Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini


Silvrache
 Share

Recommended Posts

Dat fiind ca la ultima iesire am reusit sa rup un arc spate inseamna ca va trebui sa grabesc lucrurile in ceea ce priveste suspensia...

Pentru ca arcurile fata par sa se fi lasat (probabil greutatea troliului si a placii isi spun cuvantul), pentru ca arcul spate e rupt si mai ales pentru ca nu sunt multumit de nivelul de flexare am hotarat sa cumpar un kit de suspensie profesional.

 

Pentru ca experienta acumulata in domeniu de cand am Samuraiul nu este una tocmai vasta, ma vad nevoit sa cer ajutorul colegilor "mai batrani".

 

Studiind piata, se pare ca cele mai intalnite si, ce-i drept, relativ accesibile kituri de suspensie sunt cele de la OME si de la Calmini.

Amandoua ofera inaltare de 2", dar:

- OME ofera posibilitatea alegerii arcurilor mai dure pentru supra-incarcare punte fata ( 0-25 kg / 25 - 75 kg ), ceea ce e util avand in vedere ca tava, troliul si cu bullbarul cantaresc ceva...

- Calmini am gasit si cu inaltare de 3".

 

Ma intereseaza suspensia cea mai comoda si care sa flexeze cat mai mult...

 

Se pune problema amortizoarelor f/s. Este nevoie de relocarea amortizoarelor sau kit-urile de suspensie chiar sunt gandite de asa natura incat "flex-ul" sa nu fie limitat de cursa amortizoarelor?

Mie ochiometric mi se pare ca amortizoarele fata sunt foarte scurte si ca ar trebui altele mult mai lungi, pentru a permite o cursa a suspensiei mai mare.

Amortizoarele spate au avantajul ca sunt inclinate.

 

In ceea ce priveste furtunele de frana si flansele pentru cardan, niciunul dintre producatori nu spune nimic despre ele. Asta inseamna ca la 2"-3" nu va fi nevoie de modificari pentru ele sau ca kitul de suspensie este incomplet?...

 

O ultima problema este reprezentata cercei. Arcurile se prind in cerceii originali?

 

Sa nu uit, exista si varianta IronMan +2". Ceva mai ieftina.

 

Avand in vedere ca e vorba de o cheltuiala semnificativa chiar m-ar ajuta parerile celor din jur. Nu vreau sa sa regret alegerea facuta.

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai: OME vs. Calmini

 

Intre Calmini OME si IronMan eu unu iti recomand OME. Este cea mai moale suspensie si cea care flexeaza cel mai bine. Kitul include tot arcuri, amortizoare, cercei parca si bucsile. Flexare nu o sa fie ceva de genu WOW, dar daca arunci bara stabilizatoare o sa fie destul de onorabil pentru un offroad usor spre mediu.

Daca iti place mecanica si iti bagi nasu pe la masina poti sa treci la altceva gen suspensie wrangler spate, poate si fata daca nu RUF pe fata. Aici o sa ai o flexare WOW. Din cate stiu trebuie sa schimbi furtunele de frana in ambele cazuri + alte modificari la caroserie.

Samurai 1.6 8V injectie, YJ spring swap spate, RUF fata, reductii 4.16, difflock spartan, troliu 6000, simex.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Termenii de usor-mediu-hard sunt foarte relativi.

Important e ca OME sa fie sesizabil superioara suspensiei stock.

 

Cu alte cuvinte, vreau sa fie sesizabil mai bine decat ce se vede in poza:

20150418_134853.thumb.jpg.2a052c9d7fbc38f2ad95ef316fc3debc.jpg

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Termenii de usor-mediu-hard sunt foarte relativi.

Important e ca OME sa fie sesizabil superioara suspensiei stock.

 

Cu alte cuvinte, vreau sa fie sesizabil mai bine decat ce se vede in poza:

 

Orice alegi se va vedea diferenta, dar niciuna din optiunile prezentate de tine mai sus nu-ti vor da o flexare cu mult mai mare decat cea din poza (stock), doar o rezistenta si o inaltare mai mare (in cazul in care combini arcurile si amortizoarele si cu ceva shackle reverse sau alte "artificii" de genul, atunci da, flexarea va fi simtitor mai mare, cel putin pe fata... dar masina nu va mai fi la fel de "prietenoasa" cu asfaltul ca pana acum).

 

Cum zice si colegul, diferenta WOW va fi doar cu arcuri YJ, cum are si el de altfel.

 

Daca vrei confort (daca se poate numi asa la samurai :ha:), uita din prima de Calmini. Tot YJ castiga si aici.

Edited by rockshox
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Uite sa-ti faci o idee cum flexeaza un wrangler+ruf.\

 

Cand o sa ajung acasa o sa incarc inca 2 videoclipuri cu 1 samurai cu suspensie OME dar cu bara stabilizatoare si altu cu wrangler+ruf.

Samurai 1.6 8V injectie, YJ spring swap spate, RUF fata, reductii 4.16, difflock spartan, troliu 6000, simex.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Am comandat kit-ul de suspensie de la OME... abia astept sa il montez si sa ies in padure...

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

ca si posesor de samurai cu kit CALMINI de 5" si cu ceva experiente legate de suspensii OME si IRONMAN pot spune in felul urmator : pentru o utilizare in regim de hoby este bun OME ,IRONMAN,sau diverse branduri

pentru o utilizare mai hard si mai sportiva este clar CALMINI

 

:h5 succes in alegerea facuta !!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Am montat kit-ul de suspensie de la OME (si cu bara de stabilizare data jos). Imi place, este o imbunatatire semnificativa, dar nu cred ca merita pretul.

De stiut pentru altii, sa nu "pateasca" ce am patit si eu, bridele de prindere ale arcurilor sunt identice cu cele de fabrica. Nu trebuie schimbate. Asta inseamna o economie de 60 E.

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

De stiut pentru altii, sa nu "pateasca" ce am patit si eu, bridele de prindere ale arcurilor sunt identice cu cele de fabrica. Nu trebuie schimbate. Asta inseamna o economie de 60 E.

 

Bineinteles ca sunt ca cele din fabrica. Problema e ca de cele mai multe ori, bridele vechi sunt intinse, rupte, indoite, nu mai poti da jos piulitele de pe ele etc..

Am lucrat foarte mult cu arcuri cu foi si iti spun din experienta.

Nu prea ma apuc de lucru la arcuri daca nu am bride noi la indemana.

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Am inteles.

Eu credeam ca, din moment ce arcurile OME au mai multe foi, vor fi mai groase si vor necesita bride mai lungi.

Eu am avut norocul sa mi se desfaca toate piulitele fara probleme...

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

este o imbunatatire semnificativa, dar nu cred ca merita pretul.

 

este o imbunatatire semnificativa fata de suspensia ta obosita. o suspensie noua standard este tot pe acolo la performante si jumatate la pret.

 

daca-ti spuneam ca suspensiile astea aurite: OME, Ironman, TrailMaster nu merita pretul m-ai fi crezut?

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Te-as fi crezut, cu greu. Si cred ca ai fi fost singurul pe care sa il cred.

 

Sunt multumit de noua suspensie, dar de banii astia ar fi trebuit sa faca mai multe.

 

Cum o mie de cuvinte nu fac cat o poza, o atasez. Nu e cea mai relevanta pentru flexare, dar macar se vede diferenta.

 

Ps: am renuntat la cerceii mai lungi, ceea ce ma ajuta enorm la unghiul de atac.

11774302_965501626825927_518301245_n.jpg.d9c2b36d603be1073a8f9e8778cd8672.jpg

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

La o analiza mai atenta a masinii am bagat de seama ca... sta intr-o parte. E mai joasa pe partea dreapta decat pe stanga. Parca diferenta e mai mare pe spate, unde arcurile sunt mai moi.

 

Arcurile fata sunt diferite stanga fata de dreapta, dupa cum urmeaza:

http://www.4x4proyect.com/parts/old-man-emu-cs013fa-dakar-leaf-spring/en

http://www.4x4proyect.com/parts/old-man-emu-cs013fb-dakar-leaf-spring/en

 

CS013FA => Primary free camber: 125mm

CS013FB => Primary free camber: 110mm

 

Eu am montat arcul FA pe partea soferului.

Am masurat garda la sol si cu soferul inauntru, in ideea in care cele 80 de kg ale mele vor contribui la echilibrarea masinii. Degeaba.

 

Am bagat -de proba- un cric sub prinderea arcului dreapta fata si l-am ridicat ~2cm. Masina statea dreapta. Se ridica atat de fata cat si de spate.

 

Am masurat atat distanta cauciuc-pasaj (am luat in calcul ca pasajele nu sunt prinse exact la acelasi nivel), dar cel mai important e ca am masurat distanta sol-surub prindere amortizor. Pe fata diferenta nu e mare si nu se vede. Dar pe spate este evidenta.

 

Concluzia:

- daca nu rezolv problema ma declar total nemultumit.

- mai mult, pe mine nu m-a anuntat nimeni ca arcurile fata sunt diferite si ca CS013FA "trebuie" pus pe partea soferului.

 

Ce e de facut:

- sa astept o perioada sperand "sa se aseze" arcurile. Mi se pare o tampenie.

- sa solicit schimbarea arcului cu curbura mica cu un arc cu curbura mare. Slabe sanse...

- sa ma obisnuiesc cu ideea si sa regret zilnic ca am hotarat sa cumpar o suspensie de marca.

Edited by Silvrache
1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Silvrache, nu-i mai cauta atata in coarne, s-o analizezi la centimetru. Stai liniștit, ca nicio suspensie nu-i perfecta. Eu ma dau de 3 ani cu OME in toate pozitiile :grin: si e mișto, comoda, flex, fiabilitate. Bucura-te de ea!

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Buna

ati uitat de suspensia TrailMaster

eu am avut Calmini destul de rigid si mi s-a rupt de cateva ori, acum am trecut la Tailmaster si sunt foarte multumit si OME e bun dar ridica prea putin masina

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Salut. Vreau sa schimb suspensia la un samurai din 96; îl folosesc zilnic și merg și la competiții standard cu el :) merita un kit mai scump sau sa iau pe bucăți?

La wtb piatra neamț am îndoit arcurile fata și cele din spate nu mai sunt aliniate. Mulțumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Salut. Vreau sa schimb suspensia la un samurai din 96; îl folosesc zilnic și merg și la competiții standard cu el :) merita un kit mai scump sau sa iau pe bucăți?

 

 

Nici OME si nici Ironman nu rezista la utilizare in regim de concurs.

 

La etapa pleci cu arcuri de rezerva.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Oricum trebuie schimbate toate ca nu mai țin încă o etapa - urmează la cluj :) sa optez pentru un kit sau sa le iau pe bucăți? Mulțumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Pai la kit, ar trebui sa ai o reducere de pret, cel putin teoretic. Dar iei toate componentele de la acelasi producator.

La bucata, le mai poti combina, de la producatori diferiti, arcurile de la unul, amortizoarele de la altul... in speranta unei combinatii cu rezultat final mai bun... :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Oricum trebuie schimbate toate ca nu mai țin încă o etapa - urmează la cluj :) sa optez pentru un kit sau sa le iau pe bucăți? Mulțumesc mult!

 

Noi folosim arcuri Ironman modificate, pentru ca sunt mai ieftine decat OME.

SI chiar intarite tot nu rezista prea mult.

 

Amortizoarele Ironman pentru Samurai, mie personal nu-mi fac o impresie prea buna.

Prefer Kayaba Monotub. Si sunt la juma de pret fata de Ironman sau OME.

 

Nu uita ca trebuie sa privesti suspensia ca un ansamblu: arcuri, amortizoare imperecheate dimensional si ca tarie, bucse de arcuri si amortizoare si mai ales tampoane limitatoare de cursa.

 

 

 

 

PS: foile din arcul de Damas sunt priceless.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Alegere kit suspensie Samurai : OME versus Calmini

 

Noi folosim arcuri Ironman modificate, pentru ca sunt mai ieftine decat OME.

SI chiar intarite tot nu rezista prea mult.

 

Amortizoarele Ironman pentru Samurai, mie personal nu-mi fac o impresie prea buna.

Prefer Kayaba Monotub. Si sunt la juma de pret fata de Ironman sau OME.

 

Nu uita ca trebuie sa privesti suspensia ca un ansamblu: arcuri, amortizoare imperecheate dimensional si ca tarie, bucse de arcuri si amortizoare si mai ales tampoane limitatoare de cursa.

 

 

 

 

PS: foile din arcul de Damas sunt priceless.

 

Mulțumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use