koais Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Salutare! Am mostenit Spiridusul cu un ambreaj HD cumparat si montat de vechiul posesor anul trecut de la autoclinic. Nu stiu ce marca/model este, poate autoclinic ma lumineaza aici. Comportamentul ciudat: La braiere, in orice viteza are un comportament caracteristic unui ambreaj care patineaza. Pornesc de pe loc, sau atunci cand schimb in orice viteza, mai intai se tureaza motorul cu 5---700 rpm mai mult decat normal, fara un progres notabil sau sincronizat al acceleratiei efective, dupa care scade in ~1.5 secunde si functioneaza normal. Dupa ce trec cele ~1.5 sec de la breaiere, acceleratia e normala, in orice treapta, la orice turatie, reductor sau nu. Nu miroase a ambreaj. De asemenea, ambreajul e destul de tare si cupleaza sus. Ce sa fie? Ambreajul dus sau montat prost? Sa ma inarmez cu un ambreaj nou? Daca da, ce imi recomandati? Stock sau HD? Anvelope MT 215x75xR15 si Ironman +2" Multumesc anticipat! Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RZV Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Ia incearca sa schimbi tu apsand mai putin si ca si cum ai fi furat masina :grin:sau ar fi imprumutata, sau ai avea nmai cupe in imaginatie...... S-ar putea sa mearga ok, doar tu sa ai un stil de condus protector/bosorogesc :grin: care nu se pupa neam cu HD de la ambreiaj. Ar cam trebui sa stii ce fel de HD are montat asta ar ajuta un pic. Si sfatul meu este bun oricum-daca avea HD doar la momentul schimb pt plus valoare iti iei unul nou imediat urmand sfaturile mele ....:2dr Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Intai sa ne lamurim un pic: - braiere nu exista - decuplare ambreiaj (apasare pedala) - debreiere - cuplare ambreiaj (eliberare pedala) - ambreiere Bun. Inteleg ca ai simptom de patinaj, sau asa crezi. O metoda este cea descrisa de RZV. Baga in reductor, treapta intai si elibereaza pedala rapid sau chiar brusc. Cupleaza sus - asta nu e chiar bine. Ar trebui sa cupleze complet in cam ultimul sfert de cursa. Teoretic trebuie sa se mai poata regla. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny S-ar putea sa nu fie altceva decit un ambreiaj reglat prost. Asta e rezolvabila, chiar fara sa te bagi sub masina. Sub galeria de admisie o sa vezi pe cablu de ambreiaj, chiar la intrarea in cutie un soi de robinet. Daca il desfaci, ar trebui sa tina mai jos, daca stringi ar trebui sa tina mai sus. Explicatie: din cauza ca ambreiajul tine sus, pina cupleaza trece ceva timp, suficient ca turatia motorului sa creasca cu valorile mentionate de tine. Nu iti stiu stilul de condus, dar la schimbarea treptelor de viteze, in sus cel putin, la mers normal, se elibereaza un pic si acceleratia. La schimbarea in jos, intii se elibereaza acceleratia complet, apoi se apasa ca cit credem ca o sa aiba motorul in noua treapta de viteza. Eu as lua un ambreiaj HDD, mai ales ca ai alte roti. 1 Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny @RZV am incercat, acelasi comportament. @Giorgel ai dreptate pentru "braiere" Cupleaza cum spune unde, in ultimul sfert de cursa, poate in ultima treime si cupleaza on/off Daca bag in reductor si fac jocul din pedale scurt, are aproximativ acelasi comportament, poate mai atenuat, dar nu sunt sigur 100% @unde multumesc! incerc, desi citisem ca ambreajul nu e pe cablu la modelul meu de Jimny. Probabil informatia ce o am e gresita. Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny citisem ca ambreajul nu e pe cablu la modelul meu de Jimny. Probabil informatia ce o am e gresita. Odata cu ambreiajul HD ti-au montat si o actionare vocala la ambreiaj. Cu "engheigi" ai incercat? Doar Jimny Diesel are abreiaj actionat hidaulic, toate benzinarele sunt pe cablu. Fa ce ti-a recomandat @unde si daca tot nu-i pe placul tau, aruncam o privire in weekend. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
autoclinic Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Salut Doar acum am vazut postarea ta. 1.Ambreiajul NU a fost achizitionat de la noi (nu stiu ce kit este) 2.Nici NU a fost montat de catre noi ! Ai incercat sa il mai slabesti un pic din cablu ? PS Fostul proprietar parca s-a plans odata de faptul ca, dupa ce montarea kitului, i se pare ca prinde prea sus. Noi nu am mai avut ocazia sa facem vreo diagnoasticare. Norbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Odata cu ambreiajul HD ti-au montat si o actionare vocala la ambreiaj. Cu "engheigi" ai incercat? Am incercat si cu motorul pornit si cu el oprit, nu merge :grin: cred ca e de la lipsa trapei. :oc Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted January 29, 2016 Author Share Posted January 29, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny S-a dat jos ambreajul si.........cred ca e cel original, de cand s-a facut masina. Am luat leg. cu vanzatorul, omu a cumparat ambreaj nou (are factura), s-a dus cu el la service (nu autoclinic) si se pare ca l-au tras in teapa. I-au strans ambreajul vechi si l-au mintit ca e cel nou. Cand aflu detaliile service-ului ii fac reclama. S-a constatat cu ocazia asta ca si suportul de la CT era rupt. Urmeaza sa primesc de la Minitehnicus unul nou. Multumesc! Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
autoclinic Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny S-a dat jos ambreajul si.........cred ca e cel original, de cand s-a facut masina. Am luat leg. cu vanzatorul, omu a cumparat ambreaj nou (are factura), s-a dus cu el la service (nu autoclinic) si se pare ca l-au tras in teapa. I-au strans ambreajul vechi si l-au mintit ca e cel nou. Cand aflu detaliile service-ului ii fac reclama. S-a constatat cu ocazia asta ca si suportul de la CT era rupt. Urmeaza sa primesc de la Minitehnicus unul nou. Multumesc! Ai de p.....a mea, deci nu pot sa cred ce oameni exista in tara asta numita Romania. Deci cum mai exista pe fata planetei asa service-uri, nici nu cred ca le putem spune service-uri, sunt doar niste gunoaie. Cred ca si Mihai facea spume la gura, daca mai era la el masina. Adica cei de la atelier au pus ambreiajul deoparte si au luat bani si pe manopera si au dat tzeapa si de kit ! Nasol si foarte urat. Sincer daca eu as fi in locul tau as cere daune de la atelier. I-a legatura cu Mihai si roaga-l sa iti trimita factura, omu e de incredere si sigur o sa it puna la dispozitie toate actele. Du-te peste cei de la service cu protectia consumatorului, sa vezi numai ce se indoaie dupa aceea. Norbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Foarte urit intr-adevar :ce Partea interesanta e ca la multe masini exista o fanta de vizitare/scurgere a apei, iar la Jimny e chiar un capacel de plastic care ar fi ajutat sa se vada ca ambreiajul nu e cel nou. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted January 29, 2016 Author Share Posted January 29, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Nu prea inteleg, poti descrie mai clar/ceva imagini? Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Clopotul cutiei de viteze are o fanta tehnologica de 5x10cm acoperita cu un capac de plastic prin care te poti uita. Pe acolo agati capatul cablului de ambreiaj de parghia care actioneaza rulmentul de presiune. Si poti sa verifici daca placa de presiune este noua sau nu. 1 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Multumesc din nou! :al Astept suportul :grin: Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanley Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny S-ar putea sa nu fie altceva decit un ambreiaj reglat prost. Asta e rezolvabila, chiar fara sa te bagi sub masina. Sub galeria de admisie o sa vezi pe cablu de ambreiaj, chiar la intrarea in cutie un soi de robinet. Daca il desfaci, ar trebui sa tina mai jos, daca stringi ar trebui sa tina mai sus. Explicatie: din cauza ca ambreiajul tine sus, pina cupleaza trece ceva timp, suficient ca turatia motorului sa creasca cu valorile mentionate de tine. Nu iti stiu stilul de condus, dar la schimbarea treptelor de viteze, in sus cel putin, la mers normal, se elibereaza un pic si acceleratia. La schimbarea in jos, intii se elibereaza acceleratia complet, apoi se apasa ca cit credem ca o sa aiba motorul in noua treapta de viteza. Eu as lua un ambreiaj HDD, mai ales ca ai alte roti. Nu pot sa nu amintesc despre situatia prin care am trecut eu cu masina noua (!): Din perioada anului 2015 in care incercam sa merg pe varianta SH, stiam ca daca ambreiajul prinde sus inseamna ca este uzat discul. Cand mi-a venit din Japonia masina comandata, am observat cu surprindere ca prinde sus, trebuia sa las pedala ambreiajului sa-si faca cursa aproape complet pentru ca masina sa o ia din loc. Sincer, la acel moment habar nu aveam daca Jimny are ambreiaj cu comanda hidraulica sau cu cablu, stiam doar la modul general ca daca are comanda cu cablu se poate regla. Dupa ce m-a lamurit telefonic minitehnicus ca este cu cablu si ca reglarea este simpla, m-am dus la service la dealer si am insistat la mecanic sa mi-l regleze, dar, surpriza: nu stia daca se poate regla ambreiajul la Jimny ! Pana la urma a ridicat masina pe elevator si a strans acea piulita (de care zice "unde") , in loc sa o slabeasca. M-a pus sa incerc cum functioneaza si acuma prindea sus de tot ! Am luat masina si am plecat si in aceiasi zi m-am dus la un mecanic care s-a bagat sub masina si in 5 minute a reglat cablul, desuruband (bineanteles!) piulita. Am verificat pe loc daca intra bine in viteze. Acuma este OK ! Este totusi ciudat cum de a venit masina din Japonia cu ambreiajul gresit reglat. Toti cei care au Jimny -uri cumparate noi (una am si verificat-o personal la Timisoara si este OK) spun ca de la inceput ambreiajul prindea cam la 2/3 din cursa pedalei. Cine stie ce s-a intamplat cu masina cat a stat la fabrica din Ungaria inainte de a fi distribuite (am inteles ca acolo ajung pe Dunare dupa ce vaporul le descarca in nordul Germaniei) Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
autoclinic Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Nu pot sa nu amintesc despre situatia prin care am trecut eu cu masina noua (!): Din perioada anului 2015 in care incercam sa merg pe varianta SH, stiam ca daca ambreiajul prinde sus inseamna ca este uzat discul. Cand mi-a venit din Japonia masina comandata, am observat cu surprindere ca prinde sus, trebuia sa las pedala ambreiajului sa-si faca cursa aproape complet pentru ca masina sa o ia din loc. Sincer, la acel moment habar nu aveam daca Jimny are ambreiaj cu comanda hidraulica sau cu cablu, stiam doar la modul general ca daca are comanda cu cablu se poate regla. Dupa ce m-a lamurit telefonic minitehnicus ca este cu cablu si ca reglarea este simpla, m-am dus la service la dealer si am insistat la mecanic sa mi-l regleze, dar, surpriza: nu stia daca se poate regla ambreiajul la Jimny ! Pana la urma a ridicat masina pe elevator si a strans acea piulita (de care zice "unde") , in loc sa o slabeasca. M-a pus sa incerc cum functioneaza si acuma prindea sus de tot ! Am luat masina si am plecat si in aceiasi zi m-am dus la un mecanic care s-a bagat sub masina si in 5 minute a reglat cablul, desuruband (bineanteles!) piulita. Am verificat pe loc daca intra bine in viteze. Acuma este OK ! Este totusi ciudat cum de a venit masina din Japonia cu ambreiajul gresit reglat. Toti cei care au Jimny -uri cumparate noi (una am si verificat-o personal la Timisoara si este OK) spun ca de la inceput ambreiajul prindea cam la 2/3 din cursa pedalei. Cine stie ce s-a intamplat cu masina cat a stat la fabrica din Ungaria inainte de a fi distribuite (am inteles ca acolo ajung pe Dunare dupa ce vaporul le descarca in nordul Germaniei) Din pacate astia sunt mecanicii de peste noapte, care s-au nascut cu testerul sub brat si sunt absolventi de super cursuri si super calificari. Tin minte de la Dacia 1300, cum se regla ambreiajul, aveam un mic levier, ridicam putin parghia, si cu 2 chei combinate reglam cablul, dupa caz, ca sa prinda pedala undeva la 2-3 degete de podea. Ne batem joc si radem de Dacia, dar multi dintre noi am invatat lucruri elementare pe aceasta masinuta. Cei care au sarit peste aceasta etapa, patesc ca si mecanicul amintit de tine :ha: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ess1902 Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Cei care achizitioneaza Jimny nou trebuie sa fie atenti la felul cum este reglat ambreiajul. A mea am cumparat-o la 17000 km, in garantie. Imediat dupa am remarcat ca dupa ce se incalzea motorul se auzea un scartait enervant care inceta la o scurta apasare a pedapei de ambreiaj. La reprezentanta mi-Au zis ca e posibil sa fie nush ce tampon motor dar nu era logic. Asa ca am urmarit cablul si am desfacut un pic piulitele de reglare de la pedala in asa fel incit pedala sa se ridice un pic si sa detensioneze cablul. In felul asta rulmentul de presiune nu mai atingea placa tot tp. Acum a disparut scartaitul insa la apasare atunci cind rulemntul ajunge in pozitia aia se aude un pic. Nu stiu daca placa ar putea fi deteriorata definitiv de pb asta. Oricum mai merg asa si daca o fi ceva o sa ma duc sa o schime pe garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted February 19, 2016 Share Posted February 19, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Hmm... in cazul tau suspectez ca rulmentul nu este in toate mintile lui. Da capacelul de plastic la o parte si vezi in ce stare se prezinta ambreiajul. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
autoclinic Posted February 19, 2016 Share Posted February 19, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Salutare Ce se mai aude de ambreiaj ? Ai recuperat kitul HD, cel cumparat de Mihai (fostul proprietar) ? Noutati ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted February 20, 2016 Author Share Posted February 20, 2016 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny Ambreajul este inlocuit cu unul original si spiridusul este foarte fericit. Merge de zbarnaie. Mihai are pozele cu seria, modelul, absolut tot. Nu mi-a mai raspuns. Treaba lui. Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iogil Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 Re: Comportament ciudat ambreaj Jimny S-ar putea sa nu fie altceva decit un ambreiaj reglat prost. Asta e rezolvabila, chiar fara sa te bagi sub masina. Sub galeria de admisie o sa vezi pe cablu de ambreiaj, chiar la intrarea in cutie un soi de robinet. Daca il desfaci, ar trebui sa tina mai jos, daca stringi ar trebui sa tina mai sus. Explicatie: din cauza ca ambreiajul tine sus, pina cupleaza trece ceva timp, suficient ca turatia motorului sa creasca cu valorile mentionate de tine. Nu iti stiu stilul de condus, dar la schimbarea treptelor de viteze, in sus cel putin, la mers normal, se elibereaza un pic si acceleratia. La schimbarea in jos, intii se elibereaza acceleratia complet, apoi se apasa ca cit credem ca o sa aiba motorul in noua treapta de viteza. Eu as lua un ambreiaj HDD, mai ales ca ai alte roti. Poti sa-mi spui daca am facut bine reglajul? La mine intra greu in viteza cand pedala prindea jos, deci a trebuit sa mai strang din reglaj, acum prinde sus, dar imi intra in viteza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts