Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Aer Conditionat Aftermarket


harkonnen
 Share

Recommended Posts

Salut!

 

Pe un fier antic (aro 244/ims/TV/etc), a incercat careva sa instaleze un aer conditionat universal? De exemplu:

- http://www.carbuildersolutions.com/en/universal-air-conditioning-unit

- http://www.retroair.com/universalackits.html

- sau orice alta combinatie de evaporator/compresor/radiator/guri ventilatie?

 

Nu cred ca o sa il pot integra in sistemul masinii in cel mai bun caz o sa am 2 sisteme de ventilatie. Cel original si acesta aftermarket. Orice sfat e binevenit!

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Am luat si eu in calcul o varianta din asta, pentru o Vitara. Daca pui piesele, transportul din US, vama, tva, mai bine cauti o instalatie din dezmembrari. Pentru Vitara gasesti, eu asa am montat pe fosta masina.

Edited by abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Si pe mine ma omoara caldura in Terrano dar preturile la aparatele astea sunt prohibitive, incep in US de la 500S si merg pana pe la 1200$, sa facem abstractie de vama TV si alte taxe si sa zicem ca le aducem cu varianta cea mai ieftina de transport adica undeva pe la 50% si tot iesim cu un kit iaici la vreo 2000lei, iar la asta se adauga evident manopera de montaj, are civeva o ideea la ceva asemanator dar la un pret rezonabil? Din ce am vb cu mecanicii montarea unui kit original din dezmembrari e o nebunie si dureaza mult cu multa munca

kitul complet contine cev mai mult si nu prea poti fara

http://www.ebay.com/bhp/universal-a-c-kit

Edited by bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

@harkonnen, ala de pe tractor sigur trebuie sa mearga si pe IMS :ha: http://agro-anunt.ro/Anunt/kit-aer-conditionat-universal-pentru-tractoare-si-combine/ doar ca pretul e mai mare decat a tractorului

, acum lasand gluma la o parte astia spun ca produsul lor face atat caldura cat si frig, sincer nu-mi dau seama cum dar poate alti oameni mai luminati si mai priceputi ne lamuresc

http://www.fomcoservice.ro/incalzitoare-eberspacher/eberspacher-hydronic-d4w-s-12v-kit-universal-telecomanda-easy-start-r--p1909/

Edited by bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Problema e ca AC nu exista pentru fierul vechi ce vreau sa il iau. Asa ca e musai sa folosesc un aftermarket KIT (la fel is PS - Power Steering... :( )

 

De la indoor unit la compressor bracket trebuie custom... Are cineva experienta?

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Unele Aro aveau, poate daca motorul e similar se poate adapta ceva. Cu multa munca cred ca poti adapta si ceva de la alta masina, dar ai nevoie de un mester priceput care sa faca montajul si modificarile necesare. Daca nu, ca si varianta extrema cred ca poti incerca si cu un racitor din ala pentru dube, din ala de se monteaza deasupra. Eu am luat in calcul si varianta asta, chiar daca pare un pic tacanita. Scopul era sa am racoare in masina.

 

Parerea mea despre adus kit din state e ca nu e fezabil din pct de vedere financiar. Am tot rumegat-o si eu multa vreme.

Edited by abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

indoor unit gasesti universal (Diavia Oakland sau similar), radiator si dezumidificator gasesti universale/aftermarket (vezi Diavia), compresor la fel ... marea problema este prinderea compresorului pe blocul motor si montarea unei curele mai lungi ptr antrenarea compresorului (bineinteles cu rola intinzatoare & shit). daca ai un motor Toyota/Ford de exemplu, ai putea gasi suport ptr AC de la motorul respectiv.

Montajul si tevile le pot face firmele care monteaza instalatii frigo pe furgonete/dube/etc...

 

oricum sa te "imbraci gros" cu cash :ooo

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

....... Daca nu, ca si varianta extrema cred ca poti incerca si cu un racitor din ala pentru dube, din ala de se monteaza deasupra. .......

 

Exclus !

Am avut ocazia sa-i intreb pe cei care monteaza astfel de instalatii si mi-au spus ca alea sunt de mare putere si ca nu mai poti sta in masina de cat rece fac !

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Tinand cont ca sa schimbat legea si orice vehicol imatriculat in urma cu 30 de ani poate fi declarat istoric dar citez:

 

ATENTIE !

Modificarea unui vehicul dupa atestare se face pe propria raspundere a posesorului si contituie fals in declaratii si uz de fals.

Orice modificare descoperita duce automat la anularea Atestatului de Vehicul Istoric prin sesizarea Registrului Auto Roman.

 

si instalarea de AC pe un asemnea vehicol inainte de atestare duce la imposibilitatea atestarii... am gasit asa ceva:

 

http://www.indelb.com/products/truck_air_conditioning/sleeping_well/sw_cube

 

Problema e ca cere 18 amp/h (max 24V) / 36 amp/h (max 12V). Si nu multe masini au asa ceva (in afara de tiruri). Ma gandeam ca poate o a doua baterie si un alternator mai baban ar fi mai 'inconspicuous' decat un intreg sistem AC aftermarket. Impreuna cu o folie transparenta dar cu filtu UV pe geamuri te-ar putea trece prin canicula verii...

Edited by harkonnen
Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

pe mercedes 280CE din 1975 am avut alternatorul original al masinii de 50A. masina cu AC de fabrica. problema a fost ca nu tinea si AC-ul si luminile (si mai am si proiectoarele). acum am un alternator de 80A (si alternatorul "matching number" pe raft).

168396333_IMG_2363(Large).thumb.JPG.bdcf5b21618568273aff657e328e7e07.JPG

 

parerea mea este sa vorbesti cu Bogdan (Automobilia pe forum) si sa-l intrebi daca poti sa-ti pui instalatie de AC pe ARO.

 

ce inseamna "pret rezonabil"? gratis, eventual sa dea service-ul si niste bere/apa/cafea/tigari? 500EUR pentru o modificare de confort pe care o ai niste ani buni eu cred ca merita. daca insa vrei sa pui AC ca sa mai scoti 1500eur in plus la vinzare... e alta poveste.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

pret rezonabil cel putin pentru mine insemana un total 4-500, dar daca dai 1500 si masina a fost 2500 evident ca nu mai e rezonabil :grin:

PS

dar fiecare are sistemul lui e valori si puterea lui de cumparare

Edited by bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Exclus !

Am avut ocazia sa-i intreb pe cei care monteaza astfel de instalatii si mi-au spus ca alea sunt de mare putere si ca nu mai poti sta in masina de cat rece fac !

 

Mai pui o haina pe tine :)))

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Eu am montat pe Patrol si terrano II instalatia DIAVIA. Se monteaza elegant si cam dupa 6 ore de lucru ai AC in masina.

Pretul unei instalatii COMPLETE , pana la ultimul surubel , buton de actionare etc , deci pretul a fost de 1380E + manopera de instalare + freon

Avantaje: instalatia e NOUA, are garantie 1 an de zile cu conditia montajului la un dealer autorizat.

fara improvizatii

instalatia e pe furtune de presiune , deci nu trebuie demontat tot bordul pt a pozitiona conducte si alte alea

 

pt cei din afara domeniului de fabricatie DIAVIA ( adica masini ce nu figureaza in catalogul de productie DIAVIA) se pot comanda instalatii partiale de AC ( evident de catre cineva cu experienta pe asa ceva) dupa configuratia masinii.

In principiu trebuie :

-ales un model de compresor suficient de mare pt a face fata cerintelor. Suportul de compresor de pe motor se poate confectiona. Atentie la fulia de antrenare !!!

-se alege un radiator de AC pe dimensiunile radiatorului masinii + electroventilator + filtru desicator

-se baga in cabina , pe segmentul dintre ventilatorul aerotermei si calorifer, un radiator AC ( deci un pic de casa pionierilor la tubulatura) si valva de laminare aferenta.

- apoi se aleg /confectioneaza furtunele de legatura , sau conducte de CU , dupa caz

 

folosind ideile de mai sus , utilizand elemente SH ...am pus, spre exemplu... pe IMS instalatie de AC de pe un golf, pe Niva AC-eu din ceva elemente de Opel. Nu este complicat, dar se cere multa rabdare si inginiozitate si ....multe ore de lucru.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Bun si documentat raspuns, as avea o intrebare, daca as veni cu instalatie de pe un Terrano in portbagaj se poate monta pe al meu? Si daca da cat ar dura si cat ar costa manopera, nu de alta dar nu costa o avere una in dezmembrari

Edited by Astral

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Da , pretul conteaza, dar e important ca instalatia sa functioneze la finalul lucrarii. Eu as tine cont de urmatoarele considerente:

- nu cumpar instalatie de AC SH decat de pe o masina functionala, dupa probe. Daca fac altfel si doamne fereste e intepat radiatorul sau compresorul e bushit , am pierdut banii. PS Intodeauna vanzatorul "garanteaza" ca instalatia e buna , dar...

- montajul unei instalatii AC originale, presupune dezechipare masiva ( demontare bord si acarete pe la motor ) deci costurile de montaj sunt mai mari decat in cazul unei instalatii noi.

 

Multumesc frumos de intrebare , dar avand in vedere bataia de cap , munca multa si riscurile ca instalatia SH (pe care o aduci dumneata) sa nu fie in mintile ei si deci lucrarea sa fie in final nesatisfacatoare, prefer sa las bataia asta de cap altora. Ma limitez in a vinde si monta instalatii noi de AC , sau de a monta propriile instalatii SH atunci cand stiu ca sunt perfect functionale.

Edited by nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Ai mentionat ceva si de servo-directie.

Cu asta poti scapa ieftin si usor.

Exista servo care se monteaza pe coloana de directie (motor electric).

Nu stiu daca la noi este, dar la vecinii nostrii unguri se poate gasi cu usurinta.

 

Revin si cu link :wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Ai mentionat ceva si de servo-directie.

Cu asta poti scapa ieftin si usor.

Exista servo care se monteaza pe coloana de directie (motor electric).

Nu stiu daca la noi este, dar la vecinii nostrii unguri se poate gasi cu usurinta.

 

Revin si cu link :wink:

 

Te rog!

Link to comment
Share on other sites

Re: Aer Conditionat Aftermarket

 

Mai jos linkul promis:

 

http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/le_kormnyv/elektromozervkladba196554

 

Am vorbit cu omuletul si spune ca momentan nu este in tara (in Ungaria)

 

Pe sambata ajunge si putem discuta detalii.

Cel din link este facut pentru Lada, dar in principiu se pot monta pe orice masina :wink:

 

O zi buna.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use