Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review


adrianfd
 Share

Recommended Posts

le am deja de cateva sute bune de km puse pe masina, mai jos impresiile de pana acum.

 

Sunt destul de cramponate, spre un AT mai usor; destul de aerisit spatial dintre crampoane.

Iar crampoanele sunt in trepte cumva cu spatiu variabil care se deschide (probabil si de asta descarca bine in teren).

Guma moale si lipicioasa, care a rezistat fara stres pe pietroaie, inclusiv crampoanele au ramas intacte dupa span.

 

Usurele, doar doua pliuri pe laterale (cum se vede si in poza). Rating C la consum si pe ud.

 

Pret undeva intre 700 si 800 RON per bucata la 245/75R16. Se gasesc cam greu la noi chiar daca vanzatorii spun ca sunt pe stoc, de fapt stocul e cel din afara.

sunt destul de populare la rusi si in america in partea de nord unde e iarna-iarna; au fost folosite si pe arctic trucks.

 

Pe asfalt sunt confortabile si relativ silentioase.

Stau bine pe serpentine si pe viraje sau pe franari, ud sau uscat, chit ca a fost mai cald sau mai rece. Mazga intalnita pana acum in diminetile mai reci pe serpentine nici nu s-a simtit. Pe cald si uscat, impresia mea e ca sunt peste ce Michelin-uri de iarna am avut pana acum fiind mai bune cand conditiile variaza.

 

Astept iarna-iarna, sa vad testul zapezii si o sa revin cu impresii. Dupa profil si guma, ma astept sa performeze mai bine ca Michelin.

Pana acum am prins doar niste gheata pe pietre sus pe creasta in bai unde era un izvor, nu s-a simtit deloc gheata.

 

Si unde e “durerea”, in teren. La o tura de toamna, din Secaria pe creasta Baiului si coborare pe Orjogoaia (testul namolului). Traseul in stare ok pentru toamna, pe Orjogoaia ceva namol si urme proaspete de tractoare/taf-uri. Inca nu e toamna-toamna sau iesirea din iarna cand solul devine intr-adevar greu si alunecos unde nici MT-urile nu mai fac fata.

Presiune 2.4 in gume; 245/75R16 dimensiune, load range E(load cam mare pentru Jeep-ul meu, normal pentru niste LT-uri). Masina undeva spre 2.2 tone cu tot ce era pe si in ea.

 

Iarba oarecum uda sau uscata, pietris, nu au dat semne de slabiciune.

Pe inclinari laterale se simte ca nu le place. Peretele moale si lipsa totala a crampoanelor pe umeri in laterale isi spun cuvantul. Daca as scoate presiunea din ele, probabil ca as dejanta foarte usor pe o inclinare laterala.

Tind sa fuga in sleauri si nu agata deloc din lateralele sleaului tintuind masina pe sleau chiar si cand e ceva aderenta si vrei sa te agati nitel cu laterala de sleau.

Chiar si pe namol alunecos pe coborari nu lasa masina sa devina sanie. Cu vechile BFG AT, e drept un pic mai inguste, masina fugea mai usor pe namol.

Pe namol pe urcari, descarca daca motorul le ajuta. Hulitul VM Motori le-a miscat bine. Masina incepe sa drifteze (mi-am pliat oglinzile, e vreo 2 mil una bucata sticla originala :grin:), daca e si putina inclinare laterala si nu exista sleauri de “ghidaj” devine distractiv.

O singura data am folosit troliul pe Orjogoaia, din greseala mea. Am ales o inclinare laterala prea mare, si orice am incercat masina aluneca direct in copaci. A ramas de cateva ori, nu am filmat tot neavand spatiu pe telefon, dar a iesit singura cu span si ceva manevre si blocantul spate. Am mai crosetat pe ici colo, nebagand-o in sleaurile/gropile mari decat daca nu aveam incotro. Daca dimensiunea ar fi fost 265/75R16, s-ar fi descurcat si mai bine si ar fi putut aborda si traseul in sens invers unde sunt cateva urcari ce necesita garda la sol mai ales daca vin lansat si urc in span (sa nu o troznesc pe dedesubt).

 

Ironic sau nu, sleaurile existente au ajutat masina sa ramana pe traiectorie de multe ori, fara ele prin zonele cu namol si inclinari laterale as fi suferit.

 

Dupa ce am terminat traseul, am analizat gumele si sunt intacte. Nu sunt nici macar julite nitel.

 

http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151016_130049_zpsos0vlzxb.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151016_125944_zpsz6se0jxb.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151016_125822_zpswkaxolc1.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151016_125829_zpstivw4bbq.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_105533_zpshasnd3xi.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_171720_zpspvdqpyzu.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_160316_zpsmbmz6rib.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_160307_zpstif7wbwq.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_164901_zpslvsq3h7v.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_171703_zpsuwcyv8cu.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Nokian/th_IMG_20151025_171657_zpspv8trygu.jpg

 

Cateva video-uri mia jos.

 

Pe undeva pa creasta baiului, pe langa Razoare, urcare abrupta si lunga pe pietroaie cu oarece inclinare laterala, solul de dedesubt era ud. As fi putut urca, dar numai cu span, pur si simplu profilul nu era indeajuns de agresiv, am incercat sa merg la aderenta dar au rupt aderenta usor, daca ar fi fost mai ud pamantul era game over. Am lasat acceleratia, masina putea sa plece singura din rampa, ce e drept nu era inca in partea cea mai abrupta. BFG KM2 s-au descurcat mai usor pe acolo.

 

Pe iarba mai mult uscata, un pic spre varf ceva mai ud, masina a mers la aderenta.

 

Si in padure, usurel la vale, oarecum alunecos, ceva sleauri si un pic de namol. Masina a stat unde am vrut.

[video=youtube;m4m-ME-JCZU]

 

Primele gropi cu namoale mai serioase. A trecut in joaca prin ele.

 

Ceva namol si gropi, din nou fara probleme:

 

Namolul devine mai greu si masina e cam peste tot, raman intr-o groapa. Iese cu span, manevre si blocantul spate cuplat.

 

In continuare la fel, namolul mai greu si masina cam peste tot, gresesc “calea” si aleg inclinarea laterala mare si nu mai e nimic de facut, troliu.

 

Namol mai greu, ramane iar. Din nou span, manevre si blocant si iese.

 

Namol mai greu, tot pedala.

 

Nitel namol si radacini, buturugi, mai mititele. Gumele nu dau semne de slabiciune si trec fara nici o zgarietura.

https://www.youtube.com/watch?v=xPlji057sEM

 

Ceva namol si panta mai abrupta. Masina nu o ia la vale.

https://www.youtube.com/watch?v=WrzWf_RfwGI

 

Una peste alta sunt multumit de ele pana acum. Uzura in timp si comportamentul in plina iarna raman de vazut.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

Bravo! un review foarte bine facut si documentat, cu multe elemente din afara asfaltului.

 

Folosesc si eu acest model de anvelope pentru iarna si sunt foarte multumit de ele.

Mi s-au parut mai bune pe zapada decat BFG AT, in special pe zapada lustruita.

Surpriza placuta a fost pe asfalt, unde sunt silentioase pentru anvelope de iarna si flexeaza destul de bine pe flancuri = masina absoarbe mai bine denivelarile caracteristice drumurilor din RO.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

@Adrianfd

Gumele, ca gumele, namolul, ca namolul, dar peisajele de toamna sunt o incantare.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

Am comandat si eu de curand acelasi model si dimensiune si am impresia ca nu vin dotate cu tinte. Stie cineva de unde se pot procura separat tintele(de preferat din Romania) din afara dar sa trimita in Romania.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

un mic review dupa zapada/sloata de la Brasov de zilele asta si imprejurimi si o tura ieri de vreo 400km pe vremea de ce cod au zis ca a fost.

 

pe zloata, zapada umeda, ploaie torentiala gumele stau bine pe drum. nu se simte ca masina are tractiune spate fara pic de electronica gen ESP sau ASR/TC si toate modificarile de pe ea.

 

am plecat dimineata la drum din sanpetru brasov. pana dupa predeal ninsoare, ceva sloata pe jos. chiar si la accelerari mai tari inclusiv in viraj (masina are 400NM si nu stie prea multe) nu prea vroia sa rupa aderenta asa usor.

dupa predeal furtuna, ploaie torentiala, apa baltind pe drum si un vant nebun-nebun pana in bucuresti.

am exagerat putin cu viteza. doar vantul lateral m-a facut sa cobor din cand in cand sub 100 reali la ora. vantul baga pur si simplu tirurile in balans.

am acvaplanat greu, pe undeva pe la 80 la ora in sus pe balti adanci-adanci, dar gumele tineau masina pe trasa redresand-o daca vroia sa fuga in lateral.

am facut cateva depasiri din scurt pe dn1 pe serpentine cu acceleratie puternica fara sa o simt ca fuge.

apa de pe drum s-a simtat pe franari puternice de la 80-100 unde parca masina aluneca usor si gumele se straduiau sa gaseasca asfaltul dar doar cand era multa apa pe drum.

de vreo doua ori pe frane am simtit gumele oarecum nesigure, o data cand m-am repliat agresiv pe frane si o data cand am franat tare fiindu-mi taiata calea dar aveam vreo 100 in ambele dati si apa baltea pe jos.

ABS-ul intra greu pe ud sau chiar si pe zapada; pe zapada uda a intrat mai agresiv.

pe zapada frana e brutala, gumele parca au tone de aderenta oprind masina extrem de agresiv.

la 50 reali masina a fost plantata bine pe drum indiferent de ce a fost afara, pe viraj, frane, accelerari.

 

la intoarcere ploaia se mai potolise, mai mult o burnita; la 110 reali, masina parca era pe uscat vara.

 

am bagat masina in padure la predeal. zapada faina, de vreo 30-40cm uda amestecata pe ici pe colo cu afanata.

am luat-o si printr-un santier pe acolo, zapada amestecata cu namol. masina rula fara probleme in 2h chiar si in rampa, doar ca dansa de colo-colo. am cuplat 4h si tot fugea stanga-dreapta pe acolo. in reductor insa a stat ca pe sine.

in reductor am bagat-o in cateva mormane de zapada facute de plug. si in rampa in low urca singura lejer chiar daca o mai impiedicam cu frana nitel sau pleca fara sa rupa aderenta in rampa din ditamai mormanul.

in 2h a inceput sa aiba probleme oprita fiind intr-o rampa cu zapada uda de vreo 20-40cm unde a fost nevoie sa ii dau pedala sa o misc din loc. era si ceva namol sub ca se fac lucrari pe acolo.

pe zapada umeda si mare gumele agata foarte bine, cu disperare parca.

 

nu s-a simtit trecerea de la o zona la alta, cu apa mai mare la mai mica sau la sloata pe portiuni unde conditiile variau.

ca si comparatie la BFG KM2 strangeam din buci serios in astfel de conditii mai ales cand drumul serpuia. si la 40 reali aveam probleme uneori cu sloata in linie dreapta si cu 4x4 cuplat. iar franele...

la vechile bfg at trebuia sa fiu mereu in alerta la baltile mari de pe drum si sa am in jur de 60 cand dadeam de ele, chiar si atunci sa tin bine de volan.

a mea masina nu prea e neutra de directie ca astea noi si tinde sa urmeze ce ii spune drumul; in off road e bine chestia asta, dar pe drum trebuie un pic de atentie si volanul tinut bine in maini.

in zapada mare si umeda in teren KM2-urile cam aveau probleme iar AT-urile nu muscau asa bine ce Nokian-urile iar uneori chiar si in reductor cu blocantul cuplat pur si simplu se invarteau in gol fara sa agate deloc.

KM2-urile se descurcau mai bine cand in mixtura era mai mult namol decat zapada.

 

zapada cu gheata d-aia sanatoasa de minus 10 grade si mai jos nu am intalnit inca.

 

http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Predeal/th_IMG_20151126_163614_zpsizzsmvga.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w9/adrianfd/Predeal/th_IMG_20151126_163606_zps6wbcnhvj.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

le-am testat putin pe gheata lucie. in 2h cu span si wheel spin dau sa plece din rampa dar nu reusesc decat cateodata daca blocantul spate e pus.

in 4l pleaca din rampa ca si cum ar fi pe asfalt uscat.

cand variaza gheata lucie cu asfalt/pamant uscat/inghetat in 2h tinde sa rupa un pic aderenta cand trece de la gheata la uscat, poate si din cauza cuplului masinii. in sens invers nu prea se simte trecerea.

pe frana pe gheata lucie musca bine de tot, evident pastrand viteza de rulare in niste limite.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

Adrian... Dupa o asteptare de 7 zile astazi au venit si anvelopele mele mult asteptate Nokian hakkapeliitta lt (modelul mai vechi) 245/75R16. Dupa ce curat jantele si le vopsesc am sa le probez si eu, numai sa se mentina gheata. Rau nu au cum sa se comporte, nu degeaba anvelopele nokian de iarna sunt cel mai bine cotate privind performantele si inovatiile. Ma bucur sa aud ca esti multumit de franarea pe gheata,asta ma interesa cel mai mult. Pe mine nu m-ar fi deranjat daca erau livrate si cu tinte, daca era cazul le scoteam eu. La LT2 ce adancime are profilul? LT-urile au 12mm(8mm strat de uzura pina ajunge la indicatorul de minin plus 4mm pana la baza)

Edited by maxian paul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

Sant foarte multumit de ele, pana acum pe gheata si zapada de 20cm am folosit doar tractiunea spate spre deosebire de Bf goodrich at cind eram nevoit sa cuplez fata. La franare se comporta nesperat de bine mai ales ca nu exista repartitorul spate iar la franare mai puternica puntea spate tinde sa derapeze lateral. Cu Bf. at am reusit sa ma rotesc de cateva ori. Astept zapada si mai mare pentru teste.

Edited by maxian paul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Re: Anvelope de iarna Nokian Hakkapeliitta LT2 Review

 

Dupa umilinta primita cu ajutorul unor Maxxis Trepador de 40 x 13,5x17 ieri in Apuseni , am decis sa trec la Nokian Hakkapeliitta LT 2 , tocmai cand speranta mea de a avea anvelope capabile sa faca fata zapezii si ghetii era pe punctul de a disparea .

Azi pe zapada mult mai mare ,speranta a inviat. Mi se pare ca aceste anvelope sunt fantastice . De mult timp nu m-am mai simtit in siguranta pe zapada si gheata .

 

Nokian Hakkapelliita - nota 10

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use