Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Schimb ulei cutie automata


roly
 Share

Recommended Posts

Va salut,

de curand am achizitionat un GC WK 3.0 CRD 2009, 72.000 km.

Vreau preventiv sa schimb uleiul si filtru cutiei de viteze.

Poate sa ma ajute cineva cu specificatile corecte?

Unii dau ATF +4 altii o norma mercedes, s.a.m.d.

La fel si legat de joja, poate ma ajuta cineva cu un cod pentru acest model.

Orice informatie pertinenta este binevenita.

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Eu cred ca ai motor si cutie mercedes, dar mai sigur sus pe elevator cu ea si vazut ce scrie pe transmisie (ca au fost si motorizari VM si cutie americana), de aici si recomandarile pentru ulei Mopar

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Ulei,doar provenienta mercedes. Suna la Casa Auto-Bucuresti, da VIN si gata treaba.

Mai trebuie sa trimiti un amic din Bucuresti sa plateasca/ridice produsele-ulei,filtru,garnituri....

Sau la Sibiu- nu stiu cu este cu Casa ----

Nu merge la noua reprezentanta jeep- fiat astia nu au uleiul de Mecedes si o sa sfirsesti adaugind un ulei ce este o variatiune pe tema,nu cel original de mercedes....

 

Joja -cauta via e-bay joja de service. este universala este 10-15 E si este cea mai ok optiune.altfel ai nevoie de joja dedicata si nu gasesti,este accesoriu de service si este prea scumpa pentru necesitatile tale.

 

Spor!

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Merci de info.

Joja am comandat o pe febi, ne a ajuns deja la magazin.

Legat de filtru si ulei, am sunat astazi la Sibiu, la mercedes, ca sa aflu cu stupoare ca ma pot ajuta cu uleiul(cca 80 ron/l), cu manopera(200 RON) asta mi s-a parut super dar ca nu ma pot ajuta cu filtrul si garnitura :-))))) pe care evident tot mercedes este.

Cred ca domnul de acolo nu prea stia pe ce planeta se afla.

Dar o sa comand kitul mann, costa vreo 60 ron, filtru + garnitura si o sa fac schimbul acolo.

Multcumesc ca mi-ai atras atentia cu FIAT, altfel o luam in barba :2dr

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Merci de info.

Joja am comandat o pe febi, ne a ajuns deja la magazin.

Legat de filtru si ulei, am sunat astazi la Sibiu, la mercedes, ca sa aflu cu stupoare ca ma pot ajuta cu uleiul(cca 80 ron/l), cu manopera(200 RON) asta mi s-a parut super dar ca nu ma pot ajuta cu filtrul si garnitura :-))))) pe care evident tot mercedes este.

Cred ca domnul de acolo nu prea stia pe ce planeta se afla.

Dar o sa comand kitul mann, costa vreo 60 ron, filtru + garnitura si o sa fac schimbul acolo.

Multcumesc ca mi-ai atras atentia cu FIAT, altfel o luam in barba :2dr

 

Uleiul 78 lei/bidon si la Bucuresti

Manopera cred ca un pic mai mult..

daca schimbi ulei cutie,obligatoriu filtru nou, garnitura si este si un o-ring-garnitura de la teava de retur in cutie din cupru, si ala se schimba, cel putin la modelul meu la schimb se desface si nu mai etnseaza bine....si la modelul nou ar trebi sa fie, cutia este mai avansata cu o treapta dar funtioneaza cam la fel cred....

 

daca tot acepeti si urmezi sfaturi, vezi sa fii de fata la operatiuni- data viitoare stii cu ce se mananca si aia au prostul obicei sa sustraga din ulei....deci Obligatoriu sa fii pe faza si la fata locului cu ciubucul pregatit...plus ca daca tii mortis o poti face singur dac bagi bine la cap ce si cum.

 

este o operatiune ce se face dupa carte la 50 de mii si recomand la 30 mii.... cutia este al dracului de scumpa si operatiunea costa in total ridicol de putin sa nu o faci cu sfintenie si mai repede.

 

Spor!

Edited by RZV

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

roly,

daca cutia este mercedes 722.6 gasesti pe siteurile americane multe informatii.

am atasat si singura modalitate serioasa de a schimba tot uleiul din cutie, inclusiv din convertorul de putere.

uleiul folosit va trebui sa fie conform mercedes blatt 236.14, ai nevoie de 9L.

mai trebuie filtru, garnitura si magnet.

eu recomand ca toate astea sa fie oem, cu alte marci risti.

 

mare atentie si la joja sa fie conforma cu oem, cutia este f. sensibila la nivelul de ulei.

gasesti specificatiile/masurile ei pe net, compara.

 

succes!

Trans.Flush.pdf

504998435_transmagnet.thumb.JPG.bed64c903c46c2a439915895a1003893.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Salut

Mopar SAE 75W-140 (API-GL5) Ulei diferential fata+spate 1.7- 2.2 litri

Mopar NV 245-NV 247-NV 249 Ulei cutie de transfer 1.7 litri

Mopar ATF +4 Ulei cutie de viteze 3.7 litri

Mobil 5W-30 Ulei motor 9.5 litri

Filtru cutie+garnituri

Aditiv diferential fata+spate

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Multumesc pentru info tuturor.

Saptamana viitoare fac schimbul uleiului in cutie, acolo o sa merg cu toate originale mercedes ca sa fiu sigur.

In cutia de transfer moparul vietii, iar in diferentiale 75-140 Castol LSD ca sa nu mai bag nici un aditiv.

:2dr

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

mare atentie la metoda de schimb ulei la cutia 722.6.

nu are dop de golire la convertorul de putere si singura metoda de golire completa a uleiului este cea descrisa in pdf-ul atasat mai jos.

altfel vei schimba doar 4.5L ce se afla in baia de ulei...

Edited by gotca
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Daca va slabi rampa cu valve va mai curge un litru.

 

...din baie scoti cam 4 - 4.5L.

chiar si cu litrul in plus tot ramane in instalatie restul pana la 8.5L... cam mult daca ai pretentia ca faci schimb de ulei.

 

mai este si varianta mai scumpa si de durata a mai multor (4) schimburi la intervale de cca 500km doar prin baia de ulei cu inlocuire de filtru la prima si ultima operatiune (+garnitura).

complicat.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

eu am schimbat pe masina cutia de viteze in primavara ,cand ar trebui sa schimb uleiu in ea ?

 

Salut

In principiu uleiul si filtrul se schimba intre 50.000 si 60.000 Km la cutia de viteze.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Abia saptamana aceasta apuc sa fac schimbul. Nu a fost deloc timp.

Am schimbat in diferentialele fata spate, dar pentru cutia de transfer NU gasesc nicaieri uleiul.

Legat de cutia de viteze, o sa scimb filtrul si uleiul care iese la demontarea baii de ulei si va rog nu dati cu parul, mi-a venit o idee.

Evident ca mai mult de jumatate din uleiul vechi ramane in convertizor si in acest caz, dupa ce completez cu uleiul nou + filtru + ganitura, ma gandesc sa merg cca 100 km apoi prin orificiul pt joja de ulei, sa il aspir si sa completez apoi aceeasi cantitate, nemaifiind nevoit sa mai desfac baia.

Ce parere aveti?

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimb ulei cutie automata

 

Ieri am apucat sa fac operatiunea.

Va spun cum am procedat eu, poate unii dintre voi aveti alte metode mai bune.

 

1. Cumparat vreo 10 litri ulei CV

866132884_moparatf4.jpg.dd12086e1afc24e3416c475b6f1c3ce3.jpg

 

2. Filtru Knecht Mahle + garnitura

filtru.jpg.40f517ba1511eb6b879dd47b7cf7458b.jpg

 

3. Joja transmisie W5A580

dip.jpg.6acbabce3fe2253be8c67b03c4c13fa3.jpg

 

4. Sigurante Capac

images.jpg.7852481b20924f0fc126c6177344c26d.jpg

 

5. Pompa extractoare

EXTRACTOR-580x383.jpg.71d09879875116e6b755a38072cf30f9.jpg

 

S-a procedat in felul urmator:

  1. S-a schimbat clasic uleiul in cutia de viteze, adica temperatura uleiului in jur de 65 de grade, impreuna cu inlocuirea filtrului si curatarea baii de ulei(la mine nu a fost cazul, inclusiv magnetul era extrem de curat fara depuneri), garnitura noua, repus baia, strans la 15Nm cuplu daca nu ma insel. S-au scurs 4.5 L
  2. S-a reumplut aceeasi cantitate de lichid proaspat, s-a mutat selectorul cutiei de viteze in fiecare treapta 20 secunde, apoi reverificat nivelul
  3. Readaptare cutie
  4. Proba de drum - aici sincer nici o diferenta si inainte schimba perfect, iar culoare lichidului care a iesit din cutie era aproape la fel ca si ulei nou.
  5. Am luat totusi in calcul ca de la 4.5 la 9 L mai este ceva drum, s-a condus masina cca 150 Km, apoi la cald cu uleiul in jurul valorii de 80 grade, am remasurat nivelul si am extras cu ajutorul pompei in ca 2.7 litri ulei prin joja
  6. Reumpult cu aceeasi cantiate, verificat nivel, pus capac + siguranta noua

 

:tk

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Re: Schimb ulei cutie automata

 

mare atentie la metoda de schimb ulei la cutia 722.6.

nu are dop de golire la convertorul de putere si singura metoda de golire completa a uleiului este cea descrisa in pdf-ul atasat mai jos.

altfel vei schimba doar 4.5L ce se afla in baia de ulei...

 

Unde ai atașat pdf ul

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Off topic...sper sa nu deranjez.

sch uleiul in cutie la un WH ca urmare a deteriorarii volantei. Am bagat 8L ca ...nu am fost atent la cerinte adica 9 L si zice mecanicul ca mai trebuie 6 langa cei 8 pt ca atunci cand se demonteaza cutia ca urmare a sch de volanta se goleste tot sistemul si programul asa da 13.5 L.

masina actualmente nu sch treptele in D.

Care ar fi problema si cantitatea reala..? Daca cineva a mai facut aceasta operatiune de sch volanta.

multumesc!

In Romania LEGEA E BARIERA:-peste care trec dulaii- pe sub care trec cateii- in fata careia stau PROSTII !
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare! 

MI-am  schimbat singur uleiul la o cutie de viteze 722.661 de pe un ML W163 2.7 fara buson golire convertor cuplu. Uleiul folosit a fost ulei Mercedes 236.14 cam 12 Litri, filtru + garnitura Mahle, mufa(de fapt e carcasa plastic cu o-ringuri mufa) Febi .

 

 

Pe scurt am procedat cam asa:

- am golit uleiul din baie  - am incercat sa desfac busonul golire baie ulei cutie - nu am reusit deoarece a fost strans sanatos si am fost nevoit sa demontez baia (incinsa) cu ulei in ea... a fost distractiv;

- dupa demontarea baii de ulei se scoate filtrul- si aici mai curge ceva ulei si se curtata baia + magnetul din baie (in cazul meu  avea un strat fin de mazga pe magnet si foarte putin pe fundul baii - probabil ceva span de granulatie foarte fina) - aici mentionez ca uleiul in cutie arata foarte rau(extrem de negru), dar cutia schimba destul de bine ; 

- dupa curatirea baii si a magnetului, se demonteaza protectia/capacul din dreapta cutiei de la mufa electrica a cutiei si se inlocuieste mufa (carcasa plastic) , se monteaza filtrul nou , garnitura noua pe baie si se pune baia inapoi - suruburile baii se strang cu 8Nm cuplu, iar cel de la busonul de golire baie la 20Nm; 

- cu ajutorul unei palnii se adauga 5Litri ulei pe la teava de la joja (unii spun ca si 4Litri ajung)

- se demonteaza surubul holender de la conducta de retur din dreapta cutiei si se conecteaza la o piesa (pe care se pune un furtun - eu am folosit  transparent cam 2m pt a vedea culoarea uleiului) pe care eu am facut-o la strungar pentru a ma ajuta la aceasta operatiune;

- am folosit un bidon de 5 litri pe care am facut gradatie la 3litri ;

- cu conducta de retur demontata si conectata la furtun si furtunul indreptat in bidonul de 5L , cu cei 5 litri de ulei nou se porneste motorul (necesita inca o persoana ) si se trece prin toate treptele - PRND si 4321 - 1234 DNRP  - am aproximat cam 3secunde la fiecare deoarece uleiul incepe sa curga destul de rapid prin furtun in bidon si la gradatia de 3Litri se Opreste motorul;

- se adauga 3litri si se repeta operatiunea de 2ori ;

- dupa operatiune recomand sa se inlocuiasca saibele din aluminiu de la conducta pentru o mai buna etansare - eu am gasit din cupru;

 Aici as mai adauga un comentariu: sa folositi 14 litri(cum este dat in procedura oficiala) si nu 11L in prima faza ca mine - eu ma gandisem ca ajung 11Litri dupa formula 5L(in prima faza) si 2 goliri si reumpleri de 3L; au ajuns cumva dar cam la limita ... ar fi fost mai ok sa mai existe inca o golire/reumplere de 3L; dupa operatiune mi-au mai fost necesari fix 1L pentru completare si ajustarea nivelului corect al uleiului rece/cald cu ajutorul Jojei;

 

 

WhatsApp Image 2022-03-17 at 10.04.36.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-26 at 09.09.49.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-26 at 09.09.50.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-26 at 09.09.50 (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-03-26 at 09.09.50 (2).jpeg

Edited by ghostface

"don't get scared, be prepared for the worst"

frontera pregatita de razboi

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use