Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Shogun Pinin 2.0 GDi, 2001 - intrebari


felix25
 Share

Recommended Posts

Salutare,

Ma numesc Felix si tocmai ce am achizitionat o masina de teren Mitsubishi Shogun Pinin 2.0 GDI anul 2001.

De ce am luat-o?! Pentru distractie si andrenalina dar in special pentru ca am gasit-o la un pret/calitate foarte bun. Sunt din judetul gorj, o regiune cu specific montan dar si recunoscuta pentru pantele deluroase abrupte ale celebrului " Dealul Muierii".

SUV este din 2001(volan pe dreapta), in 3 usi, benzina, 1999cm3 intr-o stare buna, usor zgariata vopseaua dar fara mari ingrijorari din partea ruginei. zona rurala pe unde am incercat-o pana acuma prezenta conditii extreme pentru orice 4x4 : namol+zapada, pante +45 grade, padure, iarba, pietris etc, o zona excelenta si care pana acum ,din testele facute, masina se prezinta foarte bine. nu am cuplat pana acuma 4HLc pentru ca nu mi-am dat seama care e diferenta reala dintre 4HLL si 4HLC. In fine, vreau sa ma apuc de revizia mecanica ca sa o duc la extrem si sa-i cunosc limitele de aceea doresc sfaturi din partea dvs in legatura cu schimbul de ulei motor( care e cel recomandat de reprezentanta si cat costa?) , Distributia( la cat e recomandat sa o schimbi si cat costa?), cauciucuri cu floare mare pentru namol ( ma refer la cele care sa sape la nevoie in pamant pt aderenta ca mai am unele pt namol de pe ea dar au floare mica si nu prea ma incanta. si cat ar costa 4 roti? ) si ceea ce imi mai recomandati pentru a a fii cu adevarat "sanatoasa" si fara griji .

Va multumesc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Shogun Pinin 2.0 GDi, 2001 - intrebari

 

Salutare și bine ai venit!

 

Pune mâna și citește ca lumea, caută, folosește cu încredere funcția ”search“ o să afli multe lucruri interesante din discuțiile anterioare ale colegilor. Asta referitor la:

 

In fine, vreau sa ma apuc de revizia mecanica ca sa o duc la extrem si sa-i cunosc limitele de aceea doresc sfaturi din partea dvs in legatura cu schimbul de ulei motor( care e cel recomandat de reprezentanta si cat costa?) , Distributia( la cat e recomandat sa o schimbi si cat costa?), cauciucuri cu floare mare pentru namol ( ma refer la cele care sa sape la nevoie in pamant pt aderenta ca mai am unele pt namol de pe ea dar au floare mica si nu prea ma incanta. si cat ar costa 4 roti? ) si ceea ce imi mai recomandati pentru a a fii cu adevarat "sanatoasa" si fara griji.

 

Nu se prea înțelege mare lucru din ce ai vrut să spui cu asta:

... nu am cuplat pana acuma 4HLc pentru ca nu mi-am dat seama care e diferenta reala dintre 4HLL si 4HLC ...

 

Tu ai pe levierul ăla de la cutia de transfer 4 poziții: 2H, 4H, 4HLc și 4LLc. Da? Le-ai făcut varză mai sus ... nu înțeleg în care n-ai cuplat, dar bănuiesc că în 4LLc ... și n-ai observat care e diferența între cele 2 - care?

 

Când levierul este în poziția 2H tracțiunea e doar pe roțile din spate.

Când levierul este în poziția 4H tracțiunea este pe ambele punți, față spate, inegal împărțită între cele două în funcție de aderență.

Când levierul este în 4HLc ești cu diferențialul central blocat (Lc - locked central diff), trag ambele punți - tracțiunea este împărțită în mod egal 50%-50% - față spate. Rapoarte High, adică normale, de viteză.

Când levierul este în 4LLc e la fel ca mai sus, numai că ai trecut pe rapoartele Low, ceea ce te ajută având cuplu mai mare de la turații mai mici, dar mașina va prinde viteză mult mai mică - treptele cutiei de viteze se scurtează foarte mult, trebuiesc schimbate mult mai repede, ajungând chiar să schimbi din treapta 4 în treapta 5 la 30-40 km/h.

 

Despre anvelope, probabil vrei cu profil Simex [deși marea majoritate a modelelor de anvelope MT(mud-terrain) fac ceea ce ai spus tu], caută că o să găsești multe discuții despre mărci și modele de anvelope MT.

 

În secțiunea dedicată, găsești comercianți de așa ceva, noi sau reșapate, orice dimensiune dorești. Jante găsești pe toate drumurile (google, tocmai, olx etc), chiar și aici, pe forum, în secțiunea Mica Publicitate, poți arunca un ochi. Costă între cât ai și cât ești dispus să dai pe ele, prețurile diferă în funcție de dimensiuni, model, oțel/aliaj etc. Nu poate nimeni să-ți spună cam cât costă niște roți (întrebarea e mult prea generică)... în afară de cel care le vinde. Aaaaaa, uitasem, vrei noi sau second-hand? :ha:

 

Uleiuri ... cele mai bune sunt cele mai scumpe :ha: ... Ia Motul dacă-ți permiți și crezi că merită. Dacă nu, caută pe forum și vei găsi discuții despre toate uleiurile Castrol, Mobil1, Aral, Liqui Moly, Total etc. Toate sunt bune, părerea mea e asta: dacă respecți specficațiile producătorului referitoare la uleiul de motor și cumperi orice ulei dintre cele cunoscute ... și îl schimbi la timp, toate mărcile de ulei sunt bune, niciunul nu-ți va strica motorul. La tine cred că trebuie 10w40, marca ți-o alegi tu singur.

 

Distribuția nu e scumpă, dacă nu cunoști istoricul de service al mașinii, schimb-o de urgență, pentru că e riscant să mergi așa. Riscant pentru că dacă se rupe, te va costa o grămadă de bani reparația ... și acum o forțezi mult, că vrei să te obișnuiești cu ea, să vezi ce poate. Nu e indicat cu un kit de distribuție vechi ...

 

Toate cele bune și să stăpânești sănătos acaretul! :h5

 

Edited by mita31
  • Like 2
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Shogun Pinin 2.0 GDi, 2001 - intrebari

 

Bine ai venit, sa te bucuri de masina!

 

@mita31 a acoperit cam tot ce se poate spune in materie de sfaturi pentru un nou venit:wink:.

 

Mai am totusi o completare: cand levierul este in pozitiile 4Hlc si 4Llc nu se merge pe asfalt uscat(poate nici chiar umed) sau alta suprafata aderenta ca strici transmisia!

 

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Shogun Pinin 2.0 GDi, 2001 - intrebari

 

Salutare si bine ai venit!

 

Daca inca nu te-ai pus pe citit iti dau ceva de lecturat: un forum intreg numai despre >>Pinin<< :ha:

Nu te sfii sa iti faci cont, pt ca sincer ai numai de castigat. Asa cum au spus-o multi altii inaintea mea, offroad-ul nu inseamna numai benzina si talpa, inseamna si mult timp(si bani) investit in cunoasterea masinii, pregatirea si testarea ei in conditii de siguranta si nu in ultimul rand este un prilej de a-ti face noi cunostinte/colegi/prieteni.

PS: Incearca si aici: http://www.pocuk.com/ si nu uita de functia "Search"... te scoate din orice incurcatura :h5

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use