Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)


boss2real
 Share

Recommended Posts

SAlutare,

 

Am plecat azi sa plimb jucaria si a murit motorul in mers si nu mai porneste.

 

Nu ma pricep mai deloc la reparatii de acest gen, insa ma duce capul si inteleg principii de functionare.

 

Pe drum, simteam o vibratie dubioasa insa motorul se invartea si auzea bine. Am verificat sa nu fi iesit vreun furtun de la vacumuri insa nu e de la asta.

 

Am o vaga banuiala ca este ceva de la alimentarea cu aer/benzina.

 

Astept cu nerabdare sugestii si solutii, dar mai ales sa le pun in aplicare. Poate imi duc masinuta acasa in seara asta :)

 

Va multumesc anticipat!

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Revin cu poze ale conexiunilor vacuumurilor pentru ca am impresia ca nu toate sunt corecte.

 

IMAG0311.thumb.jpg.3bfaa4b5b42ff231f6663169a766c37a.jpgIMAG0310.thumb.jpg.bf9b75978f365a92e4064293579eb534.jpgIMAG0312.thumb.jpg.8c419bfeee115e534da4ce4013637fbd.jpgIMAG0313.thumb.jpg.cf748827ebeddb86262957ccbdd1b88f.jpgIMAG0314.thumb.jpg.0f9e760c71eeab7628faff709d73dc03.jpgIMAG0315.thumb.jpg.59d738aab813fcb35e1dd4d4498d6781.jpgIMAG0316.thumb.jpg.34759ce0b377f6647c3b59901d5433a3.jpg

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Poate nu ai benzina?Ai verificat? iti vine benzina pe alimentare?Verifica daca iti da scanteie? verifica delcoul daca este clasica.La benzina astea le verifici prima data apoi te uiti la furtunase de la vacum pune mana pe fiecare si vezi daca nu sint fisurate ,imbatrinite de la caldura,legatura la borna + si a masa.Ia totul babeste si descoperi defectul sper!:grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

SAlutare,

 

Am plecat azi sa plimb jucaria si a murit motorul in mers si nu mai porneste.

 

Nu ma pricep mai deloc la reparatii de acest gen, insa ma duce capul si inteleg principii de functionare.

 

Pe drum, simteam o vibratie dubioasa insa motorul se invartea si auzea bine. Am verificat sa nu fi iesit vreun furtun de la vacumuri insa nu e de la asta.

 

Am o vaga banuiala ca este ceva de la alimentarea cu aer/benzina.

 

Astept cu nerabdare sugestii si solutii, dar mai ales sa le pun in aplicare. Poate imi duc masinuta acasa in seara asta :)

 

Va multumesc anticipat!

 

 

 

 

boss fara suparare , masinile se repara in service nu pe forum ...aici poti primi ceva sfaturi ,dar daca nu esti mecanic poate strici mai tare... lasa sa castige si service-ul ceva ;) ca si eu cand am probleme cu pc-ul chem un it-st si dau o sutica si mi-l face :D

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Intr-adevar greu de spus din poze ce are de nu mai porneste. In ce zona locuiesti? Poate am maine chef de o plimbare si iti fac o vizita daca nu esti prea departe. Eventual lasa si un nr de tel. aici sau pe privat.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Mie mi-a sarit in ochi, s-ar putea sa fac o greseala, valva din prima poza, cea de pe corpul termostatului, care este suntata. Daca nu ma insel se numeste BVSV(bimetal vacuum switching valve), nu cred ca sunt bine puse furtunele, dar daca pana atunci a mers bine si nu s-a umblat la ea, atunci nu asta e cauza. Pun o poza cu ea cum arata la mine si o schema luata din manualul de reparatii:

 

12.thumb.png.ef5cc016f5f6c53b6c969d87f1d84633.png

 

DSC04381.JPG.8d0795b95709e653dc300ad90ce0d0e6.JPG

Edited by corrad
Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Am pornit ieri utilajul si am ajuns acasa :). Am desfacut mufele de la bobina care da scanteie, le-am curatat intens si a pornit.

 

Urmatoarele 2 zile o sa fac teste sa vad daca aia e sau e altceva.

 

Trebuie sa fac rost de furtune si un "teu" ca sa testez corectia conexiunilor vacuum. Merci de poza, corrad.

 

Wolfman, te contactez pe privat.

 

Timberland0910, masinile se repara in service insa dupa ce ajung in service. Eu vroiam doar sa nu o las pe marginea drumului :)

 

Revin cu detalii curand.

 

Multumesc de suport!

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Am pornit ieri utilajul si am ajuns acasa :). Am desfacut mufele de la bobina care da scanteie, le-am curatat intens si a pornit.

 

Urmatoarele 2 zile o sa fac teste sa vad daca aia e sau e altceva.

 

Trebuie sa fac rost de furtune si un "teu" ca sa testez corectia conexiunilor vacuum. Merci de poza, corrad.

 

Wolfman, te contactez pe privat.

 

Timberland0910, masinile se repara in service insa dupa ce ajung in service. Eu vroiam doar sa nu o las pe marginea drumului :)

 

Revin cu detalii curand.

 

Multumesc de suport!

 

 

 

pai suna un prieten cu un Patrol sa te traga pana la service :(

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare si multumesc de sprijin.

 

Am plimbat azi tractorasul in teste si am observat ca in mers constant parca da sa se innece, nu rau dar se simte. In fata casei, dupa decelerare, a murit motorul de tot.

 

In stationare, cu acceleratia apasata, scade in ture ca si cum as lua piciorul de pe pedala brusc. Daca ii dau pedale, revine.

La ralanti, motorul merge fara suspin si se aude ok.

 

Cu manualul in fata si cu lanterna pe sub masina am lamurit ca pe alimentare sunt doua pompe si un filtru. Dat fiind ca atunci cand dau pedale, urca in ture, banuiesc ca pompa mecanica actionata de pedala, functioneaza. Mai e pompa din rezervor si filtrul de combustibil. Zilele urmatoare dau filtrul jos si vad daca se poate curata sau trebuie sa iau altul (poate are mizerii prin el), ma gandesc eu....

 

Gandesc bine sau gresesc?

 

Toate cele bune!

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Exact aceleasi simptome le aveam si eu.Dupa schimbarea filtrului alta viata.Filttru am cumparat Champion pentru ca era singurul cu carcasa de metal.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

boss2real nu mai presupune asa multe, rezuma-te la meseria ta si lasa pe altii sa faca mecanica....nu o lua in nume de rau dar presupui prea multe, masina nu are 2 pompe are doar o pompa electrica si se afla in rezervorul de benzina asa ca nu prea ai cum s-o vezi, filtru de benzina se schimba, nu se curata....intradevar simptomele tale par a veni de la alimentarea proasta cu benzina, si aci pot sa fie mai multe probleme, filtru benzina infundat(se schimba si in faza in care esti acuma ar trebui schimbat indiferent ca el este de vina sau nu) pompa de benzina defecta(posibil sa nu mai faca presiune necesara la in turatii sa nu livreze presiunea necesara) mizerie in rezervor, injector infundat, probleme pe partea de vacum sunt multe cauze....sau la fel de bine problema poate sa fie pe partea de alimentare cu scanteie la buji si aci la fel incepi prin a vedea daca ai scanteie la bujii si o iei in urma pe firul problemei, fise, capac delcou, bobina....dar simptomele tale seamana mai mult cu o problema pe partea de alimentare cu benzina...daca ar fi sa dau cu banu io as schimba pompa electrica de benzina din rezervor....bafta in a rezolva problema....

Edited by quick
Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Motivele pentru care incerc sa lamuresc singur problema sunt urmatoarele:

 

1. prea multe experiente neplacute cu diversii specialisti

2. nu am identificat inca in Snagov un mecanic in care sa imi pun baza

3. nu cred ca diagnosticarea unui astfel de utilaj primitiv este mai complexa sau difera de cea a unui calculator/laptop/server daca cunosti principii de functionare si esti in stare sa intelegi ce scrie in manual

4. am investit o gramada de bani in aceasta jucarie si constat ca de fapt multe componente nu au fost schimbate, defectele fiind principalele motive pentru care am decis sa schimb toate componentele rand pe rand.

