Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Samurai in cautarea tineretii pierdute


sadi
 Share

Recommended Posts

Salutari,

 

Detin de ceva vreme un Sami dar din pacate din lipsa de timp in ultima vreme a cam zacut in parcarea din fata blocului adunand pe rand praf, frunze si zapada. M'am hotarat sa il readuc la viata, dar pt ca nici timpul si nici pregatirea tehnica nu ma ajuta am nevoie de un service competent, de preferinta in/langa Bucuresti (daca cumva se gaseste si in zona sud ar fi exceptional, dar nu e obligatoriu). Masina a stat nemiscata ~6 luni si intre tp i'au expirat atat ITP-ul cat si asigurarea (bateria nu era chiar in cea mai buna forma deci mai mult ca sigur la randu'i a decedat), deci disponibilitatea unei platforme ar fi un mare plus (eventual contracost).

Scopul initial este repunerea in circulatie a micutului si reintrarea in legalitate (a se citi trecerea ITP-ului), urmand ca ulterior, in functie de constatarile din teren, sa urmeze si alte modificari/imbunatatiri.

Long story short: astept recomandari de servisuri decente/de incredere pt Samuraie, de preferinta in Bucuresti sau prin imprejurimi

 

Multumiri anticipate,

adrian

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salutari,

 

Detin de ceva vreme un Sami dar din pacate din lipsa de timp in ultima vreme a cam zacut in parcarea din fata blocului adunand pe rand praf, frunze si zapada. M'am hotarat sa il readuc la viata, dar pt ca nici timpul si nici pregatirea tehnica nu ma ajuta am nevoie de un service competent, de preferinta in/langa Bucuresti (daca cumva se gaseste si in zona sud ar fi exceptional, dar nu e obligatoriu). Masina a stat nemiscata ~6 luni si intre tp i'au expirat atat ITP-ul cat si asigurarea (bateria nu era chiar in cea mai buna forma deci mai mult ca sigur la randu'i a decedat), deci disponibilitatea unei platforme ar fi un mare plus (eventual contracost).

Scopul initial este repunerea in circulatie a micutului si reintrarea in legalitate (a se citi trecerea ITP-ului), urmand ca ulterior, in functie de constatarile din teren, sa urmeze si alte modificari/imbunatatiri.

Long story short: astept recomandari de servisuri decente/de incredere pt Samuraie, de preferinta in Bucuresti sau prin imprejurimi

 

Multumiri anticipate,

adrian

 

Salut

parerea mea este ca cel putin deocamdata nu ai nevoie de un service specializat pe Samurai. Trebuie doar sa-l pornesti, sa mergi la un service normal care are eventual si ITP si acolo sa rezolvi problema ta.

Daca masina porneste, are cauciucuri la dimensiuni OK, are lumini, ii tin franele iar tabla nu este exagerat de ruginita, nu vad motivul pentru care nu ai primi ITP-ul. Noxele la samuraie, din experientele mele, ies foarte bine atata timp cat nu ai scapari de fum la evacuare.

 

Spune-mi mai exact unde in Sud locuiesti si s-ar putea sa-ti pot recomanda un astfel de service.

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salut,

 

Masina porneste destul de greu (ma rog, deocamdata nu porneste deloc "pentru ca baterie" :) ), franele trebuie verificate, frana de mana merge nu (pare sa fie cablul rupt), are mici probleme electrice (nu merg stergatoarele), dar in general dupa ce se urneste motorul merge frumos si nu fumega (detine o frumoasa toba de nova careia i-a cam venit vremea, da sa zicem ca ar mai putea supravietui un pic). As prefera sa ii fac totusi o revizie completa si asta ma duce la primul motiv pt care as prefera un service care a mai vazut samuraie - nu prea am timp sa bajbai dupa piese prin diverse colturi de bucuresti. Al doilea motiv este ca in viitorul relativ apropiat intentionez sa ii aduc usoare imbunatatiri (o conversie la arcuri de YJ) si as prefera sa nu topai din garaj in garaj la fiecare cateva luni.

De stat, stau in zona progresu.

