Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015


mihaituk

Postări Recomandate

Iata ca dupa cateva luni de pregatire si documentare, suntem in masura sa trecem la etapa finala. Ideea ne-a trecut prin minte (a lui Cornel si a mea simultan) in 2012 cand, la capatul Siberiei, credeam noi, am vazut un mic indicator in Topolinoe, cu un nume: Batagay. Harta mea l-a identificat la mai bine de 600 de kilometri nord de unde eram. Am gandit atunci ca nu eram la capatul lumii, dar oare ce se intampla mai departe?

 

Si am cercetat, gasind mii de kilometri care asteapta sa fie explorati, asezari si locuri pe care nici nu ni le imaginam.

 

Am inceput sa visam la o expeditie mai aparte, catre locuri extreme, cu temperaturi extreme si la distante la fel de extreme. Ce a rezultat:

 

DESTINATIE FINALA

 

Tiksi, (rus. Тикси), un orasel intemeiat prin anii 30 pe locul in care au ajuns accidental cativa exploratori rusi la inceputul sec. XX, actualmente capitala districtului Bulunsky, parte a Republicii Sakha Yakutia. Populatia actuala numara cca. 5000 de suflete, mai putin de jumatate din cati erau in anul 1989, inainte de destramarea Uniunii Sovietice. (sursa: Wikipedia). Port la Marea Laptev, componenta a Oceanului Inghetat, dar si in proximitatea deltei fluviului Lena, care strabate intreaga Siberie, din Baikal pana aici, la Tiksi.

Coordonate: N71 41 45.7 E128 53 17.2

 

SCOPURI

 

- Traversarea celei mai mari, salbatice si izolate regiuni ale planetei, Siberia.

- Cunoasterea habitatului natural de iarna din taigaua ruseasta si tundra siberiana

- Parcurgerea cu trei masini Toyota Landcruiser a unor cai dificile de circulatie, asa numitele drumuri de iarna, zimnice, practicabile doar cu uriasele Ural sau Kamaz.

- Popularizarea unei zone complet necunoscute romanilor, Yakutia, cu un teritoriu cat India sau aproape jumatate din Europa de astazi.

- Realizarea unui film documentar, a unui reportaj fotografic si a unei publicatii editoriale despre iarna extrema siberiana, despre asezarile parcurse si despre evenimentele petrecute.

- Realizarea unui fotoreportaj cu cele cateva lagare din gulagul stalinist, in ruina, dar inca prezente in mijlocul acestei inchisori naturale.

- Cunoasterea unor comunitati de oameni situate la foarte mare departare de zonele accesibile, vechile populatii locale de yakuti, dolgani si evenki, pana ieri nomade.

 

PERIOADA ESTIMATA

 

20 ianuarie – 20 martie 2015

TRASEU

Bucuresti – Kosice – Minsk - Moscova – Omsk – Irkutsk – Yakutsk – Topolinoe – Batagay – Tiksi – Yurung Haya – Saskylah - Udachny – Myrny – Yakutsk – Irkutsk – Moscova – Bucuresti

Total distanta estimata, fara bucle, 28.082 km

Din care:

Drumuri de iarna (zimnice) – 3858 km

Segment Drumul Oaselor – Kolâma – 768 km

 

ORGANIZATORI

 

OFFROAD CLUB SIBIU

DISCOVERING TRANSYLVANIA

 

ECHIPAJ

 

Mihai TUCA – coordonator expediție, arhitect, navigație, mecanica auto, fotograf

Andrei NISTOR – arhitect, fotograf, promovare

Cornel ZAMFIRESCU – navigație, mecanica auto, cunoscător limba rusa la perfecție

Andrei MUSETEANU – inginer, navigație, promovare

Sebastian POPESCU – producător media, scenariu, fotograf, cameraman, director media

Viorel GINGU – editor video, cameraman, responsabil tehnici supraviețuire

Mihai SUKOSD – stomatolog, navigație, promovare

 

Deocamdata atat, vom mai reveni cu una alta pe masura ce avansam.

