Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?


Alex S.
 Share

Recommended Posts

Buna ziua.In ultimul timp am achizitionat mai multe autoturisme de teren,printre care si o Toyota kzj70.Initial am luat masina pt. a o modifica de off road,dar fiindca arata mult prea bine(chiar mult prea bine,este impecabila si exterior si interior si sub capota,am cumparato de din germania de la un privat neam,nu turc sau alta rasa din germania),am renuntat la ideea de a o folosi in off road(pt. a evita sa o zgarii,indoi si alte mici ,,accidente'' intampinate in teren.Din aceasta cauza o folosesc ca masina personala de zi cu zi.Acum urmeaza partea cu decizia cea grea,am client sa o dau cu bani destui de frumosi,iar din banii aia mi-as achizitiona o toyota hj60 din 1983, tot din Germania,tot de la un privat(Aceasta este masina care am gasito in stare mai buna, http://www.mobile.de/ro/Automobil/Toyota-Land-Cruiser-HJ-60-H-Zulassung/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:year,sro:asc,mke:24100,mdl:19/pg:vipcar/214983008.html ,si care vreau sa o folosesc tot ca masina de zi cu zi,fara iesiri in off road din acelasi motiv ca si la kzj70-ul).Nu stiu ce sa fac,mie personal imi place mult mai mult hj60-ul d.p.d.v estetic,dar nu stiu nimic despre ea ca si durata de viata,defectiuni(ca marja a timpului,ca nu esxista masina care sa nu se mai strice pe undeva,dar ma refer daca tine mult timp fata de altele,ca sa zic asa),si altele,specific ca nu ma intereseaza consumul,de inmatriculat vreau sa o bag pe regim istoric.As vrea sa ma ajutati cu parerile dvs.Este mai durabila(si cant zic mai durabila,ma refer la tot ce tine de durabilitatea masinii) hj60 decat kzj70(este din 96 kzj70-ul)? P.S Sper ca am scris unde trebuie,la topicul care trebuie,fara a fi facut prea multe greseli de site,pentru a primi raspunsurile dvs sincere.Multumesc Anticipat. Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Am uitat sa specific,as dori daca se poate raspunsurile dvs cat mai rapid posibil,sunt un pic depasit de timp.Si trebuia sa calculez cum ma incadrez cu toate,daca voi face rocada asta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Ca si posesor de hj60 pot sa-ti spun ca este o masina foarte fiabila , are un motor care functioneaza in orice conditii , a mea are aproape 500000 km si porneste foarte bine iarna la frig , trebuie sa mai sti ca sunt foarte rare la noi in tara si ca este aproape imposibil sa gasesti ceva piese din dezmembrari , consumul la o viteza de 90-110 km/h este undeva pe la 9-10 % iar in oras , in Bucuresti intre 14-16 %.Daca vrei sa mai sti si altceva intreaba.Roaga un moderator sa schimbe titlul topicului in ceva de genul :

Land Cruiser kzj70 sau hj60?

Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Eu unul personal as inclina spre HJ60 pentru ca

- are mai multe usi:)

- ca valoare la revanzare;

- as inmatricula-o pe Romania ca vehicol de epoca fara sa platesti nu stiu cate taxe.

Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Bineinteles ca HJ60 e si preferata mea din motive si subiective dar si obiective.

Spatioasa, fiabila motor extrem de rezistent si la abuzuri, transmisia ok (nu vei rupe niciodata diferentiale), cutii de viteze foarte bune etc.

Daca e din 83 o inmatriculezi ca vehicul istoric asa ca jos taxe si impozite, un avantaj imens.

Altfel doar impozitul este 5800 de lei anual.

 

Cu piesele e mai greu dar nu imposibil.

 

Pt alte detalii, iti stam la dispozitie.

Ma bucur ca mai sunt si altii care au curajul sa se aventureze la un 60. :wink::h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Daca cu piesele de schimb second este mai greu cum se sta la capitolul piese noi pt. Hj60?Adica,se mai fabrica piese noi pt. modelul asta destul de vechi totusi?Specific ca pretul pieselor noi nu este o problema(ma gandesc ca ar fi destul de scumpe pt un model din anii 80,ma intereseaza doar daca am de unde sa cumpar piese noi).Specific ca nu imi displace nici Hj61,dar mai tare ma atrage Hj60-ul la faruri si as prefera totusi parca motor clasic,fara turbo.Am postat si pagina de pe mobile cu masina pe care am gasito,vi se pare mult pretul de 14.550 eoro,cerut de posesor?desi ma gandesc ca ar mai negocia cel putin 1000 dar chiar si 13.550 euro cum vi se pare?merita masina in starea care se afla pretul asta,cel putin cat se poate vedea din pozele postate de el.Si cu inmatriculare,Da o inmatriculez pe istoric,cea mai buna varianta dintre toate.Rog un moderator.poate sa-mi schimbe titlul?Daca se poate : Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

Edited by Alex S.
Link to comment
Share on other sites

Re: Decizie dificila,cel putin pentru mine

 

Daca cu piesele de schimb second este mai greu cum se sta la capitolul piese noi pt. Hj60?Adica,se mai fabrica piese noi pt. modelul asta destul de vechi totusi?Specific ca pretul pieselor noi nu este o problema(ma gandesc ca ar fi destul de scumpe pt un model din anii 80,ma intereseaza doar daca am de unde sa cumpar piese noi).Specific ca nu imi displace nici Hj61,dar mai tare ma atrage Hj60-ul la faruri si as prefera totusi parca motor clasic,fara turbo.Am postat si pagina de pe mobile cu masina pe care am gasito,vi se pare mult pretul de 14.550 eoro,cerut de posesor?desi ma gandesc ca ar mai negocia cel putin 1000 dar chiar si 13.550 euro cum vi se pare?merita masina in starea care se afla pretul asta,cel putin cat se poate vedea din pozele postate de el.Si cu inmatriculare,Da o inmatriculez pe istoric,cea mai buna varianta dintre toate.Rog un moderator.poate sa-mi schimbe titlul?Daca se poate : Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

Piese gasesti orice din original.

 

Eu am inceput cu 60-uri, 4L diesel.

Am ajuns sa am un 61 turbo si un 62 fost benzinar dar acum cu 4L diesel. Ambele cu faruri dreptunghiulare.

Sincer sa fiu, parca imi plac mai mult cele cu farurile rotunde. Sunt mai "originale" :grin:

 

Cat despre motorul turbo si cel simplu, inclin pentru cel simplu chiar daca puterea este substantial mai mica.

Motorul e mai simplu, mai fiabil. La 61 turbina mi-e defecta (pt ca asta fac turbinele, se defecteaza, au joc, pierd ulei si fumega) si urasc asta pt ca asta inseamna ca mai trebuie sa bag cateva sute de euro pe o turbina (veche sau neoriginala) si nu am incredre in ele.

 

La FJ62 am pus motorul diesel 4L de pe vechiul meu 60. Motorul merge impecabil, nu are pic de transpiratii de ulei.

Aceasta mi-e masina pentru expeditii si ma pot baza pe ea. Sper ca anul viitor sa o pot finaliza.

 

 

Pretul masinii gasite de tine este un pret actual pentru piata din vest, pentru o masina reconditionata decent.

Am vazut si mai scumpe.

Cele pe care le gasesti ieftine, sunt masini pe care trebuie sa le bagi la reconditionat si trebuie sa investesti mult in ele.

Caroseriile au probleme serioase de rugina si necesita mullta munca si bani.

 

 

Daca o inmatriculezi ca vehicul istoric, masina trebuie sa fie in stare buna si originala.

Link to comment
Share on other sites

Re: Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

Multumesc Max,mesajul tau mi-a fost de ajutor.O sa vorbesc cu omul care vrea sa-mi cumpre kzj-ul 70,sa vad cat pot scoate de la el(sper ca,cat mai mult :)) ) si voi face schimbarea,imi voi lua Hj60-ul.Ce sper acum este sa nu isi schimbe parerea clientul respectiv.Daca totul va iesi bine voi posta poze cu viitoatea achizitie.Ce se intampla acum?Se inchide topicul si deschid altul cu poze si detalii despre masina sau ramane deschis acesta pana voi afisa noutati?

Link to comment
Share on other sites

Re: Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

60 toata ziua. piese se gasesc girla. chiar originale.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

Aici gasesti cateva informatii entry level despre 60 si preturi la piese (sunt un pic mai mari fata de ce gasesti pe ebay):

 

http://cruiserworld.eu/Services/background-information-60-series

 

Exista J6 cu faruri rotunde si motor 12HT, ani de fabricatie 86 si 87. Turbo ala este buba lui 12HT dar pana la urma este reparabil sau se poate upgrada. Americanii isi ofera si rinichii la schimbul unui astfel de motor :)). Din ce am citit exista multe diferente intre cele 2 si 12ht-ul este ceva mai fiabil, zicea cineva ca este preferatul touaregilor din Sahara.

Gasesti masini mai ieftine in Olanda, au taxe mari si nu se mai pot inmatricula ca vehicule istorice, acolo nu se mai pot inregistra doar masini ce depasesc 40 de ani vechime.

In Norvegia J6 sa vandut cu blocanti de fabrica si troliu mecanic iar preturile sunt decente. Problema este ca sunt cam dezintegrate din cauza sarii.

Bafta!

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

Piese se pot gasi si in alta parte cu preturi decente , ex : http://www.toyotapartzone.com , https://www.sor.com , etc.Motorul 12HT , cel cu turbo , are 30 cai in plus , eu mi-as dori un astfel de motor dar...doar daca as avea posibilitatea sa tin si 2H (cel fara turbo pe care il am acum pe masina) , la 2H nu cred ca voi renunta vreodata.Cutia de viteze in 5 trepte este aproape indestructibila , de fapt dupa cum spunea si @Max intr-un alt topic este cutia cu patru trepte la care s-a adaptat si pinionul pentru a 5-a.Masina este destul de simpla , nu contine electronica si calculatoare mai deloc , iar cele pe care le are nu se strica sau se pot sunta destul de usor.HJ60-ul nu poate rula cu viteze mari , viteza maxima din constructie este de 120 km/h dar....ruleaza incet si sigur.Dupa parerea mea , contrar aparentelor, este destul de confortabila si la drumuri mai lungi .Asta ti-o spune unul care a batut tara in lung si lat cu 60-ul. Ca si atuuri are spatiul pentru sofer si pasagerul din dreapta destul de generos , a mea are in acte si fizic 3 locuri in fata si trei in spate , portbagajul este maaare , iar daca rabatezi bancheta din spate se creeaza un loc confortabil cu o lungime de 1,8M in care pot dormi 2 persoane lejer.Fiind cu foi de arc singurele bucsi care se strica mai des (din experienta mea ) sunt cele de la arcuri , costa 11 lei /buc si sunt 24buc.Ca si fapt divers acum 2 luni vroiam sa vand 60-ul , dar au fost 2-3 persoane care mi-au bagat mintile in cap ,multumesc Edy (airwolf) , am hotarat sa tin toyota si sa o reconditionez.Daca mai ai ceva intrebari iti stau la dispozitie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Toyota Kzj70 sau Toyota Hj60?

 

@Alin: cu placere! despartirea de J6 este dureroasa, si nu se trateaza cu nimic. si cind te gindesti ca tu le-ai avut pe ambele...

comparativ cu J6, 4runnerul este o jucarie (J7 la fel). totusi, sa nu uitam ca exista J7 cu punte full-floating pe spate si diff-uri de 9.5"...

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use