Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope Pajero MK3 2007


geticul
 Share

Recommended Posts

Pe masina ar merge urmatoarele dimensiuni:

 

265/60 R18 110H

265/65 R17 112H

 

Momentan am numai jante de 18". Merita sa fac 2 seturi de incaltari, vara- iarna stiind ca masina va fi utilizata in jur de 6 luni pe an? Merita sa iau anvelope all season?

 

Mi-a placut mult modelul BF AT, dar nu am gasit dimensiunea dorita. Ce am gasit la ei este 265/65 R18 cu indice de viteza R nu H.

 

Astept niste idei sa stiu ce sa fac. Momentan masina are anvelope cu indice J care nu merita folosite pe o asemenea masina.

Edited by Astral
MERITA ! NU "se merita ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=740241&viewfull=1#post740241 .......Da-l-n mortii lui de "se merita" !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Uite gume bune pt masina ta: http://www.treaddepot.com/tire/90000002705.html - ai si review-uri acolo.

Sunt 265/60 R18 110T.

Sunt allseason, si au performante foarte bune pe ud si zapada.

Daca utilizezi masina asa putin, nu merita doua randuri de gume, si nici sa dai bani pe inca un set de jante.

 

LE: Comparativ cu BFG AT, sunt mai usoare si au performante mai bune pe asfalt ud, si descarca noroiul mult mai bine.

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Se gasesc si la noi, ti-am dat linkul ala ca sa nu fac "reclama" pe aici la site-uri romanesti, si mai ales pentru ca ala e un site foarte profi si dau toate detaliile despre anvelopele comercializate, ceea ce la noi nu gasesti pe nici un site. Si ma refer la detalii despre marimea crampoanelor, greutatea anvelopei, capacitatea de incarcare, presiune maxima, etc... Plus review-uri reale de la cumparatori.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Alea arata bine. daca stii vreo firma care are pe stoc asa ceva sau va avea astept un PM de la tine. Mersi oricum.

 

Am reusit sa gasesc, dar sunt numai de vara ce am gasit pana acum.

Edited by geticul
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

De-asta zic ca toate siteurile din Romania sunt praf la capitolul informatie. :grin:

Cooper Discoverer AT3 sunt all-terrain si all-season : http://www.coopertire.co.uk/tyres/off-road-4x4/summer/discoverer-at3

Ai grija ca astia pe la noi habar nu au ce vand, pun poze de la modele vechi, etc...

Aici pe site vinde Cooper firma Arinovis, dar le gasesti cam peste tot.

De asemenea, siteurile romanesti nu prea fac diferenta intre categoria P (passenger) si LT (light truck), si este o mare diferenta. Daca nu faci offroad extrem, si nu cari tone de chestii, nu merita sa folosesti gume LT, pentru ca sunt mai grele, se incalzesc mai tare la viteza mare, etc.

De-aia ti-am dat siteul american pentru ca aia dau toate aceste detalii care sunt inexistente pe siteurile romanesti. Acolo poti compara caracteristicile fiecarei anvelope, si sa alegi ce crezi ca ai nevoie real. Iar de cumparat le poti cumpara din tara, dar sa ai grija ce ii ceri vanzatorului, ca sa nu-ti dea aceeasi dimensiune de anvelopa dar cu alte caracteristici doar pentru ca "e tot aia...".

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Tot studiind am vazut ca ce mi-ai zis, Cooper A/T3 sunt numai de vara, specificat pe site-ul lor.

Nu stiu pe ce site te-ai uitat tu, insa pe siteul oficial scrie extrem de clar ca sunt all-season, fix in primul paragraf:

 

"5-Rib All-Terrain Design:

The modern all-terrain design is engineered to provide outstanding performance in both on-road and off-road driving applications. The A/T3 tread pattern exploits a combination of features specifically suited to provide solid all-terrain performance, superior all-season traction, excellent stability, confident handling and reliable tread wear."

 

sursa: http://www.coopertire.co.uk/tyres/off-road-4x4/summer/discoverer-at3

 

In fine, spor la cumparaturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Uite gume bune pt masina ta: http://www.treaddepot.com/tire/90000002705.html - ai si review-uri acolo.

Sunt 265/60 R18 110T.

Sunt allseason, si au performante foarte bune pe ud si zapada.

Daca utilizezi masina asa putin, nu merita doua randuri de gume, si nici sa dai bani pe inca un set de jante.

 

LE: Comparativ cu BFG AT, sunt mai usoare si au performante mai bune pe asfalt ud, si descarca noroiul mult mai bine.

 

 

 

Am reusit sa gasesc modelul de anvelope. Le-am rezervat, ca nu sunt in tara, si sper sa nu iau ghimpe. Pe 7 aug ma duc sa incalt Pajero. O sa spun dupa aia ce si cum cu ele, pe jurnalul masinii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Am reusit sa gasesc modelul de anvelope. Le-am rezervat, ca nu sunt in tara, si sper sa nu iau ghimpe. Pe 7 aug ma duc sa incalt Pajero. O sa spun dupa aia ce si cum cu ele, pe jurnalul masinii.

Pana la urma ce model ai luat? Site-urile de mai sus nu mai functioneaza (nici nu le-am gasit in arhive) si nu imi dau seama care a fost modelul...

 

Am cumva aceeasi dilema:

Art. 112, alineatul 1 - codul rutier

h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în cartea de identitate a vehiculului,

prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisă;

Presupun ca teoretic orice militian poate sa iti ridice talonul fara drept de circulatie fie ca indicele de viteza e diferit, fie ca indicele de sarcina (care pot sa fie chiar mai performante decat alea trecute in talon/CIV)

 

Eram hotarat pe BFG KO2, doar ca au 119S , 110H ar fi doar general grabber at3 (clasa E de franare pe umed)

 

Voi ati respectat indicii de viteza/sarcina? Ati avut probleme?

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

 

Am cumva aceeasi dilema:

 

Presupun ca teoretic orice militian poate sa iti ridice talonul fara drept de circulatie fie ca indicele de viteza e diferit, fie ca indicele de sarcina (care pot sa fie chiar mai performante decat alea trecute in talon/CIV)

 

Eram hotarat pe BFG KO2, doar ca au 119S , 110H ar fi doar general grabber at3 (clasa E de franare pe umed)

 

Voi ati respectat indicii de viteza/sarcina? Ati avut probleme?

 

Este prima oara cand aud asa ceva. Anvelopele trebuie sa aiba dimensiunea din cartea masinii. Imi poti arata, rogu-te, unde ai citit despre acei indici in legislatie?

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Este prima oara cand aud asa ceva. Anvelopele trebuie sa aiba dimensiunea din cartea masinii. Imi poti arata, rogu-te, unde ai citit despre acei indici in legislatie?

Cum ziceam in postul de mai sus, codul rutier spune ca ramai fara talon si fara drept de circulatie daca

"anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în cartea de identitate a vehiculului,

 

Din regulamentul RAR pentru ITP de aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf pagina 81:

out.thumb.png.ce36332cead1261cbbccc54e5645f149.png

reiese ca nerespectarea indicilor reprezinta defect major (nici o masina nu trece ITP fara spaga cu defect major).

 

De unde am tras concluzia ca la un control "pe bune" ramai fara talon. In plus, daca dai peste un cap de creta care se duce la litera legii, poti ramane fara talon chiar si in cazul in care anvelopele de pe masina sunt mai performante decat cele din CIV.

Edited by crispus
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Am adus in discutie RNTR-ul pentru ca mi se pare ca explica ce inseamna alte caracteristici - cele mentionate in codul rutier.

Probabil un echipaj simplu de politie n-o sa verifice - nu e treaba lor sa se uite in CIV.

 

Insa, la un echipaj combinat cu RAR e alta discutie: practic ei verifica sa vada daca masina corespunde cu normele in vigoare - acelasi lucru il face si ITP-ul - de unde presupunerea mea ca la un control de politie + RAR or sa fie ~ aceleasi controale ca la ITP.

Edited by crispus
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Am adus in discutie RNTR-ul pentru ca mi se pare ca explica ce inseamna alte caracteristici - cele mentionate in codul rutier.

Probabil un echipaj simplu de politie n-o sa verifice - nu e treaba lor sa se uite in CIV.

 

Insa, la un echipaj combinat cu RAR e alta discutie: practic ei verifica sa vada daca masina corespunde cu normele in vigoare - acelasi lucru il face si ITP-ul - de unde presupunerea mea ca la un control de politie + RAR or sa fie ~ aceleasi controale ca la ITP.

 

Daca e specificat ca pentru ITP, nu vad sa aiba relevanta la un control Politie Rutiera+ RAR. Acest echipaj mixt poat everifica ca dimensiunea anvelopelor sa fie cea din cartea masinii- mai exact verfica in baza de date a RAR ce dimensiuni sunt agreate pentru modelul masinii. Si binenteles se verifica M+S si fulg, in sezon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Anvelope Pajero MK3 2007

 

Legea spune dimensiuni sau caracteristici, iar RAR/ITP iti spune care sunt acele caracteristici: indicele de viteza si cel de sarcina.

 

 

Ce incerc sa spun este ca la un control la litera legii, nici nu mai conteaza ca dimensiunile se potrivesc, dar nu si indicele de viteza/sarcina.

E acelasi lucru cu a avea dimensiuni diferite.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Daca e specificat ca pentru ITP, nu vad sa aiba relevanta la un control Politie Rutiera+ RAR.

Pentru controlul in trafic se foloseste Ordinul pentru aprobarea Reglementărilor privind controlul tehnic în trafic al vehiculelor – RNTR 11 - http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR11.pdf

E similar cu RNTR1 care e controlul ITP.

 

Am pus aceasta intrebare mai multor reprezentante rar din tara. Ei au raspuns (sublinierea imi apartine):

In CIV se inscrie anvelopele declarate de catre producator si cuprinse in omologarea europeana. Pe vehicul se admit a fi montate anvelope de dimensiunile respective, cu indici de sarcina si de viteza cu cel putin caracteristicie mentionate in CIV. Bine-nteles se admit cu indici de sarcina si/sau de viteza superiori celor mentionati in CIV sau in omologarea europeana.

 

Punctul de vedere al RAR in aceasta problema este urmatorul:

Indicii de sarcina si de viteza ai anvelopelor montate pe vehicul trebuie sa fie acoperitori, adica identici sau superiori celor trecuti in cartea de identitate a vehicululului.

 

Doar o reprezentanta a spus ca singura exceptie este in cazul anvelopelor de iarna (M+S), daca nu sunt inscrise in CIV alte anvelope M+S.

In Cartea de identitate a vehiculului (CIV) se inscriu anvelopele prevazute de producator in dosarul informativ aferent certificatului de omologare CE de tip. Se accepta echiparea vehiculelor si cu anvelope avand indici de viteza si de sarcina superiori celor mentionati in CIV.

In cazul particular prezentat de dvs. nu se accepta echiparea cu anvelope avand indicele de viteza S daca producatorul a stabilit indicele H, indiferent de viteza maxima constructiva a vehiculului.

 

O astfel de reducere (pana la indicele Q) este admisa numai in cazul anvelopelor de iarna (M+S), daca nu sunt inscrise in CIV alte anvelope M+S.

 

Sursa: Regulamentul (UE) nr.458/2011 - Pct. 4.2.2. al Anexei II (Cerinte pentru vehicule privind montarea anvelopelor)

4.2.2. in cazul vehiculelor echipate în mod obișnuit cu anvelope normale și pe care se montează ocazional anvelope pentru zăpadă (respectiv marcate cu simbolul alpin sau munte cu trei vârfuri și fulg de zăpadă), caz în care simbolul categoriei de viteză al anvelopei pentru zăpadă corespunde unei viteze mai mari decât viteza maximăproiectată a vehiculului sau nu mai mică de 160 km/h (sau ambele). Totuși, dacă viteza maximă proiectată a vehiculului este mai mare decât viteza corespunzătoare simbolului categoriei de viteză minim al anvelopelor pentru zăpadă montate, se amplasează în interiorul vehiculului, într-un loc vizibil cu ușurințăși în permanențăpentru conducător, o etichetă de avertizare privind viteza maximă care să specifice valoarea cea mai mică a capacității de viteză maximă a anvelopelor pentru zăpadă montate. Alte anvelope cu tracțiune antiderapantăîmbunătățită (respectiv cu marcajul M + S, dar fără marcaj cu simbolul alpin sau munte cu trei vârfuri și fulg de zăpadă) respectă cerințele de la punctele 4.1.1 și 4.1.2 din prezenta anexă;

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use