 

Siteul de prezentare este http://tiksi.offroadclubsibiu.ro/

Pe facebook postam pe OffdoadClub Sibiu si Discovering Transylvania

 

Cele bune,

mihai

 

 

ge1.thumb.jpg.3538957a295dfcb8b65c6aefa4bd1b23.jpg

 

GARMINmic.thumb.jpg.b8f40512b34d5519ac863bec14994dc2.jpg

Editat de Max
  • Like 2

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Felicitari pentru initiativa expeditiei.

Suna extrem de interesant si ambitios planul acestei ture.

Am sa va urmaresc cu interes si curiozitate.

Bafta!

ZULU

44 Africa

TOYOTA Land Cruiser - Nothing to prove!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

V-ati inhamat la o sanie a naibii de grea.

Va doresc din toata inima, succes !

Dintre multele intrebari pe care mi le-a ridicat informatia voastra, raman la una singura: dece tocmai acea perioada? Nu e cam prea mult intuneric?

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Dintre multele intrebari pe care mi le-a ridicat informatia voastra, raman la una singura: dece tocmai acea perioada? Nu e cam prea mult intuneric?

 

Corecta intrebarea.

Perioada este aleasa datorita faptului ca din totalul distantei, cca 3850 km vor fi parcursi pe raurile inghetate si pe suprafata inghetata a tundrei. Au fost cazuri cand pe la jumatatea lui martie s-au intamplat dezgheturi bruste sau inversiuni ciudate de temperatura, si nu am vrea sa ramanem blocati pana la vara, cand poate trece vaporasul :wink: .

Oricum, pe la jumatatea lui februarie, cand preconizam sa atingem cel mai nordic punct (pe la 73 grade nord), ziua s-ar intinde deja pe 7-8 ore. Daca prindem si o luna plina, e ca ziua. Sau vreo aurora boreala..

Si tot de pe atunci temperaturile se mai linistesc, fara sa mai coboare constant catre minus 50. Dupa 1 aprilie temperaturile cresc destul de brusc si apar tot felul de efecte in straturile de gheturi si ape de dedesubt.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Extraordinara initiativa voastra.

 

Cateva curiozitati

 

1. Media zilnica iese undeva la 500 de km parcursi. Nu e cam mult avand in vedere "calitatea" drumurilor parcurse?

 

2. Nu ati avut probleme pe partea de obtinere de viza? Am un prieten care a renuntat la o tura de 2 luni cu caiacul pe Volga din cauza inaspririi condiitilor de viza turistica.

 

3. Drumul de intoarcere il faceti pe aceeasi ruta sau inca nu e conturat?

 

Bafta maxima, visez si eu de ceva vreme la o astfel de expeditie...

Am fost in :lr cu :old ca :dr1. A fost :ih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Extraordinara initiativa voastra.

 

Cateva curiozitati

 

1. Media zilnica iese undeva la 500 de km parcursi. Nu e cam mult avand in vedere "calitatea" drumurilor parcurse?

 

2. Nu ati avut probleme pe partea de obtinere de viza? Am un prieten care a renuntat la o tura de 2 luni cu caiacul pe Volga din cauza inaspririi condiitilor de viza turistica.

 

3. Drumul de intoarcere il faceti pe aceeasi ruta sau inca nu e conturat?

 

Bafta maxima, visez si eu de ceva vreme la o astfel de expeditie...

 

Media zilnica nu reflecta intru totul distantele zilnice, pe care le-am calculat pe fiecare etapa si tip de drum. De exemplu, pana la Baikal (cca 7000 km dus si 7000 intors) sunt magistralele rusesti unde vom merge „ata”, la o medie de 7-800 km/zi, regim testat si in 2012 cand am facut respectivul drum. Apoi insa, drumul va capata alte valente, vor fi zile cand anticipam un maxim de 100-120 km/zi, asta daca nu e furtuna de zapada, care ne-ar putea tine in loc chiar si zile. Prin urmare, surprize vor fi. Incercam sa le anticipam prin prevederea de zile de pauza in graficul nostru.

