sadi Posted February 20, 2014 Share Posted February 20, 2014 Salutari, Detin de ceva vreme un Sami dar din pacate din lipsa de timp in ultima vreme a cam zacut in parcarea din fata blocului adunand pe rand praf, frunze si zapada. M'am hotarat sa il readuc la viata, dar pt ca nici timpul si nici pregatirea tehnica nu ma ajuta am nevoie de un service competent, de preferinta in/langa Bucuresti (daca cumva se gaseste si in zona sud ar fi exceptional, dar nu e obligatoriu). Masina a stat nemiscata ~6 luni si intre tp i'au expirat atat ITP-ul cat si asigurarea (bateria nu era chiar in cea mai buna forma deci mai mult ca sigur la randu'i a decedat), deci disponibilitatea unei platforme ar fi un mare plus (eventual contracost). Scopul initial este repunerea in circulatie a micutului si reintrarea in legalitate (a se citi trecerea ITP-ului), urmand ca ulterior, in functie de constatarile din teren, sa urmeze si alte modificari/imbunatatiri. Long story short: astept recomandari de servisuri decente/de incredere pt Samuraie, de preferinta in Bucuresti sau prin imprejurimi Multumiri anticipate, adrian Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salutari, Detin de ceva vreme un Sami dar din pacate din lipsa de timp in ultima vreme a cam zacut in parcarea din fata blocului adunand pe rand praf, frunze si zapada. M'am hotarat sa il readuc la viata, dar pt ca nici timpul si nici pregatirea tehnica nu ma ajuta am nevoie de un service competent, de preferinta in/langa Bucuresti (daca cumva se gaseste si in zona sud ar fi exceptional, dar nu e obligatoriu). Masina a stat nemiscata ~6 luni si intre tp i'au expirat atat ITP-ul cat si asigurarea (bateria nu era chiar in cea mai buna forma deci mai mult ca sigur la randu'i a decedat), deci disponibilitatea unei platforme ar fi un mare plus (eventual contracost). Scopul initial este repunerea in circulatie a micutului si reintrarea in legalitate (a se citi trecerea ITP-ului), urmand ca ulterior, in functie de constatarile din teren, sa urmeze si alte modificari/imbunatatiri. Long story short: astept recomandari de servisuri decente/de incredere pt Samuraie, de preferinta in Bucuresti sau prin imprejurimi Multumiri anticipate, adrian Salut parerea mea este ca cel putin deocamdata nu ai nevoie de un service specializat pe Samurai. Trebuie doar sa-l pornesti, sa mergi la un service normal care are eventual si ITP si acolo sa rezolvi problema ta. Daca masina porneste, are cauciucuri la dimensiuni OK, are lumini, ii tin franele iar tabla nu este exagerat de ruginita, nu vad motivul pentru care nu ai primi ITP-ul. Noxele la samuraie, din experientele mele, ies foarte bine atata timp cat nu ai scapari de fum la evacuare. Spune-mi mai exact unde in Sud locuiesti si s-ar putea sa-ti pot recomanda un astfel de service. Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadi Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salut, Masina porneste destul de greu (ma rog, deocamdata nu porneste deloc "pentru ca baterie" :) ), franele trebuie verificate, frana de mana merge nu (pare sa fie cablul rupt), are mici probleme electrice (nu merg stergatoarele), dar in general dupa ce se urneste motorul merge frumos si nu fumega (detine o frumoasa toba de nova careia i-a cam venit vremea, da sa zicem ca ar mai putea supravietui un pic). As prefera sa ii fac totusi o revizie completa si asta ma duce la primul motiv pt care as prefera un service care a mai vazut samuraie - nu prea am timp sa bajbai dupa piese prin diverse colturi de bucuresti. Al doilea motiv este ca in viitorul relativ apropiat intentionez sa ii aduc usoare imbunatatiri (o conversie la arcuri de YJ) si as prefera sa nu topai din garaj in garaj la fiecare cateva luni. De stat, stau in zona progresu. Merci, adrian Link to comment Share on other sites More sharing options...
mita31 Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 (edited) Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salut, Masina porneste destul de greu (ma rog, deocamdata nu porneste deloc "pentru ca baterie" :) ), franele trebuie verificate, frana de mana merge nu (pare sa fie cablul rupt), are mici probleme electrice (nu merg stergatoarele), dar in general dupa ce se urneste motorul merge frumos si nu fumega (detine o frumoasa toba de nova careia i-a cam venit vremea, da sa zicem ca ar mai putea supravietui un pic). As prefera sa ii fac totusi o revizie completa si asta ma duce la primul motiv pt care as prefera un service care a mai vazut samuraie - nu prea am timp sa bajbai dupa piese prin diverse colturi de bucuresti. Al doilea motiv este ca in viitorul relativ apropiat intentionez sa ii aduc usoare imbunatatiri (o conversie la arcuri de YJ) si as prefera sa nu topai din garaj in garaj la fiecare cateva luni. De stat, stau in zona progresu. Merci, adrian Răspunsul e simplu - DOJO MOTORSPORTS. Acesta este locul, (service-ul) unde toate veverițele sunt tratate regește. http://dojomotorsports.ro/service/ Toate cele bune!:h5 Edited February 27, 2014 by mita31 All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! ▀ lllllll ▀ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadi Posted November 1, 2016 Author Share Posted November 1, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salut, revin cu o intrebare: ulei de transmisie - se poate folosi acelasi tip si in cutie si in diferentiale? in manual am gasit o singura sectiune - Gear Oil: Transmission/Transfer GL-4/GL-5; Differential Front/Rear GL-5, vascozitate: toate 75W90 pe diverse site-uri am vazut ulei-urile categorisite diferit (pt cutie, pt diferentiale), de unde si intrebare. multumiri anticipate! Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 (edited) Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salut, revin cu o intrebare: ulei de transmisie - se poate folosi acelasi tip si in cutie si in diferentiale? in manual am gasit o singura sectiune - Gear Oil: Transmission/Transfer GL-4/GL-5; Differential Front/Rear GL-5, vascozitate: toate 75W90 pe diverse site-uri am vazut ulei-urile categorisite diferit (pt cutie, pt diferentiale), de unde si intrebare. multumiri anticipate! Salut. Am folosit multe tipuri si marci de uleiuri la Samurai, inclusiv cel mai ieftin ulei de transmisie folosit la Dacii (in diferentiale) In momentul de fata prefer sa utilizez pentru motor(4l): Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 (Norauto=97ron/4l & 29ron/1l) Pentru transmisie poti folosi un singur tip de ulei, 75/90 sau 80/90 (GL4 sau GL5... nu conteaza) ca sa nu fie nevoie sa lucrezi cu nus' cate bidonase de 3 feluri. Cantitatile necesare sunt: Reductor = 0,8l Cutie de viteze = 1,3l Dif spate =2l Dif fata = 1,5l Total ~6l Iti recomand sa iei in calcul oferta Norauto care dupa mine este cea mai competitiva. Edited November 6, 2016 by omoroka Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadi Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute OK - s-a marcat :) merci pt. raspuns, adi Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 (edited) Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute La cutia de viteze si reductor eu nu as pune altceva decat ce recomanda Manualul. 75W90 GL4 Edited November 7, 2016 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Prea adevarat ... cu GL5 in cutie poti zice ca ai stricat-o cu mana ta ... nu pe loc dar incet si sigur ... se obtine o cutie cantatoare caraietoare . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadi Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute Salut MiniT, in versiunea de manual pe care o am eu scrie GL-4 or 5 pentru Transmission si Transfer si GL-5 pt Diff intrebarea de baraj ar fi: cum se comporta GL-4 in Diff? ideea ar fi sa nu trebuiasca sa caut nspe tipuri de uleiuri (mai ales ca am vazut pe diverse site-uri si diferentieri de genu 75w90 GL-TZ pt cutie de viteze si altul pt diff) dar comoditatea pierde clar in fata riscului de a busi ceva inca o data multumiri tuturor pentru raspunsuri! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute in versiunea de manual pe care o am eu scrie GL-4 or 5 pentru Transmission si Transfer si GL-5 pt Diff [ATTACH=CONFIG]271903[/ATTACH] nu stiu ce manual ai tu, dar in ultima versiune disponibila din 1996, adica 99500-82C00-01E, scrie ca GL4. uleiul cu specificatie GL5 nu este prea prietenos cu sincroanele de bronz din cutiile de viteze. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadi Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Re: Samurai in cautarea tineretii pierdute manualul pe care il am eu este 99500-83310-33E informatia pare formatata un pic diferit: are o sectiune de "required service materials" la inceput si in restul manualului face referire la ea (e singurul loc in care spune ceva despre API grade, la sectiunile de Maintenance nu da decat vascozitatea) dar imi amintesc ca am mai citit pe undeva ceva legat de problemele anumitor componente din bronz cu GL-5, so no GL-5 in cutie :) inca o data merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts