Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

nu cupleaza 4x4


mayer_maryus
 Share

Recommended Posts

buna ziua

 

am o problema poate pt multi banala: nu mai cupleaza 4x4

pana acum a mers perfect masina , azi dimineata am avut nevoie de 4x4

si nu se aprinde nici becul si nici nu cupleaza .

 

de la ce poate fi ? sau ce trebuie sa verific ..

 

masina e 2,5d din 2006

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: nu cupleaza 4x4

 

buna ziua

am o problema poate pt multi banala: nu mai cupleaza 4x4

pana acum a mers perfect masina , azi dimineata am avut nevoie de 4x4

si nu se aprinde nici becul si nici nu cupleaza .

 

Pentru a cupla 4x4 ai asa: (A) Un switch electric pe cutia de transfer care da comanda la ECU 4WD/ABS cind pui maneta intr-o pozitie care inseamna 4x4, apoi in compartimentul motor ai (B) doua valve de vacum pe care le comanda ECU (astea decupleaza fata cind esti in 2H) sa cupleze fata si intr-un final pe diful fata ai © un switch care semalizeaza inapoi la ECU ca fata e cuplata sau nu. Pe cutia de transfer sint de fapt mai ute switchuri, pentru toate pozitiile manetei si inca unul in plus - pe a mea (superselect cu patru pozitii) sint 5 bucati.

 

Daca e defect A, nu cupleaza, nu vezi in display. Daca e defect B, nu decupleaza fata la 2H, dar ar trebui sa ai 4x4 permanent. Daca e defect C, cupleaza 4x4 cind trebuie, decupleaza fata in 2H dar nu se confirma si in display (pilpiie luminile pt rotile fata). Daca-s defecte alte switchuri pe cutia de transfer decit cel pt pozitia 4H, nu o sa cupleze centralul si/sau nu o sa ai reductor ca desi mecanic cutia de transfer e comutata, ECU nu stie si masina nu o sa mearga in regimul de turatie potrivit - ca efect o sa iti fiarba apa in teren greu (mi se intimpla mie anul trecut la inlilnirea de la Bran).

 

Masina mea e din '96. Recent am zis sa rezolv problema asta pt totdeauna. Am schimbat toate switchurile si valvele. Sint 5 switchuri pe cutia de transfer, unul pe diful fata. La mine erau defecte toate switchurile air valvele erau intepenite, mergeau cind cum. Fac cam 50 euro bucata switchurile, 760 de lei au fost valvele. Preturi cu TVA, la Mitsubishi Baia Mare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: nu cupleaza 4x4

 

revin ..

 

nu-mi dau seama care e pb ca nu am avut timp sa ma uit dar

aseara mergea fara pb , azi dimineata iar facea figuri ba statea intermitent si se stingea dar intr-un final a ramas cuplat 4x4

 

o sa incerc sa vad atunci cand cuplez si nu se aprinde martorul din bord daca este cuplat sau nu .

 

ms

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Salut.am achizitionat de curand un mitsubishi pajero gls 2.8 din 94 problma e in urmatorul fel in bord functioneaza luminile de la super select doar ca becul de la central palpaie, chiar daca il bag la mic si il misc nu ramane aprins adica sa cupleze la fel si cel din spate.pistonasul de la grupul fata lucreaza dar nu blocheaza diferentialul. ma poate ajuta cineva? multumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut.am achizitionat de curand un mitsubishi pajero gls 2.8 din 94 problma e in urmatorul fel in bord functioneaza luminile de la super select doar ca becul de la central palpaie, chiar daca il bag la mic si il misc nu ramane aprins adica sa cupleze la fel si cel din spate.pistonasul de la grupul fata lucreaza dar nu blocheaza diferentialul. ma poate ajuta cineva? multumesc

 

Incearca sa dai inapoi cativa metri, apoi in fata, ar trebui sa deblocheze.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Buna ziua am achiziționat de curând un mitsubishi outlander 2.2 dizel si nu cupleaza 4x4 cand cuplez 4x4 si ma misc de pe loc imi apare cu rosu 4x4 si imi palpaie imi poate zice cineva ce problemă poate sa aiba multumesc frumos
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Buna ziua,am o problema ,daca ma poate ajuta cineva recent am observat ca nu pot sa cuplez 4*4 ,am un mitshubishi L200,an fab.2008,cutie automata superselect,pentru a cupla 4*4 maneta in punctul N ,cind pun maneta reductor4*4 ,mic sau greu,imi arunca maneta si zumzaie ca la o masina cind nu calci ambreiajul si vrei sa bagi in viteza,iar la 4*4 h in marsalier cind merg se aud planetarele ca si cum ar bate cind una cind alta in functie de aderență(umezeală )pe care prinde ,2h intra fara probleme...daca a mai întâlnit cineva situatia asta..mulțumesc
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use