Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

amarok 2015


amarok2015

Postări Recomandate

Re: amarok 2015

 

Salutari. Cutia este automata de tip DSG cu dublu-ambreiaj.

Irod, gandeste-te ca o masina off road fara diferentiale blocabile pe punti poate sa ramana imobilizata in situatii jenante, situatii in care un SUV care dispune de controlul tractiunii iese fara efort.

Am vazut un test pe youtube facut de un australian care compara un Defender care are foloseste controlul tractiunii si un Land Cruiser cu diferentiale blocabile pe ambele punti, disponibile din fabrica.

Ambele masini au traversat acelasi tip de teren fara ca una sa ii fie superioara celeilalte.

In 2012, in timpul lunii ianuarie si februarie, am avut foarte multa zapada in Bucuresti. Am intalnit pe o strada ingusta cu zapada batatorita un Patrol K160 care vrand sa faca loc unei masini care venea din sens opus s-a urcat pe diagonala pe un morman de zapada, nu foarte inalt. Aceasta situatie a determinat o incrucisare de punti. Deoarece diferentialele sunt de tip deschis si probabil neavand posibilitate de blocare dif spate, aceasta a ramas imobilizat, puterea fiind transmisa catre rotile cu cea mai putina rezistenta.

Avand in vedere ca situatii asemanatoare in care cate o roata de pe fiecare punte este pe o zona cu aderenta crescuta si celelalte pe o zona cu aderenta scazuta sunt cel mai des intalnite in viata de zi cu zi, controlul tractiunii este clar superior. Din acea situatie si cu Santa Fe-ul plecam fara efort.

In plus, controlul tractiunii este mult mai prietenos cu soferul, acesta nefiind obligat sa cupleze si decupleze diferentialele blocabile pe punti. In acelasi timp, este practic si pentru situatiile in care o masina este 4x4 permanent, ne fiind nevoie sa cuplezi si decuplezi 4x4 ca la un part time de fiecare data cand aderenta drumului pe care rulezi difera.

In concluzie, un 4x4 permanent, cu posibilitate blocare dif central dar si cu un sistem bun de controlul tractiunii se preteaza pentru o masina pe care o folosesti zi de zi intr-o larga varietate de situatii.

Editat de Cristi S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: amarok 2015

 

in primul rand iti doresc sa te bucuri de masina si cat mai multi km fara incidente.

 

diferenta intre un motor "mare" si unul "mic", perceptia de "fortat" vine din faptul ca motorul mare are cuplu mai mare pe o paleta mai larga de turatii.

uita-te la "competitie" si o sa vezi ca ei dau cuplul de la turatii mai joase pana mai sus in ture; in acelasi timp puterea maxima este obtinuta la turatii mai joase.

poti sa te joci cu reductii, rapoarte, dar...

in practica, ca un mic test, pune amarok-ul (manual) in a sasea la 70-80km/h (in rampa) si vezi ce face. fa acelasi lucru cu o masina cu motor "mare". pune-l sa traga si joaca-te cu vitezele, o sa constati ca in amarok schimbi mai des vitezele.

 

dupa parerea mea Amarok-ul este un pickup modern, gandit sa stea mai pe asfalt, "muncind" mai putin si munca mai "eleganta". cand va fi pus sa o faca, se va descurca, dar nu va fi niciodata un cal de povara.

ofera satisfactii la alte capitole si nu se adreseaza unui mocan cu bocanc 47 (sa nu se subinteleaga, adica unuia care da in ea fara mila si multa minte pe toate hartoapele non-stop cu bena plina si cu remorca).

