Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut


shoricelu
 Share

Recommended Posts

De ceva vreme (peste 1 an, dar la umezeala de cand am luat masina) am scartait pe cureaua de accesorii din dreapta. Am schimbat acum aprox 1 an ambele curele iar dupa schimbare a urlat si mai des si mai tare. Am fost cu ea inapoi si mi-a mai fost detensionata cureaua din dreapta, nemaifacand galagie decat rareori, dar mai ales daca porneam motorul/lumini si dupa 5 secunde dadeam sa plec. Am ajuns sa stau in parcare cu motorul pornit 2-3 minute si plecam fara sa mai scartaie nicio curea.

Din toamna asta, belea: la umezeala dar TOTDEAUNA cand am consumatori mai multi (stergatoare, dezaburire, ventilatie/AC/frane mai puternice/viraj cu cap de cursa) cureaua o ia razna si scartaie cu minutele (chiar si 10 minute, daca pastrez consumatori multi) dupa care, probabil cand calculatorul vede nush ce tensiuni ajunse la normal, tace. Dar o apuca iar la frane mai puternice sau la curbe stranse (in U).

 

Stie cineva sa-mi dea un cod de curele accesorii pe original? Ma gandesc sa incep cu astea si apoi sa trec la verificat alternator/pompa servo.

 

Sau....? O fi din alceva...

Jimny "moapsa" M13A
Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Salut,

Si mie imi scartaie. A inceput exact dupa ce am schimbat curelele. Nu am avut curiozitatea sa pun curele originale si sa vad daca mai face. O sa urmaresc topicul asta :).

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

La mine, la una din masini, "scartaitui" a fost inceputul sfarsitului. Evident, n-am stiut sa interpretez corect "semnele", mi-au fost explicate cand am ajuns cu alternatorul "in punga" la reparat:grin: Diagnosticul a fost: rulmenti blocati de mizerie, alternator supraincalzit (si arsa bobina stator), de consumatori! Rezolvarea: schimbat bobina stator, schimbat rulmenti, schimbat perii carbune.

Nu spun ca e neaparat acelasi lucru, dar nu strica o verificare preventiva a alternatorului:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

@shoricelu: vezi sa nu scirtie de la rola intinzatoare (if applicable). De regula, cureaua patineaza pentru ca nu este intinsa suficient.

Curelele difera in functie de dotarile masinii: AC, servo, etc. Eu am AC si intinderea la cureaua alternatorului se face chiar din pozitia alternatorului pe bratul mobil. Spune aici dotarile masinii ca sint mai multe cazuri.

Jocul la rulmenti se verifica simplu, daca eliberezi alternatorul de pe curea. In mod normal jocul trebuie sa fie 0 si rotorul trebuie sa se invirta usor si uniform, adica sa nu agate in anumite pozitii.

 

Am avut si eu acelasi simptom, exact la fel, doar ca era de la rola intinzatoare de la AC + servo. Am inlocuit-o cind am schimbat curelele si avea joc mare.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

De ceva vreme (peste 1 an, dar la umezeala de cand am luat masina) am scartait pe cureaua de accesorii din dreapta. Am schimbat acum aprox 1 an ambele curele iar dupa schimbare a urlat si mai des si mai tare. Am fost cu ea inapoi si mi-a mai fost detensionata cureaua din dreapta, nemaifacand galagie decat rareori, dar mai ales daca porneam motorul/lumini si dupa 5 secunde dadeam sa plec. Am ajuns sa stau in parcare cu motorul pornit 2-3 minute si plecam fara sa mai scartaie nicio curea.

Din toamna asta, belea: la umezeala dar TOTDEAUNA cand am consumatori mai multi (stergatoare, dezaburire, ventilatie/AC/frane mai puternice/viraj cu cap de cursa) cureaua o ia razna si scartaie cu minutele (chiar si 10 minute, daca pastrez consumatori multi) dupa care, probabil cand calculatorul vede nush ce tensiuni ajunse la normal, tace. Dar o apuca iar la frane mai puternice sau la curbe stranse (in U).

 

 

bine ai venit in clubul Jimny-urilor scartzaitoare.

 

nu este o problema izolata ca si pe bigjimny si pe auszookers, chiar si pe suzukiclub.ru se plang utilizatorii de mieunatul curelelor.

 

al meu scartaia de cind am luat-o si de atunci am schimbat de doua ori curelele si tot scartaie.

nu este de la rola intinzatoare de la AC ca i-am schimbat deja rulmentul. este de la cureaua blestemata.

 

cureaua continental scartia, dar cea bosch este absolut ingrozitoare. acum am cumparat dayco poate asta o sa scartie mai putin.

ca sa nu inebuneasca de cap, oamenii de la statia ITP, au uns fulia alternatorului cu sapun si a tacut, dar doar pentru doua zile.

am folosit si cu spray antiscartz de dat pe curele. dupa doua zile de liniste si-a revenit.

 

 

 

Stie cineva sa-mi dea un cod de curele accesorii pe original? Ma gandesc sa incep cu astea si apoi sa trec la verificat alternator/pompa servo.

 

 

daca ai motor G13BB cureaua are codul 17521-86500 si codul generic 4PK815. originala costa in jur de 35-40 lei

cureaua de la pompa servo la masinile fara AC are codul 17521-86500 si codul generic 4PK815.

cureaua de la pompa servo la masinile cu AC are codul 49180-60G10 si codul generic 4PK900. originala costa in jur de 200 lei

 

 

daca ai motor M13A cureaua are codul 95141-50F01 si codul generic 4PK835. originala costa in jur de 120 lei.

cureaua de la pompa servo la masinile fara AC are codul 49180-60B20 si codul generic 4PK850. originala costa in jur de 50 lei

cureaua de la pompa servo la masinile cu AC are codul 17521-52E00 si codul generic 4PK950. originala costa in jur de 100 lei

 

 

daca cumperi curele originale spune-ne cine-i producatorul.

Edited by minitehnicusro
  • Like 3

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Si a mea scartaia la umezeala inainte sa-i schimb curelele (contitech) + rola intinzatoare (skf) si mult mai tare dupa ce le-am inlocuit chiar si dupa ce se incalzea, din ce in ce mai des si mai tare, sfida claxonul :grin: . Acum vreo luna au fost intinse ambele curele si A TACUT complet. Din ce am inteles de la mecanic nu au fost intinse complet de la inceput. Sper sa pastreze linistea :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Tocmai voiam sa ma plang :grin: dar se pare ca nu am de ce. Speta: la jimny al meu, cumparat la 17.000 km am observat ca la frig (inca de acum 2 ani) se aude ca un harait (mai mult decit un scatait) in primele minute dupa prima pornire a motorului (temperaturi sub 0 grade)..vara nu se aude nimic. La service-ul de 40.000 am schimbat curelele, la Doly in Iasi. Dupa schimbare, in prima zi scartaia de nu mai puteam sta in masina. Am lasat-o la ei si mi-au zis ca au curatit nush ce oricum nu a mai scartait insa haraiala aia la rece s-a pastrat. Ideea este alta. Cind se incalzeste motorul parca se distinge un fel de zgomot pe care l-am indentificat la pompa de servodirectie. E ca un mieunat mai mult decit un scartait. Se aude de la ralati cu usa deschisa, (mai greu cu capul in motor..pt ca se confunda cu alte zgomote). La voi se aude tot asa pompa de servo? Sau ar trebui sa le mai fac o vizita, avand in vedere ca e in ultimul an de garantie extinsa. Mentionez ca nu imi dau seama daca zgomotul asta s-a amplificat sau nu de 2 ani de cind am luat-o. Haraitul de la prima pornire sigur nu, e la fel iar asta de la pompa de servo cu motorul cald nu imi dau seama.

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Eu am schimbat acum o luna cureaua de la servo cu una gates 4PK948. Cea originala arata bine dar am montat sistem AC pe masina si acum cureaua e mai lunga.

Nu am nici o problema cu scartait sau alte sunete. Cred ca secretul este cat de tare intinzi cureaua.

Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

La mine se pare ca scartaitul e una, haraiala e alta. Am ascultat mai atent (cu un bat.stetoscopul mecanicului) si e clar ca e de la pompa de servodirectie. Cred ca e rulmentul pe duca. Ma duc cu ea in garantie sa vad ce se poate face.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Cei care va plangeti ca scartaie cureaua de la alternator!

Aceiasi problema am avut si eu la jimny asa il cumparasem , nu tinea cureaua nici macar 5000 km, ea scartaind din momentul in care o puneai sus. Ca sa constat ca defapt ceea mai mare uzura a curelei este provocata de intinderea initiala a ei( curelei) dupa montajul acesteia, o intindere slaba mai exact, aceasta patinant imediat isi pierde stratul acela aderent care o face sa nu scartaie. Adica e suficient un minut de patinare si s-a dus! Spatiul dintre canelurile curelei se mareste considerabil , nemaiavand strat de aderenta!

A doua cauza a uzurii rapide o reprezinta mersul prin umezeala/ noroi specific off road. UN pic de mizerie pe canaluri si va scartaii din nou , iremediabil.

In concluzie dupa ce am pus o curea contitech noua, intinsa corespunzator nu am mai avut probleme , nu se mai aude nimic nici la cald, nici la rece nici in sarcina maxima !

Dupa 5000 km trebuie obligatoriu verificata si reintinsa daca e cazul.

Bafta!

Edited by Astral
"Umpic" nu exista in limba romana....
Link to comment
Share on other sites

Re: chițăit / scârțâit curea accesorii dreapta (alternator) la consum crescut

 

Au fost foarte ok baietii de la Doly Iasi si dupa ce au diagnosticat ca intr-adevar zgomotul se aude din pompa de servo, au schimbat-o pe garantia extinsa. E adevarat ca zgomotul se auzea doar la rece dar intr-adevar e ceva care totusi am avut senzatia ca se agrava in timp si pana la urma ducea la griparea pompei. Acum intr-adevar se aude altfel motorul.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use