 

Merci,

adrian

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salut,

 

Masina porneste destul de greu (ma rog, deocamdata nu porneste deloc "pentru ca baterie" :) ), franele trebuie verificate, frana de mana merge nu (pare sa fie cablul rupt), are mici probleme electrice (nu merg stergatoarele), dar in general dupa ce se urneste motorul merge frumos si nu fumega (detine o frumoasa toba de nova careia i-a cam venit vremea, da sa zicem ca ar mai putea supravietui un pic). As prefera sa ii fac totusi o revizie completa si asta ma duce la primul motiv pt care as prefera un service care a mai vazut samuraie - nu prea am timp sa bajbai dupa piese prin diverse colturi de bucuresti. Al doilea motiv este ca in viitorul relativ apropiat intentionez sa ii aduc usoare imbunatatiri (o conversie la arcuri de YJ) si as prefera sa nu topai din garaj in garaj la fiecare cateva luni.

De stat, stau in zona progresu.

 

Merci,

adrian

 

Răspunsul e simplu - DOJO MOTORSPORTS. Acesta este locul, (service-ul) unde toate veverițele sunt tratate regește.

 

http://dojomotorsports.ro/service/

 

Toate cele bune!:h5

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salut,

 

revin cu o intrebare:

ulei de transmisie - se poate folosi acelasi tip si in cutie si in diferentiale?

in manual am gasit o singura sectiune - Gear Oil: Transmission/Transfer GL-4/GL-5; Differential Front/Rear GL-5, vascozitate: toate 75W90

pe diverse site-uri am vazut ulei-urile categorisite diferit (pt cutie, pt diferentiale), de unde si intrebare.

 

multumiri anticipate!

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salut,

 

revin cu o intrebare:

ulei de transmisie - se poate folosi acelasi tip si in cutie si in diferentiale?

in manual am gasit o singura sectiune - Gear Oil: Transmission/Transfer GL-4/GL-5; Differential Front/Rear GL-5, vascozitate: toate 75W90

pe diverse site-uri am vazut ulei-urile categorisite diferit (pt cutie, pt diferentiale), de unde si intrebare.

 

multumiri anticipate!

 

Salut.

 

Am folosit multe tipuri si marci de uleiuri la Samurai, inclusiv cel mai ieftin ulei de transmisie folosit la Dacii (in diferentiale)

 

In momentul de fata prefer sa utilizez pentru motor(4l): Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 (Norauto=97ron/4l & 29ron/1l)

Pentru transmisie poti folosi un singur tip de ulei, 75/90 sau 80/90 (GL4 sau GL5... nu conteaza) ca sa nu fie nevoie sa lucrezi cu nus' cate bidonase de 3 feluri. Cantitatile necesare sunt:

Reductor = 0,8l

Cutie de viteze = 1,3l

Dif spate =2l

Dif fata = 1,5l

Total ~6l

 

Iti recomand sa iei in calcul oferta Norauto care dupa mine este cea mai competitiva.

Edited by omoroka

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Prea adevarat ... cu GL5 in cutie poti zice ca ai stricat-o cu mana ta ... nu pe loc dar incet si sigur ... se obtine o cutie cantatoare caraietoare .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

Salut MiniT,

 

in versiunea de manual pe care o am eu scrie GL-4 or 5 pentru Transmission si Transfer si GL-5 pt Diff

 

uleiCutie.jpg.54ca542645e159f6f972aeee3ff95b34.jpg

 

intrebarea de baraj ar fi: cum se comporta GL-4 in Diff?

 

ideea ar fi sa nu trebuiasca sa caut nspe tipuri de uleiuri (mai ales ca am vazut pe diverse site-uri si diferentieri de genu 75w90 GL-TZ pt cutie de viteze si altul pt diff) dar comoditatea pierde clar in fata riscului de a busi ceva

 

inca o data multumiri tuturor pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

in versiunea de manual pe care o am eu scrie GL-4 or 5 pentru Transmission si Transfer si GL-5 pt Diff

 

[ATTACH=CONFIG]271903[/ATTACH]

 

 

nu stiu ce manual ai tu, dar in ultima versiune disponibila din 1996, adica 99500-82C00-01E, scrie ca GL4.

 

ulei_cv_sam.thumb.jpg.f90a1eba4e00da2c86aac8d2486723ba.jpg

 

uleiul cu specificatie GL5 nu este prea prietenos cu sincroanele de bronz din cutiile de viteze.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute

 

manualul pe care il am eu este 99500-83310-33E

informatia pare formatata un pic diferit: are o sectiune de "required service materials" la inceput si in restul manualului face referire la ea (e singurul loc in care spune ceva despre API grade, la sectiunile de Maintenance nu da decat vascozitatea)

dar imi amintesc ca am mai citit pe undeva ceva legat de problemele anumitor componente din bronz cu GL-5, so no GL-5 in cutie :)

 

inca o data merci!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use