pacaliciossu Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 (edited) Va salut Ca orice ''romanasi'' m-am intins mai mult decat imi este plapuma ...si evident fara bani in buzunar am decis ca-mi trebuie si mie un 4x4....ca ce....io sunt mai prost? Si uite pe ''premiza'' asta am achizitionat un Subaru Forester 2.0 SF din 1998, cu o herghelie de km la bord, si cu discul de ambreiaj dus.( per ansamblu cam neingrijita masina dar la banii care i-am aruncat pe ea...doar nu speram la un Rembrand) Pana acum, absolut toate masinile le-am achizitionat dupa ureche, adica pornit , ascultat, cumparat. Si nu prea m-am inselat. Acum, sunt putin ''cu inima indoita'' pentru ca de 2 zile caut pe la noi ceva forumuri active despre acest model si....nimic...nu tu forumuri , nu tu informatii...nimic Cum pe acest forum am primit informatii pretioase, reale si la obiect, in trecut, m-am gandit sa apelez din nou la ajutorul vostru. Asa ca sunt interesat de un manual service, sau macar ca sa-i fac o revizie de inceput, ce tipuri de ulei imi trebuiesc pentru motor, grup, si servo. Am dat comanda de kit de ambreiaj ( soare, rulment, disc), filtre ( ulei, aer, benzina) si bujii. Uleiurile nu le-am comandat pentru ca inca nu stiu ce anume De asemenea, avand in vedere km pe care ii detine, as opta si pentru un aditiv de ulei, gen prolong,metabond,duralube.( aveti recomandari) La ce anume ar trebui sa ma mai gandesc in afara de distributie ( nu mai am bani acu....deja ma apuc sa morfolesc un surubel.... ceva...de la masina ...ca asta mi-a trebuit) Motoarele astea boxer necesita vreo atentie mai speciala ? Stie cineva pe unde este pozitionata mufa de OBD? Multumesc. Edited January 29, 2014 by Astral ISI...IMI...ITI .....NU SE SCRIU NICIODATA CU CRATIMA ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 (edited) Re: Subaru Forester sf din 2000 Salutari, Tot o vorba romanesca zice asa ...sa te scarpini sanatos ... :wink: Nu stiu de ce zici herghelie ...ptr ca daca e aspirat ai 90 sau 92 kw ceea ce nu e foarte mult ptr ditai bidonu. Mufa de diagnoza este undeva deasupra pedalei de frana pe carenajul de sub volan. Trebuie sa te chimbesti bine ptr ca este acolo o adancitura in carenaj ...si nu se vede decat daca te uiti spre pedala de frana (partea de sus) cu capul pe scaunul soferului. Mufa este OBD2. http://i1141.photobucket.com/albums/n586/Yonutz4x4/SubaruForresterdlc_zpsbcd4f58e.jpg Ca si tipuri de ulei: Ulei ptr motor (EJ 20J) - 4.5 kile 5w30 (iarna) sau 10w40 (vara) Ulei ptr diferential spate - 0.8 kile GL5 75w90 sau 80w90 Ulei ptr cutie automata cu 4 viteze (E-4AT) - 8.4 kile ATF Ulei ptr cutie manuala cu 5 viteze - 4 kile GL5 75w90 sau 80w90 Lichid de racire - 6.4 kile La ambreiajul semi-hidraulic si la servofrana - DOT3 sau DOT4 La servodirectie - ATF Nu merita sa pui aditiv in ulei (parerea mea). Doar ca atunci cand uleiul va miroase puternic a benzina si va incepe sa "creasca" nivelul pe joja sa stii ca motorul nu mai are mult pana isi va da obstescul sfarsit. Avand in vedere ca motorul are multi kilometri ti-as recomanda sa faci o mica revizie si pe la distributie si la pompa de apa. Ai cureaua, o rola intinzatoare, 3 role de ghidare si pompa de apa. Un astfel de kit il vei gasi undeva intre 1200 si 1500 lei. Daca nu te descurci cu identificarea unor repere pe intretinere da-mi PM sau scrie aici. In masura in care pot sa te ajut ...o sa incerc sa vin cu solutia. Cam asta e ...iti doresc succes ...dar vezi sa nu te scarpini pana da sangele ...:ha: Edited January 29, 2014 by Yonutz consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 ''Nu stiu de ce zici herghelie ...ptr ca daca e aspirat