Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Nokian Rotiiva AT Plus


criscretzu
 Share

Recommended Posts

Salut,

 

Daca cineva foloseste acest tip de anvelope,Nokian

Rotiiva AT Plus ,il rog sa ne ofere cateva impresii despre ele.

Eu le-am achizitionat pentru Daihatsu Feroza (235x75x15) dar inca nu le-am pus pe masina ,deoarece la acest moment imi sunt mai necesare MT-urile .

Cand se va raci vremea voi reveni si eu cu ceva pareri despre ele.

http://dc602r66yb2n9.cloudfront.net/pub/web/images/product_images/NT_product-image_RotiivaATPlus.png

 

Cristian

Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Daca prin " se va raci vremea " crezi ca sunt potrivite pentru sezonul rece , cred ca nu ai facut alegerea potrivita. chiar producatorul le prezinta ca fiind anvelope de vara :

 

" A summer tyre that offers durable performance without compromise in terms of safety and driving comfort.

 

The new Nokian Rotiiva AT Plus is excellent on asphalt, but it can also manage light off-roading and offer very good durability. The new tread compound ensures a longer life span. The re-optimised placement and support of the tread blocks, and the more aggressive design of the shoulder areas, improve driving stability. The versatile Rotiiva AT Plus is especially designed for heavy use on light trucks and pickups. "

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Am folosit Nokian Rotiiva AT Plus in aventura noastra din Africa.

Anvelopele s-au comportat excelent pe tot parcursul expeditiei, drept dovada ca nu am avut decat o singura pana si asta datorita drumului extrem de dificil din desertul Namib.

 

Vezi postarea cu #345

Drumul de la Swakopmund la Keetmanshoop Partea a IV a

la min. 1;18

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?83286-44-Africa-Romanian-Expedition/page35

 

la postarea cu #188 se vede foarte bine profilul anvelopelor folosite.

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?83286-44-Africa-Romanian-Expedition/page19

 

Un aspect sesizat in desert la temperaturi ridicate a fost acela de uzura foarte rapida a anvelopelor (aproximativ 20% numai pe teritoriul Namibiei).

 

Concluzie finala - sunt anvelope foarte bune pentru cineva care face o alegere de 50% on road cu 50% off road.

Felicitari pentru achizitie.

  • Like 1

ZULU

44 Africa

TOYOTA Land Cruiser - Nothing to prove!

Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Daca prin " se va raci vremea " crezi ca sunt potrivite pentru sezonul rece , cred ca nu ai facut alegerea potrivita. chiar producatorul le prezinta ca fiind anvelope de vara :

 

" A summer tyre that offers durable performance without compromise in terms of safety and driving comfort.

 

The new Nokian Rotiiva AT Plus is excellent on asphalt, but it can also manage light off-roading and offer very good durability. The new tread compound ensures a longer life span. The re-optimised placement and support of the tread blocks, and the more aggressive design of the shoulder areas, improve driving stability. The versatile Rotiiva AT Plus is especially designed for heavy use on light trucks and pickups. "

 

M-am uitat mai atent pe siteul Nokian, si se pare ca AT Plus sunt de vara si AT "simplu" sunt allseason. Profilul celor doua este aproape identic, AT "simplu" are cateva siping-uri in plus, si probabil si ceva diferenta la compozitia cauciucului. Oricum, la cum arata profilul si la AT Plus, cred ca se vor descurca onorabil si pe zapada. Pana te prinzi cum raspund in conditii de iarna, fi cu mai multa bagare de seama.

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

M-am uitat mai atent pe siteul Nokian, si se pare ca AT Plus sunt de vara si AT "simplu" sunt allseason. Profilul celor doua este aproape identic, AT "simplu" are cateva siping-uri in plus, si probabil si ceva diferenta la compozitia cauciucului. Oricum, la cum arata profilul si la AT Plus, cred ca se vor descurca onorabil si pe zapada. Pana te prinzi cum raspund in conditii de iarna, fi cu mai multa bagare de seama.

 

Informatia este foarte buna:g ,deoarece eu fara voie v-am indus in eroare.

Anvelopele se numesc NOKIAN ROOTIVA AT si le-am achizitionat pentru faptul ca au inscriptionat semnul M+S pe ele (in ideea ca isi vor face treaba doar in perioada de iarna ),folosite pentru oras in mare parte (masina fiind condusa de sotia mea) ,si ocazional pentru iesiri in natura , la pescuit la Dunare, doar atunci cand terenul este inghetat,deci pentru un off-road mediu.Precizez faptul ca in caz de nevoie masina este dotata si cu troliu !

Multumesc si colegului @ZULU pentru informatiile oferite.

:tk

 

fotografie0492.jpg.3a2edf14f13c65ba8ed591f70bcc5929.jpg

Atasez si o poza a profilului anvelopei cu precizarea ca profilul are cam 10 mm inaltime.

Rog un moderator sa modifice titlul ,si imi cer scuze pentru ca nu am venit cu lectia invatata , dar asa am vazut ca PLUS-ul din titlu , face diferenta intre vara si all-season.

 

Cristian

Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Tot nu este anvelopa de iarna :wink:. Nu exista anvelopa si de iarna si de vara. All Weather nu inseamna decat un compromis acceptabil . In realitate , anvelopa de iarna nu poate fi inlocuita de nimic altceva . Decat sa ai iarna niste gume All Weather noi , mai bine niste gume de iarna dedicate Second Hand . Exista pe forum o multime de topicuri despre acest lucru. In finalul unuia dintre ele , un coleg a postat un link spre un articol excelent . Citeste-l cu rabdare si vei intelege cum vad compromisul acesta si producatorii de anvelope . Si eu am un rand M+S noi noute , cramponate , crestate , AT -uri care m-au costat 400 euro . Nu fac doi bani iarna. am cumparat niste SH dedicate cu 100 euro si sunt grozave. Cea mai inteleapta afacere . Cu AT-urile nu stii cand rupi aderenta . Iarna se comporta diferit din cauza compozitiei . Studiaza cu rabdare si iti vei forma o parere mult mai apropiata de realitate despre ce pot anvelopele acestea mixte .

L.E . : toti prietenii ma intreaba de ce dau jos anvelopele de iarna cand vine zapada :ha: ( se refera la AT-uri care sunt mai spectaculoase ca si profil decat Nexen-urile de iarna ) . Daca i-a spune la volan pe zapada , cu AT-urile , nici nu ar pleca de pe loc cu tractiunea spate. Cu cele dedicate , am probleme in a arunca spatele la viraje scurte , cu volanul virat in loc si cu acceleratia calcata .

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Acum sa nu exageram... E drept ca o anvelopa speciala de iarna, este incomparabil mai buna ca un AT all-season. Am avut si eu unele de iarna de top, si stiu cum este. Insa se poate circula decent si cu niste AT-uri all-season bune, cu ceva mai multa atentie si precautie, dar se poate. Mai tine si de stilul de mers. Sa nu uitam ca sunt destui colegi pe aici care circula iarna cu MT-uri si sunt multumiti. Deci, exista o doza de relativism si aici... Si unii mai avem si 4x4 pentru situatii mai deosebite.

Una peste alta, pentru cine vrea o solutie de compromis, la o anvelopa all-season si all-terrain, niste AT-uri sunt de luat in seama. Si discutia se poate duce pe tema "care AT este mai bun decat altul", si nu "AT-ul nu este bun iarna". Cu siguranta exista AT-uri mai potente decat altele, si merita identificate si cumparate.

Revenind strict la AT-ul in discutie, avand in vedere cum arata profilul, dar si producatorul, eu unul inclin sa cred ca face treaba buna pe timp de iarna. Si chiar il rog pe @ criscretzu sa ne tina la curent cu evolutia gumelor.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Optimus , daca privesti cu atentie poza din link-ul pus de colegul nostru in prima postare , ai sa vezi ca profilul este AT Plus si sub el scrie mare " all weather " :ha: , dar in descrierea oficiala , producatorul le da ca fiind de vara , ceea ce este corect . Nu cred ca este nici o diferenta de compozitie . Este o mica diferenta de profil . In rest sunt aceleasi anvelope. Pe ambele scrie "all weather ".

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Tot de pe siteul producatorului:

 

- AT Plus: https://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-rotiiva-at-plus/

"A summer tyre that offers durable performance without compromise in terms of safety and driving comfort."

 

- AT: http://www.nokiantires.com/summer-tires/nokian-rotiiva-at/

"A all season tire that offers optimal performance with no compromises in terms of safety and driving comfort."

 

Mentiunea:

"Severe Service Emblem All-Weather tires"

... apare doar la AT. In pagina lui AT Plus nu mai apare.

 

La "opinii" zic aia ca-s foarte bune iarna: http://www.nokiantires.com/summer-tires/nokian-rotiiva-at/user-opinions/

 

Deci, daca ne rezumam doar la informatia scrisa pe siteul producatorului, AT este all-weather (sau all-season), iar AT Plus este doar de vara. Diferenta este la numarul de creste pe crampoane (siping), si am presupus eu ca si la compozitia cauciucului, cum ar fi firesc, dar nu am gasit detalii, si nici nu ma intereseaza sa le caut. :)

 

Oricum, este o anvelopa interesanta, zic eu...

Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

"Market areas

 

 

 

We are the only tire manufacturer in the world focusing on customer needs and products specific to northern conditions. We market our products in regions where there are snow, forests and demanding driving conditions caused by changing seasons."

 

In momentul in care am inceput sa caut o anvelopa care sa-mi satisfaca nevoile si in oras si pe camp prin noroaie strict pentru sezonul rece ,cunoscand marca NOKIAN deoarece o folosesc pe multe autoutilitare ,am cautat pe site-ul lor si mi-am zis ca aceste ROTIIVA AT vor fi un compromis pentru ce vreau eu .Vreau sa mentionez ca eu evit noroiul cat pot , adica nu intru prin baltoace decat daca nu pot sa le ocolesc ,iar ca masina de oras ,nu parcurge decat 30-40 de km pe saptamana.

Am citit cateva "opinii" si asta a fost tot. Le-am montat pe jante cu ET -25 , SPEEDMAX BLACK FURY, si astept sa vina vremea sa le pun pe masina.

Voi reveni cu pareri despre comportamentul lor dupa prima zapada.

 

Cristian

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Asteptam cu nerabdare . Feedback-ul de la utilizator este nepretuit si de cele mai multe ori este mult mai obiectiv decat al producatorului . Bafta in utilizare .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Cum s-au comportat AT-urile Rotiiva?

 

Sunt printre putinele anvelope AT marcate cu fulgul - "severe winter conditions" - deci esti 100% legal (in RO) in conditii de drum acoperit cu zapada sau gheata

ex-Iulika0069
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Cand mi-am cumparat AT-uri m-am gandit la un OFF road usor cu iesiri in natura, sa te ajute vara cand te prinde cate o ploaie , si iarna ,sa nu te amendeze eu stiu cine ,ca nu ai stele pe anvelopa.

Referitor la iarna care a trecut prea multe nu va pot spune ,pentru ca nu prea am mers cat a fost zapada. Pe zapada afanata pot sa va spun ca se comporta bine , asta doar in traficul din Bucuresti.Aderenta buna la plecarea de pe loc ,si la fel si la franare,adica masina nu mai are tendinta sa fuga de spate,comparativ cu MT-urile Matador.

Iar la noroi pot sa va spun ca se descurca acceptabil daca ai si o lopata la tine ,si nu fortezi.

Nu sunt zgomotoase, pe carosabil umed franeaza bine.

Kilometri nu am facut prea multi ca sa va pot spune ceva si despre gradul de uzura,asa ca in linii mari si-au facut treaba pentru mine .

 

Cristian

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Zilele astea vreau sa comand un set de anvelope Nokian Rotiiva AT. Acum nu stiu ce DOT vor avea, daca sunt dupa ianuarie 2017 vor fi varianta noua peretii laterali armati cu aramid. Sunt curios daca cele de dinainte de ianuarie 2017 sunt mai sensibile in zona laterala sau nu. Multumesc celor care pot raspunde.

Edited by maxian paul
Link to comment
Share on other sites

Re: Nokian Rotiiva AT Plus

 

Au venit fabricatie 2017 deci cu lateralele armate cu aramid. Lateralul este destul de flexibil are 6PR si indice incarcare 109, adancime profil 12mm total si 10mm pana la indicatorul de uzura. Sunt foarte multumit de cum sunt lucrate, acum sa vedem cum se comporta si cat tin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use