Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ce manometre folosim ?


FordRanger
 Share

Recommended Posts

Am cautat pe forum informatii , insa sau nu sunt sau nu stiu eu sa caut . Ma gandeam sa imi cumpar un manometru sa il am in masina , ca nu se stie niciodata cand este bun . Cunoasteti vreun anume model , care sa nu coste cat roata de rezerva , sa citeasca corect o presiune de maxim 4 bari si sa fie la un pret rezonabil ? Am gasit pe net de la Carpoint si inca o firma poloneza dar sunt foarte ieftine si parca nu arata a scula de incredere . Este unul la care i se spune " Profesional " cu furtun , imbracat in cauciuc , ar ajunge pe la 100 ron cu tot cu transport . Acesta ar parea rezon ca si pret si calitate ( din descriere , ca nu ma prea pricep )

Ma puteti sfatui ce sa cumpar ? Nu doresc vreo scula exagerat de scumpa , ci doar una sa citeasca corect presiunea si sa nu se dezintegreze dupa doua utilizari .

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Eu folosesc unul luat de pe ebay, are si buton pentru eliberarea aerului, ca sa poti scadea presiunea din anvelope. A fost 6usd, cu freeshipping.

manomentru.JPG.3b6d49d43f289db83c311a84f2d2af1a.JPG

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Am vazut undeva in Brasov TypeR . Nu mai retin unde dar ma imbatosez , poate imi amintesc.

ARB mi-as dori eu , dar este prea scump in acet moment .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Cauta ceva cu manometru WIKA.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Giorgel , am gasit un furnizor de Wika , insa te rog sa ma lamuresti ce inseamna clasa de acuratete ? sunt foarte multe si clasele sunt diferite .

 

Nu am mai deschis alta postare si am editat-o pe cea veche. Daca un manometru bun sare de 100 ron , nu este mai rentabil sa cumparam compresoare auto dedicate cu manometru inclus ? Stie cinecva cat de exacte sunt manometrele de pe acestea ?

Intrucat ma rodea problema , am cautat prin garaj si am gasit un manometru rusesc , banuiesc ca insusit de tatal meu de pe vremea cand lucra ( acum este pensionar ) . Prin ladoaia mea din bena , mi-am adus aminte ca am si un compresor ( ieftinitura luata de prin Metro ) si am purces la verificare presiunii. Am incercat intai cu manometrul si am constatat ca am sub 2 in toate anvelopele ( intre 1.8 si 1.9 ) , si cand am conectat compresorul la valve , mi-a dat exact aceleasi rezultate. Sau sunt ambele la fel de decalibrate sau indica bine .

Deci ramane intrebarea : " cat de exacte sunt manometrele de pe compresoarele auto ? "

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

MULT mai putin exacte decat ti-ai dori ...

 

Am avut cateva ( mai multe marci dar nu si ARB ... ca nu s-a nimerit sa fie ) si pot spune ca le-am facut cadou . Cei care au avut inspiratia sa le verifice in momentul cadorisirii lor au renuntat sa-si ridice cadoul , in special pe unul care indica cu 1 bar mai mult ...

 

In prezent imi cumpar care un manometru metrologizat si inlocuiesc pe ala frumos etalonat pana la 12 ... sau 16 bari ... cu unul de 6 bari , dar verificat si in regula . In masina am pe pistoletul de la compresor de 4 bari , am zis ca e mai mult decat destul ... Pistolul a costat 30 lei , manometrul ceva mai mult .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Ala mic de destul de precis, comod si ieftin, il tin in buzunarul de la usa.

 

L-am cumparat de la Kaufland, pret: 5,70ron :grin:

 

ARB-ul e alta poveste dar si ala se strica... Am un prieten care nu prea s-a bucurat de el f.mult timp. :hl

DSC_0309.thumb.jpg.39d15fde275feb7cc9d5c793af7465fe.jpg

Edited by nessum
Adaugare foto...

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Problema cu astea ieftine si generaliste este ca pe partea de presiuni mici masoara prost...peste 2 bari poate fi ok dar pe la 1 sau sub sunt varza.

Majoritatea vulcanizarilor au manometrele muci - acum vreo cateva zile am facut presiunea la Discovery si nu-mi placea cum sta pe drum...am verificat cu ARB-ul si erau diferente de plus-minus 0,1-0,2 bar fata de ce trebuia sa fie.

Pe de alta parte in teren de multe ori le-am dezumflat la ochi+numaratoare (la Defender) si dupa parerea mea nu e nici o tragedie daca faci asta atata timp cat nu exagerezi pana la riscul dejantarii - in noroi nu conteaza 0,2-0,3 bar diferenta intre roti,pe asfalt da.

Daca ai de gand sa cobori sub 1 bar ai nevoie de manometru bun...sau beadlock-uri (pentru premianti).:grin:

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

eu am manometrul de la compresorul smittybilt. nu il am de mult, dar pana acum e ok. are si functie de scoatere a aerul, destul de fina.

am si unul mic, bottari, luat din carrefour (nu mia tin minte pretul, ieftin oricum). e paralel total cu precizia. spre exmeplu, el imi arata 2.2 bari si in realitate e mai jos de 1.8.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

@Fordranger: clasele de acuratete sunt exact ceea ce scrie ca sunt...clase de acuratete.

 

Eu nu stiu sa ti le insir aici, ca nu-s metrolog. Dar e simplu, ca la orice instrument de masura: o clasa buna inseamna precizie si constanta pe domeniu si in timp, o clasa proasta inseamna ca nici macar atunci cand e nou nu te poti baza pe el. Depinde ce-ti doresti. Exista mecanisme care opereaza sau trebuiesc comandate cu plaja mica (intre 1,1 si 1,2 bar de ex.), atunci clar trebuie un manometru precis, de buna calitate.

 

Manometrele de pe compresoarele auto sunt bune relativ proportional cu pretul compresorului, acel manometru este o piesa separata, nu o produce fabricantul compresorului.

 

Cele de la vulcanizari sunt alta tragedie, dar ma rog, traim in RO.

La statia ITP se cere prin lege dotarea cu manometru omologat, verificat si verificabil metrologic, pentru masurat presiunea in roti.

La vulcanizari nu.:grin:

 

Am avut curiozitatea sa compar 10 manometre de la pistoale pentru umflat roti, cu pret accesibil. Nu am gasit doua care sa indice identic, abaterea de la cel mai "slab" la cel mai "puternic" fiind de aproape 1 bar, masuratoarea facandu-se la 6 bar. Deci, cumparati ieftin:grin:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Ce manometre folosim ?

 

manometrele de la vulcanizari sunt decalibrate. mi-am cumparat o dracie de manometru cu afisaj electronic. am si compresor on-board cu pistol cu manometru. inca nu le-am comparat.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

In momentul de fata am un Bottari ( dar din ala scump de 28 ron , nu ieftinitura de 5.7 ron :ha: ) , manometrul rusesc gasit prin garaj si manometrul de la compresor. Din nu stiu ce motive , manometrul de la compresor este cel mai stabil. Adica , daca umflu rotile cu compresorul si imi arata o valoare , daca il opresc , scot mufa si o pun la loc pe valva , am aceleasi valori. Bottari si rusescul arata cam la fel ( cu 0,1- 0.2 bari mai mult decat manometrul de la compresor ) insa au unele variatii +/- daca masor de doua ori consecutiv cu ele aceeasi roata .

O intrebare pentru experimentati :

Care este abaterea maxima la care nu simtim pe asfalt fenomene neplacute, daca avem presiune diferita pe rotile unei punti .

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Ala mic de destul de precis, comod si ieftin, il tin in buzunarul de la usa.

 

L-am cumparat de la Kaufland, pret: 5,70ron :grin:

 

ARB-ul e alta poveste dar si ala se strica... Am un prieten care nu prea s-a bucurat de el f.mult timp. :hl

 

Ieftinitura de la Kaufland am si eu si se pare ca si la mine arata ok. Sunt norocos. :grin:

Comparat cu manometrul de la un compresor auto Continental (de pe Ford), cu cel de la compresorul de la house4x4 si cu unul digital micut no-name, am avut placuta surpriza sa fie aproape buza'n buza.

 

Oricum, atata vreme cat il folosesc doar pentru micsorarea presiunii atunci cand intru in padure, ma intereseaza, exact cum spune si colegul mai sus, sa am in primul rand o presiune egala. Cat de moi/tari trebuie sa fie le simt oricum... nu ma iau neaparat dupa ce scrie pe manometru decat orientativ.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Cele de la vulcanizari sunt alta tragedie, dar ma rog, traim in RO.

La statia ITP se cere prin lege dotarea cu manometru omologat, verificat si verificabil metrologic, pentru masurat presiunea in roti.

La vulcanizari nu.:grin:

Giorgel!?

Pentru functionarea unei vulcanizari iti trebuie obligatoriu manometru, subler si cheie dinamometrica, toate verificate metrologic. Fara astea nu obtii acordul de functionare de la RAR.

Ca manometrele de la vulcanizari se distrug repede, este alta poveste. Incompetentii de angajati le scapa pe jos si adio cu ele.

Edited by mac01
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

eu ma bazam pe manometrul de la compresorul Tmax ala cu nu stiu cati litri pe minut,compresor dealtfel foarte bun dar la un moiment dat am vazut ca nu mai am ac la manometru :) a sarit din ax :)

asa ca am un alt manometru pe pistolul de umflat roti cred ca o chinezarie nu stiu dar cred c aimi arat amai putin decat in realitate :)

oricum subscriu la ce spunea cineva mai sus,important nu e atat de mult cat de exact arata ci ca presiunea indicata sa fie egala in toate rotile

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Daca tot a fost soare azi, mi-am facut si eu presiunea in roti. Folosesc de prin 2009 un compresor Bottari de 140 PSI, cica "pentru SUV", luat din Cora cu vreo 150-170 lei. Foarte bun pana acum la umflat roti, dar cam pacalicios la masurarea presiunii. Una arata cand il opresti din functionare, si alta arata daca il repui pe valva ca sa masori presiunea. Cea mai grea corvoada a fost pe el cand l-am imprumutat unui coleg dupa o iesire sa-si umfle simexurile de pe un G, de la 1,2 la 2,7 bar. S-a incins grav, dar s-a incapatanat sa functioneze in continuare. Totusi, eu nu am mai avut apoi curaj sa-mi umflu rotile si am venit acasa cu ele asa. :grin:

Din 2013 folosesc manometrul Ironman4x4, in principal cand dezumflam rotile la intrarea in teren ca sa ma asigur ca nu scad sub 1,5 bar, dar si sa verific apoi rotile dupa ce le umflam cu compresorul minune. Nu l-am verificat/comparat cu alt manometru, dar cel putin este constant in masuratori, arata aceleasi valori pe aceeasi roata, la masuratori repetate.

 

IMAG1737.thumb.jpg.89c4ba4cf98b5826261e1f4b9e8cbf1c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Eu am momentan astea...:

 

  1. 1DSCN5167.jpg.31731d04edd258b1bd532d3a3aa18e22.jpg

  2. 1DSCN5163.jpg.e70a6ea2dfecd5eb435261968a5a2110.jpg

  3. 1DSCN5158.jpg.b19c58d776af7d02b9b98c43311f80af.jpg

  4. 1DSCN5174.jpg.8c7ff09a96a4b78a1949047eb5a54359.jpg

 

...si asta e parerea mea despre ele:

 

1.: Nu-l folosesc deloc si ma voi "scapa" de el.

 

Pro:

  • e frumos

 

Contra:

  • trebuie tinut pe valva, cu mîna, tot timpul
    1DSCN5171.jpg.2b96d678201bfad47e0beeaaf9df2a3c.jpg
  • pt. functia de dezumflare trebuie sa stai tot timpul cu degetul pe butonul supapei
    1DSCN5168.jpg.51c840348aa069357ef4fd62116a9cd4.jpg
  • daca vrei sa dezumfli roata îti trebuie amîndoua mîinile
  • mare (ca volum)
  • scump

 

2.: E tot timpul în buzunarul usii copilotului. Foarte practic (de folosit)

 

Pro:

  • Are "tasca" de protectie
  • 1DSCN5161.jpg.c80a5477e7af0c5adb9f03fd976c5dfd.jpg
  • Se însurubeaza pe ventil
  • 1DSCN5172.jpg.6b5071be5e9c939c65d37bb4efaa6acd.jpg
  • dezumflarea se poate face continuu (fara mîini) sau intermitent (cu o mîna)
  • 1DSCN5165.jpg.cba0fedd6d767c63ff882d5666f12630.jpg

 

 

contra:

  • -

 

 

3.: Preferatul meu, "hancrafted by Vio", provenit dintr-un mic compresor de genul pe care le au onboard masinile noi, fara roata de rezerva. Este parte din inventarul masinii, cu locul lui dedicat, fixat pe interiorul usii torpedoului.

 

Pro:

 

  • mic (ca volum)
  • usor
  • se poate însuruba pe ventil, si anume cu o rozeta mare (îl poti utiliza cu manusi) de plastic (foarte practic cînd ai mîinile înghetate si nu ai manusi)
  • 1DSCN5160.jpg.5acfb4e7433f6169c780aa70799ead4f.jpg
  • dezumflarea se poate face prin desurubarea unui ventil (cu o mîna), dupa care mîinile sînt libere.
  • 1DSCN5159.jpg.4784650fc5425f6a4a18cc6fca1c8592.jpg

 

Contra:

 

  • -

 

Nu am observat diferente între ele d.p.d.v. al afisajului (toate arata aceasi valoare). Le folosesc mai ales la dezumflare. La umflare (asta daca nu sînt tocmai la benzinarie) îl folosesc pe cel al compresorului "handcrafted by Vio":

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?52720-Tire-inflator-quot-Designed-amp-Handmade-by-Vio-quot

 

[ATTACH=CONFIG]237461[/ATTACH]

Kompressor3.jpg.ad6a5af102fa82e1cb22fbec2c63ae01.jpg

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce manometre folosim ?

 

Este o solutie practica insurubarea pe ventil . Mult mai practica devat prinderea clasica gen furtun de pompa . Nici nu stiam ca exista acest tip de prindere la un manometru . Este mult mai usor sa egalizezi presiunea din pneuri daca furtunul este prins cum trebuie si banuiesc ca si de desurubare este mai usor decat prinderea clasica . Mie mi se intampla frecvent sa se intepeneasca cauciucul interior de pe furtun , pe valva si trag destul de tare ca sa se desprinda. Cateodata ma tem ca avectez valva .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Ce manometre folosim ?

 

Salut! Tot citind pe aici pana la urma mi-a luat ceva sa ma hotarasc ,drept urmare mi-am luat un pistol de umflat roti EWO(germania) , CLASA DE PRECIZIE 1.6(clasa 0.6-1 e pentru laboratoare , clasa 1-1.6 e pentu ce ne trebuie noua ).Pistolul a costat cam 50 euro . Mentionez ca numai un manometru calsa 1 de precizie e aproximativ 50 euro . Vin cu pareri dupa ce il probez !

 

LE: si o poza , in Germania e vreo 30 eurountitled.png.fd25698d44100a5db3cfec4c6d235604.png

Edited by nenea1973
DACA UN LUCRU MERITA SA FIE FACUT , MERITA SA FIE FACUT BINE !!
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use