BRITANU Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Salut toti colegii ! Dupa cum spune si titlul fac o revizie completa la o punte spate de nissan patrol K160 3.3 TD cu LSD. Am dat jos puntea de pe masina complet cu foile de arc si am demontat-o in totalitate dupa cum se poate observa in pozele de mai jos 11127039_986875958011884_189917063_n.thu11251429_986876124678534_1394575366_n.th11263167_986875994678547_1173281299_n.th11271984_986876071345206_1236245103_n.th11272166_986876084678538_1485677744_n.th11304453_986876008011879_1130852178_n.th11329024_986875984678548_1063504456_n.th Am achizitionat doua simeringuri noi pentru ca am constatat ca uleiul din grup a ajuns la rulmenti din butuc si a spalat vaselina Am curatat rulmentii si am inlocuit vaselina 11303450_992026920830121_1774837791_n.th11335775_992026560830157_162507524_n.thu11355557_992026564163490_1930313591_n_-_ Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare .... puntea aceasta cu grupul (din pozele de mai jos) cu LSD se poate modifica intrun fel sau altul sa devina cu blocant ? Mentionez ca LSD nu m-ai este functinonal ( am constatat ca la o iesire in teren pe spate patineaza o singura roata)! Sau daca se poate repara acest LSD si cat de eficient ar fi? 11289813_986876044678542_1751175886_n.th11292732_986876058011874_1444120035_n.th11297651_986875931345220_1340669299_n.th O seara buna la toti colegii !:cort 1 persoană apreciază asta cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 30 mai Se poate adauga o saiba distantiera la pachetul de discuri daca nu sunt foarte uzate , grosimea acesteia influentand direct strangerea lor si implicit trasferul de putere spre roata libera . Cat de groasa ... se poate afla doar empric , improvizand un banc dinamometric din puntea insusi si doua parghii de cate doi metri prinse in locul rotilor - pe una se actioneaza si cealalata va comprima un arc , marimea comprimarii arcului dand o oarecare informatie despe strangerea discurilor din LSD ) . Manualul zice ca la rotirea flansei diferentialului cu o roata blocata cuplul dee rotatie a flansei este de 11-14 daN.m la piese noi si de 7,7-9,8 daN.m la piese refolosite . Uzura discurilor se poate afla masurand pe varfurile de antrenare si apoi pe pertea de frecare a discurilor . Faci totalul grosimilor si apoi compari cu spatiul carterului in care stau discurile ca sa vezi cam ce strangere a mai ramas in sptea montata cu pachetul de dicuri strans in carter . Daca e putin , aia e ... nu mai strang , nu au ce ce transfera ...Daca mai e de strans , poate nu are uleiul care trebuie ( fara ulei specific LSD nu mai conteaza daca ai sau nu LSD , discurile vor aluneca indiferent ca (discurile) sunt bune sau nu ) . Aproape orice LSD cu discuri poate deveni blocant . Ideea e daca cumva esti hotarat se te inhami la treaba ... e mult de gandit si mult de muncit si de cheltuit ... rezultatul poate fi unul chiar stalucit - un blocant 100% , mecanic sincronizat care ar putea fi cuplat in mers fara a se defecta . Vise ... taica ... ( dar fara nu se poate BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 30 mai Multumesc frumos COS pentru raspuns. Am inteles acuma care este treaba cu LSD . Ma poti ajuta cu informatia pentru trecere la blocant 100% macar sa ma documentez sa vad cat e de greu de facut? Stima si respect! cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 30 mai Se inlocuieste pachetul de discuri cu o coroana dintata cu dantura invers-trapezoidala in pereche cu mansonul care are dantura pereche . Ambitiosii pt strecura si un sincron sub manson ... Totul este actionat din exteriorul angrenajului ... mecanic , pneumatic , hidraulic ... orice da impingere/retragere . BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 2 iunie exista un proiect aici pe forum asemanator ca sa ma pot orienta cat de cat? sau imi recomanzi pe cineva cu cine sa i-au legatura? cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 3 iunie Din cate imi amintesc , pentru conversia unui LSD nu s-a postat nimic . De recomadat ... iar nu stiu ... BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 4 iunie ok . multumesc am sa m-ai studiez problema daca nu asa moare diferentialu ca eu ulei pt LSD nu o sa cumpar pentru o eficienta de doar 25% . revizia la punte continua am sa revin cu poze Oare as putea sa trec pe spate de la taburi la discuri de franare? multumesc frumos COS pentru sprijin :) RZV Membru de seama Membri Recenti 363 1.955 postări Masina: Jeep GC 2,7 CRD Postat 4 iunie Eficienta de 25% te poate scoate din CACA, la o adica.... si diferenta de 50 lei pt ulei este minuscula..... Discuri pe spate se poate, dar....investesti cam 1000lei ,ceva cercetare si ceva munca sustinuta ce implica probabil un strung si ceva suduri...daca merita tu sa ne spui ca vad ca ulei LSD nu ai lua pt 50 lei in plus..... PS: Uleiul normal se va inegri si pierde din proprietati de la LSD care este inca acolo si incearca sa munceasca,chiar daca fara randament....pune ulei cum trebuie, nu mai face mofturi.... Sfat: Pune mana si fa masina perfect functionala, iesi la plimbare si pe urma vezi daca la maxim 90km/h ai nevoie de frane sau parasuta..... EU cred sincer ca acum ai nevoie sa te plimbi un pic cu ea ,sa va cunoasteti....stii tu,o cina romantica..... BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 4 iunie masina nu m-ai exista unu la mana.... am un topic cu revizia la puntea fata unde am scris ca puntile si motoru vor face o excursie pe o alta masina... cunosc masina zic (eu) destul de bine.. parerea mea.. dar daca suntem pe forum ascult parerile tuturora... din cate am citit pe aici asa din sarite am vazut ca ulei ori nu este pe la noi prin tara ori e prea scump pentru LSD (dar nu vreau sa vb prostii ca nu am studiat bine) iar LSD nu am sa il repar nici o data pentru ca 25% nu cred ca poate sa ma scoata din CACA... si cu franele am sa studiez si eu sa vad ce discuri si ce etrieri am nevoie iar daca adaptarea nu e prea grea am sa incerc.... nu cred ca am sa ajung la 1000...lei multumesc de parere si astept si m-ai multe pareri... cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 5 iunie Parerea mea e sa te orientezi spre etrieri si discuri de Y60 . Ca pui de spate sau de fata , mai vezi tu ....Eu nu m-am mai chinuit , am dat ambele punti de la K 260 contra sumei de 50 lei si am pus de Y61 , elicoidale , longarm , blocant si toate alea . Si gata ... RZV Membru de seama Membri Recenti 363 1.955 postări Masina: Jeep GC 2,7 CRD Postat 5 iunie @britanu- vezi parerea lui Cos? 1000E si ai scapat plus revizia obligatorie si la puntile alea. Ulei LSD pe toate drumurile.si costa un schimb daca cauti bine cu maxim 50 lei fara de uleiul normal. Pt frana disc ai nev de discuri noi,placute noi si etrieri SH. Minim. sa presupunem ca restul de chestii necesare le ai la indemana.... Discuri bune fara 400 lei 2 buc....nu cred, placute 100 lei minim si nu cele mai calitative....etrieri SH inca 300 lei cu noroc....pana acum nu ai fost la strungar, nu ai trecut pe la sudor si inca nu ai schimbat racordurile de frana, nu te-ai lovit de nici o problema.....oricum fiecare le stie pe ale lui. Cand am avut K160 cu 33 TD am renuntat la idee pt ca era prea costisitoare si mergeam cu 80 oricum.... daca vrei o jmecherie, pune-ti frana de colt... alta gasca , alt pret alta treaba. Spor cu proiectul, oricare ar fi el,nu am citit ce vrei sa faci. cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 5 iunie (editat) Pai hai s-o luam pe maruntei ...Etrieri ... = 300 ( noroc mult , se cam cauta aia de spate , dar se poate si cu etrieri de punte fata insa trebuie discuri de fata ca sunt oarece diferente de grosime altfel va trebui sa pui un cojoc de 3 mm intre pistonul etrierului si placuta - cam nasol daca cumva ma intrebi pe mine dar se poate folosi relativ sigur si fara probleme spatele metalic de la o placuta veche ... sper ca s-a inteles ... sunt inca cateva trebusoare de rezolvat in sensul ca e mult mai simplu daca se folosesc discuri spate indiferent de tipul etrierului ... doar ca etrierul spate e mai mare si prezumtiv mai bun ... dar oricum va trebui limitat spatele cu o valva proportionala manuala - limitatorul de franare - alti 200 lei ... ) , kit reparatie etrieri ( doar garniturile si burdufele de piston si culisanta ) = 80 , Dot 3/4 = 30 , strungarul cu multa indulgenta pe la 100 ca nu prea are de treaba , discurile vin pe prezoanele de roata , mai trebuie ceva bucse solide care distanteaza portetrierul de suportul de pe punte ... o buca' de tabla de 10 mm ( minim ... preferabil 14 mm ) ... cost necunoscut ... consumabile pt flex =150 , electrozi superbaz de doijumate = 30 , surube de 10.9 ... M14 x 1,5 de 90 mm patru bucati =40 ... racorduri de frana noi =180 sau gratis daca vin cu etrierii ... teava de Cu de 5 mm doi metri = 15 , discuri noi = intre 300/400 sau ...40 daca sunt SH ... Contabilizam si manopera sau o trecem la castig ( eu asa o fac , nu ma'd la bodega ci ma recreez pe langa masina chiar daca e ceva mai scump decat o betie la fiecare a treia zi ) . Mda ... e pe la mia de motani ... fara munca . Sfatul meu e sa faci suportul de punte astfel incat sa poata tine doi etrieri pe acelasi disc - unul mic va fi etrierul masinii si cel mare va fi frana de stationare si frana de colt . Daca cumva iti surade idee se mai mareste bugetul cu inca un rand de etrieri si cu ceva tevaraie plus doua pistoane de frana de picior de ATV ... 