Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Inca una


nivaforever
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Astazi am comis-o din nou ...adica dupa lungi cautari si documentari pe net in cautare de una bucata Suzuki Vitara, m-am ales asa cum era si normal cu ...o Niva. Masina este fabricata in 93, pe carburator bineinteles, tot alba ca si prima, undeva pe la vreo 130.000 km rulati si de vreo doi ani nepornita.

M-a surprins placut faptul ca, desi a zacut in strada ani buni, caroseria se prezinta nesperat de bine, cu mult mai bine decit cea pe care am avut-o inainte, fabricata in 2003.

Fostul proprietar, ca orice posesor de Niva a adunat de-a lungul timpului ceva piese, chiar multicele, asa ca m-am pricopsit si cu alea adica m-a scutit deocamdata de niste cheltuieli.

Nu am pornit masina, am dus-o in service pe platforma, nu mai avea nici ITP valabil, nici asigurare, nimic, asa ca nu am riscat. Miine se vor ocupa mecanicii de ea, sunt curios ca o baba sa vad cum merge. Am sa revin cu poze miine, nu gasesc cablul ca sa descarc pozele din aparat ...sa-l ia naiba de cablu, nu mai stiu pe unde l-am pus.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Inca una

 

Am adus ieri masina acasa. Dupa doi ani de stat in fata casei fostilor proprietari a pornit la sfert de cheie dupa ce i-am schimbat bateria, uleiul din motor, filtrele si doua furtune, cel de la servofrina si unul de benzina..... in rest nimic, nu are jocuri in articulatii, nu troncane nimic, se prezinta nesperat de bine.

Singurul lucru care nu functioneaza este semnalizarea, probabil ca releul este dus, ramine sa-l schimb zilele urmatoare. Carburatorul ar trebui reglat, turatia la mersul in gol fiind cam mare ....dar pe masura ce am sa-mi bag nasul prin ea probabil am sa mai descopar si alte mici probleme.

Urmeaza instalatia GPL, RAR-ul, taxa aia nenorocita si inmatricularea pe numele meu ..... si apoi vom mai vedea.

  • Like 1
cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

pai dupa sa imi spui ca iti gasesc un carburator deala presurizat de la americani :) sa nu ramai fara benzina pe inclinari laterale naspa :)

da o poza ceva nimic nu pui si tu?:)

vezi ca semnalizarea poate sa fie doar problema de contacte aiurea mai ales daca masina a stat atata poate a oxidat si deaia nu merge,scoate toate mufele suflale cu sprei deala de contacte sau wd40 si recupleaza-le daca nici atunci nu merge verifica sa ai intradevar semnalizarea ma refer la maneta de semnalizare cu blocul de contacte bun ca mai degraba alea cedeaza

si in primul rand verifica cutia de sigurante sa nu fie sigurantele arse ca se ard foarte usor :)

eventual daca te pasioneaza electrica ii poti pune tu un bloc de sigurante nou cu sigurante deastea noi ca sunt mai usor de gasit la orice benzinarie,dar alea vechi sunt mai usor de rezolvat cu o bucata de sarma in caz de pana :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

Bravo dom'le, vad ca nu te cumintesti :) Vezi de ce mai ai nevoie, ca mai am un sac de "electronice" de la aia demolata..... Spor!

 

aha si eu cand iti ceream ziceai ca nu mai ai nimic,deci reiterez intrebarea :) mai ai ventilatoarele electrice de la masina?

ca imi cam trebuie mie :):):)

Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

Cred ca in weekend am sa "cercetez" care-i problema cu semnalizarea. Am verificat sigurantele, sunt ok, contactele electrice nu par a fi oxidate, eu suspectez releul de semnalizare. De altfel, am gasit in torpedou un releu nou in cutie, deci ......

Cit despre ventilatoarele electrice, nu le mai am, au plecat odata cu masina, asa cum era si normal. De la cealalta masina nu mi-au mai ramas decit doi senzori si aprinderea electronica.

Cit despre carburator, sa stii ca am in plan schimbarea lui, depinde ce am sa gasesc. Incerc sa ajung luna asta in Bulgaria la Varna si sa caut acolo un alt tip de carburator. Asta original este dereglat, turatia de mers in gol este undeva la 1600 rpm, parca ar fi scuter in doi timpi.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

... felicitari, ca ti-a venit mintea la cap. Pe asta micu(adica pe Karol), il inteleg, a dat niva pe Patrol. da tu "sa ne-o fi tras" cu vreo vitara sau vreun samurache.... era rusinos:grin:

... poze Domnu', vrem poze. daca nu merge aparatu, deseneaza ceva :grin:(apropo de desene, ce se mai intampla cu pozele de la intalnirea nivarilor?)

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Inca una

 

Am inceput sa dezechipez masina, deocamdata doar la interior si sunt ceva probleme. Podeaua din fata este ruginita, in partea dreapta cel putin, are si ceva gauri datorate in primul rind unei superficiale reparatii anterioare. Am constatat ca masina a fost lovita in partea din fata, cel mai probabil din lateral pentru ca rigidizarile aflate sub bord au fost strimbate si ulterior indreptate. Masina sta bine pe sosea, nu sunt urme de uzuri anormale ale cauciucurilor, directia este in regula, asa ca este posibil ca reparatia sa fi fost facuta cu simt de raspundere. Nu acelasi lucru s-a intimplat si cu protectia anticoroziva si antifonica pentru ca isonorizantul de pe podea din partea dreapta l-am scos foarte usor cu ajutorul unui spaclu. Ce am gasit sub el .....rugina multa, asa ca in primavara va intra la reparatii serioase. Am sa schimb podeaua din fata si cu ocazia asta am sa fac si decupaje la pasajele rotilor. Am sa folosesc anvelope 205/80R16, cel mai probabil profilul "Sahara", dar nici Simex-ul nu l-am scos din calcul inca. Cred ca dimensiunile astea sunt ok pentru rapoartele originale 1:4,3.

Astazi am folosit mai mult experimental Kelfos, un convertor de rugina mult laudat pe aici. Cred ca produsul merita, din cite am vazut se comporta exact cum este scris in prospect si culmea, efectul pare sa fie cu atit mai bun cu cit rugina este mai multa. L-am folosit pe podeaua ruginita serios, dar si pe aripi unde era sarita rugina si unde am curatat pina la luciu metalic.

In scurt tip suprafata ruginita a devenit neagra lucioasa, neagra si dura, aderenta produsului fiind foarte buna. Pe suprafata lucioasa insa, a aderat ceva mai greu si s-a uscat mai greu, formind o pelicula translucida.

Din cite scrie in prospect, snt recomandate minim trei straturi pentru o buna protectie si apoi aplicarea oricarui tip de vopsea.

Am sa revin zilele urmatoare cu poze. Urmeaza JANTELE si apoi placa metalica aflata deasupra rezervorului de benzina.

Edited by Astral
JANTE, nu jenti, nu genti...ca doar nu-s vuitoane !!!
cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Inca una

 

De fapt "noua" mea achizitie nu-i chiar atit de noua, din contra, este o "bunicuta" fabricata in 92 dar care "se tine" inca bine, chiar mai bine decit anterioara Niva fabricata in 2003. Anul asta va intra intr-un proces mai amplu de reparatii, imi place bazaconia asta de masina si mi-am propus sa o restaurez cit mai bine cu putinta, nu de alta, dar vreau sa o pastrez si sa ma folosesc de ea multi ani de acum incolo. Are masina asta acel "ceva" clasic care ma face sa zimbesc atunci cind sunt la volan.

Conform "caietului de sarcini", masina va fi folosita in principal pentru iesiri in weekend, la pescuit, plaja, excursii offroad, adica ceea ce eu numesc "offroad turistic". Nu intentionez sa particip la competitii, sa o folosesc la activitati utilitare ori la iesiri offroad cu grad ridicat de dificultate. Ma rog, cel putin asta gindesc acum ....in viitor, cine stie?!

In consecinta, incerc sa fac un compromis, adica sa imbunatatesc atit confortul cit si caracteristicile in teren.

La capitolul confort, intr-o prima faza, ar fi o isonorizare mult mai buna si o schimbare a scaunelor fata. La bancheta spate am sa renunt, o voi folosi doar la ITP si atit. Masina va primi o instalatie GPL, cel mai probabil cu un rezervor de 60 litri, iar roata de rezerva isi va gasi locul tot in portbagajul actual, pe un suport home made.

Cit priveste imbunatatirea caracteristicilor in teren, aici sunt mai multe de facut si in consecinta si ceva mai multi banuti de investit in masina.

In linii mari ar fi cam asa:

- un set nou (5 buc.) de anvelope Malatesta (profil identic cu Sahara de la Insa Turbo) cu dimensiunile 175/80R16; m-am gindit si la 205/80R16 dar vreau sa evit neplacerile in cazul in care ma opreste politia, precum si decuparile in caroserie;

- troliu fata, cel mai probabil un T-max de 6500 lbs, este de ajuns pentru ce am eu nevoie;

- cutie de viteze in cinci trepte;

- inlocuirea ambreiajului actual cu un kit Sachs;

- modificarea fuzetelor fata si inlocuirea rulmentilor conici originali cu un rulment folosit pe Iveco Daily;

- inlocuirea carcasei din aluminiu a grupului fata cu o carcasa de otel precum cea de aici: http://www.ladaworld.com/product_info.php?cPath=2&products_id=143;

- inlocuirea alternatorului original cu unul de putere mai mare (http://www.ladaworld.com/product_info.php?cPath=1&products_id=426) si eventuala lui relocare in partea stinga a motorului, ceva mai sus fata de pozitia normala;

- inocuirea axului cu came cu unul special conceput pentru offroad (http://www.ladaworld.com/product_info.php?cPath=2&products_id=51);

- snorkel, de preferat unul home made din teava de inox, dar nu exclud nici unul din material compozit, special dedicat Niva;

- revizuirea intregii transmisii a masinii, obligatoriu la reprezentanta Lada din Chisinau.

- scuturi si praguri rigidizate;

- cirlig de remorcare;

- proiectoare cu led, in functie de nevoi.

Cam asta ar fi in linii mari, insa nu exclud pe viitor dotarea cu diferential blocabil pneumatic pe puntea spate si inlocuirea bratelor lungi ale puntii spate cu unele intarite (http://www.ladaworld.com/product_info.php?cPath=2&products_id=284)

IMG_0433.thumb.jpg.a38b7c23ae25dfcd0c0a70e21f320fe9.jpg

IMG_0430.thumb.jpg.32e0e1ea59c962f301dac5e8709159ef.jpg

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

:) FRUMOASA lista si destul de concreta

parere personala poti sa renunti la carcasa aia de otel pentru grup fata :) si la axul cu came :)

eu am mers fara ele lejer cel putin grup fata nu am spart nici o carcasa niciodata :) iar despre putere o poti compensa cu o evacuare mai buna si mai bine facuta

despre snorkel recomand ala de plastic ca e si mai frumos si usor de adaptat,trebuie sa cumperi un cot de plastic la 90 si un colier,plus un tub de silicon/rasina/lipici ce vrei tu. :)

si tot personal nu iti recomand Malatesta

cauciucul e foarte dur,cand e putin rece se face ca plasticul si nu se echilibreaza de nici o culoare,sau cu plumb in jur de 150-200 grame pe roata ceea ce mi se pare o porcarie

mai bine se echilibreaza insa turbo :) eu am pus la un set intre 30-110 grame pe roata in functie de starea jentii in principal.

si totusi ti-as recomanda federal couragia :) ca sunt si mai usoare :)

despre Alternator...e poveste lunga :) eu am schimbat cateva:) stii bine si in final cel mai fiabil tot porcaria asta ruseasca de 80A e cel mai bun, combinat cu o baterie de 74-80A

diferenta intre asta de 80 si cel de 100 prezentat de tine e puntea de diode,cel putin asa mi sa parut mie la o verificare strict vizuala :)

despre proiectoare:) vorbim mult cat vrei :) depinde ce vrei si pentru ce aplicatie :) daca vrei sa stai mult cu luminile pornite pe langa foc/cort...etc sa stai la povesti acolo clar trebuie mers pe LED datorita consumului mic si duratei mari de utilizare.

daca vrei penetrare pe distante lungi eu iti recomand HID-uri spot de diametru mare adica peste 180mm diametru :)

da stii ce propun eu :) fa tu masian cat de cat si mai facem in primavara o intalnire de nivisti :) si discutam detaliat acolo tot ce trebuie :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

Nu exclud utilizarea unor anvelope cu dimensiunile 205/80R16 pe jantele originale, sau 195/80R15 pe jante de Samurai. In principiu vreau sa pastreaz caroseria cit mai intacta, nu intentionez sa decupez aripile, insa daca voi fi nevoit in vara cind o voi repara sa tai mai mult din ea, posibil sa-mi "scape flexul" si prin aripi .... dar asta depinde si de priceperea tinichigiului.

Prin zona noastra se gasesc cu greu tinichigii si vopsitori care sa stie meserie si in acelasi timp sa o si faca cu simt de raspundere. Ori sunt buni si superficiali, ori nu stiu meserie, ori ambele variante, in majoritatea cazurilor.

Deocamdata am gasit un strungar bun pentru fuzete. Vreau sa discut cu el si varianta realizarii unei evacuari noi, din inox, omul pare sa fie pasionat, sper sa-mi faca treaba buna.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

Simplitatea constructiva in primul rind. Nu mai am de-a face cu calculator electronic, senzori, injectoare, diagnoza computerizata, sonda lambda etc., etc., etc. Am avut destule experiente neplacute cu "mecanicii" din Constanta si nu-mi mai trebuie. Masina asta are aprindere electronica incorporata in corpul ruptor-distribuitorului si daca nu ma insel si turometrul este tot electronic ....deja este prea multa electronica pe masina :ha:

In scurt timp va primi si o instalatie GPL care pe linga faptul ca este mai ieftina cu mai bine de 1000 lei fata de una secventiala pentru motoare pe injectie, este si mai simpla, adica tot fara electronica, un atu in plus mai ales in conditiile exploatarii in terean accidentat.

Ce-i drept a trebuit sa ma "reobisnuiesc" cu socul mecanic dar asta nu-i deloc o problema, acum chiar mi se pare amuzant.

Spre deosebire de cealalta Niva pe injectie, la asta pornirea este mult mai rapida, notiunea de "pornire la sfert de cheie" fiind pe deplin justificata.

Ca sa nu o mai lungesc mult, asta "noua" este masina ruseasca originala suta la suta, adica nimic in plus si nimic in minus.

Nu va ascund faptul ca sunt oarecum in dubiu in legatura cu modificarile ulterioare pentru ca de ceva vreme cochetez cu ideea achizitionarii unui UAZ 469, tot pe benzina si tot pe carburator ......dar asta-i alta poveste.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

daca vorbim de 469B varianta cu portale atunci iti recomand cu mare placere :) iti va placea:)

daca nu sunt bune si alea cu punti normale tip Colhoz cum se spunea :)

parca am vazut undeva si blocante pentru ele

oricum e alta treaba motorul de 2,5 benzina :) plus ca e sasiu :)

dar partea naspa e ca nu il poti face istorica pentru ca sa produs pana prin 96 cu acelasi nume :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

Stiu ca-mi va placea, am avut asa ceva in unitate si am si condus pe teren. Este robusta, simpla si mai ales foarte usor de intretinut. Ca orice masina ruseasca veritabila consuma cit vrea ea, dar s-a inventat GPL-ul, deci nu ar fi o mare problema asta. Cit despre inmatriculare ....vecinii bulgari ar putea fi solutia.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Inca una

 

...pana la uaz, sa vedem cum o "infrumusetezi" pe rusoaica din ograda. sa ai parte de multe noroieli cu ea si de cat mai putine probleme

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use