Editat de adrianfd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

exceptand cazul in care ar fi masina de flota, nu vad cine ar da peste 30.000 euro pe o masina noua ca sa o trateze la modul asta, indiferent de ce masina vorbim

 

doi, numai timpul va demonstra daca o masina 2015 e fiabila sau nu, si nu vad de ce masina vw beneficiaza de prezumtia de vinovatie la capitolul hinghereala, si o struto renaul navara nu de exemplu, sau un ford care se stie ce fiablie sunt, toata lumea fuge de ford in general

in ziua de azi nimic nu mai e ce a fost, decat poate hilux care are acelasi motor si cutie de cand bunica fata, nu stiu daca asta e de bine sau e rau, daca le luam la puricat

daca plecam de la premiza fiabilitatii, fiecare cumpara ce-i inspira mai multa incredere

daca vom compara insa ce ofera o masina noua fata de alta, in 2015, o sa vedem ca unii au ramas ancorati in trecut

o fi amarok vazut ca o mironosita in domeniu, justificat sau nu, stai sa vedem in 5 ani cum vor fi si celelalte modele pe piata, si ce va cere majoritatea clientelei de la ele

outlander acum vreo 10 ani era masina de teren adevarata, avea tractiune 4 x 4 adevarata cu alocare fixa 50/50, modelul luat de mine acum 5 ani are un haldex basit cu 90/10 fata spate, acum ce vad pe strada arata ca o jucarie.....

 

referitor la electronice, inrebarea e nu ce vrem noi ci ce ne dau ei pe masini

Editat de amarok2015
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

si un articol legat de piata australiana 2014, comparatii intre pick-up uri, si un castigator neasteptat in comparatia din articol

asta desi vanzarile sunt cu totul si cu totul altfel.....

interesant ce au de spus despre fiecare model in parte

 

 

http://m.motoring.com.au/reviews/2014/commercial/dual-duel-4wd-dual-cab-ute-comparison-2014-45212

Editat de amarok2015
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Cele mai multe masini moderne au probleme de fiabilitate tocmai din cauza sistemelor inteligente care sunt puse pe ele. S-a demonstrat in practica ( si in timp ) ca solutiile avansate sunt performante comparativ cu solutiile tehnice clasice dar sunt mult sub nivelul acestora la fiabilitate in timp. Amarokul nu ar trebui sa fie o masina rea. Cel putin in teorie , bebeficiaza de multe atuuri . Dar cei care au avut masini facute de VAG dupa 2005 , au cam plans prin servisuri cand le crapau volantele bi-masice si kiturile de ambreiaj sau cand trozneau injectoare de sute de euro bucata. Costurile au fost suportate integral de proprietari si asta nu a fost de natura sa sporeasca increderea potentialilor clienti in masinile VAG. Aceleasi probleme le-au avut si masinile utilitare . Cei care au avut flote de Transporter au ales sa renunte la ele dupa 40-60.000 km cand ajungeau cu ele la servisurile VW si venea nota de plata. Acestea sunt doar cateva din motivele pentru care o masina noua pentru producator ( cum este Pickup-ul ) este privita cu reticenta. Toti iubitorii de maisini doresc sa apara masini cat mai performante si ai fiabile . Nimeni nu ponegreste o masina doar pentru ca nu ii place culoarea acesteia sau nationalitatea producatorului. Dar o masina trebuie sa isi castige in teren renumele si nu pe youtube sau pe facebook . Daca ambreiajul se va dovedi a fi la fel de putin solid ca la masinile facute din 2005 incoace , Amarokul nu o sa ma castige printre sustinatori. Daca se va dovedi ca nemtii au invatat sa faca ambreiaje fiabile si motoare asemenea , abia astept sa cumpar unul , pentru ca si eu doresc taxe mai mici , consumuri mai mici , fiabilitate mai mare. O sa imi vand Fordul si imi voi lua Amarok. Dar , pana nu aud de la posesori ca au facut 200.000 km cu un singur kit de ambreiaj , raman la rabla mea . :grin:

  • Like 1
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

referitor la electronice, inrebarea e nu ce vrem noi ci ce ne dau ei pe masini

 

marea majoritate a celor ce cumpara masini (4x4) in ziua de azi, doar viseaza sa faca si ceva cu ele. in practica foarte rar visul se si intampla.

e mult mai importanta realitatea de zi cu zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

pentru cine intereseaza subiectul amarok

am mai facut o plimbare pe la munte, vreo 500 km

consum 10, putin sub

am avut in traseu 150 km de autostrada, aici e consumul maxim, adica merge cu fix 12l consum la 140 km la ora

poate dupa ce ii pun capacul la bena mai scade

am avut si vreo 20 km de drum de piatra

zgaltaie ca dreaq, nu pot sa spun daca mai mult decat altele

 

astazi mi-a venit si powerbox-ul de la race chip, montat imediat, 4 mufe si aia e

fara erori fara probleme deocamdata

lasat pe setarea default

prima impresie, nu stiu daca e corect:

- imbunatatire la cuplu in turatii joase si medii

- consum parca ceva mai mic

mai vedem

 

 

si o intrebare, suna stupid, dar tot o pun :)

ce gume bune pentru noroi, dar sa pierd cat mai putin la asfalt ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

pentru cine intereseaza subiectul amarok

am mai facut o plimbare pe la munte, vreo 500 km

consum 10, putin sub

am avut in traseu 150 km de autostrada, aici e consumul maxim, adica merge cu fix 12l consum la 140 km la ora

grandul meu cu vechi de aproape 8 ani si motor de 3 litri, greutate comparabila, poate o idee mai aerodimac, consuma mai putin ....10-11 la suta pe autostrada la 140kmh si pe dn 9..deci inca o data se confirma ramane doar avantajul fiscal pentru motoarele mici

Insa....in ciuda carcotasilor de pe aici mi-as lua un amarok daca s-ar alinia planetele la un moment dat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Terrano R20 LWB motor 2,7 TD consum 8-9 l la suta :wink:

legat de gume pune BFG MT eu nu am fost dezamagit de ele.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Buna seara

Daca era un subforum dedicat aceste masini nu trebuia sa ma repet intruna.Sa incepem cu elementele de baza:

Pe Amarok erau disponibile 3 variante de baza in ceea ce priveste transmisia si nivelul de echipare:

Basic,Trendline si Highline ;

4x4 cuplabil manual cu blocant central,spate si reductor

4Motion 4x4 permanent manual cu blocant central,spate FARA reductor

4Motion Automat 4x4 permanent cu blocant central ,spate si FARA reductor

Blocantul spate nu este standard !!! trebuie pus optional (de fabrica).

Amarok si restul din gama nu vor merge niciodata in namoale cat China si pe trasee hard!!! poate cele de 10 ani+.

Au fost gandite pentru confort si siguranta pe asfalt dar si capacitatea de a face fata cu brio unde alte pick-upuri nu pot trece(pe testate nu vrajeli).

O tot aud cu ambreiajul si fiabilitatea... va rog sa va uitati cand a aparut acest model pe piata.In afara de faptul ca miroase TRACTION CONTROLUL destul de repede si ca ar fi submotorizata nu am auzit alte comentarii negative.

Referitor la Transporter T4,5 pot sa confirm ca foarte multi fosti clienti au trecut milionul cu ele si au facut Transport international de persoane .

Referitor la experienta VW in domeniul 4x4 este foarte mult de spus,sun t chiar surprins ca membrii vechi fac afirmatii de 0 lei fara a cerceta inainte (cam ca si share pe facebook).

Incepand de la LT,Transporter,Touareg (au si de competitie care nu este cel de strada) Caddy(cea mai fiabila masina din gama ei) cu sisteme de tractiune integrala Haldex ,Quatro, pe Amarok este o combinatie :y am scris undeva mai demult.Au avut si Taro!!!!!! logica unde ne duce ? la Toyota mult laudata.

Si nu in ultimul rand ar trebui sa stiti ca VW detine de foarte mult timp actiuni la Suzuki! adica la in tehnologie,informatii,probleme ...TOT .

Care isi cumpara Pick-up sa se dea la extrem nu- recomand Amarok pentru ca este scump la preparat,inca nu se gasesc tot felul de tiganii (cum am si eu la utilajul meu) ca sa ridici masina.

Recomand Amarok celor care o folosesc si ca masina de familie(nu are acelasi confort ca si un SUV adevarat dar este peste competitorii directi),pe santiere,vanatoare,pescuit,drumetii la munte si alte cele pe unde intra orice masina mai putin in acele locuri unde intra doar masinile preparate,taiate neinmatriculate etc.

Succes,VIata este pe primul loc

''invingeti-va teama ''
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Cauta la sectiunea dedicata si ai sa gasesti o multime de indicatii , pareri , sugestii. Ai multa informatie despre anvelope , trebuie doar sa ai rabdare sa o cerni pe cea care iti raspunde la nevoi.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

un lucru de tinut cont, bfg at-ul acvaplaneaza usor.

uita-te si la discovery copper stt maxx, e pun pic peste un AT ca agresivitate.

de asemenea, greutatea gumei conteaza. daca nu iti trebuie guma "agresiva", nu pune doar de ca arata bine.

aici spre exemplu, obisnuit cu un ranger cu motor "mare", tipul s-a jucat cu gume cu mai multa carne, a pus si o bara ARB si motorasul a facut poof, mai ales cand l-a pus dupa sa tracteze:

http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=143958

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Buna seara

Referitor la anvelope pot sa-ti recomand Mt-uri sau cel putin AT cu laterale ranforsate ...in cazul in care iesi mai des in teren.Daca te dai mai mult pe sosea i-ti recomand sa ramai la anvelope normale pentru ca Mt-urile sau orice anvelopa mai grea scade viteza maxima si creste putin consumul,scade siguranta.Mai bine investesti intr-o pereche de lanturi de tractiune pentru perioada cand mergi in delta si alte nebunii si le folosesti in caz de nevoie.

O seara placuta

Editat de davidco_m
''invingeti-va teama ''
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Pe langa cele spuse de colegi as dori sa adaug faptul ca , daca ai obiceiul sa te deplasezi cu viteze mari ( pomeneai ceva de 140 km / h ( ceea ce inseamna mult pentru un pickup ) MT-urile nu sunt anvelopele potrivite pentru tine . As spune ca nici macar AT-urile care sa se comporte bine pe franare, la asemenea viteze , nu prea exista. Nu te baza asa mult pe sistemele inteligente , ca sania este tot sanie , indiferent daca o fabrica un neamt sau un japonez. :grin:

Daca pui MT-uri , uita de viteze mari , pentru ca nu sunt facute sa asigure performanta pe franare sau virare brusca . Nici macar AT-urile , care sunt mai bune pe asfalt decat MT-urile , nu stralucesc in asemenea situatii. Singurele anvelope care pot pune in valoare sistemele inteligente de control , pe asfalt , sunt anvelopele de asfalt.

Altfel formulat , franarea de urgenta pe carosabil ud , cu MT-uri , la viteze peste 100 km/ h , este reteta garantata a dezastrului .:old

Last Edit : daca ai numarul mare la picior , fa cumva de tine permanent in bena macarvreo 200 kg. Fac mai mult decat toate sistemele aceste kilograme , echilibrand cat de cat masina . Ca sa intelegi acest lucru , iesi pe macadam si cu tractiunea spate cuplata accelereaza usor ca sa vezi cat de usor rupi aderenta puntii spate la aceste masini.

Editat de FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

Salutari.

Nu sunt de acord cu parerea colegilor legata de anvelopele MT-uri si AT-uri.

In continuare iti recomand anvelope All Terrain care sunt bune iarna, vara si pe teren accidentat.

Eu am pentru iarna Cooper STT, niste MT bune care intr-adevar au limita de viteza 160 km/h. Pana sa-mi cumpar un alt set de jante si anvelopele AT, pe care in prezent le folosesc vara, am folosit MT-uri tot timpul anului. Sunt foarte bune in zapada si pe autostrada am rulat cu viteza de 140-150 km/h fara probleme. Probabil ca cineva care conduce agresiv va simti o diferenta a anvelopelor in cazul unor manevre bruste dar eu sincer nu am simtit-o. All terrainurile pe care le folosesc vara nu mi-au facut probleme pe ploaie torentiala dar nici nu am alergat cu mai mult de 110-130 km/h unde drumul a permis.

Ambele variante sunt la fel de bune, practic ambele avand compozitia unei anvelope all-season. MT-urile in schimb sunt ceva mai zgomotoase.

Irod, probabil te referi la consumul pe care il ai la viteza de maxima 100-110 km/h. La 140 iti soarbe vreo 14 l/100 km. Am avut un Nissan NP300 de la firma si pe langa faptul ca a 5-a era probabil la fel de scurta ca a 4-a la Discovery consuma sigur peste 12 l/100 km daca mergeam constant cu 140 km/h.

Editat de Cristi S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

MT-urile cu cat au intaritura laterala mai "tare", cu atat se comporta mai prost la viteze mari. nu sunt gume sa fugi cu ele.

spre exemplu, bfg mt km2, eu le-am dus pe transfagarasan pentru testul de asfalt. gumele pot sa fuga, stau pe viraj. pe franare se "simt" cel mai tare ca sunt MT, se simte carnea si rup aderenta pe frane tari. dar, asa cum este de asteptat de la un MT solid, in cateva minute, datorita compozitiei si intariturii laterale s-au incins foarte tare, au scos fum, aderenta a devenit ca pe gheata si au inceput sa se uzeze extrem de repede (guma se topea).

pe serpentine continue si rapide, de ritm 110+, la fel, usor-usor se incalzesc si pierd aderenta, aparand uzura prematura.

AT-urile lor sunt mai proaste pe ud decat KM2, datorita profilului uni-pattern, acavaplanarea aparand de la 60km/h (un lucru binecunoscut, pe care din pacate BFG l-a ignorat cu noile AT2). cu ele, testul de asfalt l-am facut pe transalpina. stau mai bine ca si KM2 pe uscat, se incing mai greu, pe frana se simte insa carnea de pe ele, rup un pic mai greu aderenta.

fara ABS, BFG KM2 si AT, sunt uh oh comparativ cu o guma de strada premium, mai ales daca masina e grea (apare mai devreme "sania").

pe zloata sau zapada umeda, KM2-uile incep sa "acvaplaneze" de la viteze mult mai mici; similar si pe zapada batoritata/gheata sunt mai proaste. BFG AT-urile sunt net superioare pe asfalt pe zapada sau iarna-iarna (unele au si fulgul de zapada pe ele). KM2-ul are un plus pe zapada afanata sau mixta cu noroi (in teren).

KM2-urile sunt mai grele si mai zgomotoase decat AT, cu KM2 consumul poate creste mai mult sau mai putin, depinde de masina.

in teren KM2 este peste AT, sunt mai si greu de taiat, dar la namoale grele nu prea descarca mai deloc.

AT-ul este mai comod de rulat pe strada, singura neplacere este pe ud.

cu KM2 senzatia ca te zboara vantul de pe drum este mai mare decat cu AT la viteza.

amandoua rezistente in timp (cu mentiunea de mai sus la KM2 unde stilul de condus in combinatie cu masina si drumul "potrivite" le pot scurta rapid viata).

daca ai 4motion, gumele se vor comporta mai bine pe viraje si in situatii unde aderenta variaza, daca pot sa spun asa.

senzatia fiecaruia variaza, in functie de preferinte, stil de condus si masina (masina poate face o guma sa para mai buna decat este(tractiune integrala, electronica, aerodinamica, etc).

 

cum s-a mai spus mai sus, la sectiunea gume, gasesti info despre multe alte marci.

  • Like 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: amarok 2015

 

multumesc mult pentru sfaturi

ar fi deci cooper s/t maxx

si bfg all terrain, dar care anume bfg mai precis ?

aveti idee si de surse bune pentru ele ?

 

Cred ca adrianfd a explicat destul de bine diferenta intre AT si MT in general din experienta personala cu BFG ca sa poti alege profilul de anvelopa potrivit nevoilor tale ,nu mi se pare o comparatie intre MT-uri si AT-uri pe marca.

''invingeti-va teama ''
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare