Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

compresor on-board


vortex
 Share

Recommended Posts

de mai mult timp vroiam un compresor on-board. desi ocupa un sfert din portabagajul care si-asa era insuficient, am convingerea ca merita. nu stiu daca am facut bine ca l-am montat in alta pozitie decat cea recomandata, dar chiar nu puteam sa renunt de tot la portbagaj.

20150222_173126.thumb.jpg.998ba92365dc1f230c21ffd0062800a9.jpg20150222_173140.thumb.jpg.81ea9497885c361a76161c5fe6bf2eb7.jpg

alimentarea este direct de la baterie, pe firul de + am pus o siguranta de 20A.

scoate 13 atmosfere si ceva si alimenteaza un claxon cu trei goarne cromate. goarnele sunt bagate in bara din fata. furtunul de aer intra in habitaclu printr-o gaura din podeaua pasagerului si se continua pe sub mocheta pana in portbagaj. cablurile de curent intra in habitaclu de la baterie, prin spatele aripii dreapta-fata si se continua tot pe sub mocheta pana in portbagaj. cand vreau sa umflu rotile, decuplez furtunul care duce la goarne si cuplez furtunul inelar cu pistolul cu manometru. ma gandesc sa-mi iau si un fierastrau pneumatic ca alternativa la drujba sau topor, dar am vazut ca la toate presiunea de lucru e de 6 atmosfere.

butoanele de comanda (pentru pornirea compresorului, pentru light bar si alte bazaconii) sunt pe un panou de pe consola frontala, panou pe care am dat ceva bani (pentru ca am luat si intrerupatoarele originale pentru el). in final, dupa multi nervi pe care mi-i faceam pentru ca maneta schimbatorului lovea in ele si ba imi aprindea luminile ba mi le stingea, am recurs la o mica schimbare de pozitie si de intrerupatoare.

20150222_171049.thumb.jpg.00968ba7707c3c008ae7233cf505cf7d.jpg20150222_171448.thumb.jpg.4081a5ab6edd01f697d552943fb1e401.jpg

Edited by vortex
Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

Eu daca as fi avut neaparat nevoie de un compressor cu butelie la purtator as fi demontat butelia pe care as fi montat-o undeva sub masina (eventual protejata cu un scut) iar compresorul l-as fi montat in compartimentul motor apoi as fi tras o conducta cu mufa (cupla) rapida pentru aer intr-un loc usor accesibil (bara fata/spate, portbagaj) si astfel as fi ramas cu portbagajul liber dar tot nu as fi mers linistit stiind ca port cu mine o potentiala bomba. Deocamdata am un compressor T-Max care isi face datoria de ceva vreme si nu am simtit nevoia de altceva.

Pentru orice scula pneumatica ai nevoie de un debit mare de aer care nu cred ca poate fi asigurat de un compresor auto de 20 A.

Atentie la furtunele folosite. Sunt speciale pentru aer/presiune, cele de udat gradina nu vor rezista prea mult si la 13 atmosfere ar trebui sertizate nu prinse cu coliere.

 

Uite, am gasit si o poza:

20120906_161421.thumb.jpg.29410fd06642a02be4fafd4cd3e16d9c.jpg

Edited by wolfman

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

compresorul, chiar si singur, nu are loc sub capota. chiar crezi ca am pus furtun de udat gradina ? este furtun cu insertie care rezista la 40 atmosfere - compresorul scoate 13. despre ce fel de bomba vorbesti ? consideri ca aerul e o bomba ? butelia are supapa de presiune. e-adevarat, in unele cazuri, aerul expulzat printr-un anumit orificiu are efectul unei bombe :D

butelia de presiune iarasi n-aveam unde s-o pun sub masina, astfel incat sa nu risc lovirea ei.

am vazut poza. chiar daca as fi avut loc de montaj, totul ar fi fost expus la conditii din cele mai vitrege - noroi, apa, inghet, clorura de calciu (sau sare, nisip) si tot felul de gunoaie care ar fi astupat rapid filtrul de aer.

Edited by vortex
Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

Un pistol pe aer e mare consumator de presiune dar si de debit va merge doar cinci batai pana se consuma aerul si dupa-aia cam gata . In rest , numai de bine ... sub capota de cele mai multe ori e prea cald ( se considera ca vara e aproape de temperatura motorului ) .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

compresorul, chiar si singur, nu are loc sub capota. chiar crezi ca am pus furtun de udat gradina ? este furtun cu insertie care rezista la 40 atmosfere

 

La prima vedere puteam sa jur ca cel albastru e furtun de gradina. Am studiat si eu problema acum vreo doi ani interesat fiind de folosirea unui pistol pneumatic sa nu mai desfac suruburile ad labam dar vazand debitul de aer necesar...mi-a trecut repede. Mi-ar place pe sub masina o goarna de locomotiva pentru nesimtitii din trafic dar, cel putin pentru mine, nu se justifica investitia si spatiul ocupat. Ar fi bun si un pistol de suflat aer pentru gratar (nu glumesc) sa nu mai sufli in el sau sa-i faci vant cu farfuria. Daca tot l-am montat, pune un releu pe instalatie sa fie alimentat doar cand este contactul pus nu cumva sa porneasca peste noapte in caz ca pierde presiune pe undeva.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

E foarte indicat ca conectarea compresorului cu butelia sa fie facuta cum trebuie si cu ce trebuie de vreme ce compresorul ( de fapt toate ) scoate aer cald pe evacuarea lui . Cald inseamna peste 100 grade , cu atat mai cald cu cat creste presiunea .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: compresor on-board

 

Daca tot l-am montat, pune un releu pe instalatie sa fie alimentat doar cand este contactul pus nu cumva sa porneasca peste noapte in caz ca pierde presiune pe undeva.

 

sigur ca am pus un intrerupator pe alimentare.

 

E foarte indicat ca conectarea compresorului cu butelia sa fie facuta cum trebuie si cu ce trebuie de vreme ce compresorul ( de fapt toate ) scoate aer cald pe evacuarea lui . Cald inseamna peste 100 grade , cu atat mai cald cu cat creste presiunea .

 

a venit gata conectat, cu teava.

Edited by teddybear
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use