Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !


teo pes
 Share

Recommended Posts

Deschid aceasta discutie pentru a ne arata aici si nu in alte locuri experientele si tot ce stim si credem ca e mai bine ,contraziceri si pareri ,

astfel nu bruiem inutil o cautare punt ochit punct lovit pentru cine este interesat pe acest site :tk

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

fii putin mai explicit

Sa postam aici experientele , ce stim si ce nu , si raspunsurile exacte sa le dam conform titlurilor discutiilor deschise in alte cazuri .

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Da un exemplu sa priceapa si intelectul meu prafuit , ca pe mine unul m-ai pierdut .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Nu contest experientele fiecaruia si nici pregatirea nimanui , tocmai ma bucura sa dam informatii utile , dar as propune sa dam informatiile exacte pe subiect , despre intelectele prafuite nu-mi permit sa ma pronunt eu prefer sa fiu mai modest ca fire !

Le multumesc anticipat celor ce au inteles ce vreau sa spun , celor ce nu inteleg ...sincer !! nu mai am timp in aceasta viata sa le explic ! :hi

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Eu vreau sa stiu ce face ESP-ul, a mai intrebat cineva pe aici.Atentie, nu ma intereseaza definitia cuvantului ESP, vreau sa stiu ce, cum si cand face si care este treaba cu lanturile?

Tot aud ''nu poti sa pui lanturi ca se strica transmisia daca nu decuplezi esp'' (sunt doar zvonuri dar este bine sa le clarificam)

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

ESP= Electronic Stability Program

 

Pe scurt, ESP-ul corecteaza traiectoria autovehicolului prin franarea controlata/selectiva a rotilor si/sau prin reducere cuplului transmis la roti (practic reduce turatia motorului).

 

in ce situatii ajuta ESP-ul:

 

 

 

cum functioneaza:

 

 

 

Lanturile incurca prin faptul ca aderenta rotii la suprafata de rulare este intermitenta (uneori ai aderenta maxima - cand ai zalele in contact cu drumul, alteori ai aderenta minima - atunci cand caucciucul patineaza). Situatia asta schimba mult prea repede conditiile de rulare, iar ESP-ul nu poate reactiona suficient de rapid, sau reactioneaza gresit (franeaza prea puternic, sau prea slab) ceea ce in final poate face mai mult rau decat sa ajute.

 

In teren, la Duster, ESP-ul ajuta ca un LSD (poate ca un blocant 100% in anumite cazuri). Cand una dintre roti patineaza, ESP-ul si TC-ul sesizeaza acest lucru, si aplica frana pe roata care se invarte liber/patineaza. Acest lucru se traduce prin mutarea cuplului, prin diferential, la roata care are aderenta (care nu patineaza, sau e pe sol). De aceea , cel putin la Duster, e mult mai indicat sa lasati ESP-ul activ atunci cand esti in teren.

Mai e o situatie utila, cand cobori in frana de motor o panta alunecoasa, si masina incepe sa alunece lateral, ESP-ul poate aplica o frana controlat pe una din roti (sau mai multe in functie de situatie), astfel incat sa controleze traiectoria masinii, sa nu mai alunece lateral. Soferul corecteaza traiectoria din volan, dar aplicarea franei doar pe una din rotile spate creste randamentul acestei manevre.

Nu zic ca va ajuta in 100% din cazuri, dar probabilitatea sa ajute in majoritatea cazurilor este foarte mare, si o face fara ca soferul sa realizeze :grin: La fel ABS-ul, care reduce franarea, astfel incat cauciucul sa nu piarada aderenta, avand aceasta aderenta se poate corecta traiectoria (o poti controla) si in majoritatea cazurilor este suficient cat sa ocolesti obstacolul.

 

o zi faina sa aveti! :h5

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

ESP= Electronic Stability Program

 

De aceea , cel putin la Duster, e mult mai indicat sa lasati ESP-ul activ atunci cand esti in teren.

 

o zi faina sa aveti! :h5

 

uite aici desi filmuletele si complezitatea explicatiei imi place, afirmatia asta de aici a ta,din experienta mea cu masina prin noroaie :) si credema am ;) este total gresita! si explic si de ce.

cand esti cu toate rotile in mocirla,noroi si ai esp-ul conectat nu vei putea in veci sa ii dai in gura la motor daca imi permiti sa ma exprim astfel, incat prin patinare controlata din ambreaj sa poti iesi

m-am chinuit prima data cand am ramas astfel sa scot o masina 10 minute pentru ca eu dezactivam esp-ul incercam sa ies murea motorul, nu eram atent ca la repornire dezactivarea se reseta si esp-ul era deja activ :)

 

asa ca parere personala dezultat al practicii in noroi e mai bine fara dar cu butonul pe LOCK

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

@karolokw: ai mare dreptate, am uitat de cazul asta. Atunci ca sa facem sa fie bine, ca sa nu fie rau: in noroaie nasoale ESP OFF, la coborari nasoale ESP ON.... ce zici ? :h5

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Ia zi Teo ce vrei sa stii de Duster sau despre el si cat stiu iti spun "free of charge" de bere nu te iert;)

 

Hai mai Karolica !!!? :ha::care:we

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

@karolokw: ai mare dreptate, am uitat de cazul asta. Atunci ca sa facem sa fie bine, ca sa nu fie rau: in noroaie nasoale ESP OFF, la coborari nasoale ESP ON.... ce zici ? :h5

 

As mai adauga ESP OFF si pe urcare, mai ales pe drum cu pietris sau alte suprafete "alunecoase". Iti taie instant tot "elanul". :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Confirm ce a spus colegul mai sus cu urcarea pantelor .Si eu asa procedez ca am patit-o .Si iarna in zapada mare la plecarea de pe loc trebuie dezactivat .

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Cand ESP-ul isi face simtita prezenta ar trebui cumva sa se aprinda becul in bord?...eu conduc de vreo 20 de ani masini cu ESP (cel putin 10 marci diferite, practic din cam toate clasele), dar am vazut acel semnilizator aprins doar o data...si asta la o plecare de pe loc pe un asfalt cu ceva nisip, unde m-a corectat ca i-am dat prea mult cuplu pentru ce aderenta aveam----in rest....nu l-am vazut sa clipeasca vreodata sau nu i-am simti prezenta........poate conduc eu prea "ca mosii".....sau este atit de subtil ca te ajuta fara sa iti dai seama...

Edited by georgei23
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Ce miroase a incins daca o fortezi rau ? Unii zic ca nu ambreajul ci cuplajul electromagnetic

 

eu zic ca ambreiajul :)

desi acel cuplaj se incalzeste :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Uite aici niste mici antifonari Duster:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.749598918540180&type=1

 

sau mici upgradeuri uzuale la umini:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.742704705896268&type=1

Edited by Cain
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Ce miroase a incins daca o fortezi rau ? Unii zic ca nu ambreajul ci cuplajul electromagnetic

 

E ambreiajul ! Mai ales la benzinare care nu au cuplu. Diferentialul spate cand se incinge sare temporar in 2wd ca protectie...

Duster PH1 4x4 1.5 dci 2011
Link to comment
Share on other sites

Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

..O data pe iarna nu face nimic .Nu te speria .Ambreajul sau uleiul din diferential fata ?

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Re: Cat de mare avem experienta si cat de mult ne pricepem la Duster !

 

Eu vreau sa stiu ce face ESP-ul, a mai intrebat cineva pe aici.Atentie, nu ma intereseaza definitia cuvantului ESP, vreau sa stiu ce, cum si cand face si care este treaba cu lanturile?

Tot aud ''nu poti sa pui lanturi ca se strica transmisia daca nu decuplezi esp'' (sunt doar zvonuri dar este bine sa le clarificam)

 

esp ul la duster are un fel de difernetial blocabil electric

si nu te opreste asa rau cand aluneci ca la un bmw de exemplu

iti spun din experienta:)))

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use