 

Vizele sunt in curs de obtinere, deocamdata nu par sa fie probleme. Abia de acum incolo le putem solicita anticipat. Dam de veste cand le vom avea.

 

Drumul de intoarcere este acelasi de la Yakutsk incoace, alta varianta nu exista. Se poate vedea pe harta din primul post.

 

Multumim de incurajari!

 

:wink:

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Mihai,

Am făcut si eu același drum acum doua-trei luni si media de 700 km/zi ne-a cam ținut in mașina de dimineața pana-n noapte. Se face, dar nu mai ai timp de altceva.

Se lucrează la lărgirea magistralei est-vest si sunt multe dopuri, am stat ore multe la cozi.

Poate când ajungeți voi, fiind iarna, regii rusești in ale asfaltului (dacă or avea si ei) sunt in vacanța si se mai fluidizează.

 

Ca observației la traseu, dacă urcați spre Moscova intrați in zona aglomerata, atât la trecerea din Belarus cât si restul drumului spre capitala. Noi am ales varianta cu trecerea prin Brest si apoi Samara, după care drumul pe care-l aveți si voi. Porțiunea in lucru cam de acolo a început, deci de ea nu scăpați.

Pentru întoarcere puteți încerca prin Turcia, drumul e bun si mai diversificați. Noi am dormit pe malul marii si tare ne-a plăcut (dar era vara 😃). Georgia a fost minunata si relaxanta după trecerea prin Abhazia.

 

Dacă va faceți pregătirea actelor temeinic, cu invitația cât mai reala 😃, nu vor fi probleme cu vizele (de altfel, aveți doua de toate).

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Ambitioasa expeditie,felicitari! O sa va uermaresc cu interes!

Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Mihai,

Am făcut si eu același drum acum doua-trei luni si media de 700 km/zi ne-a cam ținut in mașina de dimineața pana-n noapte. Se face, dar nu mai ai timp de altceva.

Se lucrează la lărgirea magistralei est-vest si sunt multe dopuri, am stat ore multe la cozi.

Poate când ajungeți voi, fiind iarna, regii rusești in ale asfaltului (dacă or avea si ei) sunt in vacanța si se mai fluidizează.

 

Ca observației la traseu, dacă urcați spre Moscova intrați in zona aglomerata, atât la trecerea din Belarus cât si restul drumului spre capitala. Noi am ales varianta cu trecerea prin Brest si apoi Samara, după care drumul pe care-l aveți si voi. Porțiunea in lucru cam de acolo a început, deci de ea nu scăpați.

Pentru întoarcere puteți încerca prin Turcia, drumul e bun si mai diversificați. Noi am dormit pe malul marii si tare ne-a plăcut (dar era vara ). Georgia a fost minunata si relaxanta după trecerea prin Abhazia.

 

Dacă va faceți pregătirea actelor temeinic, cu invitația cât mai reala , nu vor fi probleme cu vizele (de altfel, aveți doua de toate).

 

Succes

 

Salut Vali,

Este corect ce ai zis referitor la statul (de fapt mersul) in masina de dimineata pana noaptea, asa am si planificat, fara sa mai avem alte opriri turistice pana la Baikal (Irkutsk). Am rezervat pentru acesti primi 7800 km cam 11 zile si, tinand cont si de experienta drumului nostru din 2012 (tot pe acolo, catre Magadan), credem ca ne vom putea tine de timing. In 2012 am mers chiar mai iute, am oprit doar de doua ori peste noapte in decursul a noua nopti, in rest gaz gaz. Bucata asta de Rusie ar fi mai placuta vara, ca destinatie turistica, nu le putem face pe toate acum, ne concentram pe bucla Yakutsk - Tiksi - Yakutsk.

Banuiesc ca fiind frig peste tot, nu se mai sapa sau asfalteaza, deci vor fi doar dopurile de care ai pomenit, cauzate de traficul din jurul Moscovei si alte mici incidente, pe care le asteptam (trecerea Uralilor de exemplu).

Nu putem urma decat varianta Belarus-Moscova, Turcia este o problema pentru unul dintre noi care are o mica interdictie..

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Foarte tare! Eu sunt curios cum va veti pregati masinile pentru asa ceva?

 

 

Deocamdata masinile sunt in revizii mecanice foarte atente in punti, roti si prin cutii. Foarte importante vor fi blocantele, autonomia de combustibil, comportarea la frig.

 

Din lista de masuri putem enumera:

 

- webasto obligatoriu, incercam sa punem si cele pentru apa.

- vaseline de joasa temperatura prin rulmenti, cele standard se duc doar pana la minus 30.

- izolatia termica prin usi si aripi, cu folii speciale, pentru un mic confort interior

- parbriz dublat, executie locala in Yakutsk

- antigel de joasa temperatura

- izolatii conducte combustibil si furtnuele blocante, eventual cu fir incalzitor

- izolatii termice motor

- accesorii interioare diverse, configurare sisteme navigatii.

 

Pe masura de avansam, mai punem o poza, doua.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Foarte importante vor fi blocantele, autonomia de combustibil, comportarea la frig.

 

Scarite/placi de zapada(nisip) ce o sa folositi?

Lanturi si anvelope ce o sa fie?

 

Blocantele sunt ok, dar la zapda neajutate pot mai rau sa incurce.

 

Era mai de mult un articol pe english rusia cu 3 nissan patrol si un fj care au facut cam traseul vostru. Presupun ca il stiti.

Toate aveau anvelope de iarna - nu AT/nu MT.

TLC KDJ120
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Scarite/placi de zapada(nisip) ce o sa folositi?

Lanturi si anvelope ce o sa fie?

 

Blocantele sunt ok, dar la zapda neajutate pot mai rau sa incurce.

 

Era mai de mult un articol pe english rusia cu 3 nissan patrol si un fj care au facut cam traseul vostru. Presupun ca il stiti.

Toate aveau anvelope de iarna - nu AT/nu MT.

 

Avem vreo 6 sandplates din aluminiu, o sa vedem daca imprumutam si unele din plastic care cica s-ar cupla intre ele.

 

Anvelope cred ca vom lua din Moscova, ne-am fixat deocamdata pe Yokohama Geolandar I/T, anvelope care au mai fost pe acolo, insa nu gasim pe piata europeana ci doar in state sau in Rusia. Am incercat si Goodyear Duratrac, insa nu au pe 35 inch.

Asta au avut si rusii care au fost anul acesta prin zona. Cei cu Patroalele au avut cred acelasi profil, asa pare din pozele lor (stim pe de rost tura lor :grin:, dar este un pic mai la vest, doar un segment este comun).

 

Cu MT-urile nu ai ce face, iar cu lanturi esti pierdut, sapi in jos. In 2012 le-am carat degeaba 26000 km. Si au cam o suta de kile.

 

Ideea este de a putea rula cu aer cat mai putin in anvelope, inca ne gandim la variantele tehnice. Beadlockurile sunt tare scumpe si manopera la greu, iar sistemul cu camere este delicat, la rotatie cu presiune joasa camerele se invart pe jante. O sa testam un sistem cu dublu adeziva intre janta si camera.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Banda adezivă nu mi se pare o soluție buna, m-a gândesc ca nu se va comporta tocmai bine la frig. Poate un adeziv siliconic, elastic ar fi o varianta mai buna.

Camere groase eu am găsit la cei care vand piese pentru utilaje agricole, sunt un pic cam scumpe, dar sunt groase si rezistente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Constructorii de ArctickTrucks, in scopul prevenirii dejantarii la rularea cu presiuni mici in roti, folosesc o vopsea cu continut mare de quartz, pe care o aplica cu pensula, pe o latime de aprox 5cm, pe jante, in zona de contact a anvelopei cu janta.

