Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti


EoL
 Share

Recommended Posts

Am decis sa postez aceasta problema impreuna cu solutia, poate va ajuta pe cineva in viitor daca se loveste de asa ceva.

 

Simptome:

1. Pe masura ce a inceput sa se raceasca afara, cand porneam masina acesta murea la relanti (cand era motorul rece). Daca tineam motorul turat pana ii crestea putin temperatura, nu mai avea nici o problema.

2. Dupa ce temperaturile au continuat sa scada si s-a ajuns la temperaturi de aprox -15 in zona in care eram, motorul murea la relanti (chiar daca era cald) si masina pornea tot mai greu.

3. Nu am avut aprins nici un martor pe bord si computerul de bord nu avea inregistrata nici o eroare.

 

Solutia: S-a curatat senzorul ax came si senzorul arbore cotit.

 

Solutia temporara: Am folosit masina cu butonul de heat cuplat tot timpul, ceea ce ridica turatia motorului la relanti pe la 1200 RPM (probabil nu foarte sanatos sau recomandat, dar eram in Austria si trebuia sa ajung acasa).

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Am decis sa postez aceasta problema impreuna cu solutia, poate va ajuta pe cineva in viitor daca se loveste de asa ceva.

 

Simptome:

1. Pe masura ce a inceput sa se raceasca afara, cand porneam masina acesta murea la relanti (cand era motorul rece). Daca tineam motorul turat pana ii crestea putin temperatura, nu mai avea nici o problema.

2. Dupa ce temperaturile au continuat sa scada si s-a ajuns la temperaturi de aprox -15 in zona in care eram, motorul murea la relanti (chiar daca era cald) si masina pornea tot mai greu.

3. Nu am avut aprins nici un martor pe bord si computerul de bord nu avea inregistrata nici o eroare.

 

Solutia: S-a curatat senzorul ax came si senzorul arbore cotit.

 

Solutia temporara: Am folosit masina cu butonul de heat cuplat tot timpul, ceea ce ridica turatia motorului la relanti pe la 1200 RPM (probabil nu foarte sanatos sau recomandat, dar eram in Austria si trebuia sa ajung acasa).

 

 

-nu cred ca ai rezolvat problema, cred numai ca s-a incalzit afara si masina funct satisfacator cu un debit redus de cb.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Salut,

Sunt un prospat posesor de Navara D40 (desi masina este din 2008) A/T cu motor de 2.5 dCi, 171 CP. Cu cateva (mici) exceptii - burduf planetara, un rulment fata masina este in buna stare asa ca nu voi putea pune intrebari (sfaturi nici atat) in ceea ce priveste problemele tehnice - cel putin nu la acest moment.

 

In schimb, am o rugaminte pentru alti posesori de Navara D40 cu acelasi tip de motor. Nu am manualul de utilizare si ce m-ar interesa este partea de lubrifianti si lichide (cap. 9). Poate cineva sa-l posteze sau sa-mi spuna tipurile si volumele de lubrifianti/lichide necesare acestei masini? Am cartea de inspectie periodica si masina pare sa fi fost intretinuta la timp, daca ma iau dupa stampilele de acolo. As vrea, totusi, sa-i fac un schimb complet de uleiuri.

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

-nu cred ca ai rezolvat problema, cred numai ca s-a incalzit afara si masina funct satisfacator cu un debit redus de cb.

 

M-am gandit si eu la asta, in schimb, pe de alta parte problema initiala cu muritul la relanti cand motorul era rece (respectiv primul simptom), a aparut intr-o perioada mai calda decat cea de acum (maxima 4°, minima -3°).

 

As mai putea face ceva sa ma asigur ca problema e rezolvata? (in afara de a astepta din nou vreme rece). Daca cumva aceasta problema va reveni, si se va demonstra ca solutia gasita nu corespunde, voi updata acest topic.

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Salut.

Am Navara din 2013 si am avut aceleasi probleme la ger desi puneam bujia de 2-3-4-5 ori.Dupa cateva zile , la prima pornire o tineam 3-5 minute turata la ~1200 ture si nu se mai oprea motorul.Cred ca motorina era de vina.Cum a venit "caldura" nu mai face figuri.Eu nu am butonul "heater".

"Toata lumea este revoltata de ceea ce se intampla in toata lumea."
Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Nu cred ca motorina are ceva de a face cu problemele voastre. Mai degraba este o problema electrica .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Salut,

Sunt un prospat posesor de Navara D40 (desi masina este din 2008) A/T cu motor de 2.5 dCi, 171 CP. Cu cateva (mici) exceptii - burduf planetara, un rulment fata masina este in buna stare asa ca nu voi putea pune intrebari (sfaturi nici atat) in ceea ce priveste problemele tehnice - cel putin nu la acest moment.

 

In schimb, am o rugaminte pentru alti posesori de Navara D40 cu acelasi tip de motor. Nu am manualul de utilizare si ce m-ar interesa este partea de lubrifianti si lichide (cap. 9). Poate cineva sa-l posteze sau sa-mi spuna tipurile si volumele de lubrifianti/lichide necesare acestei masini? Am cartea de inspectie periodica si masina pare sa fi fost intretinuta la timp, daca ma iau dupa stampilele de acolo. As vrea, totusi, sa-i fac un schimb complet de uleiuri.

 

Multumesc anticipat

 

Sper sa te ajute .

Untitled.thumb.png.12c1d28b08b2a672746679d1ad7dcc3f.png

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

foarte corect cu problemele de la distributie,astazi am avut onoarea sa raman pe drum cu super masina NISSAN NAVARA,si nu sa intamplat nimic grav doar sa rupt lantul la distributie la 160000 km!probleme inainte de rupere lantului,dimineata la pornire scotea fum si nu mergea rotund cateva minute,cu tot respectul pentru propietarii de nissan navara pot sa spun ca este o masina de tot rahatul!

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Ca si o concluzie la acest topic, problema s-a remediat cu curatarea celor doi senzori mentionati initial (senzorul ax came si senzorul arbore cotit) care sunt folositi de calculatorul de injectie. Mai multe detalii aici : http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/139-senzor-ax-came.html

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Concluzia este ca trebuie verificata distributia.....Modelele D40 si R51 dupa 2007 au avut probleme mari cu distributia....dupa 100.000Km incepeau problemele.... Faptul ca doresti sa te limitezi la curatirea,schimbarea celor doi senzori de la axul cu came respectiv Volanta....este alegerea ta,sunt banii tai.... Pana sa ma apuc sa scriu aici anumite chestiuni,au trecut prin mana mea vreo doua Navare,Pathfindere....etc. Este doar un punct de vedere....asa ca tratatil cum doriti...

 

O zi cat mai buna!

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Concluzia este ca trebuie verificata distributia.....Modelele D40 si R51 dupa 2007 au avut probleme mari cu distributia....dupa 100.000Km incepeau problemele.... Faptul ca doresti sa te limitezi la curatirea,schimbarea celor doi senzori de la axul cu came respectiv Volanta....este alegerea ta,sunt banii tai.... Pana sa ma apuc sa scriu aici anumite chestiuni,au trecut prin mana mea vreo doua Navare,Pathfindere....etc. Este doar un punct de vedere....asa ca tratatil cum doriti...

 

O zi cat mai buna!

 

Apreciez punctul dumneavoastra de vedere, si data fiind experienta dumenavoastra il consider foarte valid. Singura problema e ca distributia a fost schimbata de 20.000 de km, cu kit complet, inclusiv lantul, deci imi vine greu a crede ca e distributia.

 

Eu am mentionat doar operatiile ce s-au realizat in service si care au dus la solutionarea problemei.

 

O zi extraordinara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Am dus Navara la revizia de 120.000 km si au constatat mecanicii ca trebuie schimbata distributia .8.000 lei !

Facea figuri la pornire ( se oprea motorul cand era rece/ dimineata de 3-4 ori) si la un momentdat nu mai tragea.Nu treceam de 80 km/h.Vreo doua zile a facut figuri cu "trasul". Dupa doua zile a inceput sa mearga iar bine.Nu a avut nici un bec aprins in bord, am pus si testerul si nu dadea nici o eroare.Doar la revizie au constatat ca e distributia pe duca si mi-au zis ca daca vreau sa plec cu masina ,plec pe semnatura mea :( . Electronica de kkt.

"Toata lumea este revoltata de ceea ce se intampla in toata lumea."
Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

buna seara ,

 

1. in opinia mea ( 90 % - ca nu poti 100 % fara sa ai masina ) Ovidiu are dreptate....

Distributia de origine costa mult......DAR am vazut cel putin 10 Aftermarket care au tinut sub 30.000 km , unele si 5.000 km.....

Fiecare face ce vrea , dar in final se va plati mai mult incepand cu AM

problemele initiale din fabrica au fost rezolvate

 

2. Pe tester nu apre intotdeauna , depinde de cat de tare s-a intins lantul , unul sau altul dintre ele.....

DAR precis se aude !!!!

 

salutari

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Am dus Navara la revizia de 120.000 km si au constatat mecanicii ca trebuie schimbata distributia .8.000 lei !

Facea figuri la pornire ( se oprea motorul cand era rece/ dimineata de 3-4 ori) si la un momentdat nu mai tragea.Nu treceam de 80 km/h.Vreo doua zile a facut figuri cu "trasul". Dupa doua zile a inceput sa mearga iar bine.Nu a avut nici un bec aprins in bord, am pus si testerul si nu dadea nici o eroare.Doar la revizie au constatat ca e distributia pe duca si mi-au zis ca daca vreau sa plec cu masina ,plec pe semnatura mea :( . Electronica de kkt.

 

parerea mea este ca nu strica o hartie oficiala spre reprezentanta nissan cu problema distributiei,am inteles ca ar fi ceva program la ele cu inlocuirea distributiei gratuit daca masina are pana in 150000 de km si revizia sa facut la ei!nissan-ul navara care il conduceam la firma sta de vreo 2 luni cu lantul de la distributie[cel de jos] rupt la 160000 de km!comportamentul motorului inainte de a se rupe era aproximativ acelasi, dimineata la pornire scotea fum si mergea intrerupt,de auzit nu se auzea nimic la distributie!

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Nissan pt aceasta problema a extins garantia la 5 ani sau 160.000 km

Atentie !!!!!!!!! atingerea primului termen , ca la orice garantie

nu merge la 9 ani 40.000 km

deci ............

Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Deci mortul este a lui NISSAN ,dar trebuie sa cheltuie altii ca sa-l ingroape sau sa il resusciteze!Frumos, mie greu sa cred ca intr-o alta tara mai civilizata decat a noastra rezolvarea ar fi alta, in avantajul clientului bineinteles!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Buna ziua

 

Chiar daca este cam vechi topicul subscriu si eu cu niste informatii;

In Marea Britanie se fabrica de ceva vreme kit de upgrade pentru Navara D40 care contine si lantul de jos dublu nu doar cel de sus.

Kitul se poate comanda de acolo la preturi intre 300-500 lire,nu stiu daca am voie sa dau numele site ului de unde mi am comandat o eu.

Una dintre probleme ar fi ca Nissan recomanda schimbarea uleiului la 30000 km

Mare greseala pentru ca lasandu l atat de mult se infunda duzele stropitoare ale lanturilor cu ulei ,merge lantul pe uscat si incepe sa roada din pinionul de pe pompa de vacuum motiv pentru care la un moment dat rupe lantul de jos.

Daca totusi uleiul se schimba la maxim 15000 asa cum am procedat eu apare alta problema,

Intinzatorul de la lantul de sus nu se mai amorseaza nu mai reuseste sa intinda lantul de aici aparand si zgomote metalice urmate de ruperea lantului de sus.

In concluzie recomand inspectarea vizuala a lanturilor dupa 150000km.

Pentru a proceda se demonteaza alternatorul tubul egr care trece prin fata capacului iar apoi se poate demonta capacul de sus al distributiei

Odata scos se poate vedea starea lantului de sus ,a patinei ,al intinzatorului si se poate observa si pinionul de pe pompa de vacuum care este pe lantul de jos.

Eu am sa dau motorul jos in momentul in care mi soseste noua distributie ce include upgrade fata de vechea distributie si revin cu niste poze.

Nissan Navara Nissan Terrano
Link to comment
Share on other sites

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Buna ziua

 

Chiar daca este cam vechi topicul subscriu si eu cu niste informatii;

In Marea Britanie se fabrica de ceva vreme kit de upgrade pentru Navara D40 care contine si lantul de jos dublu nu doar cel de sus.

Kitul se poate comanda de acolo la preturi intre 300-500 lire,nu stiu daca am voie sa dau numele site ului de unde mi am comandat o eu.

Una dintre probleme ar fi ca Nissan recomanda schimbarea uleiului la 30000 km

Mare greseala pentru ca lasandu l atat de mult se infunda duzele stropitoare ale lanturilor cu ulei ,merge lantul pe uscat si incepe sa roada din pinionul de pe pompa de vacuum motiv pentru care la un moment dat rupe lantul de jos.

Daca totusi uleiul se schimba la maxim 15000 asa cum am procedat eu apare alta problema,

Intinzatorul de la lantul de sus nu se mai amorseaza nu mai reuseste sa intinda lantul de aici aparand si zgomote metalice urmate de ruperea lantului de sus.

In concluzie recomand inspectarea vizuala a lanturilor dupa 150000km.

Pentru a proceda se demonteaza alternatorul tubul egr care trece prin fata capacului iar apoi se poate demonta capacul de sus al distributiei

Odata scos se poate vedea starea lantului de sus ,a patinei ,al intinzatorului si se poate observa si pinionul de pe pompa de vacuum care este pe lantul de jos.

Eu am sa dau motorul jos in momentul in care mi soseste noua distributie ce include upgrade fata de vechea distributie si revin cu niste poze.

 

Multumesc!

S-a inlocuit kitul de distributie si cum era si normal si chiulasa,schimb de ulei nu am facut decat la 15000 km,tocmai pentru ca mi-am dat seama ca este doar o chestie de marketing,ceva de genul la masinile noastre revizia se face la 30000 km ,deci sunt ieftine de intretinut,dar nu este asa, mie personal mi se pare ca au prea multe probleme comune la acest model!

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Va salut! Mi-am cumparat de curand un nissan np300 ,2011. D22 cu motor Yd25 ,133cp. De o saptamana se aude o batai la rece in zona capacului de distributie. Imi puteti spune la cati km se schimba distributia? Si ce probleme mai apar la motorul asta.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...
La 03.02.2016 la 22:34, FordRanger a spus:

Re: Nissan Navara D40 2007 YD25 - Motorul porneste greu si moare la relanti

 

Nu cred ca motorina are ceva de a face cu problemele voastre. Mai degraba este o problema electrica .

Salutare.. navara din 2005 d22 porneste doar daca se pune contactul de 2 ori , sa intamplat ca careva?! 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use