Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Schimbare punti LJ 80


StanPatzitW
 Share

Recommended Posts

Salut

 

Am mai scris si pe pagina de prezentare a masinii dar fara prea mult noroc.

Vreau sa pun punti late pe Suzuki LJ80 pe care il am. Masina donatoare are grupul si cutia de transfer in partea dreapta si masina mea il are pe mijloc.

Am incercat sa reprezint in imagine ce vreau sa zic.

Actual

 

Inainte

[ATTACH=CONFIG]238681[/ATTACH]

 

si cum ar arata dupa transplat.

[ATTACH=CONFIG]238680[/ATTACH]

 

 

Este ok o asemenea modificare? Are sens sa merg mai departe cu modificarea sau sa ma opresc aici si sa ma concentrez pe alte modificari? A mai facut cineva o modificare de genul asta?

 

Mentionez faptul ca pe SJ ( masina donator )cutia de transfer este mai mare decat ce am eu pe masina si nu se poate monta pe masina mea.

827863963_dupamodificare.thumb.jpg.485b7dff9cda3b996173f9a4a12c0f53.jpg

actual.thumb.jpg.391acc8ed8bbee3b89a5d500aab00238.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

pe SJ ( masina donator )cutia de transfer este mai mare decat ce am eu pe masina si nu se poate monta pe masina mea.

 

maestrul Tzuparu ti-a spus de la inceput ca trebuie sa montezi reductorul de Samurai/SJ413 care are iesirile pe partea corecta.

 

reductorul nu este cu mult mai mare si cu putina bunavointa incape.

la samurai este montat inclinat , cu intrarea in tunel. pentru a avea un unghi cit mai bun pentru cardanul spate, care este periculos de scurt, reductorul este inclinat cu 5grade spre spate.

 

la LJ80 ampatamentul este de 1930m, la SJ413 este de 2030mm. cardanele de samurai se ajusteaza la lungime fara mari probleme.

 

 

 

cind te bagi la modificari d'astea de mare amploare e bine sa stii "in ce te bagi".

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Pune puntile de Samurai cele mai late si configureaza-ti masina ca un Samurai la transmisie.

Eu ca sa nu ma complic as transfera doar caroseria de LJ pe un sasiu complet(motor,punti,cardane,cutii...) de SJ impreuna cu seriile si.... pingele....

Edited by Giani
KDJ 90, DID-163 hp
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

daca tot schimbi puntile , pune ceva punti mai sanatoase si o alta suspensie!!! tot ce vrei se poate face!!! nu apleca urechea la uni care zic ca nu se poate. spor la treaba

 

Cam ce punti " sănătoase " crezi ca ar merge le lj 80?

Si cu ce motor?

KDJ 90, DID-163 hp
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Banii sunt o problema dar nu o piedica. Adica daca nu ma grabesc ( si in general nu ma grabesc ) gasesc fonduri.

 

Care este pretul unei cuti de transfer. Nu pot sa o iau de pe samuraiul donator deoarece pe el o sa pun punti normale...Proprietarul vrea sa il vanda dupa.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Si eu sunt tot in aceeasi tema cu puntile , doar ca amea e SJ413 ( in acte SJ500 ) 1.3 din 87 japoneza cu punti scurte foi de arc. Vreau sa pun punti late , intrebarea mea e : sunt mai multe tipuri de punti late sau doar un singur model, banuiesc ca nu trebe sa modific cercei si alte minunatii sa le pun pe masina nu ? sau ma insel ......

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Si eu sunt tot in aceeasi tema cu puntile , doar ca amea e SJ413 ( in acte SJ500 ) 1.3 din 87 japoneza cu punti scurte foi de arc. Vreau sa pun punti late , intrebarea mea e : sunt mai multe tipuri de punti late sau doar un singur model, banuiesc ca nu trebe sa modific cercei si alte minunatii sa le pun pe masina nu ? sau ma insel ......

 

punti late sunt doar de un fel.

 

ca sa le montezi trebuie sa muti prinderile arcurilor de pe punte.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

punti late sunt doar de un fel.

 

ca sa le montezi trebuie sa muti prinderile arcurilor de pe punte.

 

Hmm... deci asta inseamna sa tau suporti de pe sasiu si sa ii sudez mai inafara ? Sa inteleg ca sasiul cu punti late e mai lat decat ameu cu punti inguste ........ Cam nasoala treaba daca stau bine si ma gandesc cu suduri la suporti

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

imi place cum gandesti

eu as muta suportii de pe punte nu de pe sasiu

 

Daca se poate e ok , dar trebuie sa te gandesti si la centrat/echilibrat perfect ....... desi samuraiul nu e audi cu 100 de brate :)) dar totusi e foarte ok masina

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Nu te apuca sa tai/modifici nimic ( ce ii legat de prinderea arcurilor ) de pe sasiu/caroserie. Trebuie sa modifici prinderea pe punte. Cand faci treaba asta poti sa faci si modicicarea pentru inaltare adica sa treci arcul de sub punte pe punte. Reglajul de care ziceai tu nu ii atat de greu de realizat.

 

Inainte de a te apuca de investit banii verifica daca grupurile de pe puntile pe care vrei sa le cumperi si sa le montezi pe masina ta au aceeasi pozitie pe punte cu cele pe care le ai deja pe masina... in felul asta te asiguri ca nu ajungi in aceeasi situatie ca si mine ...adica sa investesti niste bani si sa te trezesti ca modificarea de care ai nevoie este mult mai mare decat aveai de gand sa o faci cand ai inceput.

 

 

PS. Asta nu inseamna ca imi pare rau sau ca ma opresc :no

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

OK ! Masina in faza actuala este asa: Punti inguste ( uzate amandoua ! ) cu distantiere 6 cm + jante ET -20 , e japan nu spaniolna , For arcuri originale cu cercei mai mari, masina e inaltata in jur de 5-6 cm .

 

Masina in faza finala vreau asa : Punti late ( reconditionate total , omocinetica noua fata/spate ) cu distantiere maxim 3 cm aluminiu + jante aluminiu daca gasesc cu ET -20 sau -30 , foi arcuri YJ-u cu niste cercei modificati sau cumparat kit-ul de pe low range , NU doresc SPOA .

 

Ca bani : 2 punti 250 euro + reconditionatul 300 euro , arcuri YJ nu stiu pretul , cercei depinde, ori confectionati bine ori cumparat de pe low range, distantiere roti aluminiu in jur de 250 euro si alea, facute de fabrica BINE nu la strung sau in spatele blocului. Deci cred ca, cu 1100-1200 euro rezolv punti si suspensie .

 

Cand ai timp pune niste poze cu modificarea suportilor sa-mi dau si eu seama ce si cum e acolo . MS MULT

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Sa pui arcuri de Wrangler pe puntea fata nu este chiar asa de simplu.

Arcurile de Wrangler sunt cu mult mai lungi decit cele stoc si vor iesi MULT in fata masinii.

In plus va trebui sa muti in fata sasiului prinderile cerceilor.

Si alta prinderea a amortizorului pe sasiu.

 

Mult mai simplu, ieftin si eficient este sa pui arcurile de spate, adica RUF.

Obtii acelasi flex si confort si mult mai simplu de montat.

Plus ca refolosesti arcurile spate.

 

Gasesti in romanika kituri complete de montaj pentru Wrangler si RUF la preturi foarte ok.

Arcurile de Wrangler se gasesc la dezmembrari la preturi incepand cu 450lei/perechea.

Noi costa in jur de 600-650 lei bucata, dar sunt slabe si se lasa repede daca faci offroad cu ele.

 

Roti de aliaj pentru Suzuki cu ET -20 sau -30 nu am auzit sa existe.

Flanse + roti de aliaj au cam aceeasi greutate cu jantele de tabla.

 

Intoarce rotile de tabla de Samurai, cele cu 10 gauri rotunde si o sa obtii un castig de 40-45mm pe roata.

Daca vrei mai mult, intoarce rotile de tabla de Vitara, cele cu 9 gauri rotunde si o sa obtii 70-75mm.

Intorsul rotilor costa mai putin decit un set de flanse si daca este facuta de profesionisti ies perfect.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Nu as crede ca e chiar greu de facut pe fata cu foi de YJ, Cu kit-ul Missing link ruf swap de pe lowrange il faci. trail_tough_ruf.jpg.0766f554bf9c922c26f71e2cf7047f7d.jpg

 

Dar daca zici ca merge modificarea cu foile de pe spate trecute pe fata e super ! Dar intrebarea mea e : Crezi ca nu se lasa/rup mai repede ? amele de pe masina pe spate nu arata rau ...... dar cu siguranta sunt uzate si vechi. Momentan am marit putin flexarea cu niste amortizoare ce mi-ai spus tu fata/spate si apropo :grin: furtunasele de la tine alea cu + 10 cm pentru frana fata nu se potrivesc la samurai-ul meu, filetul e acelas dar interiorul la tine e conic inspre interior si furtunasul ce l-am avut eu pe masina era spre exterior , deci culca perfect. A trebuit sa fac 2 conducte din cupru noi sa pot monta furtunasele de la tine.

Poza cu finalul ;) : IMG_0160.jpg.15e62f80c24ced729f24aaa33a48b9ff.jpg

 

Cu jantele de aliaj credema ca sunt cu siguranta cu ET negativ ! Am vazut multe pe net exact ca si amele dar de aluminiu ( amele sunt tabla 8j cu ET -20 ) uite aici : 10532560_10204729358406378_6411594461643006492_n.jpg.ab62b82572383187f612d40198782af2.jpg Astea sunt 100% cu et negativ

In vreo 2-3 luni ma apuc de proiect , pana atunci ma documentez sa vad cum e cel mai ok, pe mine ma intereseaza fiabilitatea mai mult si putin mai bun confort .

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Am eu pe masina jante de aluminiu Wolfrace et -23.....iar de aliaj cele mai mari in et pe care le-am vazut erau -35. deci exista. Dar toate jantele de aliaj cu et mare au si j mare adica sub 8 sau 8.5 inch nu gasesti.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Da , asa am gasit si eu ... cu 8j. Amele sunt tot 8j dar vreau maxim 7j sa pot pune niste simexuri pe 31 sa stea frumos !

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Nu as crede ca e chiar greu de facut pe fata cu foi de YJ, Cu kit-ul Missing link ruf swap de pe lowrange il faci.

 

Pai ori vrei arcuri YJ pe fata, ori RUF? Nu le incurca. RUF=rear (springs) up front ... adica arcurile din spate puse pe fata.

Kit-ul ala este exact pt. ce ti-a recomandat @mini, adica arcurile din spate mutate pe fata (doar ca are si missing link... eu nu as pune asa ceva, flexarea data de RUF este suficienta, missing link deja e prea mult). Cu RUF si arcuri YJ pe spate, samuraiul este exact ceea ce trebuie.

 

Pentru asa ceva n-are rost sa faci comenzi "pe afara"... sunt solutii profi si ieftine chiar la noi. Ia legatura cu Minitehnicusro :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Nu as crede ca e chiar greu de facut pe fata cu foi de YJ, Cu kit-ul Missing link ruf swap de pe lowrange il faci.

 

Nimic nu este imposibil, doar ca trebuie sa vezi daca banii pe care-i dai se intorc in performante, stabilitate, fiabilitate.

 

Kitul respectiv de la lowrangeoffroad.com nu rezolva problema capetelor de arcuri care ies mult in fata Samuraiului.

 

Missing-link fara Panhard? Ia monteaza tu asa ceva si sa ne spui cum e.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

Da-mi tu o parere profi cu modificarea suspensiei. Asa cum a zis mai sus @rockshox cu arcuri de samurai mutate din spate pe fata fara missink link si pe spate montat arcuri de YJ , trimite pm daca ai piesele necesare, preturi si tot tacamul. MS

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare punti LJ 80

 

 

Missing-link fara Panhard? Ia monteaza tu asa ceva si sa ne spui cum e.

 

Iti spun eu: :grin: Am mers eu vreo 2 ani asa si nu mai vreau. Directia era ceva care te tinea preocupat tot timpul. Dupa ce am pus panhard pe fata, m-am linistit.

4x4
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use