Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei


nissan4x4

Postări Recomandate

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

2. Pastrarea capacitatii de alunecare a foilor de arc.

- inlocuirea pastilelor de frictiune dintre foile de arc

- spalarea si gresarea, dupa uscare, a foilor de arc

 

Maestre Luigi, multumesc pentru informatiile nepretuite impartasite pe acest topic, tot respectul pentru ceeace faci.Ma intereseaza ultima fraza care arata modul de intretinere al arcurilor cu foi. Poti te rog sa fi amabil si sa detaliezi ce inseamna gresare si cu ce se face aceasta? Se cunoaste faptul ca zona arcurilor lamelare este expusa 'contaminarii' cu praf, nisip,pietris..etc iar inmagazinarea acestora intre foi nu este de dorit.Care este solutia cea mai buna pentru intretinere foilor de arc.

Multumiri anticipate

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Toata stima pentru acest topic! Cat despre husele de protectie ale arcurilor, pot spune cu siguranta ca GAZ-ul 69 nu avea asa ceva (nici in manualul original nu se pomeneste nimic despre ele) si cu toate ca in timpul serviciului militar am facut printre altele intretinere pe perioada conservarii la diverse masinarii destinate a fi utilizate in cazuri exceptionale, nici unul nu avea huse de protectie pentru arcuri! Foloseam o asa numita "vaselina tehnica de conservare" si deasemenea mai aveau (nu stiu de cati ani) o vaselina ruseasca numita Solidol. Si totusi...

Solutia protejarii arcurilor cu huse a fost se pare utilizata de unii producatori de automobile de pe ambele parti ale Atlanticului la inceputul secolului trecut. Iata si doua exemple pe care le-am intalnit prin Europa in ultimii ani:

1. Rolls Royce Silver Ghost 1912 a unui colectionar australian excentric intalnita langa Dijon in 2007.

1547996101_ROLLSROYCESILVER(3).jpg.720c406b07c8e0fd974b280d85091b1c.jpg561689856_ROLLSROYCESILVER(11).jpg.8c53ec6495827f1f87e8665c802de551.jpg198871633_ROLLSROYCESILVER(13).jpg.66f16dde7463ef5cdabf26d2258a9663.jpg2129805922_ROLLSROYCESILVER.jpg.e07c8779deb15c34279533ff3359acb1.jpg.

La Rolls i-au pus si conectori de gresare! Legat de ceea ce spuneai vis-a-vis de confortul mai mare ce poate fi oferit de arcurile lamelare (foi mai multe si mai subtiri), exemplificarea in ultima poza!

2. Mercer Turing 1912 restaurata (intre 2005-2013) dupa specificatiile originale, vazuta in 2013 in micul muzeu auto al hotelului Union din Geiranger, Norvegia!

1846129248_20130608_160741(2).thumb.jpg.072429d3f5c3c6b4402b163e5f37d8c1.jpg1430482704_20130608_161017(2).thumb.jpg.7b7fb651aebda772da1e06c170b48480.jpg

Cu stima, Iulian G! :wink:

Editat de Iulian G
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Vreau sa multumesc Maestrului Luigi (nissan4x4) cat si lui Iulian G. pentru informatiile pretioase.

Pana acum eu nu am vazut si nici nu am auzit de aceste huse de protectie. Stiam ceva tot de prin armata ca se imbracau in vaselina sa fie protejate, insa varianta huselor pare mult mai ok.

Respect :g

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Maestre Luigi, multumesc pentru informatiile nepretuite impartasite pe acest topic, tot respectul pentru ceeace faci.Ma intereseaza ultima fraza care arata modul de intretinere al arcurilor cu foi. Poti te rog sa fi amabil si sa detaliezi ce inseamna gresare si cu ce se face aceasta? Se cunoaste faptul ca zona arcurilor lamelare este expusa 'contaminarii' cu praf, nisip,pietris..etc iar inmagazinarea acestora intre foi nu este de dorit.Care este solutia cea mai buna pentru intretinere foilor de arc.

Multumiri anticipate

 

 

Ideea ar fi ca sa facem tot ce ne sta in putinta ca alunecarea sa fie maxima intre foile de arc.

Asta inseamna ca trebuie sa eliminam pamantul, nisipul din zona prin spalare periodica cu jetul , recomandabil dupa fiecare noroiala, si apoi gresarea acestora (dupa uscare)fie dupa metoda veche ( vaselina + valvolina topite si aplicate cu pensula) fie aplicand vaselina la spray prin pulverizare sau , dupa cum am mai descoperit mai nou , ulei de lant de motocicleta la spray.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Toata stima pentru acest topic! Cat despre husele de protectie ale arcurilor, pot spune cu siguranta ca GAZ-ul 69 nu avea asa ceva (nici in manualul original nu se pomeneste nimic despre ele) si cu toate ca in timpul serviciului militar am facut printre altele intretinere pe perioada conservarii la diverse masinarii destinate a fi utilizate in cazuri exceptionale, nici unul nu avea huse de protectie pentru arcuri! Foloseam o asa numita "vaselina tehnica de conservare" si deasemenea mai aveau (nu stiu de cati ani) o vaselina ruseasca numita Solidol. Si totusi...

Solutia protejarii arcurilor cu huse a fost se pare utilizata de unii producatori de automobile de pe ambele parti ale Atlanticului la inceputul secolului trecut. Iata si doua exemple pe care le-am intalnit prin Europa in ultimii ani:

 

Cu stima, Iulian G! :wink:

 

Se practica si in cazul masinilor care merg la curse prin desert, lumea foloseste cat mai multa vaselina (pentru a limita frecarea intre foi) si apoi imbraca tot arcul in ceva.

 

Ideea ar fi ca sa facem tot ce ne sta in putinta ca alunecarea sa fie maxima intre foile de arc.

Asta inseamna ca trebuie sa eliminam pamantul, nisipul din zona prin spalare periodica cu jetul , recomandabil dupa fiecare noroiala, si apoi gresarea acestora (dupa uscare)fie dupa metoda veche ( vaselina + valvolina topite si aplicate cu pensula) fie aplicand vaselina la spray prin pulverizare sau , dupa cum am mai descoperit mai nou , ulei de lant de motocicleta la spray.

 

Pentru asa ceva am cumparat o banda speciala din teflon, in forma de profil I, care se pune intre foi pentru a reduce foarte mult frecarea. Tot arcul a avut nevoie de o reproiectare (din alte motive) si inca nu am testat din nou. Dar cat am mers cu ele era mai supla suspensia.

Mai multe detalii aici:

http://www.bsfab.net/?p=65

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Ulei de lant la spray am (din ala rezistent la temperaturi inalte, vaselina wurth la spray am, de spalat spal masina des mai mult pe sub decat pe deasupra asa ca voi trece la uns.Arcurile mele cand au venit noi erau asa spoite cau o smoala sticloasa....

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Cred ca am citit si pe aici pe forum, cum ca arcurile din foi de la pick-up se rup daca se ruleaza preponderent cu bena goala, adica fara sarcina in bena. E adevarat sau e un banc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

... banc folcloric ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

La mine cu 4 foi pe spate fara sarcina arcul nu lucreaza corect, la treceri peste limitatoare de viteza zdruncina si trimite tot socul in sasiu, cu ceva saci de adeziv simteam cum lucreaza suspensia.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Ca ar fi mai putin confortabila ar fi de asteptat, dar sa nu aiba probleme ca nu i-ar place goala... bena... Ma intereseaza la pick-up, cu independenta pe fata si arcuri elicoidale, si rigida pe spate cu foi. Adica un L200 de dupa 2010. Ma bate un gand, dar inca nu-s decis, si vreau sa inteleg fenomenul. Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Pana acum la mine (Feroza) nu s-a mai rupt nimic, arcurile le-am luat noi cele vechi springuite nu au rezistat, masina merge cu maxim doua persoane.Vrei nu vrei tot vei rula candva cu bena goala ca nu este nimeni nebun sa care borduri in bena sau saci de nisip.Cred ca tine si de alegerea suspensiei...la mine spre exemplu ar fi suficiente 2 foi + cea mica de suprasarcina.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Ca ar fi mai putin confortabila ar fi de asteptat, dar sa nu aiba probleme ca nu i-ar place goala... bena... Ma intereseaza la pick-up, cu independenta pe fata si arcuri elicoidale, si rigida pe spate cu foi. Adica un L200 de dupa 2010. Ma bate un gand, dar inca nu-s decis, si vreau sa inteleg fenomenul. Multam.

 

Dupa 2006 pick-upurile au evoluat la capitolul comfort. Trebuie sa conduci unul sa vezi daca iti place. Ce nu mi-a placut la L200-le 2007 ce l-am avut este ca pe drumurile desfundate, valurite pe care puteai sa le parcurgi cu 50-60 km pe H, te trezeai ca pleaca spatele in toate directiile, mai rau ca pe zapada.

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Si oare de ce pleaca spatele? Nu pentru ca tzopaie? Cu bena incarcata se comporta la fel?

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Tzopaie pentru ca este usoara pe spate (nu avea hard-top, poate ajuta si aia in mers). Evident ca incarcata nu mai prezinta problema.

Suspensia era stock (cam 40000 km daca imi aduc bine aminte), nu stiu cum se comporta cu suspensie upgrade.

don't worry, be happy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Ca ar fi mai putin confortabila ar fi de asteptat, dar sa nu aiba probleme ca nu i-ar place goala... bena... Ma intereseaza la pick-up, cu independenta pe fata si arcuri elicoidale, si rigida pe spate cu foi. Adica un L200 de dupa 2010. Ma bate un gand, dar inca nu-s decis, si vreau sa inteleg fenomenul. Multam.

 

Salut! cand ai timp da-mi un tel si ne intalnim sa faci un test cu l 200 le meu sa vezi care e treaba !

Ionel 0730227000

DACA UN LUCRU MERITA SA FIE FACUT , MERITA SA FIE FACUT BINE !!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Salut! cand ai timp da-mi un tel si ne intalnim sa faci un test cu l 200 le meu sa vezi care e treaba !

Ionel 0730227000

Salut, multam fain pentru invitatie. Chiar cred ca o sa vin pana la Mihailesti dupa sarbatori, cand ai si tu timp disponibil, mai ales ca ai cutie automata si asta vreau si eu. Ti-am si vazut odata masina "pe dreapta" pe acolo. Asta daca nu mai exista prin Mihailesti inca vreun alt L200 alb. :) Am sa te sun. Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Salut, multam fain pentru invitatie. Chiar cred ca o sa vin pana la Mihailesti dupa sarbatori, cand ai si tu timp disponibil, mai ales ca ai cutie automata si asta vreau si eu. Ti-am si vazut odata masina "pe dreapta" pe acolo. Asta daca nu mai exista prin Mihailesti inca vreun alt L200 alb. :) Am sa te sun. Multam.

 

acolo e ! te astept !

DACA UN LUCRU MERITA SA FIE FACUT , MERITA SA FIE FACUT BINE !!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Revenind la arcurile cu foi...

 

Daihatsu Rocky are pe fata bara Panhard si "shackle reverse" de fabrica. Lucru bun la shakle reverse este ca poti sa "ataci" obstacolele mai cu forta pentru ca arcul nu mai face bucla si sa crape ca in cazul cerceilor montati in fata puntii. Pentru SPOA, o bara Panhard ar fi indicata.

Am pus cu @blackufo pe un Suzuki SJ410, masina recunoscuta pentru confortul inexistent, arcuri cu o singura foaie pe fata. Masinuta a devenit mai confortabila si flexa mai mult fata de arcurile stock care erau cate 4 foi in fiecare pachet.

Am vazut ca si cei de la zanfi.it au in oferta lor arcuri cu o singura foaie pentru Suzuki, cred ca tot pentru confort si un plus de flex...

Off-Road in Waldland

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Nu . Atata i-a fost , cerceteaza putin ruptura si vei descoperi o fisura mica de la care s-a initiat ruperea .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

pai da se vede fisura.dar eu m-am gandit ca din cauza balansului foarte mare cand ii incarcata masina arcurile oscileaza mult mai mult ca si atunci cand ar avea telescoape in stare buna.telescoape care sunt acum pe masina sunt praf,adica ca si cum nu ar fi defel pe masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Amortizoarele ajuta si ele putin , in unele cazuri protejeaza arcurile de sarcini maxime prea violente la capat de cursa . Dar , o masina incarcata are arcurile cam permanent incarcate si balansul e greoi , incet , deci amortizoarele se misca si ele incet si nu prea se vede efectul lor ca nu prea au ce lucra la miscari greoaie ( mai mult e solicitata in acest caz bara stabilizatoare , daca drumul impune asta ) .

 

 

Exceptand cazul in care masina e greu incarcata si drumul rau cu gropi mari , inclinatii care lasa greutatea mai mult pe o singura parte , eventual si ceva viteva inconstienta capac peste toate astea ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

la alte masini cu telescoape inca in parametri chiar nu se simte balansul care il am eu.oricum o sa le schimb ca eu totusi cred ca au chiar un rol mare asupra arcurilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: despre suspensia pe arcuri foi ( lamelare) si cercei

 

Da , au un efect , limiteaza viteza miscarilor si implicit balansul . Dar arcurile se rup de la sarcinile pe care le duc si de la fisurile cu cu care se nasc ele din fabrica la forjarea lor . In acest sens amortizoarele ajuta , dar prea putin , daca un arc are o fisura e doar o problema de timp pana se va rupe . Tot ce se rupe porneste de la un punct slab care initiaza in continuare ruperea . Daca acest initiator e prezent pe arc , amortizorul nu va avea un efect decisiv in limitarea posibilitatii de rupere .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare