Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?


FordRanger
 Share

Recommended Posts

Am tot cautat informatii despre modificari si inaltari la masini cu punti fixe si nu inteleg de ce nu se cauta solutii pentru inclinarea puntilor pentru alinierea mai usoara cu cardanul. La orice masina care se inalta , unghiul pe care il face grupul cu cardanul devine tot mai mic. Daca s-ar gasi o solutie ar exista cel putin trei avantaje :

- ar alinia perfect ( 180 grade ) grupul spate cu cardanul

- ar mari garda la sol cu cativa mm

- ar aduce mai aproape de ideal ( 180 grade ) cuplarea cu cutia de transfer.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

La puntea spate n-ai nici o problema ( alta decat mentinerea egalitatii - relative , sunt permise oarece tolerante - unghiurilor de articulare ) .

La puntea e mai delicata problema , mai acuta fiind necesitatea mentinerii unghiului de fuga ( caster) decat egalitatea articularii cardanului ( chiar daca tai capetele si rotesti restul de carcasa tot nu e mare castigul ca se induce anrenarea oscilanta la cardan sau trebuie aplicata matoda cu cruce dubla + cruce simpla .

 

 

Asa ca , la puntile nemodificate e mai simplu sa accepti uzura accelerata a cardanelor frante la limita ( sau peste ) decat sa incerci modificarea cu angrenaje suplimentare , mai ales ca fiind la transmisia finala trebuie sa fie cel putin la fel de solide ca si cutia de transfer ( atentie ca la masinile de tavaleala grea puntea spate e angrenata permanent , deci direct pe axul de iesire - solutie solida fara pinioane sau lanturi intermediare , acestea fiind doar pentru puntea fata care se presupune a fi mai putin solicitata ) .

 

Daca te intrebi de ce n-a pus nimeni pe capul diferentialului inca o transmisie Z ... e o intrebare aproape inutila . E dificil constructiv se mareste greutatea cu aprox 25% , trebuie sa stapanesti tehnica si tehnologia si sa ai malaiu' gros pe tine . Trebuie sa fie ceva asemanator cu o angrenare de adaptare la portale a unui capat de punte ... sau a unei cutii de transfer foarte solide .

 

 

 

... 'zic si io' ...

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Bre nea rengere, ca sa faci lucrurile alea despre care cred io' ca zici matale, tre' sa stai de la foarte excelent spre nesimtit de bine cu un capitol la care noi, astia de cascam gura pe aici si batem din taste, cam suferim: banii!

 

Nu prea inteleg eu ce povestesti matale acolo de unghiuri de 180 grade la cardan (eu stiu doar ca, la cardan, unghiul de iesire trebuie sa fie egal cu cel de intrare, sau invers:ha:), apoi readucerea puntii la verticala, dupa inaltare, micsoreaza garda la sol, cu milimetrii aia mici minusculi desigur, mai multi pierzi sau castigi din presiunea in anvelope sau din uzura acestora.

 

Daca nu m-am tampit definitiv, 180 de grade e o linie, dreapta. Pen'ce-ti trebuie cardan? Un ax ar fi mai potrivit. Si mai ieftin.

 

In rest, sa fim sanatosi! Ca subiecte avem.:grin:

 

Da offroad mai face cineva?

Span in pi_da, o troliere, o namoala, o remorcare la deal cu troliul secuiesc:ha::ha:

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

IO .

E pe program , prins in plan .

Am in plan pentru la toamna ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

@ford ranger, eu mai urmaresc postarile dumitale de ceva vreme, si in afara de plictiseala , nu vad rostul unor postari de ale dumitale.

... in esenta, un "agarici" a inventat cardanul, tocmai pentru ca nu se poate fizic mesteri o scula, care sa faca transferul, de la cutia de transfer catre diferentiale in"pozitia 180", pentru ca exista ceva unghiuri pe acolo, chiar si la masinile de fabrica. Acum ca unii ca cei de pe acest forum de-si inalta garda la sol(repet: fata de cea stock), inevitabil duce la accentuarea unghiului la care lucreaza cardanul, in cel mai fericit caz introducerea la asa numita cruce cardanica dubla. Mi se pare de prost gust sa fii ofuscat ca nu s-a gasit nimeni sa inalte o masina si sa aiba nesimtirea sa nu aduca cardanul la pozitia de lucru de "180 grade". bine ca nu ai zis s-o faca careva la "69"...

 

P.S.: propun sa nu mai fii tu asa enervat, ca nu cauta nimeni solutii, ci sa studiezi tu problema, sa gasesti solutia si sa ne-o impartasesti si noua astia care avem masini inaltate, dar nu suntem atat de furiosi, ca nu a inventat nimeni cardanul de 180 grade

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

 

P.S.: propun sa nu mai fii tu asa enervat, ca nu cauta nimeni solutii, ci sa studiezi tu problema, sa gasesti solutia si sa ne-o impartasesti si noua astia care avem masini inaltate, dar nu suntem atat de furiosi, ca nu a inventat nimeni cardanul de 180 grade

 

Ba da, io', uite:

 

1565533825_20160216_152654(Large).thumb.jpg.fedead6f65523ef65595979add1d61a5.jpg

 

Si ma pregatesc sa-l indoi la loc:ha::ha::ha:

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Laudarosule ... sta pe buturuga ...d-aia e drept ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Toti suporti de pe punte taiati si resudati - tare profi sudor trebuie sa fie - incat sa poti rotii puntea in jurul propriei axe astfel sa deschizi sau sa pastrezi unghiurile originale ... buna ideea la inaltari extreme.

 

Atomic Axle ar fi o solutie mai buna - dar de banii aia sigur preferi sa iei alte 3 masini si sa tot schimbi pe cardane. Citeste Thread-ul de mai jos

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?91371-Portal-Axle-si-Atomic-Axle&highlight=atomic

 

P.S. - eu personal cred ca Puntile Portale sunt cea mai buna varianta in offroad ... dar repet ... banii batai vina!!!

Edited by Sabau-Rosic Jiri
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Stai linistit colegule ca am pielea destul de groasa. Ii bag in seama doar pe cei care chiar zic ceva. Restul sunt moralisti de umplutura dar nu le dau replica pentru ca s-ar isca unele discutii inutile care nu au legatura cu forumul . Multumesc pentru solutia indicata . Intrebarea mea era mai mult legata de posibilitatile tehnice de a face o asemenea adaptare . O mare parte din raspunsuri sunt doar frustrari adunate din topicuri legate de " tehnica " vanatorii si nicidecum tehnica off-roadului .:wink:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Laudarosule ... sta pe buturuga ...d-aia e drept ...

 

Nu 'nica, este pozitia lui naturala, acum, s-or fi dus dreaq de tot Ome-le excentrice.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

V-ati gindit ca daca saltati diff-ul de partea cardanului exista sansa sa nu mai ajunga ulei la rulmentul mic? Zic si io...nu dau cu parul:twisted:

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Mie mi-a trecut prin cap chestia asta, prin urmare am suplimentat generos cantitatea de ulei in ambele diferentiale.

Pe fata n-ar fi mare problema, ai sarcina pe el doar in teren si rareori iarna pe sosele, altfel sta degeaba.

 

Oricum, in teren pe urcari grave spatele ar putea ramane fara ulei la rulmentii pinionului, pe coborari grave s-ar putea intampla pe fata.

 

Da' oare coroanele alea nu arunca, asa la mishto, niste ulei pe/prin spatele pinionului?

 

Zic si io, nu dau cu paru':wink:

 

P.S. Si mie mi-e dor de tine:h5

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Rulmentul mic nu se unge prin balaceala libera ( ... la japoneze .. si nici macar la Dacia papuc ... ) .

Uleiul este circulat permanant , uneori reuseste sa poarte si particole grele , resturi de dantura , atat de buna e circulatia indusa de coroana . Arunca la greu in orice pozitie, chiar si 90 grade ( mai putin la zborul pe spate ) . Diferentialul are din constructie canalul de ungere care trimite ulei intre simering si rulmentul mic si uleiul traverseaza ambii rulmenti in drumul de intoarcere spre baia de ulei a puntii .

Suplimentarea cantitatii de ulei nu are nici un inconvenient atata timp cat simeringurile puntii sunt in buna stare ( daca nu , se ajunge la o cantitate minima ceva mai scazuta decat normala si asa ramane daca masina nu sta cate o jumatate de zi pe-o parte ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Balaceala exista insa canalul de ungere este conceput ca el sa lucreze cit mai orizontal. Adica sa existe un circuit. Pe distante scurte nu cred sa conteze in ce pozitie sta grupul insa el a fost proiectat pentru foarte multe mii de km pe sosea.

Parerea mea este ca daca iti faci masina de joaca poate sta si altfel decit cum a facut-o ma-sa insa daca masina face multi km pe sosea ar trebui lasata apropiat de varianta originala.

Parerea mea, nu dau cu paru':twisted::ha::ha:

PS. si mie mi-e dor de tine:h5

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

V-ati gandit sa inchiriati o camera ? :grin:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Grupul spate schimba unghiul la miscarea sus/jos a puntii in functie de geometria suspensiei ... unilink, 2,3,4,5 link etc, asa ca eu sunt de parere ca trebuie pus undeva la mijloc, a.i. la limita de cursa sa nu faca unghiuri prea mari fata de cardan. Pe fata e clar ca la o punte nemodificata trebuie respectat cu prioritate unghiul de fuga, nu cel dintre cardan si grup.

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce nu se cauta solutie la alinierea puntilor fixe cu cardanul prin inclinarea puntii ?

 

Dpdv al alimentarii cu ulei la rulmentii pinionului nu are nici o problema ( si nici la rulmentii cosului ) .

Nici una , deloc . Canalul de ungere e dimensionat generos si plasat exact in fata coroanei care il alimenteaza cu mult succes , mai mult decat suficient , indiferent de cat de sus sau de jos e inclinat diferentialul , masina poate sta in cap sau in cur ca rulmentii nu raman fara ulei .

 

O prezumtiva problema ar putea fi la inclinarea MARE , in cazul puntii spate de Patrol ( toate modelele ) - uleiul pleaca in trompa puntii si ramane putin pentru ungere , dar DUPA si numai dupa ce diferentialul functioneaza inclinat catva timp - cu cat mai mare turatia la roata cu atat mai putin timp ( coroana improasca o parte din ulei si pe langa canal iar acea mica parte se poate scurge din 'ceaun' in trompa puntii . Bineinteles ca sta nu se intampla prea repede .

Suplimentarea cantitatii rezolva problema .

 

 

La puntea fata problema nu apare , fiind high-pinion are deja busonul de umplere pus sus si deci are ulei mai mult .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use