Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Mitsul meu 2.0 GDI


iulianul
 Share

Recommended Posts

Vara trecuta am renuntat la una din veverite, respectiv la Jimny, cu gandul la o masina de tura mai mare, iar pentru zbenguieli am ramas cu Samu.

Dupa ce am studiat toate variantele, am gasit si masina care cuprinde tot ce am vrut in acest moment: motor de 2L, cutie automata, AC, reductor.

Mitsu Pinin 2.0 GDI din 2002 in 5 usi, cutie automata, Super Select, AC.

 

IMG_2651.jpg.47e59b658232d89df21424e4ac591bef.jpg IMG_2654.jpg.1b1f58112e496b0c02f81ffa60701364.jpg

 

IMG_2660.jpg.31c9ec410432429fc354b380d1e0ef15.jpg IMG_2661.JPG.153de2ca542ee965212fd9b428a30a83.JPG

 

Mitsi a primit:

Distributie noua, codurile pentru cei interesati:

Rola ghidare SKF MVKM85151

Rola SKF UKM 75009 / UNIX 54 256

Curea distributie DAYCO 94972 / 159RHP+290H

Pompa apa Dolz R301 / UNIX 33 729/1

Curea AC/Servo Contitech 5 PK 1345

 

Schimburile de ulei peste tot, coduri si specificatii:

Filtru ulei Bosch P 2041

Filtru aer ALCO ALC MD9942

Ulei motor Total 5w40

Ulei cutie automata Total Fluide ATX Dexron II

Ulei reductor Total Syn FE 75w90

Ulei punte fata Total transmission TM 80w90

Ulei punte spate Total transmission TM 80w90

 

Bujii iridiu:

Bujii NGK IZFR5B

 

Sonda Lambda Denso, 4 fire, usor de montat, culorile firelor se potrivesc la fix (am schimbat si elementul flexibil, daca tot eram acolo)

 

Revizie frane, am schimbat doar culisante frana fata (Sumimoto 113-1420x), pentru confortul meu.

 

Am dat jos admisia, s-a curatat galeria, corp clapeta, verificat magneti clapeta, curatat EGR, era ceva funingine!

 

20140204_195831.jpg.1a13d081738675bdc8ba3a9fc4d9d182.jpg 20140204_200828.jpg.07dc9849ec58eb3a9d8156c0b58cfc1a.jpg 20140204_203517.jpg.cca074567e0316e14a699c0ec4bd7a46.jpg

 

A urmat schimbarea microfiltrelor de la pompa de inalte si curatarea filtrului pompei din rezervor (adunase ceva mazga).

 

Ca sa nu ne facem de ras pe forestiere, l-am incaltat pe Mitsu cu BFG AT 215/70 R16, dimensiuni trecute in carte.

Pentru siguranta, i-am confectionat un scut AL striat de 6mm.

Cu ajutorul lui Minitehnicus, pe care l-am rupt cu greu de la Samuraie, i-am facut lui Pinin cadou un kit de inaltare 4cm: flanse fata + arcuri spate.

 

1272653541_2014-03-2021_16_22.jpg.415df4a18c87f13dea526a69c994c53e.jpg

 

Masina e legata, robusta, cutia schimba fin, insesizabil, iar cei 129 de cai isi fac treaba.

Acu' suntem gata de aventuri!

 

P.S. M-am simtit usor vinovat fata de Samu, care nu a primit nici pe departe atata atentie, asa ca l-am cadorisit cu un kit de reductie 4.16 LowRange :wink:, instalat de nepretuitul Minitehnicus. Un blocant spate e in plan.

 

Sa inceapa sezonul 2014!

Edited by Astral
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Multumesc pentru urari!

Consumuri: afara 8,5-9 l/100km, depinde de viteza, peste 120kmh consuma mai mult. La 160 kmh sare de 14, cred :grin: Conteaza si de unde alimentez.

In oras, asta însemnând București, între 9,5 si 12 l/100km, depinde de perioada zilei. Nu prea e relevant, ca nu merg prin oras, e doar masina de expediții.

Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Superba, imi place ca i-ai facut tot ce e de facut la modelul asta de la bun inceput. Arata bine si rezonabil inaltarea aia, ma tenteaza si pe mine, crezi ca s-ar mai baga oamenii sa mai ridice una?

 

Cum de e in carte dimensiunea aia de roti, asa a venit sau au bagat-o la RAR?

Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

@hcampian, dimensiunile erau trecute in carte cand am luat masina, cred ca le-au trecut la RAR.

Inaltarea e safe, fara multe implicatii, vorbeste cu Minitehnicus, el a proiectat si a executat flansele pentru fata, 4 cm inaltime.

Pe spate, arcurile sunt de Mazda 323 an 1996, parca, de pe fata. 340 mm inaltime fata de 305, cat au arcurile originale. Dau o inaltare de ~4-4,5 cm, se pastreaza amortizoarele, furtunele de frana sunt in regula. Se scoate surubul de la amortizor, surubul de la bara stabilizatoare si se inlocuieste arcul, voila.

Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Frumos sa-l stapanesti sanatos si sa-ti aduca numai satisfactii

Si sa ma anunti si pe mine cand mai iesi

Edited by Astral
Membru club GTC Motosport:
Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

interesanta jucaria,si eu ma tot uit bala pinin,ba la samu.trebuie sa iau la parinti ceva micut,ca dbolu e greu de manevrat si vreau sa te intreb care a fost pretul de achizitie?

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Daca e vorba de condus usor nu cred ca se pot compara Pinin cu Samuraiul, cred ca nici macar cu Jimny. Pinin e o masina orientata mult mai mult spre confort, cu rabat mare facut la off-road. E o masina facuta la vremea ei cu gandul de a fi placuta de condus, un soi de precursor al SUV-urilor, inainte sa isi dea seama producatorii ca mai toti clientii de asa ceva n-au nevoie de cutie de transfer, reductor sau diferential blocabil.

 

Probabil un Pinin 1.8 MPI cu 4x4 permanent ar fi o alegere buna pentru parinti, simpla, fiabila si fara bataile de cap suplimentare date de motorul GDI sau de SuperSelect. Pe la 2000 de euro plus 1000 inscrierea ar trebui sa gasesti unul in mintile lui, cu volanul unde trebuie, doar sa fie Euro 2 nu Euro 3 sa nu te rupa la taxa.

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Pe langa nebuniile cu Samu, Mitsi m-a scos la o plimbare lejera in zona Lacului Pecineagu, cu peisaje superbe. Surprinzator de comod, suspensia se comporta foarte bine.

 

IMG_2729.JPG.eb49203faa02530e388f4a35a3bc3322.JPG

 

IMG_2732.JPG.68a1e26ee275a81f8f49ce5a7048ba57.JPG

 

IMG_2733.JPG.207b78f098c46a29696283959016fca0.JPG

 

IMG_2738.JPG.f9f65bf0c25fa5a70ddcf254ce8d9741.JPG

 

IMG_5854.jpg.ed9f68e4c5893dfaf5bedabc57a1d609.jpg

 

IMG_5907.jpg.b2c4562fd059c654f1006dc8a3846f02.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Mitsi n-a stat degeaba, ne-a mai plimbat in doua zone superbe: Lacul Siriu, unde am inregistrat o sesiune de cort, cu un traseu spre Focurile vii. Destul de greu de gasit fara mini-ghizii locali :grin:, foarte simpatici. Asa ca atasez cele doua track-uri: de la Siriu pana la obiectiv si traseul pe jos, pentru ca nu sunt marcaje de niciun fel.

 

Focurile Vii pe jos 26_07_2014.gpx

Siriu - Focurile Vii 26_07_2014.gpx

 

Am mai fost pe Valea Jiului, unde am incercat sa ajung din Tg Jiu la Petrosani peste munte, prin Pasul Valcan. Am ajuns pana la Saua lui Crai, la 4-5 km de civilizatie, unde drumul era rupt de tot. Am evaluat situatia: singura masina, copilot Bunelul aventurier de 70 de ani, ora 7 seara ... Am decis sa ma intorc, desi tare as fi vrut sa merg mai departe si cred ca am luat decizia buna. Poate faceam altfel daca eram cu Samu :grin: Inca o data spun, Mitsu e foarte comod in offroad, iar reductorul si LSD-ul pe spate isi fac treaba.

 

IMG_0092.JPG.5f306a336e86053c6cf41a685e479ed5.JPG IMG_0099.JPG.c428873bc809ddd0d7e563c7a89b8f62.JPG

 

IMG_0103.JPG.5a64d82a866d7fb3b15dafd7a369c4f3.JPG IMG_0105.JPG.6e98bad39b35b4060bede332255ac4b5.JPG

 

IMG_0107.JPG.2fff650a3899ce9f153020aba26a2349.JPG IMG_0110.JPG.776b011e94af05023bf165eeae7fe13a.JPG

 

IMG_0113.JPG.1c44731cf7bd1b8f50069d3eb1fb3f77.JPG IMG_0116.JPG.72ed8fd00f7918bebee0d53aa65ca54f.JPG

 

Track-ul: Pasul Valcan 09_08_2014.gpx

 

Inainte de plecare am executat o revizie franelor, am schimbat discurile si placutele pe fata (coduri: discuri Textar TDC98200148501 si placute Japanparts PA-505AF / MITSUBISHI MR475453).

Am schimbat si prima sonda lambda, inainte de catalizator (DENSO cod DOX-0113). Nu aveam check engine, dar fiind consumabil (masina are 130.000 km), iar a doua era deja schimbata, am pus partea asta la punct, zic eu. Cert e ca motorul merge mai rotund, trage mai bine, iar consumul s-a stabilizat la 9,5 L/100 km in Bucuresti si ~8 L/100km afara, cu portbagajul pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

...consumul s-a stabilizat la 9,5 L/100 km in Bucuresti si ~8 L/100km afara...

Excelent consumul asta! Pininul daca este ingrijit cum trebuie este o masina foarte buna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

Apai chiar ca e excelent, la mine sta undeva la 10.4 in oras stabilizat(1.8 GDI la traficul din Cluj) eu zic ca este ok.

 

Am de gand si eu sa schimb prima sonda si as vrea sa te intreb la ce pret ai luat-o? Asa orientativ sa stiu daca sunt corecte preturile gasite pe-nternet:grin:

 

 

Ps. Ai o masinuta extraordinara!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Mitsul meu 2.0 GDI

 

@Kedu din cate imi aduc aminte, sonda a fost ~200 roni.

@Optimus, adevarul e ca imi iubesc masinile si bibilesc mereu la ele, imi place sa mearga perfect și să mă bucur de ele. Asta s-a intamplat de la prima mea masina, un Oltcit. Cum mi se parea ceva, hop motorul jos in weekend, un reglat de culbutori, o aprindere, un carburator :ha: Eram student si aveam timp, au fost vremuri frumoase... Am ramas cu pasiunea :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use