125 lei bucata ... nu folosi pistoane de ambreiaj de 19 mm ca au raporul intre diametrele master/slave prea dezavantajos si tragi de manete de rupi podeaua fata de cei de ATv cu 12 mm ... A ... uitasem manetele de frana care trebuie facute - cost aproape de zero in portofel , dar cu ceva pierderi de par de pe chelie ... No , doar n-om sta ca canele'n cur , ca ne ia somnu' ... Editat 5 iunie de cos RZV Membru de seama Membri Recenti 363 1.955 postări Masina: Jeep GC 2,7 CRD Postat 5 iunie sau manete frana coltz :))) de designer pe la 200E /buc - dai un ban da merge si de facebook....si impresionat amici.Sau vii cu minim 30.000E ,dai comanda si ridici masina completa in 4-5 luni....ca orice adevarat investitor ce-si permite..... :))))) cea mai buna masina-i aia care o ai si este functionala...... BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 6 iunie multumesc pentru pareri ... deocamdata sunt incepator si am multe de invatat(tot cea ce am facut si ce fac in continuare le fac acasa singur), cred ca de aia nici nu am prea inteles multe din cele ce mi-ati spus dar am sa studiez problema. bani de y60 nu am avut si sa imi fi luato pe bucati luam doar o parte si iar se termina bugetul..... eu am luat acest k160 care l-a vazut si COS in poze la 50 de mil cu tot cu adus acasa... partea estetica nu ma interesat.... motorul cu cutie si reductor impreuna cu puntile vor fi montate pe un ims de armata de aia am si deschis aceste discutii pe forum ca am vrut sa le fac cat de cat o revizie inainte sa le mut pe ims. recunosc ca suspensia pe elicoidale e m-ai buna dar nici pe aceea nu mi-o permit ... si de aia pe ims as vrea sa fac o suspensie cu foii de arc intercalate cu un arc elicoidal..... planurile sunt mari .. multumesc inca o data de pareri dar cand se depaseste un anumit buget eu nu ma m-ai bag sau nu am studiat pana acuma proiecte costisitoare ca stiu ca nu imi permit... cos Membru Legendar Membri Recenti 788 5.026 postări Postat 6 iunie Nu te opreste nimeni sa studiezi , ci dimpotriva . As recomanda chiar procedeul evreului - daca tot e gratis studiaza de doua ori . Cata vreme bugetul nu exista se ajunge obligatoriu la autopregatire si multa munca proprie . Dupa un timp se alege ceva si e clar daca mergi inainte ca incepe sa se vada roadele muncii si sunt bune sau mai putin bune . In care caz sau tragi in continuare de cheia de paispe , sau tragi cardul . Nu e o rusine nici asa , nici asa ... dupa oameni si posibilitati , daca ai bishon sau nu ... daca vrei sa te murdaresti ... Suspensia combinata lamelare+ arc elicoidal ajutator am pus-o si eu la Frontera , Toyota , IMS ... cu rezultate foarte bune . E al naibii de simplu de facut cu flexul ca scula principala , marele avantaj e ca arcurile sunt chiar sub sasiu . Am folosit arcuri relativ mici ( de matiz , ford mondeo , alfa romeo de spate , navara de fata ca sunt mici si scurte si altele de care nu stiu mai nimic decat ca erau peste amortizor ) . I ntodeauna am luat masina in cauza pe la pranz si am terminat pana seara , o singura data am folosit niste talere recuperate de la tamburii aia mari de cablu ... in rest discuri de tabla si mansete de teava de diametru potrivit dupa interiorul arcului . BRITANU Membru Membri Recenti 11 23 postări Masina: NISSAN SD33 TD Postat 6 iunie Corect, foarte corect! asta si fac studiez si am sa trag de scula mea sa o ridic'' cat pot. Chiar nu mie rusine cu ea pentru ca asta am vrut de la inceput, totul se va limita la categoria hoby :)) sau cel putin va ramane asa pana cine stie pe viitor vor fi m-ai multi $$$ ..:) Iar legat de suspensie exact asa voi face un disc de tabla si o teava in interioru arcului.. care vin prinse pe punte iar in partea de sus tre sa fac la fel un disc cu o teava?? sau e suficient sa ii fac un tampon, opritor sau ceva? Eu vroiam sa intercalez arcuri de dacia.... cred ca is bune nu? Din lamele de arc ai scos ma gandesc sau pastrai tot pachetul? O zi buna (de mesterit) :) No Smoke No Fun DIESEL POWER Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Re: Revizie completa punte spate K160 3.3 TD cu LSD N-am scos nimic din pachetul de foi de arc , am considerat ca odata ce se mai descarca arcul scade si rigiditatea lor si la arcul lamlar ajuta mutl daca foile sunt mentinute incarcate gradual si nu se solicita la sarcina doar pe mijloc si doar pe foile lungi . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRITANU Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Re: Revizie completa punte spate K160 3.3 TD cu LSD Ok mersi mult de raspuns asa am sa fac si eu! O zi buna in continuare! No Smoke No Fun DIESEL POWER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts