trenu Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Salutare, poate nu e topicul postat unde trebuie. Ma tot bate gandul sa-mi iau un Unimog pe care in viitor sa-l folosesc pentru diferite lucrari, poate de deszapezire, transport de marfuri in locatii mai dificile ca si acces; stiu ca daca are cuple hidraulice se pot monta tot felul de utilaje pe el, si ma gandeam la ceva lucrari de imbunatatiri funciare. . Insa bineinteles ca asta e doar pretextul ca sa am o jucarie ... amortizabila... Intrebarea mea este: voi la ce l-ati pune la lucru in afara de deszapezit ? Intreb, nu dau cu paru' EX - Toyota LJ70 - Marocanca bruneta Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog primul avantaj...la dezapezire merge cu lama in fata, cu freza, si daca ai banuti si o salarita pusa in bena din spate pentru imprastiere material anti-derapant...al doilea avantaj,poti sa il folosesti in agricultura...plug,semanatoare,grebla,balotiera,etc...al treilea avataj, poti sa il folosesti la intretinerea drumurilor de exemplu taiat iarba pe margine, pus matura in fata pentru curatarea strazilor...si al patrulea avataj, ar fi la asfaltare drumurilor,autostrazilor,in bena pusa cisterna cu emulsie(care trebuei tinuta la o anumita temperatura,incalzire) pentru priza asfaltului cu fundatia drumului...si mai sunt dar astea imi vin acuma in minte...deci daca ai banuti cumparati...a da era sa uit, cu consumul de motorina este asa si asa...sa nu te astepti sa iti consume putin mai ales iarna la dezaperizere...iti spun din propria exteperienta pe Transalpina cu lama pe jos si salarita mergand am scos un consuma de 60% cu blocantele fata-spate si doar in viteza 3 pe mic...cu viteza mai mare nu puteam deoarece era zapada foarte mare...restul ramane sa calculez tu consumul al restul...evident mai mic...asta a fost recordul meu... Cu respect, Cristi Dan Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog Daca nu ai o matusa tamara care sa iti asigure lucrul si banii la timp eu zic sa stai cuminte Colegul nostru savagex are un unimog, ma rog mb trac, el iti poate povesti despre iarna pe ulita pe banii tai In mod suspect sa stii ca sunt extrem de economice comparativ cu concurenta . Link to comment Share on other sites More sharing options...
savagex Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 (edited) Re: lucrari tipice pt un unimog Cu deszapezirea ce sa zic....nu mori de foame dar nici bani nu faci, cel putin nu la judetene....daca ai un pont sigur sau alte cele unimogul clar merita, sunt super versatile, super fiabile si foarte simple. Iar despre ce zicea colegul cu 60% consum uita de asta...in primul cand lucrezi la deszapezire consumul il faci la ora nu la km si mie nu mi-o sarit de 11 litri la ora la zapada de peste 35 cm si cu saRarita plina in spate.... Si ca sa nu fiu off-topic....poti sa-l folosesti la orice iti trece prin cap...pe langa tractoare eu mi-as lua un unimog, l-as echipa cu scaune si as face trasee turistice in zona montana cu el.... Edited November 18, 2015 by Astral Subaru justy 1,3 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Re: lucrari tipice pt un unimog Eu am zis ca acolo a fost recordul meu...acuma depinde si cum il exploatezi si ce anume faci cu el si la deszapezire...eu nu stiu ce sa iti zic, dar la 101 de km pe tahograf, iarna pe Trasnalpina consumam cate 50-55 de litri de motorina si asta se intampla asa in vreo 4-4,5 h...asta cu 60 a fost recordul meu...ar fi bine sa merg si eu cu un consum de 11 litri dar vise umede pentru mine...mai mergea si Tatra in fata mea si aia avea un consum de te durea capul cand auzeai dar si putere su tot ce vrei la ea...acuma depinde si ce deszapeziri faceti voi si noi...nu prea poti compara Trasnalpina si alte sosele...este o diferenta totusi... Cu respect, Cristi Dan Edited November 19, 2015 by fulgeras Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
savagex Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog Eu am zis ca acolo a fost recordul meu...acuma depinde si cum il exploatezi si ce anume faci cu el si la deszapezire...eu nu stiu ce sa iti zic, dar la 101 de km pe tahograf, iarna pe Trasnalpina consumam cate 50-55 de litri de motorina si asta se intampla asa in vreo 4-4,5 h...asta cu 60 a fost recordul meu...ar fi bine sa merg si eu cu un consum de 11 litri dar vise umede pentru mine...mai mergea si Tatra in fata mea si aia avea un consum de te durea capul cand auzeai dar si putere su tot ce vrei la ea...acuma depinde si ce deszapeziri faceti voi si noi...nu prea poti compara Trasnalpina si alte sosele...este o diferenta totusi... Cu respect, Cristi Dan Ori nu esti atent ori nu ai inteles, daca te uiti atent ai sa vezi ca e cam acelasi consum si la mine si la tine, al meu e exprimat in ore al tau in km....pai nu faci consumu la deszapezire in km...nu asa se face, mai ales pe sectoarele de munte cu zapada multa...si ca sa iti dai seama...unde faceam eu deszapezire iarna un 6x8 fara lanturi nu urca....nu e transalpina dar mai sunt drumuri cu inclinatii si zapada multa in tara asta....si ai zis ca mergeai cu ambele blocabile....in linie dreapta da....dar eu in curbe nu pot pentru ca ma impinge inainte, is tare curios cum reuseai sa faci asta pe transalpina.... Subaru justy 1,3 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog Ori nu esti atent ori nu ai inteles, daca te uiti atent ai sa vezi ca e cam acelasi consum si la mine si la tine, al meu e exprimat in ore al tau in km....pai nu faci consumu la deszapezire in km...nu asa se face, mai ales pe sectoarele de munte cu zapada multa...si ca sa iti dai seama...unde faceam eu deszapezire iarna un 6x8 fara lanturi nu urca....nu e transalpina dar mai sunt drumuri cu inclinatii si zapada multa in tara asta....si ai zis ca mergeai cu ambele blocabile....in linie dreapta da....dar eu in curbe nu pot pentru ca ma impinge inainte, is tare curios cum reuseai sa faci asta pe transalpina.... Pai da,mi-am dat seama dupa ce am sris ca suntem aproape unul de celalalt...dar mie mi-a fost mai usor sa fac consumul la 100 de km ca aveam pe tahograf 101 km:grin:...pai si la tractoare in agricultura tot in ore se face...pai mergeam ca eu cu eram cu lama pe jos nu mai aveam portiunea din cauciuc care vine pe asfalt si lama...unde faceam eu deszapezirea nu a fost facuta cu cap de la inceput, si a inceput ca primul strat de zapada a inghetat si era gheata pur si simplu...dupa a nins din nou si am fost nevoit sa merg fara cauciucul ala pe lama sa merg direct cu lama pe jos sa il iau cat pot si gheata respectiva...si mergeam cu lama asa de apasat in jos in cat fata la unimog atingea unde si unde pe jos...si de aici si consumul ala exagerat ce l-am avut...unde nu aveam directie lasam mai jos lasa si tot asa...si asa am ramas cu amandoua blocabilele puse,mi-am uitat de ele,doar cand am ajuns inapoi in baza mi-am dat seama ca eu am mers tot cu ele puse:ha:...dar tot am putut vira pentru asta unde am avut nevoie...ideea ii ca pe zapada sau gheta iti da voie...se invart amandoua la fel, cu aceeasi turatie la ambele roti... Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
trenu Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog Multumesc pentru raspunsuri, din ce m-am interesat am aflat ca poate fi riscant cu lucrarile de deszapezire din cauza ca primariile s-ar putea sa nu plateasca si ramai in gaura dar lucrari de imbunatatiri funciare ? lucrari de curatat pasuni la asociatii urbariale - la chestiuni dinastea ma gandesc ce ziceti ? EX - Toyota LJ70 - Marocanca bruneta Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Re: lucrari tipice pt un unimog raspunsul e tot la matusa tamara -de ea depinde totul Unimogul poate sa faca orice dar pixul care scrie contractul si facturile nu le poate scrie -aici depinde strict de ce relatii ai tu . Ca sa iti faci o idee este un unimog care incaseaza 8 mii de lei PE ZI... de la o firma electrica sa le planteze stalpi in zone greu accesibile ,evident ca nu lucreaza 30 de zile pe luna. Bineinteles ca totul e transparent si se poate vedea ca proprietarul strict intamplator are nemuri in bransa care la fel de intamplator detin fotolii inalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HAMMER22c Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Re: lucrari tipice pt un unimog Colegi cam cat consuma un Unimog incarcat normal si drum normal la suta de km? De ce intreb ma tenta sa imi fac o masina de expeditie in loc de o masina mica. Cristi cu respect. DINTR-O PORNIRE PUR TRIBALA NE IUBIM MONSTRII LAND ROVER DISCOVERY I 200 TDI - PROIECT GOLIAT Link to comment Share on other sites More sharing options...
trenu Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Re: lucrari tipice pt un unimog Salut, eu am discutat doar cu oameni care lucreaza pe asa ceva si nu as putea sa garantez, ziceau de un consum de 22-25l/100km si undeva intre 8-14l/h in regim de utilaj. Dar avem colegi care au avut asa ceva, poate ne ajuta ei. EX - Toyota LJ70 - Marocanca bruneta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popica2323 Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Buna .Am di eu un unimog u 400 din 2004.Oare ma poate ajuta si pe mine cineva cu ceva informatii in legatura cu moful de functionare.Mau exact as dori sa stiu cum il setez sa mearga cu viteza mica si turatie mare la echipament(cositoarr).Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts