarca ta nu am sesizat vreo directie anume,catre mine,adica nu am sesizat ca ai facut referire la modul cum scriu eu.

Te rog,daca pe viitor mai e ceva,sau e necesar a modifica ceva din modul meu de exprimare scriptica aici pe forum,sa imi spui direct si astfel pot lua masurile aferente corectarii lor.

Multumesc si scuze pentru derajul vizual produs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

In ziua de azi fiecare tastam de pe unde putem,din masina,din tramvai...nu este mare problema ca nu se incepe cu litera mare sau nu stiu ce aberatii care le vad si eu pe aici,da ii iau apararea lui Karol pt ca aici este un forum de mecanica,nu de limba romana(nu dam taza la gramatica sau doctorat la limba romana)

Atata timp cat eu am inteles despre ce este treaba si ce a vrut sa spuna,este mai putin important ca nu a folosit nu stiu ce cratima sau nu stiu ce semne de punctuatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Singura posibilitate cand schimbi grupul si coroana si nu faci reglaj cand le pui noi . sunt acele grupuri care se monteaza in carcasa separat iar abia apoi in punte,ca de exemplu la Niva ca o cunosc,la aro,Toyota,Nissan...etc ...dar la grupurile care se introduc in punte ca la jeep, pe capacul din spate ala cu suruburi, atunci se face reglaj neaparat indiferent de situatie.

 

Si la Land Rover se face reglaj, desi se monteaza in carcasa separata:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

In ziua de azi fiecare tastam de pe unde putem,din masina,din tramvai...nu este mare problema ca nu se incepe cu litera mare sau nu stiu ce aberatii care le vad si eu pe aici,da ii iau apararea lui Karol pt ca aici este un forum de mecanica,nu de limba romana(nu dam taza la gramatica sau doctorat la limba romana)

Atata timp cat eu am inteles despre ce este treaba si ce a vrut sa spuna,este mai putin important ca nu a folosit nu stiu ce cratima sau nu stiu ce semne de punctuatie.

 

Multumesc :)

Astral are totusi dreptate suntem multi si multi scriem urat de tot uneori inclusiv eu imi asum cele scrise de el,referitoare la majuscule si la punctuatie,e corect ce spune.

E pacat ca si noi cand scriem sa mai scriem si urat si prost,dar in acelasi timp de cand activez putin pe forum, am vazut limbaj si porcaieli in ultimul hal si acolo nu am mai vazut probleme de majuscule sau punctuatii,cand ii lua tot neamul unuia la maciuci sau cand ii umple frigiderul de ieseau pe afara rudele de salam si metrii de carnati...

Aici e ceea ce eu sesizam ,dar nu conteaza critica si remarca mi-o asum.

Dar sa trecem la mecanica si sa lasam ortografia :)

Zimi ce ai facut pana la urma,ai scos pinionul din carcasa?

Daca da, atunci iti recomand sa te pregatesti de un kit de rulmenti cu tot ce trebuie sau daca mai sunt buni astia ai mei ii poti folosi pe ei,desi cred ca cel mai bine e sa pui unii noi in loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Si la Land Rover se face reglaj, desi se monteaza in carcasa separata:wink:

 

Adica vrei sa spui ca grupul nu vine in carcasa gata reglat daca il comanzi de nou?

La mine la Niva asa vine cand il iau complet, probabil ca daca as lua doar coroana si pinionul separat plus celelalte necesare pentru montaj,ar trebui cu siguranta reglate impreuna la montajul in carcasa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Adica vrei sa spui ca grupul nu vine in carcasa gata reglat daca il comanzi de nou?

La mine la Niva asa vine cand il iau complet, probabil ca daca as lua doar coroana si pinionul separat plus celelalte necesare pentru montaj,ar trebui cu siguranta reglate impreuna la montajul in carcasa :)

Evident ca poti comanda si la modul asta! numai ca, OEM costa undeva la 1600 lire+transportul!

In vreme ce o pereche coroana-pinion este numai 110 lire. Iar toate celelalte kit-uri de care ai putea avea nevoie la refacerea unui diferential bulit, nu depasesc (fiecare) 80-90 lire: daca iei numai ce ai nevoie, poti reface complet diferentialul cu bani putini si ceva munca:wink:

Conditia de baza este sa stii ce faci!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Multumesc :)

Astral are totusi dreptate suntem multi si multi scriem urat de tot uneori inclusiv eu imi asum cele scrise de el,referitoare la majuscule si la punctuatie,e corect ce spune.