5. sentimentele mele fata de acest utilaj sunt mai profunde decat ale oricarui specialist si binenteles eu ii sunt devotat :)))

 

Voi schimba filstrul, sper, saptamana asta. Urmeaza pompa de benzina dupa ce ma lamuresc ce piesa trebuie sa cumpar mai exact? Eu am varianta spaniola. Are careva idee ce pompa e? (nu as vrea sa dau rezervorul jos si sa constat ca nu este buna piesa cumparata)

 

PS: Samuraiul meu e pe carburator

 

Seara buna,

 

B

  • Like 1

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

1 si eu la fel, si d'aia si eu imi fac reparatile la utilaj cu mana mea....

3 depinde din ce perspectiva privesti lucrurile... totul tine de experienta...bineinteles daca ai pasiune si-ti dai intresul totul este realizabil cu mai mult sau mai putin efort.

 

din profilul tau reiese ca ai motorul pe injectie, daca ai motorul pe injectie nu conteaza ca este spaniol sau japonez pompa este la fel, ceri piesa pt codul de motor al tau, adica G13BA...asta este codul motor pt motorul de 1.3 injectie...nu cred ca o sa fie o problema la magazin incat sa nu stie ca sa-ti aduca...si ma repet si intreb ai motor pe injectie, nu? pt ca daca nu ai injectie nu ai nici pompa in rezervor.

pt a verifica pompa poti intercala undeva pe conducta de tur un manometru si sa verifici presiunea ce o face pompa atat la releanti cat si in turatie, dar nu stiu acuma sa-ti dau presiunea in bari, poti cauta si tu, sau incerc sa revin maine cu valorile....asta este un mod de a verifica pompa de benzina pt a nu cumpara alta daca nu esti sigur ca ia este defecta.

bafta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Motivele pentru care incerc sa lamuresc singur problema sunt urmatoarele:

 

 

2. nu am identificat inca in Snagov un mecanic in care sa imi pun baza

 

PS: Samuraiul meu e pe carburator

 

Seara buna,

 

B

 

De ce MUSAI Snagov?

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

Samuraiul meu este pe carburatie.

Am identifica in compartimentul motor ceea ce eu cred ca este o pompa de benzina:

http://www.pieseautomagazin.ro/magazin/images/oferte/1/o6615p1cPAM26200-50A00.jpg

Cel care mi-a reconditionat masina mi-a zis ca pompa ar fi in rezervor.

Vreau Snagov pentru ca aici stau si imi este peste mana sa merg pana in bucuresti cu masina mai ale in conditiile de acum, cand risc sa raman din nou cu ea in drum. Singura varianta de service in bucuresti mai la indemana ar fi garajul Taifun, unde am un amic.

 

Daca pompa prezentata mai sus e singura, atunci e banal de simplu dupa mintea mea.

PS: o sa modific profilul. L-am facut atunci cand credeam ca Suzuk e injectie si japoneze, iar ea este de fapt spaniola si carburatie :-)

 

Toate bune,

B

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Oooo.deja daca n-ai injectie se schimba foaia....eu am crezut ca ai injectie pt ca la profilul tau era trecut ca samuraiu tau este pe injectie...

pompa care ai pus-o in linkul de mai sus nu se defecteaza aproape niciodata...eu zic s-o elimini din schema pt ca nu ia-ti face problema...

in cazul asta nu ai nici pompa electrica in rezervor..

toate problemele tale vin mai mult ca sigur de la filtru de benzina sau din carburator...filtru de benzina este in jona punti spate prins undeva pe sasui , pe partea pasagerului....daca este dincarburator ai cam pus-o...si verifica atent toate vacumurile de la carburator....mai mult de atat n-am ce zice pt ca si eu am ajuns sa schimb carburatoru original cu unu de dacie...

de verificat si scanteia de la buji pt siguranta ca nu acolo-i problema.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Sa inteleg ca pompa, din poza de mai sus, este singura pompa de combustibil de pe masina?

 

Filtrul de combustibil a fost identificat si il voi schimba saptamana asta. Stie vreunul dintre voi un cod de piesa?

 

Sper sa nu fie de la carburator.

 

Ma poate ajuta cineva cu o schema a vacumurilor pentru carburatie sau cu niste poze de pe o masina in mintile ei?

 

In locul actualelor furtune de la vacuumuri, se poate utiliza furtun pentru trecerea apei? Dupa mintea mea, ar trebuii sa fie ok.

 

Mai vin cu o intrebare, exista momente in mers in care masina se balangane in asa fel eu ma simt ca atunci cand ma batai pe scaunul de la birou... Binenteles, este vorba de mers pe asfalt in linie dreapta. Acest aspect cum se poate rezolva?

 

Va multumesc,

 

B

Edited by boss2real

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Sa inteleg ca pompa, din poza de mai sus, este singura pompa de combustibil de pe masina?

 

Filtrul de combustibil a fost identificat si il voi schimba saptamana asta. Stie vreunul dintre voi un cod de piesa?

 

Sper sa nu fie de la carburator.

 

Ma poate ajuta cineva cu o schema a vacumurilor pentru carburatie sau cu niste poze de pe o masina in mintile ei?

 

In locul actualelor furtune de la vacuumuri, se poate utiliza furtun pentru trecerea apei? Dupa mintea mea, ar trebuii sa fie ok.

 

Mai vin cu o intrebare, exista momente in mers in care masina se balangane in asa fel eu ma simt ca atunci cand ma batai pe scaunul de la birou... Binenteles, este vorba de mers pe asfalt in linie dreapta. Acest aspect cum se poate rezolva?

 

Va multumesc,

 

B

 

 

 

15100-83010 = pompa combustibil

echivalente: Valeo 247150, J1608000

 

15410-63041 = filtru combustibil

echivalnete: Mann WK 42/81, J1338000

 

 

pentru furtun de vacuum foloseste furtun de retur motorina de la injectoare, se cumpara la metru.

 

balanganitul masinii se rezolva prin inlocuirea amortizoarelor.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare Minitehnicusro,

 

Suspensia mea e noua, IronMan+50, montata in iulie 2014.

 

Merci de codurile de piese.

 

Acum comandam filtrul si ma intreaba diametru trebuie sa aiba respectivul furtun pentru vacuumuri. Stiti cumva?

 

Toate bune,

 

B

 

UPDATE:

Am schimbat filtrul, cred ca ala vechi e din memozoic. Maine il desfac sa vad ce s-a strns in el.

Ca sa porneasca am efectuat urmatoarele manevre:

- de 5 ori contactul pus cate 15 secunde

- 50 de pedale in reprize de cate 10 cu tentativa de pornit motor

 

Dupa ce a pornit, l-am lasat sa rumege si dupa vreo 10 minute, cand a ajuns la turatia de relax (900rpm) a murit.

A urmat manevra recomandata de cel care s-a ocupat de refibrilarea samuraiului in vara:

- inversat 2 cabluri de la bujii in delcou (1 cu 3), pornit cu rateuri dar din pacate in esapament si nu in carburator asa cum speram. Daca erau probabil in carburator mai curatau pe acolo...cred eu ce de aia mi-a fost recomandat...

- am pus fisele inapoi in pozitia initiala si am pornit motorul; din pacate nu am mai avut timp de teste, voi continua maine cel mai probabil cu verificarea conexiunilor de vacuum.

Pentru vacuumuri am luat furtun de retur de la injectoare de 3mm, sper sa se potriveasca. Maine vreau sa mai fac rost de un teu pentru conexiunile de vacuum pentru ca am impresia ca lipseste unul.

tmp_14531-IMAG0346591501576.thumb.jpg.68e2e47295cffe65d1bd9fb036336a9a.jpgtmp_14531-IMAG0347567833728.thumb.jpg.9c4b4252edce6fcb39522f3bf9958302.jpg

 

Seara buna,

B

Edited by boss2real

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Salutare,

 

Ma poate ajuta cineva sa imi spuna unde trebuie conectate cele 3 duze de vacuum indicate cu sageti rosii?

 

Sunt cele doua duze, marcate cu sagetile albastre, corect conectate?

 

IMAG0310.thumb.jpg.6274b960010a4d390e719657c3132625.jpg

Ori la bal, ori la spital!!!

 

Suzuki samurai 1,3 carburatie '92 spaniol

Link to comment
Share on other sites

Re: Ajutati un IT-st sa isi repare samuraiul :)

 

Încearcă să pornesti mașina noaptea și sa te uiți la motor pe intuneric, poate fură pe undeva scânteia. Se mai întâmplă din cauza izolației îmbătrânite. Spor la căutare!

:wink:
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use