Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

incalzitor apa motor la 220 v?


teo pes
 Share

Recommended Posts

Ce parere aveti de transformarea unui instant de apa calda 220 v intrun webasto electric pt pornire si incalzire motor cand ai sursa de curent? la cat de mici sunt acum incarcatoarele inteligente de acumulatori , parca si unul desta ar avea loc pe sub capota !
VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Incalzitoarele alea instant la 220 V de uz casnic functioneaza cu rezistente foarte mari 1500-2000, chiar si la 3000W, deci sa folosesti unul din asta, probabil cu curent de la un invertor 12V la 220V, inseamna din start ca te costa o poala de bani doar invertorul.....

Apoi trebui sa ai grija si sa tragi fire zdravene de curent pentru acel invertor......

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Eu mi-am montat pe masina un incalzitor la 220 , productie proprie , 1500 W sau p-acolo , cu termostat , un fel de boiler cu circulatie fortata cu camera de apa foarte mica .

E mai mult decat util , aduce motorul la max 60 grade ( atat l-am lasat din termostat ) , la o temp ext actuala se castiga aprox un grad pe minut , capota fara chilotel si fara scut sub motor .

Stiu ca nu mai am pozele , dar le postasem candva , ca era @gusteru curios ... ceva pe la incalzirea stationara&stuff...

Costul total a fost mic , cea mai scumpa a fost pompa de circulatie si alimentatorul/redresor ( alimenteaza pompa de 12V si incarca si bateria - pornirea de iarna cu preincalzire e mai usoara decat cea de vara ... motorul fiind uzat si cu km matusalemici si compresie pe masura , pornirea la rece in acest sezon o fac cu amperajul insumat din cele doua baterii , care invart motorul precum elicopteru' ... pana porneste ... din acesta cauza prefer preincalzirea , oricand e posibil . Pentru pornirile de dimineata foarte devreme am o priza cu telecomanda , si de asemena o priza comandata din casa ca failsafe la telecomanda ) .

 

Chiar daca in curand voi inlocui motorul cu altul cu zero km , nu ma gandesc sa renunt la incalzirea stationara electrica ( de maxim 200 ron cu manopera personala ) .Cum voi modifica si sistemul de incalzire in habitaclu pentru un sistem auxiliar total independent si autonom electric si nonelectric ( gen rulota , pentru drumurile la munte ) , confortul si uzura mult diminuata a motorului imi par un castig bun la banii astia . Oricat de mult as incerca sa ma tin pe langa lacurile montane , tot am niste zile cand inoptam pe langa o priza ( Vila Franka etc ... ) . Si , o priza se gaseste oriunde , Romania e mica ... platesc 10 ron camparea masinii ( care nu e rulota , deci ... ieftin ) , si dorm in caldura , incarc bateriile la retea , dimineata am motorul cald ....

De multe ori nici n-am platit altceva decat o vorba buna si-o strangere de mana , oamenii super ok , veneam seara tarziu si plecam dimineata la rasarit ...

Edited by cos
  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Nordicii folosesc in mod curent incalzitoare electrice la 220V. De la rezistente mici cu puteri cuprinse intre 50-200W montate direct in bloc intre cilindri, in locasuri ale pastilelor de protectie al blocului in caz de inghet, pana la incalzitoare de 1-2KW cu pompa de recirculare. De regula au mufele pt 220 amplasate in zona mastii fata, iar prin majoritatea parcarilor pe termen lung gasesti prize. Sistemul este benefic mentinand motorul la temperaturi pozitive, reducand timpii de incalzire, emisiile ridicate specifice motoarelor reci si uzurile specifice temperaturilor scazute! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Eu am pus asa ceva pe mitsu

http://www.enginepreheater.co.uk

Inauntru in habitaclu am mai pus o aeroterma ieftina de la bricostore evident nu pe scaun ci montata sa nu ia foc ceva

Ambele le-am legat la o priza programabila care le pune automat in functiune cu 20 de min inainte sa ies din casa. Dupa 20 de minute si motorul si interiorul sunt ca in iulie.

Totul e sa nu uiti sa scoti din priza cand pleci :ha:

 

Daca nu uit fac si niste poze maine

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

si pozele

 

incalzitorul interpus in circuitul de racire

 

132217433.jpg.f1836e6fae34e75d690e3f8ccacd074d.jpg

 

aeroterma montata pe rollcage

 

132217432.jpg.4b158665eaebd787932896ed7cc23619.jpg

 

ambele conectate la un prelungitor

 

132217435.jpg.fd5d169fa156abe8853e37d578f22039.jpg

 

si prelungitorul conectat la o priza programabila

 

132217434.jpg.b44943d30e730b6d2f859a2a622b79fc.jpg

 

de cand folosesc aceasta combinatie am uitat de porniri grele, raclat geamuri, dardait de frig pana se incalzeste - am deconectat prelungitrorul, am dat o cheie si la drum cu confort :wink:

  • Like 2

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Figura asta cu aeroterma la 220v in cabina pornita vreo 20 min înainte de plecare făceam si eu la Dacia 1300 care e cunoscuta pentru performanța deosebita a dezaburirii parbrizului ;p. Cu aeroterma aveam cabina calda, geamurile dezghetate si dezaburite.

 

Preincalzire a motorului aveau mai toți ungurii la IFA ca majoritatea circulau iarna cu un prelungitor frumos infasurat si agățat de masca.

Cind uitam sa ne jucam incepem sa imbatrinim...
Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Cea la 12v vad ca foloseste metoda bujiilor incandescente.Sunt legate trei bujii in paralel. Nu prea e bine, exista riscul sa ramanem fara baterie. Tot mai sfinte sunt cele la 220v.

Ma bate gandul sa achizitionez un astfel de produs. Imi place ce a facut @vitalies.

Edited by mac01
Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Daca nu vrei sa mesteresti , alta solutie mai eleganta decat preheaterul prezentat de vitalies nu e .Poate ca sunt voci care ar zice ca e scump la lirele alea ( 500 lei , all inclusive ...? ... )si ca perioada de utilizare anuala e mica la clima noastra , dar nu . E un pret supercorect , instalarea mai mult decat simpla , beneficiile sunt mari pentru motor ( de confort nu mai zic , e discutabil la fiecare persoana ) .

 

 

Eu am preferat metoda proprie ( nestiind in intunericulk mintii mele de minunea de mai sus ) din cauza ca e mai mult decat ieftin , si mai ales oricand depanabil ( o rezistenta e 18 lei , un termostat 22 lei ) . Culmea , ideea a pornit initial ca un preincalzitor o care sa functioneze la 220 dar care s-a mai ajustat in timp , mai mult din cauza redresorului de 15A instalat pe masina ( niciodata folosit la incarcarea bateriei ) care statea nefolosit sub capota si care a fost pus in functie pentru pompa de circulatie pe 12V .

Sunt aproape sigur ca motorul meu vechi si uzat n-ar mai avea compresie pentru a porni la -10 grade doar pe bateria lui ( cred ca si gradele astea sunt cam optimiste ...) , fara aportul preincalzitorului . Dar cel mai mult apreciez faptul; ca motorul e la 60 de grade , si doar pornesc , cobor din masina , arunc cablul in dosul usii si gata - pot sa-i dau pedalala blana fara grija , fara sa ma mai tarasc cu 30 kmh pana se incalzeste ( si are multa fierotanie de incalzit plus chiulasa rece de crapat ) . Miscarea cu pornitul si coboratul si aruncatul ... e mai mult un fel de one mississippi , two mississippi pentru urcatul uleiului in distributie .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

@ cos;

Se poate monta in orice loc, pe traseul de apa?

Cand am dopat valva egr, nu am dat jos racitorul de gaze. In situatia de fata rolul racitorului de gaze de pe masina este egal cu zero , dar l-am pastrat pentru a face continuitate la circularea apei.

Ma gandesc sa-l dau jos de pe masina (racitorul), si sa interpun intre furtunele de intrare-iesire ale apei acest incalzitor (preincalzitor). O fi bine sa-l montez acolo?

Conteaza sensul de circulare a apei?

@ Vitalies:

Preincalzitorul ala se opreste singur automat cand apa ajunge la 60 grade?

Sau trebuie o priza cu timer ca sa nu stau eu cu ochii pe ceas?

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Eu l-am montat pe circuitul mic , in serie cu caloriferul de habitaclu .

Inclin sa cred ca nu conteaza sensul de circulatie , avand pompa independenta .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Teoretic se opreste singur, dar nu am incercat sa aflu. O priza programabila costa in jur de 30 de roni si te scuteste de intrebari Shakespeariene :wink:

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Multam frumos @cos si @vitalies.

Mai departe ma descurc. Am crezut ca detaliile marunte sunt importante. Dar se pare ca nu. Acum cu gerul asta este foarte bun un preincalzitor.

Sporuri multe!

Edited by mac01
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Eu am pus asa ceva pe mitsu

http://www.enginepreheater.co.uk

Inauntru in habitaclu am mai pus o aeroterma ieftina de la bricostore evident nu pe scaun ci montata sa nu ia foc ceva

Ambele le-am legat la o priza programabila care le pune automat in functiune cu 20 de min inainte sa ies din casa. Dupa 20 de minute si motorul si interiorul sunt ca in iulie.

Totul e sa nu uiti sa scoti din priza cand pleci :ha:

 

Daca nu uit fac si niste poze maine

 

Din pacate firma din UK nu mai comercializeaza preincalzitoarele acelea sau, le-am trimis mail la inceputul iernii 2015-2016 si inca nu mi-au raspuns iar pe site-ul lor apare "Currently out of stock" de atunci.

Telefon nu au de contact...

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

  • Like 1
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Re: incalzitor apa motor la 220 v?

 

Eu mi-am montat pe masina un incalzitor la 220 , productie proprie , 1500 W sau p-acolo , cu termostat , un fel de boiler cu circulatie fortata cu camera de apa foarte mica .

E mai mult decat util , aduce motorul la max 60 grade ( atat l-am lasat din termostat ) , la o temp ext actuala se castiga aprox un grad pe minut , capota fara chilotel si fara scut sub motor .

Stiu ca nu mai am pozele , dar le postasem candva , ca era @gusteru curios ... ceva pe la incalzirea stationara&stuff...

Costul total a fost mic , cea mai scumpa a fost pompa de circulatie si alimentatorul/redresor ( alimenteaza pompa de 12V si incarca si bateria - pornirea de iarna cu preincalzire e mai usoara decat cea de vara ... motorul fiind uzat si cu km matusalemici si compresie pe masura , pornirea la rece in acest sezon o fac cu amperajul insumat din cele doua baterii , care invart motorul precum elicopteru' ... pana porneste ... din acesta cauza prefer preincalzirea , oricand e posibil . Pentru pornirile de dimineata foarte devreme am o priza cu telecomanda , si de asemena o priza comandata din casa ca failsafe la telecomanda ) .

 

Chiar daca in curand voi inlocui motorul cu altul cu zero km , nu ma gandesc sa renunt la incalzirea stationara electrica ( de maxim 200 ron cu manopera personala ) .Cum voi modifica si sistemul de incalzire in habitaclu pentru un sistem auxiliar total independent si autonom electric si nonelectric ( gen rulota , pentru drumurile la munte ) , confortul si uzura mult diminuata a motorului imi par un castig bun la banii astia . Oricat de mult as incerca sa ma tin pe langa lacurile montane , tot am niste zile cand inoptam pe langa o priza ( Vila Franka etc ... ) . Si , o priza se gaseste oriunde , Romania e mica ... platesc 10 ron camparea masinii ( care nu e rulota , deci ... ieftin ) , si dorm in caldura , incarc bateriile la retea , dimineata am motorul cald ....

De multe ori nici n-am platit altceva decat o vorba buna si-o strangere de mana , oamenii super ok , veneam seara tarziu si plecam dimineata la rasarit ...

 

Poti sa-mi spui de unde ai luat pompa de recirculare? Eventual un nr de contact pentru mai multe detalii !! ‘Ms!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
Prin anii 2000, la un Mercedes Cobra, aveam o instalatie facuta dintr-o rezistenta de masina de spalat, bagata intr-un cilindru. Nu avea pompa, dar se incalzea pe baza unui principiu din fizica(imi scapa numele, scuze). In 15 minute topea zapada de pe capota...
"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use