E pacat ca si noi cand scriem sa mai scriem si urat si prost,dar in acelasi timp de cand activez putin pe forum, am vazut limbaj si porcaieli in ultimul hal si acolo nu am mai vazut probleme de majuscule sau punctuatii,cand ii lua tot neamul unuia la maciuci sau cand ii umple frigiderul de ieseau pe afara rudele de salam si metrii de carnati...

Aici e ceea ce eu sesizam ,dar nu conteaza critica si remarca mi-o asum.

Dar sa trecem la mecanica si sa lasam ortografia :)

Zimi ce ai facut pana la urma,ai scos pinionul din carcasa?

Daca da, atunci iti recomand sa te pregatesti de un kit de rulmenti cu tot ce trebuie sau daca mai sunt buni astia ai mei ii poti folosi pe ei,desi cred ca cel mai bine e sa pui unii noi in loc.

 

Deci m am chinuit sambata sa scot porcaria aia de cilindru care este batuta peste coroana pinionului de mama focului si nu am reusit .rulmentii sunt oky nu au joc deloc solutia este sa taia aia cu autogenul pt ca vreau neaparat sa vad cum arata dintii si sa gandesc ce a avut ala din naintea mea in cap de a facut asa ceva acolo....a intepenit pinionul sa nu curga uleiul...nu mi dau seama.oricum o sa vad si rulmentii tai in ce stare sunt si decid atunci ce fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Coroana Dana 30

 

Pot schimba grupul cu totul?adica sa il dau jos pe asta al meu si sa il pun pe cel care il iau de la Karol?

Nu stiu daca tevilea alea unde vin planetarele se demonteaza din din grup?sau sunt sudate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Poti schimba doar grupul (pinion, coroana, sateliti, adica tot ce gasesti in carcasa diferentialului) sau puntea completa.

Pentru prima faza vei avea nevoie ulterior de cineva sa ti regleze jocul intre pinion si coroana.

Pentru a doua faza evident vei avea nevoie de puntea completa si mult mai mult de desfacut. (dar nu va mai trebui reglat jocul).

Puntea e un singur corp, nu poti demonta separat carcasa diferentialului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Raspunsul este ca :)

-trebuie demontat capacul de la puntea ta,automat trebuie golita punte ta de tot ce contine )

-scoase planetarele de pe fata ca altfel nu poti scoate grupul

-scosi rulmentii pe care ii ai si care sunt pe grup si pusi altii noi,

-pus intai pinionul apoi coroana si reglat jocul,

-dupa puse planetarele si tot ce mai ai pe acolo.

 

problema e ca nu vreau sa te dezamagesc dar nu am demontat inca grupul complet si nici nu am verificat coroana si pinionul in ce stare sunt fizic/vizual.

 

nu iti voi trimite nimic daca sesizez vreo problema pe ele dupa ce reusesc sa le demontez.

-puntea pe care au fost a avut cardanul scos,si nu stiu daca a fost scos din motive de nefunctionare a CT sau din considerente de probleme la puntea fata.

dar daca totul e ok si grupul e bun ti-l trimit in conformitate cu ce am discutat deja fara nici o problema.

iti spun asta si e un pic off topic, ca si eu am avut o problema cu coroana pe puntea spate si la demontaj grupul de pe puntea de schimb avea la randul ei LSD-ul spart si cu bucati in el si am avut emotii legate de starea lui,deasta sper sa nu fie si la mine aceeasi problem si pe fata cu ceva stricaciuni,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Karol?ce ai fauct te ai uitat la grup?ai timp sapt asta?sau ma apuc de vopsit masina?

 

nu am apucat sa ma uit,daca vrei poti sa te apuci de vopsit linistit sa nu te incurc eu,saptamana asta sunt si eu aglomerat tare cu munca si activitatile aferente.

nu iti face probleme ca daca piesa e buna si nu am vreo retinere legata de ea ,ti-o trimit nu o dau altcuiva:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Coroana Dana 30

 

Auzi, ce raport ai in grupul tau ? ... daca am inteles bine este vb de o punte Dana 30 de YJ adica cu reverse rotation....

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

Auzi, ce raport ai in grupul tau ? ... daca am inteles bine este vb de o punte Dana 30 de YJ adica cu reverse rotation....

 

:ha::ha: Laur ,oare cum ai putut sa intelegi ca este vorba de o punte de YJ ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Coroana Dana 30

 

:ha::ha: Laur ,oare cum ai putut sa intelegi ca este vorba de o punte de YJ ???

 

stai ca acuta am vazut ca omul are GC de 5.2.... atunci e bine e punte de ZJ... cred ca am niste grupuri aruncate prin hala asa ca trebuie sa ma uit.... si sa vad ce raport are pe a lui :)

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare