Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel


iliedragosmihai
 Share

Recommended Posts

Buna ziua am gasit la vanzare un Aro 244 din 1998 ,care cred eu ca arata ok este fosta masina a Ambasadei ..............are 40.000 km reali . Intrebarea mea este : Are motorizare de Toyota diesel 2L-T cred turbo ? si cutie de toyota , nu stiu nimic despre acest motor si cutie : - fiabilitate / consum / injectia este comndata electronic ? / cutie transfer ? / mai buna decit Brasovu la cuplu ? Daca ma puteti ajuta cu detali tehnice/ sfaturi. Apreciez
Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Tot grupul moto-propulsor este Toyota, asta insemnand ansamblul Motor - Ambreiaj - Cutie.

 

Pompa de ambreiaj este insa indigena (aceeasi clasica de ARO). Este turbo, are 90 de calutzi, porneste, merge, suna bine, e foarte ok.

 

Nu are la fel de mult cuplu ca Brasovul, si in plus are grupurile extraordinar de prost alese. Toyota au montat pe seria 70 rapoarte de 4.88 in punti, la aceasta combinatie de motor/cutie iar istetii de la ARO au pus 4.125 in grupuri (si anume clasicul 33 cu 8). Concluzia este evidenta. Asta inseamna ca daca un Land Cruiser 70 cu 2.4 turbodizel este relativ lenes un picut (cu precadere la roti mai mari decat stock) un ARO este de-a dreptul plictisitor. Se poate rezolva problema cu alte rapoarte, cum ar fi 31 cu 7 astfel incat sa iasa un 4.5 in grup.

 

Pentru rotile stock (adica 29" / 235x75x15 sau 215 x 80 x 15) e ok si asa cum e... merge, dar nu da pe-afara. Oricum, n-o sa traga ca Brasovul, dar o sa fuga, e alta gasca in alta traista. Un fel de altceva.

 

Pe scurt merita. Depinde ce se doreste de la ea. Ca si un fel de SUV/sosea/oras/deplasari e parfum. Pentru tras remorca si sarcini mari, trebuie grupuri. Pentru modificari, roti mai mari si offroad, se recomanda tot grupuri.

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Daca masina arata bine si pretul este bun, nu mai sta pe ganduri. Sa ai in vedere si taxa de inmatriculare in Ro sau...varianta Bulgaria. Motorul 2L-T montat pe Aro este turbo diesel cu pompa de injectie mecanica. Are un calculator care comanda bujiile incandescente si turometrul dar merge si fara el deci la acest motor nu ai grija electronicii. Cutia de viteze este de Toyota Hilux (rapoarte mai bune si disc de ambreiaj mai mare) si reductorul tot de Toyota. Din punctul meu de vedere este un motor fiabil si daca este intretinut cum trebuie nu ai probleme cu el. Eu il am de 4 ani, are 170.000 km si sunt extrem de multumit (ulei, filtre, motorina si talpa). Despre consum nu sunt cel mai in masura sa spun ceva deoarece eu am modificat destul de mult masina dar in varianta stock mergeam sub 10% la drum si 13-15 % in teren. Este cu mult peste orice motorizare romaneasca din orice punct de vedere, fara exceptie. Porneste si la -20 de grade fara probleme, temperatura la care Brasovul...ehe...te uiti la el. Daca mai ai ceva intrebari poti sa ma suni si discutam mai pe larg. 0784.111.791

 

L.E. Legat de cuplu, Brasovul are 181Nm la 1600rpm, iar 2L-T are 218 Nm la 2200 rpm.

Edited by wolfman

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Da mai mult sunt interesat de a face offroad cu ea decat deplasari sosea. Un 7/36 fata / spate si jante 16 / 205 / 80 . Nu stiu daca este un motor asistat electronic sau simplu ? Am vazut ca are o gramad de mate. Am inteles ca cutia de transfer este pe lant ( ceva probleme cu ea in timp )

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Masina are 40.000km reali , nepornita de 6 ani , am fost ieri am schimbat pe bani mei ulei filtre , antigel ( ne stiind daca o sa o cumpar ) a pornit la prima cheie . Am o teama STA de cam mult timp pe dreapta. Tabla este ok nu are rugina . Carte service la zi . Cei de la Ambasada au facut service la Toyota Referitor la inmatriculat pe Bulgaria ( alta varianta ....nu am ).

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Am spus si mai sus. Motorul are foarte putina electronica de care se poate lipsi (in caz de avarie functioneaza si fara). Pentru off road trebuie sa renunti la mecanica de Aro cel putin pe fata pentru ca este foarte slaba/proasta mai ales ca nu se mai gasesc piese originale ci majoritatea sunt chinezarii. O punte rigida pe fata te scapa de multe necazuri. Varianta ieftina-punte de TV si varianta Heavy Duty punti de Patrol fata-spate si uiti de cardane si planetare rupte, de grupuri sparte, de probleme cu sistemul de franare/directie.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Ideea cu puntile e excelenta.

 

E-adevarat ca de departe datele tehnice sunt clar in favoarea Toyotei la nivel de cuplu, versus BV. Insa "mai buna ca BV la cuplu" nu este, pentru ca si intrucat multi factori si din seria filmelor cu masini...

 

Sunt diferente de greutate volanta, inertie, alezaj, cursa, injectie, turbo vs non-turbo, cuplul transmis la roata (vezi rapoarte cutie, rapoarte grup) si 'personalitate'... nu ca sunt eu cel mai mare fan al Brasovului, dar tot nu trage ca Brasovu. N-are cum... ca asa e in tenis :grin:

 

Sustin cu fermitate ca puse cap in cap la stanga, Brasovu il duce pe Toyota in spate... Dar desigur, aici se adauga toate problemele care alcatuiesc farmecul Brasovului... zgomot, fum, pornire, rafinament, etc.

 

Oricum, e buna motorizarea Toyota, cu punti rigide si grupuri e ideala pentru ARO.

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Aicea ai dreptate am vazut difef de cuplu si rapoarte. Brasovu este mai bun . Ramane da mestecat. Toyota are fiabilitate rafinamet greu de comparat cele doua. Astazi la ora 10 particip la licitatie . Poate reusesc .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Eu stiam ca sunt 33 x 8 si la diesel, dar daca sunt 41 cu 11 imi schimb parerea despre ARO in si mai prost.

 

Cat de idiot sa fii ca producator cand Toyota baga raport 4.88 tu sa pui 3.75.... Destul de mare zic eu. Ma rog din moment ce oamenii de pe banda de montaj imi povesteau ca pur si simplu testau diferite grupuri si mergeau prin oras sa vada cum merg, cand luau decizia 'ce sa puna'... nu ma mira.

 

Deci da, nu trage cum trebuie pentru ca nu are grupurile care trebuie. E doar o parere personala...

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Cabestan, te provoc la duel, aro cu toyota diesel si aro cu brasov, sa vedem care pe care duce in spate ? :grin:

In fabrica aia puneau ce aveau pe oricare dintre motorizari, unele aveau 33/8, altele aveau 41/11, nu a fost o regula.

36/7 sunt incredibil de "mici" pentru motorizarea asta! Nu cred ca o sa mai poti merge cu ele pe sosea, eu am la al meu 33/8 si pe sosea fuge incredibil cu roti pe 31', iar in teren face treaba decent cu 33' uri Simex, intradevar in teren cu 33' ar merge un 31/7...

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Salut Cristi ai probat 31/7 sa vezi cum se comporta in teren ? . Nu am auzit sa se fi montat asfel de grupuri in fabrica . De combinatii ......da sunt multe , acuma depinde de motorizare / si ce vrei sa faci cu el.

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

ma mananca si pe mine de un 324 sau 320 cu cabina maxi si axa dubla. Caut de vreo 2 luni dar ...numai batranele bune de casare. As paria pe Toyota engine

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Greu de gasit sunt batrine . Da motorizarea Toyota este ok pt asfalt si ceva noroiala are caluti mai multi , alta generatie. In schimb daca vrei sa tragi lemne din padure Brasovul este cel mai indicat si cutia de Aro

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Din pacate n-am apucat sa merg cu 31/7, am avut doar 33/7, care intradevar erau superbe! Din pacate l-am faramat...

Gasiti pe http://www.offroadclubaro.com lista cu toate rapoartele de s-au pus pe Aro/Tv, mai exact:

35/11 = 3.18

41/11 = 3.72

33/8 = 4.12

38/9 = 4.22

31/7 = 4.42

41/9 = 4,55

33/7 = 4.71

36/7 = 5.14

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Referitor la rapoarte, am avut 41/11 (3.72) pe motor 2L-T si pot spune ca pe stada era bine (pe autostrada puteam merge cu 140-145 cu gumele standard) dar in teren...in teren fara reductor era greu sa plec de pe loc in treapta 1 daca panta era mare. Am trecut la 31/10.5R15 si rapoarte 4.625 de Patrol si comportamentul masinii s-a schimbat radical. In schimb, pe autostrada nu mai trece de 120 nici s-o :fk2

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Aro 244 motor Toyota 2L-T diesel

 

Am avut si eu pe IMS cu ( motor Brasov ) 7/36 , are forta , dar nu are turatie la roti , merge motoru turat . Am schimbat acuma 8/33 inca nu am mers cu ea sa vad cum se comporta sosea / noroi ? . Sa vedem dif :banana

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use