Nu am apucat sa experimentez pe masina mea dar o voi face in viitorul apropiat.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Salutam aceasta intentie temerara, nebuneasca si provocatoare si asteptam cu interes desfasurarea expeditiei. Cand citesti asa ceva nu poti spune ca macar odata te poti abtine sa nu te visezi macar 5 minute in pielea voastra.

Ma bucur ca inca exista oameni care considera ca viata merita traita si asta nu oricum, avantandu-se intr-o asemenea experienta.

 

 

In ceea ce priveste webasto:

 

Am studiat cateva luni bune pana sa ma hotarasc la ce webasto sa pun pe masina. M-am oprit la ThermoTop Z, ptr ca este usor adaptabil fierataniilor noastre. La aplicatiile la care este pus este gandit sa mearga cu motorul pornit.

 

Totusi la montaj care va fi in habitaclul motor trebuie sa aveti in vedere urmatoarele chestii:

-un webasto pe apa consuma in jur de 42w daca se leaga direct pe motor, strict ptr incalzirea motorului fara a fi folosit si la incalzirea habitaclului. Acesta duce apa de pe circuit la aproximativ 50gr si o pastreaza asa. Consuma in jur de 0.8 litri carburant / 4 ore intre +20 si -20gr. Automat consumul se salta simtitor daca temperatura de afara scade sub aceste limite.

 

-in conditiile in care se leaga si la circuitul de radiatoare si pe aeroterma masinii se pune pe treapta 1 a aerotermei si in conditiile de motor oprit mai apare un alt (mare) consumator - aeroterma. In conditii normale acesta descarca aproape total o baterie de 100A dupa aproximativ 8 ore de functionare. In momentul in care curentul in baterie scade sub limita acesta se opreste automat. Frigul, dupa parerea mea, influenteaza in mod direct conservarea amperajului bateriei. Si orele de functionare al sculei de incalzire de asemenea.

 

Automat ptr a putea monta acest dispozitiv trebuie sa ai o a doua baterie ptr pornire. Si implicit un sistem de management al bateriilor ptr incarcare. Nu stiu daca mai multe cicluri succesive de descarcare ale bateriilor nu le deterioreaza mai ales daca temperaturile de afara sunt cu multe grade cu minus.

 

A doua varianta ptr incalzirea habitaclului este webasto pe aer. Consuma intre 42-48w, se monteaza in habitaclul masinii si asigura strict doar incalzirea acestuia. Am acest dispozitiv pe cateva masini si il folosesc de ani buni (chiar si 12h pe zi) fara a afecta in vreun fel bateria. Doar ca aceasta scula nu incalzeste apa din motor.

 

De asemenea nu stiu daca poate fi folosit la temperaturi foarte joase, cand motorina isi schimba fluiditatea.

 

In tot cazul, daca ar fi dupa mine as folosi ptr temperaturi foarte scazute, scule de incalzire pe benzina ptr ca la aceastea se minimizeaza riscul inghetului de carburant. Si in egala masura as incerca sa imi constuiesc un mijloc de redresare al unei a 3-a baterii - online. Adica atata timp cat masina merge, sa-mi incarc o a 3-a baterie pe care sa o folosesc strict la incalzire. Acest proces presupune invertor si redresor sau dupa caz un redresor de mic amperaj la 12v.

 

In ceea ce privesc anvelopele mai ales daca doriti sa le folositi in conditii de presiune scazuta trebuie sa va uitati dupa anvelope cu ranforsari pe flancuri. Cauciucul in conditii de temperatura joasa devine casant si daca nu exista ranforsari pe flancurile anvelopei atunci sub presiunea greutatii masinii (vorbim aici de aproximativ 3to, corect?) automat vor intervenii fenomenul de slabire a flancului si implicit crapare sau pur si simplu taiere... Din ce am vazut eu Yokohama nu prezinta aceste caracteristici dar e posibil sa ma insel. Pe dimensiuni mai mari cred ca gasiti anvelope si la Bridgestone.

 

Sistemul de bedlock exterior nu mi se pare o solutie viabila ptr ca la demontarea / montarea acestuia veti pierde foarte multe ore. De asemenea acest sistem vizeaza cauciucuri cu ranforsare (sustinere) de flanc.

Studiez de ceva timp insa celalalt sistem, bedlockul interior doar ca nu am gasit inca o solutie viabila.

 

Cam asta e ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Webasto pe apa ar trebui sa suplimenteze incalzirea motorului in mers, daca frigul este prea prea (cu toate ca un 4,2 D ar trebui sa nu sufere a ralanti, as zice eu), si sa ajute motorul la pornire dupa o stationare mai lunga. Pentru incalzirea habitaclului avem si noi instalate deja sisteme Airtop, care merg foarte bine. Ne pregatim si pentru functionarea non stop a motorului, cel putin pentru etapa de tundra, de doua saptamani.

 

O varianta de compromis ar putea fi un schimbator de calcura aer/apa pe esapamentul de la AirTop, legat la o pompa de apa pe instalatia de racire a motorului. E o caldura mare pe esapamentul acesta, care se pierde in zadar. Mai studiem.

 

Referitor la motorine, rusii le au aditivate, special pentru temperaturi joase, astfel ca nu e este teama de viscozitate mare.

 

Toate trei masinile au 2 baterii, fiind cu pornirea pe 24V, asa sunt construite. O sa avem a treia baterie prin bagaj, de rezerva. La mine cel putin bateriile sunt in spatele banchetei a doua, mai la caldura, sper sa ajute in mentinerea functionarii optime.

 

In ceea ce priveste anvelopele, problema cea mai mare care apare este legata de patrunderea zapezii si a gheii intre janta si anvelopa, din cauza presiunii scazute din roti, si de acolo dejantarea sau pierderea completa a aerului. Din acest motiv, lipirea anvelopei de janta nu prea ar functiona, credem noi. Sistemul de beadlockuri interioare ar fi ok, insa un pic complicat la manufactura si echilibrare roata. Cu camerele mai studiem sistemul de lipire pe janta, insa si acolo poate aparea o frecare intre anvelope si camere, la partea exteroara.

 

Baietii de la Arctic Trucks mi se par destul de exagetati ca pret, la furnizorul din China (doar acolo se fabrica) o anvelopa costa 200 USD iar la ei in Islanda este 530 euro fara transport, taxe si alte comisioane. Banuiesc ca anvelopa Arctic Trucks este mai groasa la contactul cu janta.

In plus, la 38 de inch ar fi nevoie de reductii peste 4,88m cum avem acum, ne trebuie turatii foarte joase la roata. Spatiu ar fi la aripi.

 

:h5

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Va recomand strict sa faceti cunostinta cel mai putin cu http://nub1an.livejournal.com/

Si aratati lui planul d-stra. El e prea ambitioz :)

D-ar oricum bafta :)

 

 

P.s

Inca

40050_original.jpg.7ba2a3ba58b13a046bef19e2f1096cb6.jpg

 

https://www.facebook.com/Yakutia

Editat de klexx
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Va recomand strict sa faceti cunostinta cel mai putin cu http://nub1an.livejournal.com/

Si aratati lui planul d-stra. El e prea ambitioz :)

D-ar oricum bafta :)

 

 

P.s

Inca

[ATTACH=CONFIG]229862[/ATTACH]

 

https://www.facebook.com/Yakutia

 

Cornel a luat niste legaturi, sunt mai mullti rusi care au facut minunatii dintr-astea. Iar jurnalele lor le-am parcurs de cateva ori. Am primit si sfaturi si recomandari, foarte pretioase, desigur.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Bateriile care sunt mutate in interior ar trebui inchise in carcase aproximativ etanse sau cel putin cu capace , dar legate la exterior cu cate un tub mic de ventilatie .Acumulatorii produc ceva gaze , nu multe dar neplacute si nesanatoase .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Webasto pe apa ar trebui sa suplimenteze incalzirea motorului in mers, daca frigul este prea prea (cu toate ca un 4,2 D ar trebui sa nu sufere a ralanti, as zice eu), si sa ajute motorul la pornire dupa o stationare mai lunga. Pentru incalzirea habitaclului avem si noi instalate deja sisteme Airtop, care merg foarte bine. Ne pregatim si pentru functionarea non stop a motorului, cel putin pentru etapa de tundra, de doua saptamani.

 

O varianta de compromis ar putea fi un schimbator de calcura aer/apa pe esapamentul de la AirTop, legat la o pompa de apa pe instalatia de racire a motorului. E o caldura mare pe esapamentul acesta, care se pierde in zadar. Mai studiem.

 

Referitor la motorine, rusii le au aditivate, special pentru temperaturi joase, astfel ca nu e este teama de viscozitate mare.

 

Toate trei masinile au 2 baterii, fiind cu pornirea pe 24V, asa sunt construite. O sa avem a treia baterie prin bagaj, de rezerva. La mine cel putin bateriile sunt in spatele banchetei a doua, mai la caldura, sper sa ajute in mentinerea functionarii optime.

 

In ceea ce priveste anvelopele, problema cea mai mare care apare este legata de patrunderea zapezii si a gheii intre janta si anvelopa, din cauza presiunii scazute din roti, si de acolo dejantarea sau pierderea completa a aerului. Din acest motiv, lipirea anvelopei de janta nu prea ar functiona, credem noi. Sistemul de beadlockuri interioare ar fi ok, insa un pic complicat la manufactura si echilibrare roata. Cu camerele mai studiem sistemul de lipire pe janta, insa si acolo poate aparea o frecare intre anvelope si camere, la partea exteroara.

 

Baietii de la Arctic Trucks mi se par destul de exagetati ca pret, la furnizorul din China (doar acolo se fabrica) o anvelopa costa 200 USD iar la ei in Islanda este 530 euro fara transport, taxe si alte comisioane. Banuiesc ca anvelopa Arctic Trucks este mai groasa la contactul cu janta.

In plus, la 38 de inch ar fi nevoie de reductii peste 4,88m cum avem acum, ne trebuie turatii foarte joase la roata. Spatiu ar fi la aripi.

 

:h5

Salut si bafta, cand am fost in Islanda la Arctic Trucks am vazut la ei gentile pentru joasa presiune au acel umar interior ( care tine anvelopa)mai mare si nu da voie sa sara anvelopa.Megeam cu presiune de 0.2 bar si chear daca pierdea total aerul nu se dejanta.Se poate mari acel umar cu un strat de sudura care se rectifica.Se pot cumpara genti si de la ei cu 120 euro bucata dar nu aveau numai cu J 14 care sunt cam late pentru 35- uri.Am stat o zi la ei in atelier am vazut si am invatat multe lucruri in ce priveste pregatirea masinilor pentru mers pe zapada mare,ma bucur pentru voi si daca credeti ca va pot ajuta cu ceva contactatima la tel 0745010380.

mult noroc Liviu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

Aici ceva foto al drumului de iarna-zimnic intre Usti-Kut si Mirnai din acest an, martie-aprilie 2014. http://travel.drom.ru/30583/ Intr-adevar spre aprilie acest drumul a devenit aproape inaccesibil. Vezi tu - Global warming! Va tin pumnii. Succese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: EXPEDITIE ARCTICA BUCURESTI – TIKSI – BUCURESTI - Ianuarie/Martie 2015

 

,

........ Noi am dormit pe malul marii si tare ne-a plăcut (dar era vara ). Georgia a fost minunata si relaxanta după trecerea prin Abhazia.

 

......

 

Succes

 

Nu e exact in tema, dar m-a interesat momentul cu Abhazia. Ati trecut prin Abhazia, din Rusia spre Georgia cu masina proprie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare