Jump to content
bbh_blocked_dnftl

Frane fata Niva!


Liviu-San
 Share

Recommended Posts

Vin si eu cu o noua problema:grin:

Am vrut sa plec azi cu Niva si m-am intors dupa 3 km.Mirosea in masina a ferodou.Am oprit masina,am vreificat rotile digital si pe dreapta fata aveam discul incins. Am mai avut prin vara problema asta,am schimbat garniturile de la etrier,curatat pistonase si am crezut ca s-a rezolvat problema. Acum vad ca iar se incinge. Masina este folosita ocazional.Sa ma pregatesc sa cumpar un etrier nou? Am in bord aprins martorul de frana,lichidul e la nivel, dar a fost pompa de frana schimbata.Frane are.

Cu martorul care-i treaba,ca placutele nu au fir de senzor:wtf1:

Edited by Liviu-San
Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Ridico pe cric,porneste motorul si calcă frâna,dupa care dute la roata si încearcă sa învârti de ea daca nu harscaie(freacă) rău nui etrierul.Vezi sa nu ai planetara strânsă rău,si astai un motiv sa încingă roata,daca spui ca frâna are

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Ridico pe cric,porneste motorul si calcă frâna,dupa care dute la roata si încearcă sa învârti de ea daca nu harscaie(freacă) rău nui etrierul.Vezi sa nu ai planetara strânsă rău,si astai un motiv sa încingă roata,daca spui ca frâna are

 

Planetara e stransa de fabrica, nu s-a intervenit asupra ei.Afara de placute si garnituri la etrier,nu am umblat la nimic p-acolo.

O sa verific si asta,oricum.Roata nu era incinsa, pt ca in 3 km nu a apucat, doar discul frigea fata de celalalt.

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Alt motiv:ori prea stransi rulmentii(frecare mare),iar daca piuliță se slăbește atunci freacă pe plăcute permanent si incinge,motive ar mai fi,fuzeta daca zic bine ar trebuii sa aibe ambele fete paralele,dar la tine cred ca nu-si mai revin pistonasele,ele trebuind sa se retragă un pic când ridici piciorul dupa frâna.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Re: Frane fata Niva!

 

Am fost la service si am rezolvat problema.Un pistonas din cele 3 ale etrierului era gripat.Am inlocuit toate garniturile pistonaselor si s-a remediat defectul.

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

:) iti cumperi un set nou de garnituri de pistonase :) alea de protectie de se pun pe exterior. le schimbi si merge:)

atentie ca de cele mai multe ori ajungi la schimbat etrierul pana la urma:) ca problema e la garniturile pistonaselor :) varianta simpla si ieftina e sa le schi,bi dar manopera face mai mult decat costa un pistonaj nou complet :) asa ca tot acolo vei ajunge:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Frane fata Niva!

 

Am luat de la Cluj kitul pentru reparatie din poza.

PICT3290.JPG.04f3801c0440f849987828ef5c10d833.JPG

Eu doream sa schimb garniturile de la cele 3 pistonase de la frana fata. Din ce am mai vazut pe net in afara kitul arata putin diferit. Este oare potrivit pentru ce am eu nevoie? Schimb deoarece pierd lichid pe la unul din pistonase.

Daca e ok ce am luat imi poate spune cineva cum pot demonta pistonasul din etrier? Mentionez ca nu am mai facut eu reparatii la masina pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Am luat de la Cluj kitul pentru reparatie din poza.

[ATTACH=CONFIG]264273[/ATTACH]

Eu doream sa schimb garniturile de la cele 3 pistonase de la frana fata. Din ce am mai vazut pe net in afara kitul arata putin diferit. Este oare potrivit pentru ce am eu nevoie? Schimb deoarece pierd lichid pe la unul din pistonase.

Daca e ok ce am luat imi poate spune cineva cum pot demonta pistonasul din etrier? Mentionez ca nu am mai facut eu reparatii la masina pana acum.

 

pistonasul din etrier respective cel care curge, il scoti prin pedale successive pe frana cu grija sa nu se impaneze spre sfarsitul cursei ,dar doar asa iese repede si simplu daca nu e intepenit

desigur la celelalte doua neafectate trebuie sa pui in spatial gol o bucata de lemn cred ca de vreo 40-45mm nu mai stiu exact sa nu iasa si ele sa iasa doar cel de care te plangi

in rest apoi operatiunea e inversa

dupa ce il scoti si il cureti ,speli...etc si schimbi garniture, operatia e inversa,adica pui frumos pistonul in locas si il introduce inapoi in canal, cu capacul de la vasul de lichid scos si de preferat cu o mica presa de etrier facuta dintr-o piulita si o table sanatoasa si un surub pt piulita folosita

restul e aerisire...etc detalii

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Frane fata Niva!

 

Intrebare de baraj, nimeni nu s-a gandit sa schimbe etrierii si sa puna discuri ventilate de pe alta masina? Ca 650 lei sa dau pe un etrier..mi se pare cam mult, garniturile le-am schimbat deja de 2 ori...

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Liviule, cand ai sa te inveti ca per total iesi mult mai scump cu garnituri, slefuiri de piston, manopera, sa nu mai spun ca uzeaza placute, disc cand se blocheaza, si cel mai important pt mine, timp pierdut, decat sa dai 1 mil pe un etrier nou care de duce lejer ani de zile

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Intrebare de baraj, nimeni nu s-a gandit sa schimbe etrierii si sa puna discuri ventilate de pe alta masina? Ca 650 lei sa dau pe un etrier..mi se pare cam mult, garniturile le-am schimbat deja de 2 ori...

 

Multumesc

650 lei pe un etrier mi se pare exagerat de scump

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Salutare,

Ideea este ca roata dreapta fata, imi este infranata, roata stanga fata am rezolvat-o acum 1 an, am desfacut etrierul, am curatat cilindrul, am schimbt garniturile si s-a rezolvat, dar am lucrat vreo 2 zile.

Acum am zis decat sa mai lucrez 2 zile pe etrier, m-am gandit c-ar fi mai bine sa-l inlocuiesc cu totul, dar cand am vazut cat costa, cu 1300 lei (cand m-am uitat ultima data era vreo 650 lei) am zis ca poate gasesc de pe alta masina, ceva second, dar mult mai calitativ. Poate pot pune discuri si pe spate....

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Pai...sunt placutele originale, masina are doar 40000 km, am dus-o la mecanic si-a zis ca mai merg, am insistat sa le schimbe cu unele mai noi, dar la fel se comporta masina.

Ma gandeam, sa pun alte discuri, mai mari si ventilate, alte etriere mai puternice, de pe alta masina.

Nu stiu ce sa zic, de aia cer si alte sfaturi, dar franele existente pe masina, culmea, trec itp-ul, l-am facut acum de curand (19 decembrie) . Masina are o mica variatie de putere stanga dreapta si fata spate (m-am gandit fata spate ca am discuri vs tambur) si stanga dreapta deoarece conductele sunt mai lungi, dar in orice caz, e in limitele acceptate de itp.

La inceput, masina avea niste frane foarte bune, foarte brutale, acum, parca-s cu dacia 1300 din anii 70.

Pentru siguranta, as vrea sa fac ceva, dar sa dau 1100 pe etriere, 350 pe discuri si inca vreo 1000 lei pe spate, mi se pare enorm, tinang cont ca masina, nu cred ca valoreaza 3000 euro :))

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

La rusi gasesti kit de frina pe discuri pentru puntea spate si kit de frina cu discuri ventilate pentru puntea fata. Daca vrei sa schimbi doar etrierele cauta pe net, sunt diverse site-uri si la noi care vind etriere pentru Niva fabricate de diversi producatori.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

la 40 de mii facuti cu placutele le-as schimba instant:)

eu faceam maxim 3-5 mii cu un set dar o calaream mult prin noroi si le toca la greu

faptul ca aveai frane si acum nu mai ai ar trebui sa verifici si functionalitatea repartitorului de la puntea spate

iar ca tevile sunt mai lungi sau mai scurte nu au treaba, hidraulica e aceeasi peste tot, verifica daca ai aerisire facuta bine pe tot sistemul si ca toate pistonasele si cilindrii iti functioneaza, pt ca altfel la tine e posibil sa ai o problema cu pompa de frana

apropo pompa de frana e in 2 trepte si 3 circuite daca imi amintesc eu bine

2 circuite pe fata si unu pe spate iar cele de pe fata sunt progresive in functie de cat de tare apasam pe pedala

adica apesi usor pleaca primul circuit, apesi mai tare pleaca si celalalt si actioneaza restul de pistonase din etrier.

pt ca etrierul e cu 3 pistoane

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Oricate notiuni de mecanica as avea eu, nu am elevator si scule , nici spatiu si timp sa ma ocup de ea !

Eu o duc la mecanic, fiecare imi zice altceva si-si da cu parerea, nici unu nu zice nimic sigur.

Daca as avea un garaj si scule, probabil m-as apuca eu sa o fac de la zero.

Cand am inceput aceasta discutie, in capul meu era simplu, intreb ce etrieri se potrivesc, mi se spune x sau y, merg ii cumpar, duc masina si sistemul de franare la mecanic, si am frane.

Acum incep sa-mi pun anumite intrebari, pompa e buna? Etrierele sunt intr-adevar cu probleme? Repartitorul spate isi face treaba? Discurile? Placutele?

 

Acum nici nu stiu de unde s-o mai apuc, acum vad singura solutie, sa cumpar tot nou, discuri, placute, etriere, conducte, pompa, tamburi, saboti, etc

 

Si eu ma gandeam ca poate scap doar cu 3 garnituri de 11 lei si 2 zile de dat la smirghel de 2000 hidro pentru cilindru

Link to comment
Share on other sites

Re: Frane fata Niva!

 

Ai facut ce trebuia facut. Mai bibileste-o putin.

E bine sa verifici inainte cu cate o roata suspendata daca nu ramane infranata, ca sa nu fii nevoit sa desfaci iar dupa ce rezolvi cu franarea.

Verifica daca e bine aerisita, se mai aeriseste si de la conductele de la pompa, cu atentie cand strangi ca poti sa spargi filetele. Si cu cheie 3/4 ca se rotunjeste hexagonul.

Pompa nu cred ca a cedat din senin daca nu ti-a dat semne de oboseala.

Cred ca n-ai piesa defecta, trebuie doar putin bibilita. Sunt destul de bune piesele asa cum vin ele pe masina, sa schimbi cu alte piese de alta origine e cam mult.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use