ai 90 sau 92 kw ceea ce nu e foarte mult ptr dit-ai bidonu'' ---- doar o exprimare nefericita din partea mea.....ma refeream la nr de KM :wink: Asa este , este aspirat de 90Kw Acu....vreau nu vreau....ma scarpin ce sa-i fac Aditivi....ma gandeam ca daca are undeva in jur de 300k ...nu ar strica...ce sa zic...ma gandesc ca poate ar trebui sa-i pun un ulei mai gros fata de normal...nu stiu.... Distributia, ....este in plan dar mai prin martie asa....ma gandeam de 1 sau 8 martie :grin: Apropos ...vreun magazin serios de piese? :pr1 ... am comandat de dimineata kitt ambreiaj ( figurau pe stoc ) si surpriza....pe la 14 ma suna sa-mi zica ca nu au deloc ...si nici nu aduc...indiferent de marca....sau pret.... Vis-a-vis de ulei ....am inteles .....dar un nume ceva ?...totusi din ce am citit nu toate sunt agreate de subaru...ce standarde trebuie sa intruneasca ...sau macar da-mi ''mura in gura '' si zi-mi un fabricant Ce pacalici sunt....abea dupa 1/2h am remarcat pe unde se afla obd-ul la tine in poza....:ha: Nu am nici o lumina in bord sau pe spate ...decat cea de dat cu innapoiu....deci pp ca ar fi vorba de sigurante nu de becuri....are la motor consola cu sigurante sau undeva sub bord? Cam acestea ar fi intrebarile pt ptima zi de cand sunt in posesia harbului. Deseara ma duc sa fac rost de o matura, lopata, si o tzuica fiarta, si asa inarmat pana in dinti ....poate mai descoper ceva pe intuneric... Multumesc pentru raspunsuri. Cand se face vremea mai frumoasa o sa revin cu intrebari mai la obiect, pe masura ce descopar si eu cat de harb este.... :pr1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Lopata si matura tineti-le ptr tine ...Dar la o parte din tuica aia as putea merge si eu ... In mod normal cand nu iti merg luminile mergi pe filiera asta: 1- verifici becurile si mufele din lampi (sa nu existe pe acolo mizerie sau oxid) 2- verifici sigurantele 3- verifici comenzile si contactele 4- verifici traseul de cabluri sa nu ai pe undeva vreun cablu intrerupt. In ceea ce privesc sigurantele si releele principale. Ai doua cutii. Una se afla fie in partea din stanga chiar langa portiera undeva diagonal din volan sau undeva sub torpedo (la modelul 1997-2001). Ar trebui sa ai un capac acolo si sub el sa fie panoul de sigurante. Pe spatele capacului trebuie sa ai o eticheta cu care de unde este... Cea de-a doua se afla in compartimentul motor. In asta ar fi bine sa nu iti bagi ghearele ... Sa nu iti inchipui ca sunt vreun guru in domeniu. Nu ...daca stii sa cauti pe net ...o sa gasesti multe raspunsuri la toate intrebarile tale. Hint - incearca sa cauti asta pe google imagini: "subaru forester 1999 fuse box" Bafta. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Multumesc mult de informatii. Vis-a-vis de mailul tau, am apucat deja la serviciu sa angrenez cateva persoane asa ca acum nu mai pot sa dau inapoi....astept sa vad cu ce oferte vin. Oricum ....multumesc....macar acum stiu de unde sa te iau. Nu prea stiu sa caut pe net....dar invat repede....:al O ultima intrebare si ma opresc. Cheia de contact nu are nici un buton pe ea....totusi in bord am un led rosu de imobilizator. Sa fi avut cumva ''telecomanda'' separat? Daca se blocheaza....ce fac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Cred ca ai cip in cheie...Practic ECU-ul masinii recunoaste cheia cand o bagi in contact ...S consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
savagex Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Ti cheia cu partea metalica spre tine si chiar langa partea metalica trebuie sa vezi cipul, ca sa inlaturi orice dubiu de la blocare masini poti scoate cipul din cheie si sa-l lipesti pe contact dar nu la vedere.... Subaru justy 1,3 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Domnilor..... Astazi am platit toate piesele...doua palarii si ceva.......dar le-am luat : kitt distributie( 3 role + o curea ), pompa apa, kitt ambreiaj( disc, placa si rulment), nu stiu ce rola de plastic, 4 bujii ( NGK ), toate filtrele (benzina,motor,aer,habitaclu), ulei motor , ulei grup, ulei servo, curele anexe 2 la numar,si nu mai stiu... Nu am luat ulei cutie ca deh....sunt fumacios si beutor de bere....si am ramas fara.... Daca am uitat ceva ce ar trebui musai la o revizie de gioarsa...accept orice sugestie. Tin sa multumesc ''in deosebi'' lui nenea Yonutz pt ca fara mailul lui ma tzepuiam astazi grav.... Savagex : merci de informatie ....am studiat putin cheia astazi...si pentru ca nu am a doua cheie....cred ca asa o sa fac si o sa-mi pun un boton ascuns...asa ca la dacia de pe vremuri...:banana...apropo...nu am avut curaj...dar cum se scoate....fortez putin cu o surubelnita si iese?...sa nu fac oooooo nefacuta.... Acu ma lovesc de alta problema....si anume de nevoia romanului de a da un tun......nu gasesc un mecanic cu preturi decente ca sa schimbe un disc obosit si sa faca o distributie...doar ca am o strutocamila 7x7 nu inseamna ca si arunc cu banii in stanga si dreapta. Si DA, stiu ce presupune aceste operatii (ca munca si ca timp )pt ca le-am facut si eu la 3 autoturisme proprii... si nu exagerez si sigur nu gresesc daca zic maxim 8 ore la ambreiaj ,max 4 ore la distributie, iar restul...sa zicem 1 h. ( in conditiile in care stii ce faci , ai scule, elevator si caldura:wink: )....dar ofertele primite se apropie de tarif reprezentanta Subaru.....nebunie curata...cred ca ma calc pe coada , astept sa vina vremea calda si mi-o fac singur in 1 saptamana in spatele blocului...cu 2 vecini si 50 beri... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 (edited) Re: Subaru Forester sf din 2000 Acu ca ne-am imprietenit....sa va arat si struto-camila... ATT Si apropo...tigru din imagine....daca te uiti prea insistent ...sare la beregata....nici eu nu ma apropii fara acordul lui... Edited January 31, 2014 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Deci, Pa persoana fizica ... 1.Nu face vreo gogomanie cu cheia ...las-o asa ... fa numa' o dublura de cheie mecanica fara CIP...la Cora Pantelimon sau la alt magazin de profil (costa in jur de 20 de lei). Cipul din cheie daca exista este citit de un inel care e in jurul contactului si daca pui cipul ala deamboulea prin masina s-ar putea ca la un moment dat sa-ti faca figuri la pornire. Si sa ajungi ca popa cu tamaia la o petrecere de satanisti. 2.Totul executa cu atentie, fara graba, pas cu pas. 3.Preturile pe manopera sunt alea care sunt ptr ca la tipul asta de masina nu se pricep multi, insa cu documentatia in fata pe capota si macar cu o mana dreapta iti schimbi singur tot ce e de schimbat. La final ai "triple satisfaction" adica ti-ai facut-o cu mana ta, stii sigur ca piesele s-au pus pe masina si nu prin alte parti si la final, rupi raftul la supermaket la departamentul bere ...ca deh, o sa ai si cu ce ... Trebuie sa-ti marturisesc in final, ca nu stiu cum naibii dar bidoane de acest gen, ciudatenii alte tehnicii m-au atras intotdeauna, de ce nu ma intreba ptr ca nu stiu ce sa raspund ...E posibil ca pana in vara sa rasara una si la mine prin curte ... consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
savagex Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Cipul sigur exista, a 2-a cheie facuta fara cip nu ajuta de loc, practic dai cu ea la automat si te miri ca nu porneste, o ia doar daca lipesc cheia cu cip de cheia fara cip, si vorbesc din experienta proprie pe Subaru, eu am un Legacy si un Justy si am un prieten bun care are un Forester exact ca asta doar ca are si gpl pe el. Cipul din cheie se poate scoate cu multa rabdare cu o surubelnita micuta, manuita cu atentie si simt. Subaru justy 1,3 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Am incercat sa ma conectez la ECU masinii cu telefonul(printr-un adaptor bluetooth de obd2 elm237 )timp de 2 ore si nu am reusit. Se conecteaza telefonul la interfata, interfata i-mi arata ca citeste ECU, dar nu pot sa stabilesc o legatura de comunicare intre tf si ecu Stie cineva ce setari trebuie facute sau ce protocol de comunicare foloseste Subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddybear Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Am incercat sa ma conectez la ECU masinii cu telefonul(printr-un adaptor bluetooth de obd2 elm237 )timp de 2 ore si nu am reusit. Se conecteaza telefonul la interfata, interfata i-mi arata ca citeste ECU, dar nu pot sa stabilesc o legatura de comunicare intre tf si ecu Stie cineva ce setari trebuie facute sau ce protocol de comunicare foloseste Subaru? Daca interfata se conecteaza, nu cu protocolul de comunicare al masinii ai probleme. Trebuie sa vezi cum comunica telefonul cu intefata. Poate te ajuta Gogu: https://www.google.ro/search?q=subaru+forester+obd2+protocol&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=re7sUuLXGKGbyQPd74GYDw It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! Land Rover Owners Club Romania Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Daca interfata se conecteaza, nu cu protocolul de comunicare al masinii ai probleme. Trebuie sa vezi cum comunica telefonul cu intefata. Poate te ajuta Gogu: https://www.google.ro/search?q=subaru+forester+obd2+protocol&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=re7sUuLXGKGbyQPd74GYDw Merci....dar asta am si eu...interfata bluetooth elm 327, 1 bucata tf cu android, iar ca aplicatie am torque, cumparata evident. merge pe alte masini....pe subaru nu citeste nimic...mai sap.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 @savagex Bre cheia mecanica te ajuta sa deschizi usa ...e suficient crede-ma! Eu n-am avut subaru ...dar am cateva cunostinte cu alte marci de masini care au facut in acest fel ... "immo off" si dupa aia se rugau ca samanii la ploaie sa le porneasca ...si nu au reusit ...dintr-o cheie buna ...cu care masina mergea s-au ales cu degetul din mijloc ridicat si usor inclinat... Acum, fiecare face cum crede de cuviinta ...cu fieratania lui ...ce sa zic ... :wink: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
savagex Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 @savagex Bre cheia mecanica te ajuta sa deschizi usa ...e suficient crede-ma! Eu n-am avut subaru ...dar am cateva cunostinte cu alte marci de masini care au facut in acest fel ... "immo off" si dupa aia se rugau ca samanii la ploaie sa le porneasca ...si nu au reusit ...dintr-o cheie buna ...cu care masina mergea s-au ales cu degetul din mijloc ridicat si usor inclinat... Acum, fiecare face cum crede de cuviinta ...cu fieratania lui ...ce sa zic ... :wink: Exemple pot fi de toate felurile, eu am dat doar o solutie, la ambele masini am doar o cheie si pt mine n-am adaptat ideea amintita din simplu fapt ca intotdeauna am cheile respective in masini, lucru care in Bucuresti ma indoiesc ca e posibil.... Subaru justy 1,3 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Bre oameni buni....treaba cu cipu' se practica la orice'' pornire motor de la distanta'' asa ca nu moare nimeni, nu se strica nimic decat eventual o cheie. Eu apreciez faptul ca am aflat de la voi ca se scoate cipul fara sa distrug cheia.La kia de ex este in cheie....zici ca sa turnat plasticul peste ea...nu ai cum sa scoti cipul decat cu ciocanul sau sa tai cheia... Cum eu am 1 cheie, daca o pierd , este groasa,...asa ca prefer sa scot cipul, sa-l pun pe interior langa contact, si sa-i pun o alarma cu pornire motor mai destoinica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 (edited) Re: Subaru Forester sf din 2000 Am gasit...pt cine este interesat..unde prima coloana este anul 1996,....etc... Edited February 2, 2014 by pacaliciossu Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Gata si cu partea electrica....scanteieste, benzineste , se aprinde integral, face cu ochiu....ce sa mai ......parfum....acu ce nu inteleg eu ...lipsea cu desavarsire o siguranta....cu toate ca cele 3 de rezerva din capac erau la locul lor si intacte....de ce sa scoti o siguranta aiurea asa?....am iesit de 3 ori asta noapte sa ma asigur ca nu este vreun scurt ceva....nimic....nu am consum pe baterie....nu stiu.....oricum ma bucur ca sa rezolvat...:banana Link to comment Share on other sites More sharing options...
luciand Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 eu am elm327 cu bt si subaru forester 2007 si android cu torque. merge brici! ai alta problema! :banana Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 (edited) Re: Subaru Forester sf din 2000 eu am elm327 cu bt si subaru forester 2007 si android cu torque. merge brici! ai alta problema! :banana Din 2001 sau 2002 s-a schimbat protocolul.al meu este mai vechi ""Interfaces with ELM-chip (ELM320, ELM322, ELM323, ELM327) will not work, because they use a fixed AT-command-set which is not compatible with the SUBARU®-specific protocol until 2001 "" Edited February 5, 2014 by pacaliciossu Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Domnilor....nu stiu daca este permis pe forum dar o sa incerc. Daca contravine regulilor, rog un administrator sa mute intrebarea la locul ei sau sa o stearga .....evident cu scuzele de rigoare. O intrebare adresata doar bucurestenilor: Exista cineva cu o platforma care sa-mi duca caruta la service???, pt ca mi-au venit toate piesele ,si nu am numere rosii si nici nu am timp de alergat dupa ele. Traseul este de 5-10 km , in cartierul berceni ( de undeva de langa Piata Sudului pana spre IMGB ), realizabil doar intre orele 9-12.( evident contra-cost) Platforma ar trebui sa aibe si troliu pentru ca nu am ambreiaj si nu stiu daca urca. De scos de pe stradute pana pe strada principala, merge pe roti. Va multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Poti gasi pe cineva cu o platforma daca pui un anunt aici : http://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?444-Bursa-de-transport :h5 REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Poti gasi pe cineva cu o platforma daca pui un anunt aici : http://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?444-Bursa-de-transport :h5 Gata ''Mare Chef'' ...m-am conformat.:banana Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacaliciossu Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Re: Subaru Forester sf din 2000 Cand deschid capota, aud un sunet, un tacanit , ca cel facut de scanteie cand da la masa. Sunetul este destul de tare si constant. Problema este ca nu reusesc sa identific sursa, iar motorul porneste la sfert si merge foarte rotund. Este un sunet normal? intreb pt ca nu am avut niciodata un motor boxer si nu am nici prieteni cu acest tip de motor ca sa fac o comparatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts